View Full Version : aankooptips 35i ?
tiefflieger
17-08-2009, 18:21
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik wel benieuwd naar eventuele kwaaltjes en minpuntjes van de Passat 35i.
Ik wil morgen naar zoiets gaan kijken maar word voor mij de 1e dus heb geen idee waar ik op moet letten...
Gaat om een Variant 18i uit 1993 met 2 ton op de klok.
up ben ook benieuwd waar ik op moet letten :D
tiefflieger
26-08-2009, 18:39
Hoop dat je meer reaktie krijgt als ik ;) .
Ik ben inmiddels voorzien, kijk eens op het 35i forum daar heb ik wel wat bruikbare tips opgedaan...
Een model speciefieke lijst (B3 of B4) is er nog niet. Maar idd wel veel tips waar je wat aan hebt. En vragen is uiteraard altijd goed.
breadfan83
26-08-2009, 23:14
Sander, het belangrijkste is dat je zeker moet weten dat je inderdaad een 35i wilt hebben.
Wat ik bedoel is, je stapt over naar een echte joekel van een auto. Weggedrag is totaal anders, ruimte is totaal anders, alles is totaal anders.
Ik had geen spijt van de aankoop, en heb er super plezier mee gehad, maar zou er voorlopig niet weer een kopen. Dus bezint eer ge begint. ;)
loco-vr6
27-08-2009, 08:46
De mijne kopen :D
hihihi, ;) geintje
Ik rij nu al weer bijna 2 jaar met veel plezier met mn passat, en waar ik je over kan tippen is het instrumentenpaneel, de brandstofmeter en temperatuur meter hebben wel eens de neiging om uit te vallen, dit is een bekend / vaker voorkomend kwaaltje. Ook goed kijken naar roest op de achterklep, dat is ook een zwak puntjes bij veel variants.
succes verder ;)
Dat zijn wel de meest voorkomende probleempjes en bijna allemaal vrij gemakkelijk op te lossen. Ok deurrubbers kunnen gaan lekken na zo'n 15-18 jaar, maar dat geldt voor de meeste wagens van die leeftijd.
Soms wil er wel eens wat lekkage zijn langs de bevestigingspunten van de dakrails maar dat is ook vrij gemakkelijk op te lossen. Deurgrepen zitten wel eens los, phillips schroevendraaier erbij en klaar ben je.
Echt grove problemen komen echter niet voor bij de 35i. Deze wagens hebben zich inmiddels ruimschoots bewezen op deze leeftijd. Het was toendertijd wel het vlaggenschip van Volkswagen.
Alleen tuning-spul is wat dungezaaid, maar wees eerlijk, zo'n mooie wagen heeft geen extra plastic oid nodig, toch?
Ikzelf rij sinds 2007 in een 35i en als deze weg zou moeten (wat ik niet verwacht) komt er zeker weer een 35i!
tiefflieger
27-08-2009, 21:04
Haha mooi, 2 probleem puntjes en de mijne heeft ze alle 2 !
Achterklep is inmiddels al gerepareerd en benzinemeter doet het idd soms niet, een tik op het dash en hij kruipt weer omhoog.
Nog een tip als je voor de eerste keer met je 35i bij de pomp staat en je bent een Golfje gewend, schrik niet als er gewoon meer als 100 euro in de tank verdwijnt;) .
Wegedrag is idd totaal anders, vind een mk2 wat fijner op de weg liggen maar daarentegen ben je wel met heel wat meer auto onderweg op alle punten...
ok en praten we hier over auto's met verlaging of standaard. wil dan natuurlijk weer laaag :D
Ga je wel voor een VR6 Sander?
Haha mooi, 2 probleem puntjes en de mijne heeft ze alle 2 !
Achterklep is inmiddels al gerepareerd en benzinemeter doet het idd soms niet, een tik op het dash en hij kruipt weer omhoog.
Dan heb je vast wat aan onderstaande draadjes:
http://www.passat35i-forum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=530
http://www.passat35i-forum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=539
Ga je wel voor een VR6 Sander?
neuhh, ben eff genezen van vr6jes.
iemand nog enig idee wat betreft motorisaties? Ik zie 1.6 1.8 en 2.0. Wat is aan te bevelen?
1.6 > kun je wel eens wat motorvermogen tekort komen (niet zo snel meer te vinden)
1.8 > nagenoeg onverwoestbaar en zeer betrouwbaar (zijn er nog genoeg in diverse motorcodes en uitvoeringen oa RP/ABS; let op de RP is in twee uitvoeringen geleverd: Mono-Jetronic en Mono-Motronic)
2.0 > Lekkere blokken met veel power. Zat betrouwbaar (16 klapper, let op het onderhoud en geschiedenis (PL/KR/9A)
2.8 > Hmmm power over maar wel een draaikolkje (nogal kritisch qua bougies)
Het is maar net wat je wilt. Ik heb een 1.8 90pk/66kw (RP2) maar kan mij er prima mee redden.
En, dat is nog het belangrijkste: Wil je een B3 of een B4?
1.6 > kun je wel eens wat motorvermogen tekort komen (niet zo snel meer te vinden)
1.8 > nagenoeg onverwoestbaar en zeer betrouwbaar (zijn er nog genoeg in diverse motorcodes en uitvoeringen oa RP/ABS; let op de RP is in twee uitvoeringen geleverd: Mono-Jetronic en Mono-Motronic)
2.0 > Lekkere blokken met veel power. Zat betrouwbaar (16 klapper, let op het onderhoud en geschiedenis (PL/KR/9A)
2.8 > Hmmm power over maar wel een draaikolkje (nogal kritisch qua bougies)
Het is maar net wat je wilt. Ik heb een 1.8 90pk/66kw (RP2) maar kan mij er prima mee redden.
