View Full Version : HELP Santana met vijver binnen...
oei, vandaag met goede moed kleine poetsbeurt, zomerbandjes eronder, stofzuigertje erin..
toen ontdekte ik een vijvertje aan de linker kant bij mn voeten en onder de stoel!! matjes liggen keurig te drogen, de waterstofzuiger heeft eea opgeslokt en een nest droge handdoekjes ligt nu erop in een poging het er wat uit te trekken.
maar ik kan niet goed bedenken hoe het komt. kan me niet herinneren dat mn raam op een kier heeft gestaan, mn deur half dicht, of mn dak open (heb namelijk geen open dak)
HOE kan dit water zijn gekomen??
even gauw gekeken bij roostertje onder de motorkap, maar daar niets verdachts gezien, afdekplaat zit er nog, en kon in de gauwigheid geen gat vinden waar het naar binnen kan zijn gelopen.
iemand ervaring met een binnenvijver onder de bestuurdersstoel?
oh, en de grap dat je nog wel iemand weet met een gele passat met roestgaten rond zn complete bestuurdersstoel van de lekkage ken ik al :D
ok ok dat spookte al, maar... WAAR precies komt het dan binnen?? afdekking erop is okidoki! zal morgen eens die hele spoelbak daarboven leeghalen, maar vuil enzo ligt er sowieso niet in.
Jurgen Santana
13-03-2009, 19:06
Deurrubber, voorruitrubber, motorkapkabel.
Meestal lekken Santana's in de kofferbak (achterruitrubber), dus kijk ook even of het niet daar vandaan komt.
Kachelradiator zou ik rechts een natte boel verwachten eerlijk gezegd...
Heeft de auto scheef geparkeerd gestaan? Met de neus naar beneden zou het ook uit de kofferbak kunnen komen ja...
Maar ik zou ook even met een sterke lamp onder je spatbord schijnen en goed kijken naar de overgang wielkast/schutbord/A-stijl?
Let in ieder geval even op met vochtvreters, daar zit een bepaald zout in dat corrosie erg in de hand werkt en dat wil je niet (als je er wat uitstoot of als-ie overloopt), dat wil je niet!
Maar er zijn ook zogenaamde wondersponsen, die heel veel water op kunnen nemen (geloof tot 7x eigen gewicht?), klein beetje vochtig maken en neerleggen, en het begint vanzelf te zuigen!
Hoop in ieder geval dat je er snel achterkomt wat het probleem is!
Jurgen Santana
13-03-2009, 20:26
Heeft de auto scheef geparkeerd gestaan? Met de neus naar beneden zou het ook uit de kofferbak kunnen komen ja...
Bij een Santana ligt de kofferbak ook als de auto horizontaal staat hoger dan de rest van het interieur en water stroomt naar beneden.
nog nooit een natte koffer gehad in elk geval, mijn rubbers lijken allemaal in orde, niks uitgedroogd of gaar. zal de klep eens inspecteren.
schutbord etc is hard en zeker niet lek
motorkapkabel zal ik morgen ook eens bekijken
bedankt voor de respons in elk geval
woohoo zonder matjes onder je gaspedaal gaat ie een stuk harder :D net 175 ipv 160 en een beetje! ff op en neertje almere, terugweg goed warm en ff doorblazen :thumbup:
nou, tijdje geen regen, dus kan m ff niet checken.. maar nog op t oog geen gekkigheid gevonden bij de achterkant... het blijft me een raadse, hij is inmiddels wel weer droog.
ander vraagje, mn koplamp is potjandorie stuk, dus moet een nieuwe (setje nieuwe??)
nu is den vraag, als ik faceliftkoplampen neem, mag je dan van de mistlampen (dummies) knipperlichten maken? dus dat je knippers aan de binnenkant van je koplampen zitten?
en wie heeft een setje voor me voor een schappelijk prijsje?
nog iets, zag wat fotos van santanas met achterknippers rood, wel stuk stoerder dan die knorrige oranje hoekjes :) is dit gewoon zo'n spuitbusje erin en klaar? geen idee hoe men dat doet eigenlijk, how to?
Dit komt mij wél bekend voor. Heb een Passat 32B en ik heb een vijver gehad voor en onder de bijrijdersstoel. Mijn ramen besloegen steeds sneller en heviger. Alles eruit gehaald te drogen en toen gaan zoeken naar de oorzaak. (water in paravanbak laten lopen en toen onder het dashboard kijken) Wat Oudelut al zei; Het gedeelte waar de paravan, A-stijl en voorspatbord bijelkaar komen, bleek bij mij de oorzaak. Tussen deze segmenten door bleek (regen)water te komen. In de lasnaad (die overigens ook af-fabriek gekit is) zat een piepklein gaatje die zo 1,2,3 niet te ontdekken was. Langzaamaan ging bij mij de hele bodem vol met water staan. Ik heb de boel opnieuw afgekit en voilá, het probleem was opgelost! Alleen voordat je alle matten, isolatie en bekleding weer kurkdroog hebt.... Hopelijk is dit bij jouw ook de oorzaak want de oplossing is dan vrij simpel. Succes!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.