View Full Version : Oudelut's Passat 33 GLD
Een tijdje geleden via Marktplaats de sprong in het diepe genomen en een Passat Variant B1 GLD (ná face-lift dus) gekocht.
Onlangs de auto laten ophalen en naar een loods in Rotterdam gebracht.
Voila de auto toen ik 'm voor het eerst in levenden lijve mocht aanschouwen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DATXSBDF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IDI6E6P.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ALGXCRYJ.jpg
Afgelopen vrijdag was het dan tijd om het grootste probleem van de auto aan te pakken: de rechterdorpel was te slecht om nog door de APK te komen.
Bij nader onderzoek bleek de buitendorpel al meerdere keren gelast te zijn geweest. Bij het afpellen (letterlijk!) van het eerste stuk van de dorpel kwamen Duitse kranten uit 2002 tevoorschijn, uiteraard volledig volgezogen met water... :eek:
(Daardoor?) was ook de binnendorpel aangetast, zij het maar voor de helft...
Omdat ik uit vooronderzoek op internet (o.a. hier) had gezien dat de A-stijl een erg zwakke plek is, en mogelijk ook een oorzaak kan zijn voor slechte vloerdelen of dorpelcorrosie ook het spatbord/voorscherm eraf, en inderdaad: de A-stijl was deels weg(gevroten). De rest van de wielkast en de vloerplaten zagen er echter nog verrassend netjes uit...
Inmiddels heb ik gelukkig via een Duits Audi-80-forum 2 originele nieuwe dorpels mijn kant op weten te halen. :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IOM6YJ4E.jpg
Daarna vrolijk begonnen met het uitslijpen van slecht plaatwerk uit de dorpel en de A-stijl. Om daarna het eerste restauratie-werk te beginnen met het lasapparaat in de hand.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJI8DIVP.jpg
Aanstaande vrijdag ga ik weer verder...
Klaas-jan
04-03-2009, 22:09
Succes ermee , mooie hobby. toch !!!
neem aan dat je Marco's topic al gelezen hebt?
Yep! Hij reageert de laatste tijd alleen niet meer zo aktief? Heb het idee dat het een beetje stillligt?
Overigens hoeft er bij geen volledige restauratie plaats te vinden, hoor... Blijft budgettair-verantwoord klaarmaken voor de komende jaren. Zit wel te denken om de auto na laswerk een Mike Sanders-behandeling te geven...
Waarom budget-restauratie en niet volledig aan de bak? Omdat deze zich eigenlijk tussendoor aandiende en er ook nog een Polo I in de restauratie zit, alsmede een Derby die op z'n beurt wacht om ook wat aandacht te krijgen... ;)
evilnyntje
05-03-2009, 09:02
Kijk kijk stadsgenoot, ik ben benieuwd wanneer ik hem live ga zien. Ben je al uit de kleur? Ik heb laatst nog een busje coole lak gezien bij de praxis :)
Vertel eens? Dacht in eerste instantie aan verlopen rood... :D
evilnyntje
05-03-2009, 11:20
Een beige bruinige kleur, wat lichter ik zal volgende keer wel eens naar de ral kleur kijken als die er opstaat.
MauSeR35
06-03-2009, 09:25
Toffe bak hoor, hebben wel wat. Hoop dat het wegweken van de rottigheid goed te doen is, succes iig!
Gisteren weer even aan de gang...
Work so far van de binnenkant gezien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8PQMWG6P.jpg
Plaatje passen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZ6TRGDI.jpg
Plaatje lassen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYWDUZTX.jpg
En zo komt de A-stijl langzaam maar zeker weer terug...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPCC4RUB.jpg
Links was/is de dorpel nog behoorlijk goed, maar ik dacht wel achter het spatbord iets te kunnen verwachten (berucht tenslotte :().
En inderdaad...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6H86Q6E6.jpg
Gelukkig ziet de A-stijl er aan deze kant nog behoorlijk goed uit (is hard) -thumbsup-
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAN4WQF7.jpg
Dat was het weer voor vandaag... :P
martiepartie
07-03-2009, 23:11
Krokie! Zelf gelast ? Vind het er netjes uitzien.
Stukjes zelf (ben nog een ultieme beginner/leerling), grotendeels door goede vriend ;)
Krokie valt volgens mij voor een B1 nog wel mee, en het maakt het wel erg dankbaar werk... :rolleyes: Bovendien straks een zeldzame, stijlvolle, ruime, belastingvrije diesel onder de billen! :D
martiepartie
07-03-2009, 23:40
Bovendien straks een zeldzame, stijlvolle, ruime, belastingvrije diesel onder de billen! :D
Dat is zeker. :thumbup: Ik vind zelf de facelift ook de mooiste van de 32 serie.
Dito, en dan zeker ook de Variant... :cool:
Zoals gezegd: soort Steilheck XXL, hè?! ;)
Zonde om de zondag voorbij te laten gaan zonder helemaal niks te doen?! Helaas had ik nog een verlate kraamvisite gepland staan... :screwy:
Maar dat weerhield mijn makker er niet van om nog een beetje te knutselen aan de A-stijl... :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSMULJHC.jpg
:cool:
Ook op avonden dat het mij gezin-technisch echt niet gaat lukken om "even" naar Rotjeknor te duiken, kan mijn klusmakker zijn handjes niet thuishouden! En daar hoor je mij natuurlijk niet over klagen?! :thumbup:
Vandaag is-ie vooral aan het slijpen geweest... 3/4 van de rechterdorpel is er nu uit. 1/4 nog maar even laten zitten, omdat er luchtledigheid zit tussen zowel A-stijl en bodem alsook B-stijl en bodem. Geen zin in dat straks de deuren aan de rechterkant niet meer open en/of dicht willen, of dat de auto zo raar naar rechts trekt?! :shake:
Maar goed, plaatjes zeggen meer dan woorden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YLL8MA6J.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A43TTGCR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-678PXFSR.jpg
En alvast voor het idee:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCWCIWBS.jpg
Morgen worden als het goed is weer verbindingen gelegd tussen vloer en de 2 stijlen, waarna ook het laatste stuk oude dorpel kan wieberen... :rock:
Ik heb nog wel goed vertrouwen dat deze auto RetroMania 2009 gaat meemaken?! :D
martiepartie
11-03-2009, 22:38
Heeft die klusmakker van je nog vrienden nodig?? :)
Dit gaat hard, mooi zo.
Tja, als je dan toch bezig bent kun je ook maar beter doorstomen, toch? :D
B-stijl weer vastgezet aan de bodemplaat en verstevigd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J7P4Z7F6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QXIOKZVH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PAGXD4B8.jpg
Dan kun je ook de rest van de dorpel verwijderen, en natuurlijk iedere keer even passen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CGQGTJZR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAK6SDR3.jpg
Morgen weer verder... Misschien dat de dorpel er morgen al wel opgaat, al denk ik dat eerst de binnendorpel dichtgemaakt wordt. Morgen ook de oversteek maken naar de linkerkant om het plaatwerk tussen wielkast en A-stijl schoon te maken en te prepareren voor het lasapparaat... :dance:
Dat gaat lekker vlot zeg! Ziet er goed uit!
Tja, 3 mei is RetroMania tenslotte al? :D
Ik ben daar ook een beetje naar toe aan t werken, maar wat ik me afvraag, mag je er nou in met een auto tot 1983 of tot en met dat jaar? Mijn 32b is van april 1983 namelijk.
Geen idee...
Ik denk wel dat ik het red, maar dat de auto dan nog niet verlaagd zal zijn... :(
knedel16vweber
13-03-2009, 17:15
leuke sleën zijn ut! heerlijk al dat crokante plaatwerk ook ;) ziet er al netjes uit weer allemaal. 3 mei retromania :thumbup: (heb er alleen nog niets over gelezen :confused: )
Vandaag ook weer even bezig geweest (jaja :rock: ). Ben helaas iets eerder weggegaan, maar denk dat de dorpel er inmiddels onder zit! :clap:
Camera bovendien weer eens vergeten, dus enkele foto's, maar slechts foon-kwaliteit...
Dorpel volledig pas gemaakt, en vervolgens creatief met de pomptang (iemand nog confetti nodig? :D):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3SDYXZ3.jpg
Daarna met de lastang de zorgvuldig geknipte gaatjes opvullen en zo een nieuwe verbinding maken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEN3S3B6.jpg
En als klap op de vuurpijl :D : de (al roestende) gele achterklep vervangen door een origineel Marsrode (!) :thumbup:. Moet wel het resultaat van het kinderfeestje er nog even afhalen, maar gaat er vrij makkelijk af, en uiteindelijk wordt de hele auto tóch in een ander kleurtje gerollerd... :giggle: (waarom dan een andere achterklep? Voor de eerste periode, én 1 met achterruitewisser).
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7RSND3B.jpg
Het bloemetje rechtsonder op de klep geeft me overigens wel inspiratie... :tongue:
Mijn dochter wordt daags ná RetroMania 3, en waarschijnlijk vieren we dat de dag vóór RetroMania.
Zit te denken aan een kinderfeestje met een heleboel verschillende potten/kleuren verf? :rolleyes:
Tja, het grove sloopwerk gaat nou eenmaal sneller dan het daadwerkelijke herstel... :D Bovendien afgelopen tijd ook nog wel wat aandacht besteed aan het gezin, en bovendien de Polo even door de APK gedrukt.
Toch is er verder gewerkt, beetje aan de detail-afwerking van de dorpel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXR4SZBC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VSQFPJTD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYABJPI3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXR68FOD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7QUEI6XR.jpg
The story continues... :rock:
martiepartie
23-03-2009, 08:46
de snelheid zit er in. :thumbup:
nou zie ik het ook pas, dit is die passat uit Friesland. Valt me niet eens heel erg tegen hoe slecht/goed deze is. Had erger verwacht:)
Klopt! Valt inderdaad niet helemaal tegen... Was sprake van een medeforummer die 'm heeft laten staan vanwege schade/laswerk rechts-achter, maar dit betreft slechts een deurvanger die niet helemaal goed afgesteld is. (doordat de deur niet zo soepel in het slot viel als de rest dacht de kijker dat er schade was geweest).
Ik vind 'm in ieder geval goed genoeg, zit natuurlijk wel wat werk in, maar met een paar weekjes rolt-ie iig met APK over 's heeren wegen! :thumbup:
martiepartie
23-03-2009, 14:53
Ik heb toen ook nog gebeld met de verkoper en idd de info opgevraagd van het forumlid die de wagen had laten staan. Ik blijf het een geniale bak vinden, lekker veel ruimte en je ziet ze nooit rijden.
http://www.torquevw.com/gallery/e38_2006/i_009.jpg
Mmmm, leuke inspiratie voor de Passat (kleurencombi)
Ook leuk:
http://www.torquevw.com/gallery/e38_2005/e38_image_021.jpg
Merk dat two-tone wel een aantrekkingskracht op me heeft?! :D
Wat vinden jullie? :rolleyes:
knedel16vweber
24-03-2009, 06:27
op een sw komt de 2-tone wel tot zn recht vind ik. 1e combi past ook bij het bouwjaar ;)
Verdergegaan met de binnendorpel... Redelijk recht-toe-recht-aan-werk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-APRJL8P3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P6NUJCQG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YMFRHZIG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FSW3Z4PD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQAJHQLK.jpg
Na een weekendje weg met mijn grote menselijke liefde, en een week er tussenuit voor mijn maat en zijn meissie, ben ik vandaag weer even bezig geweest met voorbereidende werkzaamheden om de linkerkant aan te kunnen pakken...