En, dat is nog het belangrijkste: Wil je een B3 of een B4?
een b3
dat 1.6 blok is dat inj of cab?
en wat is het verschil tussen die rp blokken dan precies?
tiefflieger
28-08-2009, 18:27
Ik heb een 1.8 abs, is natuurlijk geen beest van een auto met zo'n blokje maar als je net als ik (en jij toch ook sanderz?) uit een mk2 1.3 komt is het al een hele verademing ;) .
De 1.6 is een carburator motor. Geen injectie of monopoint.
De RP blokken zijn in twee uitvoeringen geleverd. Eentje met een Mono-Jetronic inspuiting en eentje met Mono-Motronic inspuiting. Een beetje de voorloper van de ABS blokken. Het onderblok en de kop zijn gelijk alleen de inspuiting is anders qua aansturing (ECU). Voor de rest zijn ze gelijk aan elkaar.
Maar neem gerust een kijkje op http://www.passat35i-forum.nl/ Zeker weten dat je daar meer info terugvindt ;)
Ik heb een 1.8 abs, is natuurlijk geen beest van een auto met zo'n blokje maar als je net als ik (en jij toch ook sanderz?) uit een mk2 1.3 komt is het al een hele verademing ;) .
heb je een variant of een sedan?
ik wil een sedan, heb er wel 1 op het oog maar is een 1.6 weet niet of dan me gaat bevallen
en weet iemand of er standaard stuurbekrachtiging opzit of niet?
Ik heb een Variant. Alleen de wat luxere modellen zoals de GL of de GT hebben stuurbekrachtiging. Soms ook de CL maar da's een extra optie.
tiefflieger
28-08-2009, 19:20
Ik heb een CL Variant met stuurbekrachtiging maar dat is idd niet standaard volgens mij.
1.6 lijkt me wel licht voor zo'n auto...
1,8 die ik had zat het niet op
VR6 zat het wel op
en de 2,0 GT zit het ook op
auto's zijn mega kwa ruimte
veel ruimer dan de nieuwere serie Passat
daar kan je amper achter in zitten
Ik heb een CL Variant met stuurbekrachtiging maar dat is idd niet standaard volgens mij.
1.6 lijkt me wel licht voor zo'n auto...
ja mij ook en het is een carb, dus die laat ik gaan ondanks dat het een sedan is.
die wiellijsten, horen die alleen op een gt??
Stiekem zijn die VR6 GT's toch wel erg stoer hoor :rock:
Stiekem zijn die VR6 GT's toch wel erg stoer hoor :rock:
i know ;)
maar ik heb wat anders gekocht :tongue:
vertel, vertel, vertel....
vertel, vertel, vertel....
zie projecten en zie passat forum ;)
breadfan83
30-08-2009, 04:12
Owja, aankooptip... kijk altijd even op de het knipperlichtindicatielampje op het dashboard ook echt knippert, en niet constant blijft branden.
En wat ik heb gehoord willen de toerentellers er ook nog wel eens mee stoppen. Ook wanneer je wèl gas geeft. ;)
:D
Owja, aankooptip... kijk altijd even op de het knipperlichtindicatielampje op het dashboard ook echt knippert, en niet constant blijft branden.
En wat ik heb gehoord willen de toerentellers er ook nog wel eens mee stoppen. Ook wanneer je wèl gas geeft. ;)
:D
zekr je lolbroek aan ;)
effe deze topic gebruiken :D
kan er iemand mij iets vertellen over het verbruik van de 1.8 automaat?
ik weet er namelijk eentje staan met slechts 60k op de teller voor een prikje.
het enige wat me wat tegenhoud is het verbruik dat misschien nogal veel gaat zijn :confused:
breadfan83
15-01-2010, 12:24
Alle tips zijn welkom, zeker wat betreft de 2.0 8v motoren.
Wil me komende maand deze gaan halen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56492
Had eigenlijk met mezelf afgesproken geen Passat meer te rijden voorlopig, omdat ze me toch te groot zijn, maar vind het toch wel een gave bak. :D
Zal d'r na aankoop wel weer snel op terug komen ben ik bang, en toch weer terug willen naar 'n Golfje, maar tegen die tijd hoop ik toch de witte wel al klaar te hebben. ;)
loco-vr6
15-01-2010, 13:52
De mijne kopen :D
hihihi, ;) geintje
Ik rij nu al weer bijna 2 jaar met veel plezier met mn passat, en waar ik je over kan tippen is het instrumentenpaneel, de brandstofmeter en temperatuur meter hebben wel eens de neiging om uit te vallen, dit is een bekend / vaker voorkomend kwaaltje. Ook goed kijken naar roest op de achterklep, dat is ook een zwak puntjes bij veel variants.
succes verder ;)
@breadfan ;)
:tongue:
breadfan83
15-01-2010, 14:00
@breadfan ;)
:tongue:
Had het al gelezen.
Van dat klokkenprobleem wist ik al. Zit er ook roest op de achterklep?
Roest op vervangbaar plaatwerk vind ik nooit zo'n heel groot probleem trouwens. ;)
arie_gti
19-01-2010, 17:05
hallo,
ik las dat enkel de ecu het verschil geeft tussen de 55 en 66 b3`s dus 15 pk meer. is dit echt zo en hoe moeilijk is dit te veranderen, zodat de 55 toch net een beetje meer vermogen heeft.
alvast bedankt
mvg arie
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.