View Full Version : bedrading naar diesel ombouwen?
Jallo!
Ga de coupe ombouwen naar diesel (duh), en de bedrading zit ik nu ff mee.
Kan ik bedrading van een passat 1,8 ombouwen naar diesel? die heeft ook toerenteller-klok, das wel lachen!
dan moet ik dus:
voorgloeilamp verplaatsen (naar handrem/choke lamp :)) is dit gewoon 1 draad in je dash-boom en dus makkelijk?
voorgloeisysteempje aanleggen... hoe doe je dit? kan je gewoon t relais in je kast steken, en een dikke rode draad naar je gloeizekering/pluggen?
ik denk dat je je motorkabelboom helemaal van de diesel moet gebruiken, en het makkelijkst is denk ik om gewoon de diesel cockpit te gebruiken omdat daar het voorgloeilampje al in verwerkt zit.
ja das geen probleem natuurlijk... maar ik heb nog een 1800 passat staan die omgebouwd wordt naar diesel.
dus die 1800 bedrading moet toch eens omgevogeld, en het is voor mij makkelijker om dat nu in de coupe te hangen, omdat ook het dash uit de 1800 erin gaat. kan ik volgende week in een paar uur de santana motor erin gooien!
tzt moet het toch omgebouwd, en een toerenteller op de turbo is wel leuk, lampje ombouwen geen probleem denk ik, gaat meer om gloeisysteem zelf...
Rallyegek
31-07-2009, 08:29
je kan idd ook gewoon de bedrading van de benz gebruiken.
1 draad van de bobine op de brandstofpomp.
En je kan met een relais van 30 A ook je eigen gloeisysteem maken, binnen een schakelaar en een lampje maken en eventueel een zoemer zodat je het niet vergeet uit te zetten ;)
Zo heb ik namelijk ook eerst rondgereden totdat ik de bedrading van de diesel erin gemaakt heb.
En je benz toerenteller werkt niet op een diesel.... heeft een ander signaal
Even een andere vraag nu! zelfde onderwerp een beetje...
Ik heb n dieselmotor voor in de auto (nu n 1800). Kan ik het uitlaatspruitstuk van de 1800 op de diesel bouwen??? simpelweg omdat mn 1800 pijp compleet en goed is, en ik voor een dieseluitlaat moet zoeken en betalen... :)
1800 pijp is zelfde dikte als de pijp van een turbodiesel. Dus: kan je een diesel normaal rijden met een uitlaat formaatje turbodiesel??
Ja.
Mijn dieseltje hoorde van origine een ienie-minie 4 in 1 spruitstukje te hebben (1.3 D) maar de benzine uitlaatlijn heb ik laten hangen: 60pk benzine had een forser 4-2-1 systeem. Deed het prima. Later nog ge-upgrade naar 4-2-1 van een 115pk (G40). Hielp niet echt, maar zat ook niet echt in de weg.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.