Log in

View Full Version : Aankoopadvies GOLF 2 66KW

gj-x8rs
09-05-2009, 15:02
Hallo,

Ik ben nieuw hier, Ik ben Gert-Jan, en bezig met m`n rijbewijs (22 juli afrijden)

Ik zit er sterk aan te denken om met een golfje 2 te beginnen. :)

Vorgeweek sprak ik met iemand die er eentje te koop had, €350 zonder APK.
De APK is bijna verlopen, maar hij wil er best een nieuwe APK regelen, dan zou de auto wel €500 gaan kosten.

Het gaat om een auto uit 1989 met een 1.8 blok met 260.000km op de klok.
De auto heeft iets roest aan de bestuurderskant, dit is wel goed weg te werken. (geen dragende delen)

Mijn vraag aan jullie is, is dit veel geld voor een golf die zoveel km heeft gelopen? Of kan ik beter gaan zoeken naar een auto die minder gelopen heeft?

En stel dat ik die golf zou kopen, waarop moet ik letten voor de aankoop?

Hier nog een linkje naar foto's van de auto, helaas telefoon kwaliteit. (http://home.kliksafe.nl/gvandalfsen/golf/index.html)

Alvast bedankt! :thumbup:

RubenD
09-05-2009, 15:08
Ik zou hem dan zeker voor die 500 kopen, tenzij je bij een voorkeuring niks bizars kunt vinden, dan zou ik er zelf een apk op laten zetten.

Als er van alles en nog wat stuk is, komt dat met de apk wel naar voren, waarbij je dan de overeenkomst hebt met de verkoper om hem voor 500 euro te kopen, ondanks dat de reparaties misschien wel veel hoger kunnen uitvallen.

Aan de andere kant, voor 150 euro - 25 euro voor APK, dus 125 euro kun je ook haast geen onderdelen kopen (ebay.de).

Tjaap
09-05-2009, 15:51
tis niet een heel rare prijs, maar ook niet super goedkoop.
Ik ben het met Ruben eens dat als je net begint je beter MET APK kunt gaan shoppen.
Tenzij je bijvoorbeeld heel technische vrienden of vader hebt.

maartenunplukt
09-05-2009, 16:13
die 1.8 blokjes zijn geloof ik ook redelijk betrouwbaar; dus met het goede onderhoud is het een leuk beginnersautotje, wel met apk kopen idd, ben je tenminste lekker klaar; tenzij je hem kan voorkeuren en niks geks vind.

gj-x8rs
09-05-2009, 18:10
Bedankt voor de reacties! :)

Als ik `m koop is het zeker met APK.
De huidige eigenaar is zelf automonteur bij Merceders, dus onderhoud heeft die de laatste tijd waarschijnlijk wel goed gehad.

Voor €125 neem ik het risico niet dat er dingen vervangen moeten worden voor de APK.

Is met 260.000 nog wel goed te rijden met een golf?
Of heeft een golf dan duidelijk merkbaar minder vermogen?

En zijn er nog punten waar ik extra goed op moet letten bij aankoop? Veelvoorkomende problemen bij dit blok bijvoorbeeld?

maartenunplukt
09-05-2009, 18:12
prima mee te rijden, je komt goed mee met huidendaags verkeer; auto's van tegenwoordig hebben meer pk, maar zijn ook zwaarder

Wappe
09-05-2009, 19:27
Rijdt hij nog op LPG of is dat eruit gehaald? Daar kun je toch best problemen mee krijgen wanneer dat er niet meer in zit. Verder is de prijs redelijk, maar toch zou ik verder kijken, je vind ze ook wel zonder die (nare) roestplekken. Succes!

gj-x8rs
10-05-2009, 16:27
Op kenteken staat gewoon benzine. :rolleyes:

Als ik de eigenaar weer spreek zal ik hem vragen waarom er zo`n LPG aansluiting op zit, misschien is er gewoon wel een ander blok in gehangen..

Over 2 weken weet ik meer over deze golf, ondertussen kijk ik rustig verder of er nog een leuke in de buurt staat.

Als jullie een leuke golf weten/zien staan in de regio tussen Zwolle en Harderwijk hoor ik dit graag. :D