Dashboard (en dreun-/isolatiematten) verwijderd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GNP8FR73.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XJAIQRRI.jpg
Doorkijkje waar eigenlijk gewoon metaal hoort te zitten:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IKEYSOOC.jpg
Vanuit de wielkast gezien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IVWDAC8.jpg
Het dash is helaas (zoals zo vaak bij deze auto's) nogal gescheurd/gebarsten door warmte-ontwikkeling van de zon door de voorruit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WDXY67BF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3TWXKRW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WFJWFNMQ.jpg
Iemand tips hoe/wat/waar dit op te lossen/opnieuw te bekleden? Vervangen is geen optie, want simpelweg nauwelijks te vinden, en bij beschikbaarheid vaak in vergelijkbare of ergere staat... Of iemand zou zo moeten weten dat bijvoorbeeld een dash uit een Jetta of zo 1-op-1 gelijk is/past? :confused:
hm, misschien past 32b wel, maar ook daarvan is een knappe moeilijk te vinden... uit een slopert trekken...
je kan ook op ebay.com kijken of ze er tapijtjes voor hebben :D super-retro natuurlijk! Ze bieden ze in elk geval aan voor 32b! ff zoeken op dasher ofzo...
geen half werk trouwens die lasklus, mooi!
en hier je item om weer hip over straat te kunnen :D http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-DASHER-DASH-BOARD-COVER-MAT-DASH-COVER-DASHCOVER_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1171Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a0Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem300302786230QQitemZ300302786230QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
en hier je item om weer hip over straat te kunnen :D http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-DASHER-DASH-BOARD-COVER-MAT-DASH-COVER-DASHCOVER_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1171Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a0Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem300302786230QQitemZ300302786230QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Hebben ze die voor een typ 32/33? :eek: Of heten latere versies van Passat in de VS ook nog Dasher? Als dit voor de mijne past dan ben ik heel blij met de link (maar ik ga komende week ook nog in Breda bij een bekleder langs om te vragen wat hij er nog mee kan)! :thumbup:
Typ32 is toch hetzelfde dashboard als een Dasher? Dan moet t passen. Roep even als je gaat bestellen trouwens, ik wil ook een mat hebben maar ik hik een beetje aan tegen de bestelkosten. En gedeelde smart is halve smart :)
Ik werk in Breda dus da's ook wel makkelijk denk ik? Anders mss even bespreken tijdens de uitdeukdag volgende week :D
evilnyntje
02-04-2009, 08:30
Stadsgenoot, ik heb nu een mooi adresje voor militaire lak uit DLD. Goede shizzle schijnbaar. Vele kleuren.
nyntje... die lak? :D
mijn kombi moet weer mooi geel gerold worden ;)
Mmmm, militaire kleuren? Komt weer zo'n moeilijk beslismoment dan... :D
RAL 1001?
http://www.andersreisen.wellisch-home.de/Martin/pics/GIFI/MVC-186X.JPG
RAL 1002?
http://www.offroad-bildergalerie.de/1unimog_404_womo-umbau/21die_endmontage/zz2_21die_endmontage.jpg
RAL 7027?
http://www.kommiss.com/images/70271k.jpg
RAL 8020?
http://shop.vw-bus.com/images/product_images/info_images/343_0.jpg
RAL 6013?
http://101squadron.com/pics_s-199/MuseumNose.jpg
Welke Photosjoppert met tijd helpt me met deze moeilijke beslissing? Liefst in two-tone, in de gedachte van deze golf:
http://www.torquevw.com/gallery/e38_2006/i_009.jpg
Neig nu naar een combi van de laatste 2?
RAL 1001 met RAL 7027 lijkt mij een mooie combi....
Verder is het echt een wijs apparaat je passat...
Suc6
Lars
martiepartie
02-04-2009, 10:38
het zijn wel een beetje 'saaie' kleuren.. Als je naar Jaap zijn derby kijkt (van 't polo forum), dan kan je met een levendigere kleur ook heel netjes rollen/verven/spuiten.
De witte schicht nr.2 :), is dat een idee? Hoogglans wit rollen, ik wil wel helpen poetsen om 't een beetje glimmend te krijgen!
Ik zou m een lichte kleur houden, beetje fifties achtige pastel geeltint. Zeker geen two-tone.
het zijn wel een beetje 'saaie' kleuren.. Als je naar Jaap zijn derby kijkt (van 't polo forum), dan kan je met een levendigere kleur ook heel netjes rollen/verven/spuiten.
De witte schicht nr.2 :), is dat een idee? Hoogglans wit rollen, ik wil wel helpen poetsen om 't een beetje glimmend te krijgen!
Maar ik bén ook een hele saaie vent?! :D
Wit wordt-ie sowieso niet, ben a) niet zo poetserig, b) heb ik al vele witte auto's gehad, c) zie je dan te goed dat het niet een volledige restauratie betreft, d) die Tjechische Variant is al wit.
Ik wil rekening houden met het bruine dash en de bruin/beige deurpanelen. Bovendien vind ik (licht)beige gewoon erg mooi...
De Derby van Jaap vind ik erg fraai, maar ik ben zelf niet van blauw, rood heb ik al op mijn Polo, (signaal)geel heb ik mijn eerste Polo al gehad.
Ik zou m een lichte kleur houden, beetje fifties achtige pastel geeltint. Zeker geen two-tone.
Niets veranderlijker dan de mens: ben alweer aan het twijfelen over de two-tone (@Lars: maar die combi zat inderdaad in mijn hoofd). Ook omdat het veel werk is met afplakken e.d. Vanmorgen ook even ge-mini-meet met Evilnijntje, en die leek het ook geen succes.
Pastel is niet echt aan mij besteed, flauw-geel vind ik alleen mooi als-ie ook goed glanst (spuiten dus?).
Denk eigenlijk dat het kiezen wordt tussen 1001 en 1002 (evt 8020)...
Nogmaals: voor een goede photosoep in die 2/3 kleuren houd ik me aanbevolen! :tongue:
evilnyntje
02-04-2009, 21:28
Kijk maar eens naar je pb :).
Quiz-vraag: wat gebeurt er met rode auto's die (zonder bescherming) teveel in de zon staan? :D
Vandaag begonnen aan het laswerk aan de linkerzijde:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SP3JOZ3I.jpg
En aan wat voorbereidingen voor een ander kleurtje...
Regengoten en chroom-omlijsting van de voorruit verwijderd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3ODUKMA.jpg
En vervolgens de voorruit verwijderd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XMAACJF.jpg
En lichtjes aan het schuren geslagen...
Remember the quiz-question? :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YULVLKA8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSC43UOZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQZ8ZAMR.jpg
Excuseer voor de slechte kwaliteit foto's: m'n camera weer eens vergeten, dus afhankelijk van de Neukia...
Ik dacht dat de mijne rot was.......
damn... dit ziet er wel heel ernstig uit. Hiermee vergleken was de mijne zowat in topstaat. Dorpels bij mij zijn op de hoeken na perfect. Voor de rest zie ik veel overeenkomsten :) Tip: (misschien heb je het al gezien) onder de achterbank, aan de zijkant rust deze op 2 plaatsen op de bodem (dubbel plaatwerk) aan de onderzijde zit daar een plaat die doorloopt naar de bevestiging van je achterbrug.. Die was bij mij erg slecht, heb ik aan beide kanten vervangen. Wielkuipen achter ook goed bekijken, zowel binnen als buiten (ook dubbel, op plaatsen zelf 3 dubbel plaatwerk).
Btw, pb me even als je een nieuw voorruit rubber (met inleg) hebt gevonden, ik wil er ook 1... ben nu met een van de laatste opties bezig, met inleg zijn ze echt nergens meer te krijgen. Misschien nog bij audi, maar daar ben ik mee bezig.
Geinig! Als ik jouw topic doorlees denk ik dat die van jou in veel slechtere toestand was?! :D
Die punten achteraan loop ik nog wel heel even langs, maar volgens mij was het verder wel OK. Wel heb ik een drukspuit gemaakt voor mijn Owatrol olie, dus binnenkort ga ik overal gaatjes boren om de olie in holle ruimtes te verspreiden.
Wielkasten/-kuipen zijn goed, al zit er aan de linkerkant vlakbij het achterportier wel een roestblaasje onder de lak. Niet goed natuurlijk, en het topje van de ijsberg waarschijnlijk, maar het plaatwerk is daar nog wel hard...
Als ik een nieuw voorruit-rubber zou vinden laat ik het je weten, maar die van mij is nog wel bruikbaar, of eventueel te regenereren...
Groet, Geert
@Marco: is dit geen optie voor je? (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Dasher-windshiel-deal_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1171Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a0Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem270368189644QQitemZ270368189644QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories)
Terwijl ik afgelopen zaterdag lekker in het zonnetje gezellig stond te kletsen, werd binnen mijn Polootje uitgedeukt, en werd zo'n slordige 60 km verderop het laswerk aan de linkerkant van de Passat verder aangepakt?! :cool:
Ziehier:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZLZCGCD.jpg
Hier binnenin moet alleen nog 1 stripje ingelast worden, maar is al geknipt en kaalgemaakt...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKKQ4WHG.jpg
Blik in de wielkast, waarbij meteen duidelijk is wat het volgende klusje is: binnenspatborden (driehoeken) er weer in lassen/vernieuwen, en spatbord geleidingsrand (net onder motorkaprand) vervangen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBHN8PLG.jpg
Om gemotiveerd te blijven hoef ik maar even naar de voorkant te lopen :wuv: :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQHU4ZAR.jpg
Ik vind het wel wat wat je allemaal aan het doen bent.....
Wit dak ziet er ook netjes uit.
Lars
hij is super.... en wat een tempo
Geniaal auto en top werkzaamheden! De wielophanging lijkt erg veel op die van een 32b... Heb je al uitgezocht of een verlaging van een 32b eronder kan? :)
Dank je Lars! Dak is overigens niet wit, maar roze... (komt door de mengeling van rode menie (Owatrol CIP) met een beige/witte verf om beter te laten drogen en de volgende laag beter te laten hechten).
@Gijs: ophanging vóór is volledig gelijk aan 32B (althans, gedurende de face-lift-modellen is langzaam de nieuwe vorm gekozen. De mijne is van '80, dus één van de laatsten, en dus al 32B-voorpoten). Achter is het echter een heel ander verhaal, helaas...
Net een TurboDiesel-blok uit een 32B + 5-bak gekocht. Transplantatie zal echter pas ná RetroMania plaatsvinden...
Net een TurboDiesel-blok uit een 32B + 5-bak gekocht. Transplantatie zal echter pas ná RetroMania plaatsvinden...
houd je wel genoeg ruimte over voor je radiateurtje?? die zit toch altijd naast het blok bij deze gebakjes?? mijn TD heeft een grote radiateur, die zou er niet zomaar naast passen denk ik...
Geen idee, moet ik allemaal nog maar zien... Anders houd ik mijn huidige radiateur gewoon?! Maar volgens mij is dit redelijk plug-and-play? :rolleyes:
EDIT: ik vind mijn huidige radiateur overigens ook geen kleintje, hoor, dus mogelijk is dat zelfs wel al dezelfde?!
Was voornamelijk op zoek naar een 5-bak, die TD is gewoon een leuk extraatje... :tongue:
TD met 5-bak klinkt idd goed. Voor de verlaging moet je misschien is bij de audi gaan kijken wellicht is dat wel pas.
