View Full Version : digitale km-teller
hallo,
Kben hier nog niet zolang lid van deze site maar ze ziet er zeer intressant uit. Kheb ondertussen al wat ervaring met mijn golfkes 2 maar mss kan iemand mijn wat hulp aanbieden.
mijn probleem is het volgende => kan ik ergens info vinden of verkrijgen om van een gti 16v analoge toerenteller om te bouwen naar digitale km-teller. kzou u zeer dankbaar zijn.
mvg, grtz
Welkom hier,
Jij wil dus een Digifiz inbouwen. heb je al een Digifiz?? Je hebt 2 versie,s. 1 die tot 7000rpm gaat voor de 8V blokjes en 1 tot 8000rpm voor de 16V blokjes.
Zorg dat je een complete koopt met kabelboompje en urenstel paneeltje erbij. En het liefst niet teveel km,s. Want bij 299.999 springen ze op ---.--- en kun je geen km stand aflezen.
Ook komt je km-teller kabel te vervalen en wordt vervangen door een digitale trajectsensor.
Verder kun je op google ook veel vinden qua inbouwen.
8V versie
http://www.passatplus.de/sonstiges/vw_digifiz/digifiz-2.jpg
16V versie
http://vwgolf.pl/porady/digifiz_install/digifizwakcji.jpg
past zo èèn ook in een golf 1 ?
past zo èèn ook in een golf 1 ?
Deze past niet in de tellerbak van een Golf 1 dash. Je zal zelf een beugel moeten maken.
The Skinnmeister
23-03-2009, 11:17
Het is wel te doen hoor, voor een type 1 moet je idd zelf een beugel maken.
Voor de type 2 moet je zorgen dat je de draadboom vanaf de zekering kast hebt, + de pulse gever vanaf de bak. En het uren/min. stelknopje (komt ipv het handremlampje). En natuurlijk de Digifiz zelf.
En zoals al gezegd is de km stand in de gaten houden ;)
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
ps Staan op marktplaats wel een aantal te koop
ok merci jonges. Srr voor de late reactie maar efkes een week weggeweest voor men werk.
grtz
ik heb het digifiz in mijn Golf 1 zitten.
de originele steunen bestellen bij de Dealer voor Golf II en met een kleine aanpassing past ie zo in een Golf I, daarbij heb ik ook het dashframe van een Golf II gebruikt.
als je het frame 1 schakelaar in kort dan is ie precies op maat (pb evt om mijn frame over te nemen)
Ik had in mijn ex GTI 1 Pirelli ook een digifiz. Was ingebouwd en aangesloten door Ron21 van dit forum.
The Skinnmeister
30-03-2009, 10:10
Heb in mijn type 1 ook een Digifiz gehad, maar die heb ik gewoon met een Golf 1 kapje gehad. En ook de originele schakelaars :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.