Log in

View Full Version : respectabele km stand bij aanschaf? 3b en 35i

jetta91
07-08-2009, 10:21
Hallo,

ik vroeg me eigenlijk af wat voor de nieuwere auto's zoals de 3B TDI,
nou eigenlijk een respectabele km stand is bij aanschaf,

als een auto vroeger 2 ton gedraaid had of meer dan liet je deze vaak al staan,
maar tot aan welke km stand kan je ongeveer een 3B kopen?

natuurlijk varieert dit nogal ook qua onderhoud, pk, motortype 4 cil of 6,
dat snap ik ook wel maar zou het wel fijn vinden als ik een indicatie zou hebben, voornamelijk ook omdat de meeste op MP wel tussen de 3 en 4 ton zitten.

ohwja die was voor mn vader, voor mezelf wou ik graag het zelfde weten van een 35i :D

ROO
07-08-2009, 10:41
Dat ligt er maar helemaal aan hoe zo'n auto gebruikt/misbruikt is. Als hij altijd rustig is ingereden, op tijd zijn onderhoud gehad heeft en niet te veel is afgeragd kun je met een moderne auto makkelijk over de 4 ton. Maar als bovenstaande antwoorden negatief zijn kan het ook goed voor de 2 ton al over zijn.

Helaas vind je zoiets niet in een advertentie. ;)

Gijs
07-08-2009, 10:56
Tsja, moeilijk te zeggen. Is toch echt afhankelijk van het onderhoud en hoe ermee omgegaan is. Zowiezo niet meteen de eerste de beste kopen.

Om je een indicatie te geven;
Mijn Passat 3b heb ik gekocht met 260.000km, en was toen nét 9 jaar oud. Dat is 28.000km per jaar geweest, en relatief weinig voor een TDI. Ook zijn alle onderhoudsbeurten afgestempeld tot en met de 260.000km. Zo heb ik dus terug kunnen vinden dat mijn auto het eerste jaar al een distributie riem verstelen heeft (lees 90.000km gedraait heeft) :)

De motoren kunnen tegenwoordig wel 500.000 draaien, alleen alles wat er omheen hangt verraad z'n km-stand. Stoelen versleten, lamme schakelaars etc.

jetta91
07-08-2009, 18:28
ohw okeej, ja wil zowieso gaan voor een 3B met een zo compleet mogelijke historie qua onderhoud erbij en stempeld e.d.

maar de hogere km standen op marktplaats deden me een beetje twijfelen, maarja schakelaars en bekleding is er zo uit :)

maar ben wel blij met je km indicatie Gijs bedankt :)

Rob g60
08-08-2009, 16:15
ik heb nog wel een mooie staan met 237dkm zijn de echte kms auto is in goede staat.
veel opties en geen lamme schakelaars en bekleding is ook netjes.
pm maar bij intresse