Gr,
Lars
Als ik zie dat jij de complete binnendorpel hebt vervangen, dan valt et bij mij nog wel mee :) Zie dat je in de wielkast ook lekker bezig bent geweest, weet niet in wat voor een staat je hem wilt brengen, maar is wel veel dubbel plaatwerk.... Dus zowel aan de binnenzijde als an de buitenzijde een stuk metaal.
Je gaat in elk geval wel sneller als ik, inmiddels staat de teller bij mij op 4
jaar
Mocht je nog info nodig hebben, zit inmiddels aardig in de adressen.
Dash, weet niet of dat zomaar gaat passen, ik vermoed van een 32b voor de facelift nog wel, maar zeker weet ik het niet. Mijne is gelukkig nog heel
Btw: wat staat er bij jou op de teller?
32b voorfacelift dash? lijkt me niet, is haast zelfde als facelift op de luchtrooster na...
Op mijn teller staat iets van 280.*** geloof ik (mind you: diesel, hè)
Het wordt nog doorbuffelen wil ik RetroMania halen, ben ik bang... Áls ik het haal (APK staat gepland voor aanstaande dinsdag), dan vraag ik me af of-ie nog wel op z'n snufferd terechtkomt... Wordt hopen op tijd om een probeersel-ophanging/verlaging eronder te knutselen, en -los van de tijd- wil ik graag veilig heen en terug, dus moet ik er wel vertrouwen in hebben.
Daarnaast ligt nog de schilderklus, maar ik vermoed dat-ie incognito als Pink Panther naar Retro moet, de uiteindelijke laklaag zie ik mezelf niet meer voor die tijd halen... :shake: Ach, wie weet besluit ik wel dat ik 'm roze laat?! :D Lieve zal er maar wat blij mee zijn, vermoed ik. Ben alleen wel bang dat de auto dan overmatig gevoelig zal zijn voor vandalisme door een stelletje homofoben?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYKKRWWF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KRXBIQZX.jpg
Bodem aan de binnenkant in een goede laag Owatrol CIP:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X8XT4PNI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKNRZGXI.jpg
Oh kicke, een TD erin! :D Ik heb nog een sprintercooler liggen, deze is niet geheel dicht meer maar dat is volgens mij wel makelijk te maken. Mocht je daar interesse in hebben dan hoor ik het wel! (hij hoeft niet veel te kosten :))
Ik ben benieuwd hoe de APK gaat verlopen! Succes! :cool:
Deze jongen zit ff in een hele diepe dip nu...
Vanmorgen om half 9 thuisgekomen (uit Rotterdam), heb de auto om kwart over 7 bij het keuringsstation neergezet na sinds gistermiddag 16h de hele nacht door te hebben gewerkt aan de auto.
En ondertussen ben ik aan het werk, omdat de hobby nou eenmaal ook bekostigd moet worden?! Vanavond maar vroeg het dekbed over m'n hoofd heen trekken...
Zojuist namelijk een telefoontje gehad met een vernietigend oordeel van de keurmeester. Fijn, zo'n voorkeuring bij de vorige eigenaar op het moment van verkoop, helaas helemaal aan de andere kant van het land!
Wat kwam mijn keurmeester allemaal tegen?
* aantal lekke diesel-retourslangetjes in motorruim (?) (kan altijd gebeuren natuurlijk)
* reflector rechts-achter afgekeurd (? Zit volgens mij geen barst in of zo; kan eventueel altijd de reflector van de reserve-Passat af trekken, dus mogelijk makkelijk opgelost)
* linker stuurhuishoes lekt (dat vind ik altijd kut-reparaties, omdat je er zo slecht bij kunt?)
* achterklep kregen ze niet open (is inderdaad een hoop gepiel, maar kan wel open)
En dan een aantal laspunten gvdgvd (niets van wat al gedaan was, hoor):
* linker voorbalk enig laswerk (weet niet of hij langsdrager bedoeld of kokerbalk?)
* linker ophangpunt vooras (opnieuw niet echt voor ogen wat hij bedoelt)
* rechter ophangpunt achteras (idem)
* achterbalk onder de bumper (had ik de bumper er tóch ook achter even af moeten trekken?)
* uitlaat op enkele plekken lek (zie eerste punt, kan altijd gebeuren, hoor je bij diesel nou eenmaal minder makkelijk dan bij benzine).
Maar al met al dikke-lul-3-bier verse hondekeutel met een strik erom, met name omdat al het laswerk aan de ONDERKANT van de auto is, en er geen brug beschikbaar is...
Ik zeg hoerebef!
Zo dat is flink balen zeg, zeker als je de hele nacht hebt doorgetrokken. Zou eerst maar eens rustig gaan slapen vanavond, en morgen weer verder zien. Succes iig!
Ja, maar elke nacht die ik slaap is Retro weer een dag dichterbij... :cry:
Kogel door de kerk: Passat gaat niet naar Retro... Voelt een beetje alsof ik naar een finish toe heb gewerkt die nu wegvalt, en dus alsof het allemaal geen zin meer heeft, maar ik moet het ook positief zien: APK (zeker laswerk-afkeur) is veiligheidsissue. Wil het nu niet afraffelen en half werk leveren, met ook nog eens de kans op alleen maar Passat-sleutelen en het uiteindelijk tóch niet halen...
Met klus-/lasmakker overlegd, en we hebben besloten dat de afkeur van vandaag onze deadline gewoon 10 dagen heeft opgeschoven (herkeuring binnen die termijn wordt gezien als oorspronkelijke keuring, ook qua kosten). Ben ik ff blij dat ik 2 weken vakantie inga, zonder dat we directe plannen hebben (of geld :D) om echt op vakantie te gaan.
Wordt vervolgd dus, geeft ook meer tijd om serieus bezig te zijn met de verlaging, en iets meer aandacht te besteden aan het verfwerk/het Pink Panther-thema.
Dus: uithuilen :( en opnieuw beginnen stug verder gaan met ons harde en goede werk (de dingen die we tot nog toe aan hebben gepakt konden de goedkeuring van de keurmeester wel wegdragen -ja-)! :thumbup:
MauSeR35
04-05-2009, 09:54
Succes er mee en het komt vast goed!
Zo is het! Plan is om morgen de APK-punten op te lossen, zodat de auto woensdag herkeurd kan worden (week later)... Ik zie het weer helemaal zitten!
Lijkt misschien alsof er hier niet veel gebeurd, maar het tegendeel is waar... In de afgelopen dagen druk bezig geweest: achterlichtglas rechts vervangen ivm versmolten reflector (handig, zo'n reserve-Passat :screwy: ), stuurhuishoes vervangen (k*tklus), volledige uitlaatlijn verwijderd en gaten dichtgelast mbv stukjes overzet-buis, rechter-ophanging van de achteras gelast (en dus achteras verwijderd, en weer teruggeplaatst), andere (verlaagde) achterveren gemonteerd, en tussen de werkzaamheden door nog even de brandstofleidingen lek "gemaakt" :shake: en op dit moment in progress om te vervangen... Daarnaast dachten we vandaag de linker-voorzijde af te kunnen maken, om zodoende aan alle APK-punten te kunnen voldoen.
Opmerking van de keurmeester was: gaatje in de balk linksvoor lassen, laswerk bij voorwielophanging. Dat laatste zagen wij als de 3 gaatjes die in de wielkast zichtbaar waren. En het gat in de balk was ook snel gelokaliseerd... Maar vervolgens bleek deze combinatie van gaatjes samen te vallen in een nog slechts uit ijzeroxide bestaande linkerlangsdrager (voor een belangrijk deel dan: ophanging van subframe linksvoor :eek: ) te gaan... En dus opeens nog weer een enorme k*tklus erbij. Erg balen! Maar ook wel weer goed dat we er nu pas achterkwamen, want hadden we dit vooraf gezien, dan waren we waarschijnlijk niet eens aan de auto begonnen... :(
Gelukkig hebben we de foto's nog:
Oh, ja, achterbalk en reservewielbak zijn ook nog gelast:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRJOFMSA.jpg
Toch uit het zicht (achter achterbumper):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHCIQTJB.jpg
Alternatieve brug :D (wel 3-dubbel gezekerd, hoor), en zoals u ziet is de achteras reeds gelost:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3SJGSAI.jpg
Met de groeten van uw linker-achterveer :wow:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K74GKBUS.jpg
Oud en "nieuw"/tijdelijk: wat een hoogteverschil?! Aanlopen achterbanden in de wielkasten wordt gevreesd :(. Vrees blijkt achteraf gelukkig ongegrond :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AP46WGVH.jpg
Achteras-ophangpunt (=afkeurpunt). Duidelijk verroest/verrot, hoewel de as opgehangen wordt aan het punt áchter deze rotzooi (bak- en braadwerk van een vorige eigenaar), waardoor er qua sterkte/daadwerkelijke ophanging niets aan de hand was.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MVCO38IE.jpg
Reversed angle-achtige foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TJLPHC4.jpg
Scheur in stuurhuishoes (ja, inderdaad één hoes voor links en rechts, vervanging betekent volledige uitbouw van gehele stuurhuis door rechterwielkast :( ):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NHT876VC.jpg
Naaktfoto van een stuurhuis 'zonder rubber' :rolleyes: :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SWMAIZEO.jpg
Mmmm, laswerk binnen 3 cm van brandstofleidingen? Liever niet... Dus ophanging losgehaald en poging gedaan opzij te buigen/binden. Resultaat :shake: :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AS8CDKRI.jpg
Stuurhuis verwijderen betekent helaas ook demontage van een deel van het dash en de stuurkolom... Stuuras moet vervolgens naar binnen schuiven:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7MEG6GU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SWO87BIQ.jpg
Brandstofleidingen (dan ook maar de retour vernieuwen), enigzins platgebogen om benodigde lengte te kunnen bepalen. Oplettende kijker ziet bij de rechter-variant een kleine onderbreking:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TNMDQWJ8.jpg
Lasmakker bezig bij as-ophangpunt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVETUBUX.jpg
Met tevreden eindresultaat :D :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEX6A7GL.jpg
Niet esthetisch, wel stevig en goed:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-78YGKKQH.jpg
8 meter 8mm koperen leiding (à € 82,70 :screwy: ):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYAJBJGF.jpg
Gaatjes in wielkast alvast een beetje schoon (en groter) gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RRWCXHMI.jpg
Maar vanuit de motorruimte was er reden tot zorg, en dus noodzaak om verder te kijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NAOMFMQ8.jpg
En dus :(:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZOO6BU4Q.jpg
Ook hier al pruts-laswerk van een vorige eigenaar te zien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UW4OSL4C.jpg
Meer foto's heb ik niet gemaakt, al is er wel meer gedaan... We waren echter dermate on a roll dat de camera af en toe gewoon in het vergeethoekje lag... Vooral foto's gemaakt van demontage, tijdens montage wil je vooruit en vergeet je het gewoon om foto's te maken,
evilnyntje
09-05-2009, 07:35
Damn wat een werk.
knedel16vweber
09-05-2009, 09:00
dat mag je zeggen ja!!! pfff....
sucses geert, met de vorderingen!
poeh!
bakken & braden zeg, mijn passat heeft wat minder las aandacht gehad, was ook nog niet nodig..
als ie af is echt goed conserveren en liefhebben, zonde om zoveel mooi werk binnen 2 jaar weg te laten kwijnen
MauSeR35
10-05-2009, 20:09
pff ben onderhand bang om aan mijn audi80 te beginnen als ik dit zo zie allemaal! maar je bent goed bezig iig!
