PDA

View Full Version : Waterpomp 32b

AJTreur
30-06-2009, 14:52
Dit weekend mijn passat 32b '83 bij bevriende monteur gebracht samen met een doos onderdelen.
Hij zou onder andere de remmen achter, beurtje, distributie en de waterpomp aanpakken.
Aan het eind van de zaterdag... problemen...
Waterpomp gemonteerd, distributie er overheen en toen kwam de poelie - die paste niet meer :confused: .
Huidige poelie heeft een klein gat, maar op de nieuwe waterpomp moet een poelie met een groot gat (40mm).
Kent iemand dit probleem?
Waarschijnlijk gewoon een verkeerd type waterpomp, maar het is zo zonde de hele boel er weer af te trekken.

Op zoek naar een nieuwe poelie.
De volkswagendealer in de buurt heeft heel het land afgebeld en had goed nieuws. Poelie was gevonden. Mijn broer heeft deze poelie gister opgehaald in Zaandam. Een hele nieuwe poelie voor een oude Passat! Maar helaas... hij kwam met precies dezelfde poelie thuis als die ik al had :( . Ook de verkeerde dus.

Dus, heeft er nog iemand intresse in een nieuwe poelie?
Heeft iemand een poelie die ik zoek (gat in het midden 40mm. afstand van de gaatjes hart tot hart gemeten met een schuifmaat +/-58,5mm).

Ik heb ook nog een setje nieuwe remschoenen liggen... Maar dat terzijde.

Gijs
30-06-2009, 18:15
Om wat voor motor gaat het? Ik heb nog twee motorblokken liggen van deze auto's; een 1600 en 1800i.
De bestelde poulie zou ik gewoon terug naar de dealer brengen...

AJTreur
30-06-2009, 22:46
Het gaat om een 1.6 benzine motor type WV.