Log in

View Full Version : Passat 32B omlaag in Klaaswaal

Santana
05-05-2009, 12:44
Hoi daar,

me passat staat op dit moment bij de garage voor een verse APK.
Heb al vernomen dat er eennieuw bandje op moet, nieuwe koplamp op moet en de fuseekogels vervangen moeten worden.

Die koplamp was wel lastig te vinden en best wel prijzig :eek:

Nou heb ik van het weekend in Klaaswaal een beige 32B station zien staan.
Hij was nieuwe geimporteerd (nieuw kenteken) met aardig wat stickers op de ramen, o.a. van volksforum.

Bij goed kijken zak ik dat hij verlaags was. Dat zag er best wel goed uit!
Is het moeilijk een 32B te verlagen? Wat heb je daar voor nodig? Ken je gewoon op z'n chop shops te veren een stuk afslijpen :screwy: of is er ander truukje?

Hopenlijk heb ik morgen mijn passat weer terug en ken ik er weer lekker mee scheuren :D

Was die passat in Klaaswaal van een van jullie hier op Volksforum?

Groeten!!!

Zollie
05-05-2009, 12:48
verlagingsveren en dempers kopen voor de voorkant. is aardig werkje, hele veerpoot los en zooi wisselen (veerspanners!)

achter kan je golf schroefpoten etc monteren, dus dat is koekie!

Arne
05-05-2009, 13:19
Hey die is van mij, grappig dat je hem hebt gespot. :) Koplampje had ik wel voor je gehad trouwens. Verlagen is niet echt supermoeilijk als alles niet te vast zit. Onderdelen moet je wel echt bij elkaar rapen, achter zit er bij mij een schroefset onder van een Golf 2, en voor -75mm FK verlagingsveren van een Audi 80, evenals verkorte sport schokdempers voor een Audi 80, van KAW. En dan nog toplagers van een Audi 80 type 89. Dan nog vind ik m niet laag genoeg trouwens.

Zie mn topic trouwens:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49641&page=1&pp=20&highlight=32b

Oudelut
05-05-2009, 23:12
Bij mijn Passat 33 heb ik vandaag de achterveren (achteras) eronderuit gehaald. Van de linkerveer was bijna een hele winding wegGEROT! :eek:

Als je lang genoeg wacht verlaagt de auto zichzelf dus?! :screwy:

Santana
06-05-2009, 08:18
Hi Arne,

ik vond het wel een mooie hoogte zo!
wordt de vering veel stugger met het verlagen op deze manier?

Met de huidige vering kan ik nl wel lekker knallen door al die putten en kuilen in de HW :D :D :D :D :D :D

Arne
06-05-2009, 08:23
Vind het stugge wel meevallen, ik knal ook overal doorheen op deze hoogte. Maar ik hou wel van een beetje stug, ik vond m standaard echt als een dweil rijden namelijk.

Nou ben ik wel benieuwd naar jouw auto, rij jij in die bordeauxrode Santana met Zwitserland (CH) sticker achterop?

Boeie
06-05-2009, 08:35
Ik heb laatst ook nog een rode (verkleurde) 32B gespot bij de Shell in Mijnsheerenland. Origineel Nederlands kenteken, paar oudere mensen erin.

Arne
06-05-2009, 08:46
Ja die heb ik ook weleens gezien ja. Die is echt ratlook, elk paneel heeft een andere tint rood :D

berendd
06-05-2009, 10:47
picje van mijn ex-passat
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/0/Passat003.jpg

voor -35 weitec voor audi 80 type 81 en koni geel voor een 80 verder origineel, achter koni rood voor golf 3/ vento met -40 veren volgens mij.. maar tis al ff geleden..

Santana
06-05-2009, 15:19
Vind het stugge wel meevallen, ik knal ook overal doorheen op deze hoogte. Maar ik hou wel van een beetje stug, ik vond m standaard echt als een dweil rijden namelijk.

Nou ben ik wel benieuwd naar jouw auto, rij jij in die bordeauxrode Santana met Zwitserland (CH) sticker achterop?

Jep dat klopt!

Heb net te horen gekregen dat mijn schokbreker RA is AFGEBROKEN :eek: :wow: :confused:
Dat hadden ze nog nooit gezien in de garage :D
Hopenlijk komt hij door de APK, wie weet wat ze nog meer vinden :lmao:

hier wat fotos van mijn Passat
http://www.volksforum.com/albums/search.php?do=searchresults&searchid=21450

Ik kom nog weleens in de buurt bij jouw Passat, in de emmastraat.
Ken je dat huis met ernaast die extreem schuine parkeerplaats?
Daar moet je een keer je wagen opzetten en een foto maken.
Coole spot!!!!

Santana
06-05-2009, 15:21
Ik heb laatst ook nog een rode (verkleurde) 32B gespot bij de Shell in Mijnsheerenland. Origineel Nederlands kenteken, paar oudere mensen erin.

Die ken ik niet, neem aan dat je niet mijn passat bedoeld, oud ben ik nog niet hoor :)

Oudelut
06-05-2009, 21:10
Heb net te horen gekregen dat mijn schokbreker RA is AFGEBROKEN :eek: :wow: :confused:

Dan zien ze zeker nooit Renault Megane(s)? Schijnt een kwaaltje te zijn (heb er bij onze Scenic (ja, ik weet het) ook al eens mee te maken gehad...

Arne
06-05-2009, 21:16
Jep dat klopt!

Hopenlijk komt hij door de APK, wie weet wat ze nog meer vinden :lmao:

hier wat fotos van mijn Passat
http://www.volksforum.com/albums/search.php?do=searchresults&searchid=21450

Ik kom nog weleens in de buurt bij jouw Passat, in de emmastraat.
Ken je dat huis met ernaast die extreem schuine parkeerplaats?
Daar moet je een keer je wagen opzetten en een foto maken.
Coole spot!!!!

Dan zie ik jou idd weleens rijden, als je me buiten ziet moet je maar ff komen buurten :)

Dat huis ken ik wel ja, is wel grappig. Wel een prive parkeerplaats trouwens ;)

Coole auto heb je trouwens, exact dezelfde bekleding als ik :)

Moet je trouwens een schokdemper hebben? Ik heb er nog wel een, is bij een variant hetzelfde als bij jouw sedan. Je mag m voor een tientje hebben.

Ebut
06-05-2009, 21:45
picje van mijn ex-passat
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/9/0/Passat003.jpg

voor -35 weitec voor audi 80 type 81 en koni geel voor een 80 verder origineel, achter koni rood voor golf 3/ vento met -40 veren volgens mij.. maar tis al ff geleden..

Nou, geloof dat mijn auto met die set toch verder is gezakt dan dat... :eek:
Geloof voor 7 en achter 6 cm... of ik moet mij gruwelijk verrekend hebben toendertijd :eek:

http://i2.photobucket.com/albums/y25/Ebut/Passat/IMG_1109.jpg

Santana
07-05-2009, 06:56
Dan zie ik jou idd weleens rijden, als je me buiten ziet moet je maar ff komen buurten :)

Dat huis ken ik wel ja, is wel grappig. Wel een prive parkeerplaats trouwens ;)

Coole auto heb je trouwens, exact dezelfde bekleding als ik :)

Moet je trouwens een schokdemper hebben? Ik heb er nog wel een, is bij een variant hetzelfde als bij jouw sedan. Je mag m voor een tientje hebben.

Zal ik doen Arne!
Ben gister nog langs jouw passat gereden!

bedankt voor het aanbod van de schokdemper, maar er zit al een nieuwe in.

greetz!