Goed, het roze gevaarte staat (opnieuw) bij de APK-boer. Doosje van Pandora dat de langsdrager linksvoor bleek te zijn is weer gedicht, brandstofleidingen zijn aangebracht en de achterbumper is weer gemonteerd... Vervolgens reed ik pardoes het linkerachterknipperlichtglas eraf! :screwy: :shame: :green: :cry:
Maar even tijdelijk met kit weer aangebracht, wordt na de APK wel vervangen door een goede.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKGVUZWS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XATDE8SB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8RYQWNB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RLIJ7I68.jpg
Terwijl ik angstvallig wacht op bericht van de APK-boer (lijkt wel alsof er gebeld gaat worden of ik mijn eindexamen gehaald heb :D ), nog even 2 foto's van het herstellen van de langsdrager ter hoogte van het subframe-ophangpunt:
Koker-achterplaat herstellen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TAW76QHG.jpg
Aansluitplaatjes aanbrengen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YV8N6APE.jpg
Poppetje gezien, kastje dicht:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDWX3KMB.jpg
Losse pols-creabea-oefeningen :D :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRGHKGOU.jpg
Zit er aan te denken het handje 't "Hang loose"-gebaar te laten maken, voor als ik met het snowboard op stap ga... :D :cool:
je berichten box zit vol!
YESSSSSS! :dance:
De keurmeester heeft het tot 17h spannend gehouden of-ie er wel aan toe zou komen, maar de Pisrat heeft APK!!! :thumbup:
@Kroeps: ik zal eens een beetje opruimen... :D
evilnyntje
11-05-2009, 17:47
Gefeli!
gefeliciteerd. mag ik nu uit de tekening opmaken dat hij roze blijft??
Thnx @ all...
@Tjaap: ja, de auto blijft/wordt roze. Niet goed? :D
dan wel echt pinkpanther roze,,....
U doelt op een zuurstok? :confused:
Uiteindelijke kleur wordt Flexa Flamingoroze (1330). Opdracht voor Pink Panther-motorkapsticker met Hang Loose handjes is zojuist gegeven... :rolleyes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVNESIL8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-73QZWTNP.jpg
hmmmm
allemaal het bekende werk zo te zien...
je bent er wel flink tegenaan gegaan!! zal zsm ook weer eens foto's maken.
Mocht je nog meer willen lassen, dan heb ik nog wel wat tips :) :D
Tja, nu nog de voorkant verlagen...
Heb net al een gezocht-advertentietje geplaatst:
"Ik ben benieuwd wie mij (aan tips) kan helpen bij het zoeken naar verlagingsveren voor de vóórveerpoten van een Audi 80 typ81?
Ik kan natuurlijk via Ebay iets kopen, maar dan moet ik toch al gauw een viertal dagen wachten tot de eerste veiling is afgelopen, en dan nog weer een tijdje tot ik ze in huis heb... Misschien weet iemand anders goede adressen in de buurt van Breda of Rotterdam of daartussen?
Ik weet dat Improve Tuning in Oldenzaal ze op voorraad heeft liggen, dus ik zou bijvoorbeeld ook geholpen zijn met een onderdelen-taxi van Oldenzaal naar Rotterdam?
Groet, Geert"
kijk even bij www.remcoshop.eu
daar heb ik ze net zien staan! [89 euros]
hebben ook een filiaal in breda,is dat niet vlakbij breda ? :wow:
succes
Remco is hier welgeteld 300 stappen vandaan?! :D
Vandaag ook even geweest, maar meedenken was niet de sterkste kant van de dame ("ik doe op zaterdag de bestellingen, dus komende zaterdag kan ik weer wat bestellen, en dan is het halverwege volgende week wel binnen").
Tja, ik had haar waarschijnlijk ook niet uit haar tijdschriftje moeten storen?! :screwy:
De telefoontjes gedurende de eerste 3 kwartier van de openingstijd heeft ze in ieder geval wel nog kunnen negeren... :shake:
Was al geen fan van 'Remco', maar betwijfel nu helemaal of ik er ooit nog een voet binnen zet?! :ass:
zouden ze die veren ook niet bij een ander filiaal van remco hebben liggen?
of hebben die lui helemaal geen voorraad?
het moet toch mogelijk zijn met zoveel forum leden overal vandaan om die veren dan bij je in de buurt te krijgen!
je hebt tevens p.b
MauSeR35
14-05-2009, 08:21
Ben zelf ook op zoek geweest naar een setje (-40) voor mijn Audi 80 en ik kon op de site van FK een vast setje vinden voor 175 euro, incl dempers en veren dus. Verder alleen een set van KW kunnen vinden, maar dat is dan ook gelijk weer skyhigh qua prijs...
Uiteindelijk toch maar het setje voorveren besteld om via de post te laten bezorgen... Nu maar hopen dat dat goed gaat, want bezorging van pakketjes hier is niet iets waar we goede ervaringen mee hebben...
Bij Improve? Wat voor verlaging als ik vragen mag?
sjezus wat een werk zeg.
:D
Bij Improve? Wat voor verlaging als ik vragen mag?
Triple S -60 mm (alleen veren). Ik zit te denken aan schokkers van Weitec?
ff goed ebay kijken, daar komt regelmatig betaalbaar spul voorbij, je kan voor weitec gaan, je kan ook wat goedkopers nemen en als het stuk gaat koop je weer nieuwe. Erg slecht is dat spul vaak niet, alleen wat stugger :)
Tis alleen zo jammer dat het relatief veel werk is bij een 32(b) om even een schokdemper te wisselen, ik zou er gewoon goed spul onder zetten :)
ja dat klopt, ik weet er alles van. Maar als je maar 2000 kilometer per jaar rijd, zou ik persoonlijk geen honderden euro's uitgeven, maar ieder zijn keuze
Veel werk? Dat valt toch wel mee? Stuurkogel los, fuseekogel los, stabistang-boutje/moertje los, en bovenaan de demper/veerpoot los en je pakt zo de hele poot eruit?
Heb nu even een paar offertes uitgezet voor Weitec, even afwegen tegenover KAW (€ 254 voor een hele set). Neig toch naar Weitec...
Ik vind het wel tegenvallen wat er aan goedkope opties op Ebay langskomt... Tweedehands is er wel van alles, maar ik wil wel even zeker weten dat ik goed zit, en heb geen zin om de veerpoten er 3 of 4 keer onder en/of weer onderuit te doen?!
http://i126.photobucket.com/albums/p101/Ferg914/panterafail.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p101/Ferg914/panterafail1.jpg
:D
Maakt zelfs zo'n lelijke auto mooi, toch? :D
Net even kwaad geworden: veren-leverancier blijkt schokkers en veren 'vergeten' te bestellen... Komen nu pas a.s. woensdag i.p.v. vrijdagochtend! Dus weer een weekend niet sturen met de Pink Panther?! :drill:
Iemand enig idee hoe zo'n verbruiksmeter werkt? (http://cgi.ebay.de/VW-Passat-Typ-32-Schalt-Verbrauchsanzeiger-NEU_W0QQitemZ290236505882QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4393719f1a&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50)
Hoe sluit je het aan, en is het mogelijk dit achteraf in te bouwen? Geschikt voor diesel ook?
Nog een vraagje, ik heb de auto helaas niet bij de hand: iemand een idee welke diameter de koplampen hebben (dubbel-rond face-lift)?
Rallyegek
26-05-2009, 23:50
Iemand enig idee hoe zo'n verbruiksmeter werkt? (http://cgi.ebay.de/VW-Passat-Typ-32-Schalt-Verbrauchsanzeiger-NEU_W0QQitemZ290236505882QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4393719f1a&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50)
Hoe sluit je het aan, en is het mogelijk dit achteraf in te bouwen? Geschikt voor diesel ook?
Zit met een draadje op de vbak aangesloten en vacu bij de carb.
In de hoogste versn. komt dan de meter omhoog :D heb er meen ik nog wel 1 liggen, alleen de km teller werkt niet zo goed dacht ik
Ik meen dat het bij de diesel elec. werkt op de gashendel....
Hèhè, gisteren waren dan eindelijk (na ruim 3 weken wachten) mijn bestelde veren en schokbrekers er. Dus eindelijk weer aan de slag... De auto lag al die tijd namelijk stil, omdat hij nou eenmaal niet dicht bij huis staat, en ik dus iedere dag mijn bestelling verwachtte en dat gebruikte als planning om weer verder te gaan.
Vandaag dus de auto weer op zijn voorpoten kunnen zetten, dankzij een setje Weitec veren (-60mm) en gekorte dempers. En om eerlijk te zijn ben ik in eerste instantie een klein beetje teleurgesteld over hoe de auto omlaag is gekomen. Vooropgesteld: het was inmiddels al laat en ik was moe, het voorspatbord zit nog niet goed en nog niet vast, en de bumpers e.d. moeten ook nog gemonteerd worden (en ja, ik moet nog verven, vandaar mijn irritatie dat de bestelling zo lang op zich heeft laten wachten).
Foto vóór (originele rijhoogte):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFHKTZOS.jpg
Foto met achter reeds verlaging en vóór nog op originele rijhoogte (ten tijde van APK):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XATDE8SB.jpg
En foto van vandaag, met dus de verlaging vóór gemonteerd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ESE7LYLK.jpg
Roept u maar?! Ligt het aan mij?
Overigens schijn ik de auto nog wel iets verder omlaag te kunnen gooien aan de voorkant, door veerschotels van een Audi 80 (typ89) te monteren, maar ik wilde eerst eens zien hoe dit eruit kwam te zien. Tenslotte wil ik wel dat het rijdbaar blijft?
Inmiddels denk ik dus wel dat ik die veerschotels ga monteren, moet er alleen nog achter zien te komen waar ik die krengen vandaan kan halen en wat ze kosten? :rolleyes:
Moet je Arne ff vragen, alleen is hij nu met vakantie deze en volgende week...
martiepartie
10-06-2009, 15:31
denk dat het met andere wieltjes al gauw een stuk lager staat. Bij de originele setup zat er ook flink verschil tussen de staaltjes en de ATS wielen in hoogte.
Begint een leuk ding te worden :thumbup:
Moet je Arne ff vragen, alleen is hij nu met vakantie deze en volgende week...
I know, dat is nou net het punt... ;) Maar ik weet ze in ieder geval te vinden op de site van Löwering.nl. Zitten nog in Breda ook, maar ik vermoed dat het niet mogelijk is om ze op te halen, of in ieder geval dat dat niets sneller zal zijn dan thuis laten bezorgen?!
denk dat het met andere wieltjes al gauw een stuk lager staat. Bij de originele setup zat er ook flink verschil tussen de staaltjes en de ATS wielen in hoogte.
Was mijn gedachte idd ook. Punt is wel dat ik de ATSjes specifiek voor de Pisrat heb gekocht... Ik heb ook nog wel genoeg 13 inch liggen, maar volgens mij is dat echt niet relaxed rijden met de Passat ivm de afrolomtrek?! Maar misschien juist wel handig/leuk om voor meetings over te schakelen op 13", en 'm dan gewoon voor dagelijks verkeer net iets hoger te hebben staan?!
Begint een leuk ding te worden :thumbup:
Thnx! Het begint alleen een beetje bij me te jeuken dat ik nog zoveel dingetjes wil doen. Vooral het netjes verven is iets dat ik toch nog even wil doen, maar dan moeten dus ook de deuren ontdaan worden van chroomwerk, handles (en misschien zelfs de rubbers? :confused: ). En dan zie ik weer op tegen het weer opbouwen. Dat zijn nou ook net de momenten waarop het vervelend is dat de auto niet om de hoek staat, want wat doe je dan tijdens de droogtijd bijvoorbeeld?
Vandaag in ieder geval de dynamo gewisseld voor een versie met W-aansluiting, zodat ik binnenkort mijn zelf-geïmproviseerde tellerwerk mét diesel-toerenteller kan installeren :D . Ook komt er via Ebay nog een setje met 3 tellers (accu, olietemp en oliedruk) mijn kant op, die moeten ook nog even een plekje krijgen...
En als laatste wil ik mijn mechanische cruisecontrol en een carkitje installeren.
martiepartie
10-06-2009, 19:40
Ding stond toch ergens in Rotterdam? Als je aan het klussen gaat wil ik best een keer komen helpen, kan ik direct de auto een keer bekijken.
Hoeveel vrije tijd heb je? Ben je nog student/overdag beschikbaar? Of is het puur avond- en weekendwerk? Daarnaast is het niet mijn loods, dus moet ik dat dan wel even kortsluiten...
Steilheck
10-06-2009, 19:46
Ligt er nog wat achterin ofzo? ;-)
Maar wel schot in de zaak. Misschien een keer een opbouw weekendje organiseren? Meer zielen, meer vreugd en eerder klaar?
Als het past in mijn agenda wel leuk om te doen.
Ligt er nog wat achterin ofzo? ;-)
Nee, nog niet, maar als jij de Steilheck bent die ik dénk dat je bent valt dat wel te regelen met een manslange plastic zak met rits, hoor?! Met je bijdehandte opmerkingen... :D ;)
Weekenden zijn voor mij juist weer zoveel lastiger te plannen, ivm kroost e.d. Maar bedankt voor het aanbod! Zie het maar gewoon als ongeduld om met de tractor te karren! :cool:
Als ik de foto's bekijk zou ik niet zeggen dat ie verlaagd is... ik zeg; dat kan lager :D
Der Ghopmeister
11-06-2009, 06:26
idd kan zeker nog 30mm voor en 20mm achter :D
martiepartie
11-06-2009, 09:08
Hoeveel vrije tijd heb je? Ben je nog student/overdag beschikbaar? Of is het puur avond- en weekendwerk? Daarnaast is het niet mijn loods, dus moet ik dat dan wel even kortsluiten...
Ik zit in de weekeinden vaak in Groningen bij m'n chickie :D Door de week op een avond kan ik je prima een keer helpen. :thumbup:
Als ik de foto's bekijk zou ik niet zeggen dat ie verlaagd is... ik zeg; dat kan lager :D
idd kan zeker nog 30mm voor en 20mm achter :D
Tja, misschien zakt-ie nog wel wat na...? Of misschien vertekent de foto ook nog wel? In ieder geval gaat/kan-ie achter niet lager, en dat hoeft voor mij ook niet. Vóór ga ik de andere veerschotels nog monteren, en dan zou-ie nog 10-20 mm moeten zakken... :(
Voor de rest kijk ik het wel aan hoe het er uit ziet als-ie weer helemaal klaar is. Ik kan dan nog altijd kiezen voor een andere velgen-/bandenmaat om 'm naar beneden te krijgen. Maar uiteindelijk wilde ik 'm ook nog een beetje rijdbaar houden...
Ik moest hier nog even reageren zie ik. Die veerschotels kun je gewoon bij de dealer halen, bestelnummer is 893412113, kosten rond de 9 euro per stuk. Ik heb er ook toplagers van een 32b op voor verzwaarde vering, die zijn ook iets lager (scheelt bijna niks hoor). Misschien toch die -75mm bestellen?
Bij de dealer joh? Interessant, want ik had geïnformeerd/besteld bij Löwering, en die gaven terug dat er 4 maanden levertijd voor stond?!
Ze zijn er ook aftermarket, heb ik ook besteld ooit, van JOM. Kreeg ik een set voor een MK2, met de mededeling dat ze voor Audi 80 achtigen niet meer gemaakt werden en de hartelijke groeten. Heb ze wel gemonteerd, ging niet, veren schoten er onder vandaan....Gaf wel meer verlaging dan de originele typ 89 schotels die er nu bij mij op zitten.
De laatste stukken ook eindelijk in de (grond)verf gezet... Vandaag gewassen met Scotchbrite voor de eerste laag van de definitieve kleur.
Natte Passat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MGZOLN6B.jpg
Eerste laag van de uiteindelijke kleur was wel even schrikken... Net gewend aan het zelf-gemengde roze is deze lak toch wel wat lichter. Lijkt zelfs bijna wit?!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYPGTQC4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GNM4G8QR.jpg
Op deze foto valt het licht anders, en kun je zien dat het toch wel een roze-tint is, maar ik twijfel nu heel erg of ik er niet nog wat rood doorheen zal mengen? -dunno-
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DOND4RZ.jpg
Dit is uiteindelijk wel 'netter' om mee voor de dag te komen, maar het roze (inclusief de Pink Panther-verwijzing) was juist een beetje de knipoog van de auto...
Ik ben geholpen met reacties?!
evilnyntje
24-06-2009, 19:59
Te roze is lelijk, dit gaat net, misschien oogt het anders als alle spullen er weer opzitten.
martiepartie
24-06-2009, 20:54
Nee, zuurstok roze!! (als je dat doet rol ik mijn polo ook roze :D )
Zo ziet de auto er trouwens ook al een stuk lager uit. foto's van onderaf zijn nooit goed voor een 'lage look'.
als je dat doet rol ik mijn polo ook roze :D
Jaja, de Coupe dan toch zeker? De Witte Schicht moet wit blijven!
Vwb de verlaging: ben er achteraf wel over te spreken, alleen moet-ie vóór nog net iets verder omlaag om een mooie lijn te houden/krijgen...
Wie heeft er tips voor me waar ik het beste klemmetjes kan kopen voor de sierlijsten? Ik heb het dan zowel over de klemmetjes op deuren en spatborden, alsook de kleinere klemmetjes voor de sierlijstjes onder de portierruiten.
Zijn deze klemmetjes hetzelfde door het VAG-concern heen? Ik vermoed dat er wel verschillen tussen zitten, omdat bij de portieren niet alle gaten dezelfde diameter hadden?
Tips zijn (meer dan) welkom!
MauSeR35
26-06-2009, 13:10
BK customs?
Tsjong, dus uiteindelijk toch maar weer zoon Passat gekocht.
Uiteindelijk had je voor hetzelfde die ouwe groene kunnen verlassen, of zit ik mis daarmee?
Wel mooi projectje hoor ;)
Wie heeft er tips voor me waar ik het beste klemmetjes kan kopen voor de sierlijsten? Ik heb het dan zowel over de klemmetjes op deuren en spatborden, alsook de kleinere klemmetjes voor de sierlijstjes onder de portierruiten.
Zijn deze klemmetjes hetzelfde door het VAG-concern heen? Ik vermoed dat er wel verschillen tussen zitten, omdat bij de portieren niet alle gaten dezelfde diameter hadden?
Tips zijn (meer dan) welkom!
ik neem aan dat de klemmetjes hetzelfde zijn als bij de sierstrips van een golf 1? mocht dat zo zijn, de klemmetjes van een golf 1 zijn weer hetzelfde als van een kever. dus de klemmetjes zijn eventueel te vinden bij de keverspecialist.
ze zijn ook wel te krijgen bij de volkswagen dealer, maar daar zijn ze erg duur.
Jep, daar zijn ze iets van 57 cent per stuk. Overigens wel betere kwaliteit dan van Paruzzi ofzo (Dat is eigenlijk altijd ;))
Ik vind dat wit-roze wel hip. Misschien is het leuk om de hoofdkleur wit-roze te doen, met zuurstof-roze details...!? :)
Tsjong, dus uiteindelijk toch maar weer zoon Passat gekocht.
Uiteindelijk had je voor hetzelfde die ouwe groene kunnen verlassen, of zit ik mis daarmee?
Wel mooi projectje hoor ;)
Even vanaf mijn vakantiestek (eindelijk eventjes internet):
Die groene zat nog meer werk aan dan aan deze :eek: (beide dorpels, beide langsdragers, vloerpanelen, achterpaneel en achter-zijstukken). Bovendien was het interieur ook niet meer echt je-dat cq compleet, zoals je weet?!
Die is dus omgedoopt tot donor, zeker aangezien dit een diesel betreft... Dat laatste is de voornaamste reden geweest om met deze aan de slag te gaan. ;)
Let op met de klemmetjes !!!!!
De klemmetjes van de deur en de dorpel lijsten zijn VERSCHILLEND !!!
Dorpel klemmetjes zijn nog wel te krijgen (classic parts), deur klemmetjes BIJNA nergens :( Ben er heeeeeeel lang naar op zoek geweest, tot afgelopen Techno Classica, daar lagen exact de juiste voor 70 cent het stuk ofzo (ik weet zo niet meer welke firma, het was niet zo'n hele bekende. Alles wat op ebay wordt aangeboden, zat tot nu toe nog niet het juiste bij.
De klemmetjes van golf passen NIET !!!!, zijn te klein. Deur klemmetjes zijn echt audi / passat specifiek. Ik heb ook zoveel mogelijk oude klemmetjes eraf gehaald, gelukkig met suc6. Voor diegene die gebroken zijn, heb ik nu nieuwe
Mmmm, ben totaal niet zuinig geweest en eigenlijk zijn alle klemmetjes overleden... :(
Ik weet wel dat de klemmetjes van de raam-sierlijsten anders zijn dan die van de sierlijsten over de zijkant. Daar zaten bij mij overigens ook 2 verschillende tussen: kleinere en grotere gaten. Ik heb alle gaten opgeboord tot de grote versie, en hoopte eigenlijk wel dat andere modellen passende klemmetjes zouden hebben...
Nou ja, nou maar hopen dat -omdat de mijne echt één van de laatste versies is- er misschien wel meer gestandaardiseerde klemmetjes gebruikt zijn? Eigenlijk vermoed ik dat de klemmetjes voor de sierlijsten over de lengte van de auto wel in meer VW's zijn gebruikt, maar dat met name die bovenaan de deuren (sierlijsten onderaan het raam) de klemmetjes zijn waar ik stad-en-land voor af ga moeten?!
Binnenkort maar eens raad vragen op het Kartei! Maar thnx voor de tip/waarschuwing!
Overigens: de auto is sinds zondag in gebruik, hoewel-ie dus op detailniveau nog afgewerkt moet worden (o.a. sierlijsten). Maar wel mooi de kans om 'm eens te testen, en dat bevalt prima! Wel lastig is het dat de snelheidsmeter niet echt betrouwbaar is, maar daar was ik al bang voor, aangezien ik een andere naald heb moeten monteren. Gelukkig is een andere cockpit (mét toerenteller) al onderweg vanuit Ebay... :D
EDIT: Bij OldtimerParts in Etten-Leur hebben ze in ieder geval deze waarvan ik goede hoop heb dat ze passen voor de grote sierstrips? (http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=407&category=)
Bedenk me net dat de 'donor' ook nog alle klemmetjes heeft, dus áls de nood aan de man komt?! (wel maar hopen dat ik ze er dan héél uit krijg? :redface: )
knedel16vweber
04-08-2009, 04:57
al een tijdje niet meer gekeken maar het schiet al lekker op geert!
leuk bescheiden kleurtje.
groet frank
Zo, vandaag was de grote (duur)testdag... Heb de Passat even kilometers laten vreten: 2 x 236 km = 472 km. Voorlichtingsdag in Drenthe ( :screwy: ) om mogelijk mijn helicopter-brevet te halen?! :rolleyes:
En ik mag wel zeggen dat-ie erg goed bevalt. Er zijn wel een paar kleine dingetjes, zoals de snelheidsmeter die niet correct de snelheid aangeeft. Ik had geen TomTom in de auto om te calibreren, maar als je met 130 langs vrachtwagens kruipt snap je het zelf ook wel :D Bovendien blijft de teller voor het verkeerslicht soms ergens tussen de 40 en 60 km/h staan: allemaal het gevolg dat ik de naald heb moeten vervangen en niet goed erop geklikt heb, vermoed ik...
Nou ja, nieuwe cockpit is vanuit Ebay onderweg...
Daarnaast kwam ik er op de terugweg achter dat er met de dynamo ook iets niet helemaal goed zit. Eerst fade het geluid van mijn radio weg, en terwijl ik aan de knoppen zat begon het lampje van mijn temperatuurmeter te knipperen. Niet omdat-ie oververhit was, maar omdat-ie terugliep! :confused: Toen zag ik dat ook de brandstofmeter terugliep en dacht ik in eerste instantie aan het weerstandje op de cockpit. Maar connectie met radio deed mij besluiten de verlichting uit te doen (rijd altijd met lampen aan) en toen kwamen ze weer vrolijk opzetten... Gelukkig is het een diesel (zelfontbrander) en hoefde ik me dus geen zorgen te maken of ik nog thuis ging komen... :D Acculampje brandde de hele terugweg bij lage toeren al zwakjes, en nu weet ik dus waarom?! Onvoldoende laadvermogen?!
Vraag is nu of de dynamo aan revisie (koolborstels?) toe is, of zou dit ook kunnen komen omdat ik de riem te strak heb gezet bijvoorbeeld? :confused:
Hoe dan ook, verbruikscijfers heb ik nog niet, want tanken heb ik nog even niet aangedurfd ivm mogelijk niet meer starten (voorgloeien trekt nogal wat pauwûh). Dus ligt de accu nu aan de lader (het is gelukkig nogal een heavy duty power-accu) zodat ik morgen zonder problemen naar werk kan tuffen. Daarvóór dus nog even tanken, zodat ik weet hoeveel litertjes de auto nodig heeft gehad voor de dagtrip. In ieder geval minder dan 1 tank! :cool:
Voor nu de foto's (met de Neukia)...
Tussenstop om ff wat te eten:
http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009001.jpg?t=1249588735
http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009003.jpg?t=1249589708
http://i844.photobucket.com/albums/ab4/Oudelut/06082009004.jpg?t=1249589997
Klinkt inderdaad als slechte koolborstels. Btw, bij een warme motor hoef je niet voor te gloeien, dus tanken had je gerust kunnen doen ;)
Waren die 472km die je gereden hebt volgens de teller, of via de routeplanner? :tongue: Gaaf dat ie toch weer lekker km'ers kan vreten :cool:
Wat je zegt over de warme motor klopt inderdaad. Als ik al 5 km heb gereden gloeit-ie al niet meer. Maar in de spanning van het moment denk je daar dan niet in, vermoed ik? Dag was ook al lang genoeg...
472 km volgens routeplanner, kilometerteller loopt niet mee...
Vanmorgen trouwens nog even getankt. Meer dan 23,21 liter kreeg ik er écht niet in (tot aan het randje van de vulhals), zelfs nadat ik eerst mijn parkeervergunning nog even moest wijzigen bij de gemeente... :mad:
Maar goed: zeg 475 km / 23,21 liter = 1 op 20,465... Daar doe ik het voor! :rock:
Hey die heb ik gisteren bij van der Valk Breda zien staan :D
Probleempje zal idd wel koolborstels zijn, wat ook nog kan is dat de connector los zit op de dynamo, ook weleens gehad. Vsnaar moet je een kwartslag kunnen draaien, dan is ie op spanning.
MauSeR35
07-08-2009, 10:56
En tegenwoordig iedereen maar blue motion prius insight en weet ik veel wat rijden. En dan toch nog in een ruime auto zitten ;)
Wat je zegt over de warme motor klopt inderdaad. Als ik al 5 km heb gereden gloeit-ie al niet meer. Maar in de spanning van het moment denk je daar dan niet in, vermoed ik? Dag was ook al lang genoeg...
euhm, voorgloeien doe je vóórdat je de motor start, hoor..
Passat ziet er goed uit zo! Je gaat nog wel een achterbumper monteren neem ik aan?
Jezus, 1:20... daar ben ik met m'n TDI jalours op..!! :eek:
Ruilen!? :rolleyes:
euhm, voorgloeien doe je vóórdat je de motor start, hoor..
Wiseguy! :D Als ik 'm na 5 km rijden stilzet en weer opnieuw start hoeft-ie niet weer eerst te gloeien... Zo beter? :tongue:
Passat ziet er goed uit zo! Je gaat nog wel een achterbumper monteren neem ik aan?
Achterbumper komt er zeker weer op, wss met trekhaak... Dan nog een oud vouwwagentje scoren! :cool:
Ruilen!? :rolleyes:
Van blok of van auto? :D
Van auto maar niet. Jouw model Passat heb ik al gehad, en hoewel het heerlijk reed wil ik gewoon een Belastingdienst-fucker! :tongue:
Wiseguy! :D Als ik 'm na 5 km rijden stilzet en weer opnieuw start hoeft-ie niet weer eerst te gloeien... Zo beter? :tongue:
Achterbumper komt er zeker weer op, wss met trekhaak... Dan nog een oud vouwwagentje scoren! :cool:
just checking! :D
Mmmm, net toch maar gewoon een zooitje sierlijstklemmen besteld bij de dealer... :rolleyes:
Volgens VAGCAT nog gewoon leverbaar, en inderdaad: morgen binnen (à € 0,23 ex BTW)?! :thumbup: Daar waag ik wel een gokje voor om te testen of het de goeie zijn.
Voor de zoekenden/geïnteresseerden: onderdeelnummer 803853139C
FYI: *voorgloeisysteem kan ook 'na-gloeien'*
Denk niet dat deze passat hiervan voorzien is, maar ze zijn d'r wel; zorgen bij koude motor voor een iets rustiger motor loop. Nagloeien kan toch een minuutje duren, zonder dat je hierbij het spiraaltje op je dash ziet branden.
D'r zijn ook (heule luxe) systemen (bij VW o.a. in de Golf 3 Turbo Diesel) waarbij de auto zichzelf al begint voor te gloeien zodra je de bestuurdersdeur opent. Ook weer zonder controle lampje. Afhankelijk hoe sloom je vervolgens zelf instapt, kán het lijken alsof de motor bijna niet hoeft voor te gloeien; Het gloeispiraaltje brand alleen als je de sleutel op contact zet.
Heb nog een preheater liggen van origineel een T3 (even kwijt hoe zo'n ding ook alweer heet)... Moet ik nog een keer inbouwen. Is meer met de gedachte op wintertijd (inclusief prepaid-mobieltje zodat ik niet hoef te krabben)?! :tongue:
Justem, zo'n Eberspacher-ding... Op diesel! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/3/2/IMGP0705.jpg
:thumbup:
Steilheck
16-08-2009, 23:21
Ziet er strak uit Oudelut!
Thnx!
Dit weekend trouwens mijn dynamo gewisseld. In eerste instantie weggebracht voor revisie, maar zou minstens € 105 gaan kosten (en dan moest het schild eigenlijk ook nog vervangen worden).
Besloten dan maar om te ruilen voor een nieuwe 65A (oude was 45A) mét W-aansluiting voor € 130. Auto rijdt nu echt probleemloos! :thumbup:
Nadat eigenlijk al sinds mijn eigendom de auto bij de start 1 a 2 seconden moet 'nadenken' alvorens te starten, wilde hij vanmorgen helemaal niet meer.
Voorgloeien gaat prima, accu zit goed vol, maar de startmotor slaat niet aan...
Dit weekend heb ik wel tijd om wat nader onderzoek te plegen, maar ik vraag me af of de startmotor verschilt van de benzine-versie? Via VagCat zie ik slechts 1 starter voor het modeljaar, hetgeen zou betekenen dat er geen verschil zit tussen benzine- en dieselversie.
Ik vraag het met name omdat ik wss pas zondag aan de slag kan, en ik nog een donor-auto heb (benzine dus) waar ik dan niet bij kan. Ik zou dan de startmotor op een eerder moment uit de benzine-auto moeten sleutelen, maar er is ernstig tijdgebrek.
Als ik dus vantevoren weet dat het geen zin heeft ga ik er zelfs geen tijd aan besteden...
Iemand wijze raad? Ook andere zaken waardoor de startmotor niets zou doen (contactblokje heb ik zelf al als mogelijkheid) mogen genoemd worden.
Ik vraag me af of een benzine startmotor sterk genoeg is om jou diesel aan te slingeren... Contact punten, massa etc is allemaal schoon?
En btw, heb je de zaag al in je dak gezet? :)
Ik vraag me af of een benzine startmotor sterk genoeg is om jou diesel aan te slingeren... Contact punten, massa etc is allemaal schoon?
Nog totaal geen tijd gehad om te kijken naar whatsoever... Gewoon de auto van de vrouw meegeritst (wat een scheitbak is dat toch :shake: ) en gewerkt, en na thuiskomst kids en vrouw (ziek) verzorgd.
Maar ik vroeg me hetzelfde af, totdat ik dus geen verschil zag in VagCat tussen starters voor benzine of diesel (of ik kijk simpelweg niet goed).
En btw, heb je de zaag al in je dak gezet? :)
Nope, wel al voorbesproken met Arno, maar onze agenda's moeten simpelweg eens even een keer goed samenvallen...
Ik had zelf een en ander al een paar keer proberen door te meten, op te laden en in serie te zetten, maar startmotor gaf maar geen sjoege.
Nou ja, had toch even geen geld voor vervangende onderdelen, en bovendien was Iris goed ziek en had ik dus vervangend vervoer...
Toen vrijdagmiddag Koen-is-sleeping maar even gebeld om na een week werken even via Breda naar huis te rijden, en gezien zijn desk-job had hij nog mooi genoeg energie over om aan te helpen duwen... :D Vervolgens stukje gereden om nieuwe meting te kunnen doen: accu kaput?!
Geen goedkope grap, maar qua werkzaamheden wel veel makkelijker dan startmotor wisselen, dus vandaag een nieuwe (kwaliteits)accu gehaald...
Heb trouwens ook 3 aanvullende VDO-meters gepast, maar ook dat heeft nog wel wat voeten in de aarde. Het betreft een complete set in 1 geheel vanuit een late Audi 80, dus ik moet de codering van de stekkeraansluiting zien te achterhalen. Bovendien moet ik een mooie aansluiting in de middenconsole verzorgen, want de vorige eigenaar heeft -toen de cockpitweekstand kapot was- een losse tankmeter in de middenconsole gezet. Daarbij heeft hij er echter één van het schap getrokken die te groot was voor de 52mm gaten die de middenconsole standaard heeft, en is toen met het botte mes in het plastic van de middenconsole gaan hakken en snijden. :rant:
Daar moet ik dus nog eens een keer iets voor zien te vinden, zodat het er netjes uit komt te zien.
Vandeweek dan ook eindelijk maar eens wat van de sierlijsten gemonteerd op de Pisrat... Moet ook nog even op zoek wie er nou laatst ook alweer van die clipjes te koop had waar je je typeplaatjes in klikt?
Met sierlijsten:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3LZUEVYD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6W34C4L.jpg
Der Ghopmeister
13-09-2009, 21:12
:rock:
Gisteren zitten lezen in de jetzt helfe ich mir selbst (soort olieslager boekje, maar dan van vroeger)
Daar staat in, als je problemen met de dynamo hebt (bijv lampje gaat branden) moet je de stekker van de dynamo los trekken omdat de dynamo anders de accu leeg zou kunnen trekken....
Je zegt wel dat je diesel blijft lopen, maar als de spanning helemaal weg valt, gaat de afsluiter van de dieselpomp dicht, en stopt je motor alsnog :) ;)
Zowel de dynamo als de accu zijn doorgemeten en getest vóór ze vervangen zijn. Ik weet wel dat de diesel niet bij toverkracht blijft lopen...
Overigens, de 'Jetzt helfe ich mir selbst' idd ook, zowel voor 32/33 als 32B. Prettige boekjes met duidelijke foto's.
Ja leuke boekjes :) vooral als je daarin leest hoe je een band moet vervangen :S
Ik heb afgelopen weekend ook een so wird es gemacht gekocht op ebay, iets uitgebreider nog
Grmbl, ik bedoelde ook de 'So wird's gemacht'... (maar de 'JHIMS' heb ik idd ook).
Al met al iets van 5 naslagwerken, inclusief het originele VAG-werkplaatshandboek + updates...
Ik heb denk ik ergens heb zitten slapen... heb dit hele pisrat verhaal gemist.
Maar wat een klus en wat een resultaat :thumbup: :thumbup:
Nu maar wachten tot ik hem spot in Breda, ondertussen komen er al best wat forumleden uit Breda maar op de één of andere manier spot ik echt bijna
niemand. (op Evilnyntje en Koen is Sleeping na)
Evil spotte ik eerst nog wel eens, omdat we hemelsbreed net een kilometer van elkaar wonen, denk ik, maar kom ik de laatste tijd ook nooit meer tegen?!
Koen is Sleeping spot ik nog wel eens, maar dan wel in zijn daily... en meestal na telefonisch contact! :D
evilnyntje
28-09-2009, 11:08
Evil spotte ik eerst nog wel eens, omdat we hemelsbreed net een kilometer van elkaar wonen, denk ik, maar kom ik de laatste tijd ook nooit meer tegen?!
Koen is Sleeping spot ik nog wel eens, maar dan wel in zijn daily... en meestal na telefonisch contact! :D
Evil werkt he :), daarvoor was ik fulltime slacker en reed ik vaak rond, plus de wagen word binnenkort voorzien van nieuwe apk en 3 weken vakantie daarbij verklaren een hoop denk ik :).
You're forgiven, Evil, maar het feit dat je nu werkt maakt je nog geen slacker-af, hè?! :D
Btw, 13" is toch wel iets om over na te denken...?!
http://i80.photobucket.com/albums/j196/chris16vrocco/h2o%202k7/h2oi2k7017.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1369/1480457490_9fa39ffa33_b.jpg
:rock:
Welke verlaging spreken we hier over? :confused:
Zou het? Cool! Daar zou ik wel heel tevreden mee zijn....!
Helaas hoorde ik een paar dagen geleden -NA 4 MAANDEN WACHTEN- dat Löwering de verlaagde veerschotels voor de vóórkant niet kan leveren... :nuts: Echt schandalig?!
geen 13ers voor mij, veel te klein, tis geen kart :)
Ik heb denk ik ergens heb zitten slapen... heb dit hele pisrat verhaal gemist.
Maar wat een klus en wat een resultaat :thumbup: :thumbup:
Nu maar wachten tot ik hem spot in Breda, ondertussen komen er al best wat forumleden uit Breda maar op de één of andere manier spot ik echt bijna
niemand. (op Evilnyntje en Koen is Sleeping na)
ik kom niet uit breda maar wel uit de regio en ben geregeld met mn golf naar mn vriendin gereden in Breda , maar kom ook nooit medeforummers tegen :(
maarja ik rij dan meestal maar van de snelweg tot westerpark....
oja, kheb nog wel een paar verlaagde verschotels liggen voor een golf, weet nie tof die bij jou passen/pas te maken zijn?
Dat zijn mijn oude schotels, en die passen dus niet :P
Tja, had mijn hoop gezet op jouw -75, maar helaas... :D
wat is er dan precies anders aan die schotels Arne?
misschien kunnen we ze aanpassen?
Zo die was goed rot , maar gelukkig weer een nieuw leven ingeblazen .
Topwerk , de passat ziet er weer als nieuw uit .
Zo die was goed rot , maar gelukkig weer een nieuw leven ingeblazen .
Topwerk , de passat ziet er weer als nieuw uit .
:redface: Jij hebt 'm dus nog niet IRL gezien... Maar bedankt! :D
Tijdje geleden bij Gijs op bezoek geweest in Vught... Toen iets leuks meegenomen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B3KKPTQK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KENW8F7.jpg
Altijd leuk als de herfst net is begonnen?! :D
Oeh damn. Vet hip! :cool: :D Functioneerd ie ook goed, nu dat ie gemonteerd zit?
Zonder Gijs had ik geen open dak gehad, maar zeker ook niet zonder Arno! :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BGFBXIX4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZQIYOFYC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3X7WNYC6.jpg
Uhm... Binnenin heb ik nog wat werk te doen...
Maareh, mijn Passat is ook niet meer zo in originele/goede/nette staat als die van jou?!
Dat durf ik zo niet te zeggen; wat is 'origineel'? En wat is goed en net?
origineel is waarschijnlijk zonder twingo-dak ;) :D
maar ik vind het super :thumbup:
Oeh damn. Vet hip! :cool: :D Functioneerd ie ook goed, nu dat ie gemonteerd zit?
Ja hoor, alleen heeft-ie door het opslaan waarschijnlijk z'n sterkte in de breedte een beetje verloren, hij staat net niet helemaal strak meer.
Nu alleen hopen dat ze niet (zoals laatst) weer over mijn dak heen gaan lopen... :screwy:
Dat durf ik zo niet te zeggen; wat is 'origineel'? En wat is goed en net?
Nou ja, autolak vs handgerolde matte Flexa restverf in roze is alleen al een groot verschil, ook al is jouw lak ook niet meer 100%... :rolleyes:
@Pul: :D
@Arne: binnenkort die van jou ook een keer doen? :D
Het enige wat me echt opvalt is dat een Passat toch wel breder is dan een Polo of een Twingo. Er blijft aan beide kanten nog best wel een stukkie dakplaat over, waardoor je even moet wennen aan de verhoudingen. Maar van binnen is het super hoor?!
Ik heb al een open dak ;) Was de Golf al terug?
Nope, Golf was nog niet terug... Maar was volgens mij wel klaar om komende week terug te halen?!
patrick 86c
11-10-2009, 09:56
en lekker open laten als het goed hard regent,heb je zo een rijdende viskom :D
hoe gaat zo'n dakje monteren precies in z'n werk?
en is er een beetje aan te komen?
lijkt me zo ook wel wat voor in m'n mk3,heb daar wat storende putjes e.d. ongerechtigheid in m'n dak zitten....
Mk3 heeft volgens mij ook nog eens een stevige (niet gespannen) hemel, toch? Dan is het helemaal gemakkelijk (zei de man die het net helemaal heeft zien gebeuren, met de nadruk op zien :D ).
Er is zeker aan te komen, kijk maar eens op de gemiddelde sloop met Renault Twingo's?!
ik heb de mijne via dasher. En volgens mij heeft hij er nog een. Stonden er iig meerdere te koop op het forum. Maar die van gijs is zo te zien aan een nieuw leven begonnen.
danke jongens,ik ga even zoeken...mk3 open-air is toch wel retevet ofniedan??:D:D
Heb vandaag een setje 13" Pepperpots opgehaald, en vanavond even eronder geknoopt...
Geen duidelijke foto's, want al donker en met flits niet fantastisch, maar goed...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7W6A4E6G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPSLCNF3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWILQJ7A.jpg
Zit weer een heel stuk lager nu, maar ook gelijk weer veel ruimte over in de wielkasten... :eek:
Opnieuw wordt duidelijk dat-ie vóór nog een stukje moet zakken tov achter, maar eigenlijk kan het geheel nog wel 2 cm naar beneden (terwijl ik inmiddels al zo'n 7,5 cm gezakt ben?! :screwy: )
knedel16vweber
30-10-2009, 06:17
Heb vandaag een setje 13" Pepperpots opgehaald, en vanavond even eronder geknoopt...
Zit weer een heel stuk lager nu, maar ook gelijk weer veel ruimte over in de wielkasten... :eek:
Opnieuw wordt duidelijk dat-ie vóór nog een stukje moet zakken tov achter, maar eigenlijk kan het geheel nog wel 2 cm naar beneden (terwijl ik inmiddels al zo'n 7,5 cm gezakt ben?! :screwy: )
bekend probleem met 13ers en een 175-50 :)
maar een hele vooruitgang!
netjes!
groet frank
Niet echt, of je moet winterbandjes erg spannend vinden? :D
Maar nadat het vorige TD-blok jammerlijk aan mijn neus voorbij ging, ondanks duidelijke (ver)koop-afspraken, dient er zich weer een nieuwe optie aan.
Ik heb de mogelijkheid de motor te kopen uit een Golf 2 GTD, mét intercooler (59 kW dus). Dat vind ik wel erg interessant, maar ik weet even niet precies waar ik bij aanschaf op moet letten met betrekking tot een aantal puntjes.
* Omdat het een Golf-motor is moet ik volgens mij een andere carterpan monteren? Past de carterpan van mijn huidige ongeblazen 1.5D Passat-blok?
* Kan ik uit de voeten met mijn huidige kabelboom, of moet ik de kabelboom van de donor-motor gaan gebruiken? Mis ik bedrading/aansluitingen in mijn huidige kabelboom, of is de opzet volledig gelijk?
* Idem voor het koelcircuit: kan ik mijn huidige radiateur en het hele slangenspul gewoon gebruiken op de donormotor? Lijkt mij dat de opzet van het blok gelijk is, maar ik krijg graag bevestiging...
* Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie?
Rallyegek
23-02-2010, 15:09
Carterpan en olieaanzuigbuis moet je overzetten, wel moet je dan een aansluiting voor de olieretour van de turbo maken
Kabelboom is hetzelfde op de sensors van het water na.
De oude hebben maar 1 aansluiting, de nieuwere 2
De rest wijst vanzelf als je de 2 blokken naast elkaar legt ow, en in het vliegwiel zit een naaldlagertje bij een 32b en bij een golf niet.
Koelsysteem heb ik ook nog van een 1.6benz nooit problemen mee gehad
Kan iemand iets zinnigs roepen over de combinatie van de SB-motor met de automaatbak van de Passat 32(B)? Gaat de bak het vermogen/koppel aankunnen? Ga ik snelwegverkeer dB-technisch overleven?
Rallyegek
24-02-2010, 15:01
En de betreffende automaatbak komt achter een 1.6 benz vandaan
Als ik de overbrengingsgegevens zo naast elkaar leg lijkt het me dat ik toch maar beter voor schakelen kan gaan?!
Gegevens automaat:
1e versnelling 2,55 2e versnelling 1,45 3e versnelling 1,00 achteruit 2,46 eindoverbrenging 3,727
Gegevens 5-bak:
1e versnelling 3,455 2e versnelling 1,789 3e versnelling 1,133 4e versnelling 0,829 5e versnelling 0,684 achteruit 3,167 eindoverbrenging 4,111
Rallyegek
24-02-2010, 20:37
Paar grotere banden zou ook niet helpen ?
zeg maar deze style ? :D :D :D
http://media.youdrivewhat.com/wp-content/uploads/2010/02/funny_Car_221.jpg
Hahaha, dan komt-ie straks bóven m'n Range Rover uit... :D Er gaat juist weer 175/50-13 op vandezomer, en hij is al ruim 6 centimeter gezakt.
Tijd om af te stoffen...
De Passerati heeft t/m 11 mei a.s. APK, en mijn vaste garage bleek vandaag gewoon open, dus dacht ik maar even een voorkeuring te laten doen. In de ijdele hoop dat alleen de handrem een probleem zou zijn (ik wist dat de achterkabel geknapt was), trok ik als eeuwige positivo ten strijde.
Helaas kwam ik met een iets langer lijstje thuis (alhoewel het eigenlijk best meevalt voor deze auto in deze staat):
* stoelvergrendeling links en rechts (ik heb Corradostoelen ingebouwd, maar moest daarvoor wat verlassen om in de rails te passen. Schuiven gaat niet erg makkelijk, en ik heb de vergrendelpinnen er gewoon ingeduwd op 'mijn' stand, zonder de hendel weer te bevestigen. Hendels bevestigen is een stukje koekje, hopen dat-ie dan ook tussen 2 standen wil schuiven, dan is het voldoende)
* stadslichtje rechtsvoor kapot (appeltje eitje)
* handrem (zoals verwacht)
* remkrachtverdeler achter gangbaar maken (is een kwestie van smeren)
* remslang rv goedzetten (zit gedraaid, moet de krulling eruit halen, mag ook niet veel tijd kosten)
* remslang lv vervangen (zit helaas wat slijtage op één punt)
* band lv bleek het canvas van gescheurd (vond bij de terugrit van Schiphol al dat-ie een hobbel in de aandrijving had, nu weet ik waarom. Heel voorzichtig teruggereden, vanavond even wisselen; Was toch al over tijd met de winterbanden, wel zonde van een goede winterband)
* en dan het grootste nadeel: laswerk aan de linkerdorpel (hebben we vorig jaar laten zitten, was ergens wel te verwachten maar toch balen), en binnenin de achterste wielkasten.
Hoop dat mijn lasmaatje dit weekend tijd heeft, en dat-ie zijn Stockholm-syndroom met deze auto inmiddels geaccepteerd heeft?! :D
Verder heeft-ie de roetmeting vooralsnog achterwege gelaten, om de auto niet 2x (bij herkeuring) te hoeven pijnigen...
Dus nu even wat werk doen, dan nog een maandje rijden en 'm opnieuw laten keuren (dan is-ie 30 en kan ik dus 2 jaar vooruit). Als-ie dan in juni goedgekeurd is kan de ombouw naar de TurboDiesel beginnen, en krijgt-ie wss ook weer een nieuw kleurtje...
Volgens mij gaat dat wel met de automaat hoor. Verhoudingen kun je niet echt vergelijken, automaat heet namelijk maar 3 versn en hand 5.
Zoals je ziet begint de "1" van de automaat ergens tussen de 1 en de 2 van de handbak.
Mocht het niet gaan, kun je toch nog altijd over op een handbak?
Met dat koppel gaat ook wel goed komen, automaat is zowieso redelijk robuust. Tis nou ook weer geen MEGA vermogen ;)
Oeh, onverwachte reactie op een posting uit februari, Marco?! ;) Ben eigenlijk wel van dat idee van de automaat afgestapt, heb inmiddels ook een Range Rover met automaat, dus in de Passat blijf ik gewoon schakelen...
Zit nu overigens enorm te balen, want ik kom net van de garage...
Dacht even snel de banden te wisselen om morgen niet met die enorme bal op mijn band naar werk te hoeven rijden. Maar toen sloeg het noodlot toe: bij het linkervoorwiel gooide ik de nieuwe velg+band om de naaf en begon vrolijk met de wielbouten. Maar de vierde weigerde! :eek:
In het vierde gat pakt de schroefgat simpelweg geen wielbout meer. Meerdere bouten geprobeerd, met wiel erop, met wiel eraf, maar niks. Als de schroefdraad líjkt te pakken knoept-ie er uit. G*dverdeg*dver! Vervolgens komt dan de man-met-de-hamer met het restantje jetlag en zag ik het helemaal niet meer zitten.
Passerati staat nu dus met de linkerkant omhoog, en aan de rechterkant nog met de winterbanden...
Iemand dit al eens eerder meegemaakt? -dunno- Of tips hoe op te lossen? Alle hulpzame tips worden op prijs gesteld!
simpele oplossing... M14 erin tappen en bijpassende bout scoren
moeilijke oplossing.. andere naaf scoren en omzetten, maar dan moet je hele veerpoot eronder uit omdat de boel geperst zit
M14 erin tappen is idd een goede oplossing, alleen vraag ik me af of een M14 bout door je velg past..?
@ gijs....................... boormachine ??? ;)
martiepartie
06-05-2010, 08:15
Eerst een tapje M12 er door halen, opfrissen van het draad is misschien eerst genoeg?
Dat gaan we idd eerst proberen...
zou idd kunnen, maar als je er nu aldoorheen draait DENK ik.. dat het niet veel uit haalt.
Zou voor mezelf er niet mee willen rijden in elk geval, alleen al dat je weet.. dat het niet helemaal 100% meer is
martiepartie
06-05-2010, 13:39
Kans is groot idd..
Ik heb zelf een half jaar met 2 wielbouten gereden. Kwam er pas achter toen ik voor onderhoud bij de remmen moest zijn.... Blijkbaar zit het toch vast genoeg :D
Gisteravond een tap kunnen lenen. Die er gelijk ingedraaid, al kwam ik niet heel ver (kostte op een gegeven moment meer kracht dan ik durf had). Toen nog maar eens geprobeerd om de wielbout erin te draaien, en alhoewel ook dat vrij veel kracht kostte (geen idee of ik nu iets helemaal gemold heb?), zitten de wielen er nu op en kan ik tenminste weer even rijden...
Moet wel zeggen dat ik mijn oude ATS Classic's er weer op heb gezet. Ik merk lichte onbalans tijdens het rijden, maar dat vind ik op zich niet zo vreemd. Kan en durf er wel snelheid mee te maken, voor zover mogelijk met deze auto... :D
Nadeel is dat de ATS-en weer 14 inch zijn, en dat ik nu achter na een hobbel even kort het binnenscherm raak. Nou ja, als ik minder afhankelijk ben van de auto (lees: als de RR rijdend is), kan ik weer nader kijken. Punt is dat ik de centreerringen voor mijn andere velgen zo snel even niet terug kon vinden, en aangezien ik al niet 100% zeker was van de wielbouten wil ik het zonder centreerringen niet eens proberen?!
martiepartie
07-05-2010, 11:53
Tapje zou er vrij soepel doorheen moeten gaan. Het zit in ieder geval weer vast ;)
Gisteravond een tap kunnen lenen. Die er gelijk ingedraaid, al kwam ik niet heel ver (kostte op een gegeven moment meer kracht dan ik durf had). Toen nog maar eens geprobeerd om de wielbout erin te draaien, en alhoewel ook dat vrij veel kracht kostte (geen idee of ik nu iets helemaal gemold heb?), zitten de wielen er nu op en kan ik tenminste weer even rijden...
Moet wel zeggen dat ik mijn oude ATS Classic's er weer op heb gezet. Ik merk lichte onbalans tijdens het rijden, maar dat vind ik op zich niet zo vreemd. Kan en durf er wel snelheid mee te maken, voor zover mogelijk met deze auto... :D
Nadeel is dat de ATS-en weer 14 inch zijn, en dat ik nu achter na een hobbel even kort het binnenscherm raak. Nou ja, als ik minder afhankelijk ben van de auto (lees: als de RR rijdend is), kan ik weer nader kijken. Punt is dat ik de centreerringen voor mijn andere velgen zo snel even niet terug kon vinden, en aangezien ik al niet 100% zeker was van de wielbouten wil ik het zonder centreerringen niet eens proberen?!
Oh ja, deze is er ook nog... :D
Wielbout-probleem bleek echt in de bout te zitten, schroefdraad van de naaf is nog netjes, en ik heb dus ook geen problemen meer.
De binnenste wielkasten achter zijn inmiddels ook netjes gelast, maar ik kom er maar niet aan toe om het laatste stukje van de linkerdorpel ook aan te pakken. Moet daarom beslissen om het uit te besteden, en dat voelt niet helemaal goed vanuit de hobby-auto-gedachte. Wellicht moet-ie over naar de volgende liefhebber?
cloontje
18-01-2011, 05:40
Hey Geert,
Gister al flink met de Passat bezig geweest.
Uitlaat (vanaf laaste demper naar achter vervangen)
Remleiding achter vervangen.
Gloei bougies vervangen.
Aanjager gerepareerd.
En het hok uitgemest en uitgezogen.
Vanavond de radiator , olie en oliefilter vervangen. Tevens een distributie set bestellen en voor ze zekerheid ook het waterpompje vernieuwen.
Ook maar gelijk een pot Hammerite gehaald zodat vanavond de spatborden aan de voorkant eraf kunnen en onder de spatborden ook wat verf komt wat dat is gewoon kaal plaatwerk.
Volgende week ben ik hopelijk thuis zodat ik aan de dorpel kan beginnen en het resterende laswerk.
Zoals je ziet nog genoeg werk maar hij is goed twerecht gekomen.
In je topic liet je een foto zien van een rol remleiding wat je gehaald had maar dat is nooit onder de wagen gekomen? heb jij de orginel veren van de achter en de voorkant nog?
Gr Robbert
Hee Robert!
Ik heb de originele veren nog wel, maar niet meer allemaal volgens mij. In ieder geval was er van één achterveer bijna een volledige winding afgerot...!
Die rol koperleiding die je in het topic ziet zit er wel onder, maar is (dubbele) brandstofleiding. Een krul ter waarde van ruim € 80 voor zover ik me kan herinneren!
Ben blij dat-ie goed terecht is gekomen, de auto verdient de aandacht, en daar had ik simpelweg de tijd niet meer voor. Heb er toch een jaar dagelijks van genoten!
Veel plezier ermee! Komt er nog een motorwissel, zoals bij de 32'er? :D
cloontje
18-01-2011, 22:35
hey,
Nee een motorwissel gaat er niet komen. Mocht dit blokje het begeven dan wordt er een td gemonteerd. heb net de radiator eruit gehaald (was lek en zat met tyraps vast) en daar zat toch wat olie in. hopenlijk ligt de koppakking er niet uit anders weer extra werk (maar wel een TD erin :D ) . Tevens de distributie riem net eraf gehaald en die wordt morgen vervangen. Nieuwe olie en olie filter is ook gebeurt.
Als jij het goed vindt dan zal ik de vorderingen van het torretje hier posten.
P.S. Ik heb geen kinderen die de kleur mogen bepalen! :D Dus hij krijgt een ander kleurtje.
Gr
cloontje
18-01-2011, 22:55
die radiator wat er bij zat , heb jij die erbij gedaan of Chris? is die nog goed?
Voor de zekerheid een nieuwe opgesnort.
http://cgi.ebay.de/KUHLER-MOTORKUHLUNG-VW-PASSAT-VARIANT-33-NEU-TOP-/310288560485?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item483ea3b165
Die komt uit de benzine 33-er, was nog goed, volgens mij zelfs nog behoorlijk nieuw (lees: <1000 km)
cloontje
19-01-2011, 14:26
Zo vandaag de distributie , waterpomp (plus thermostaat) en riemen vervangen. Helaas moet ik zo naar Engeland en kan ik dus pas vrijdag avond pas verder. Dan heb ik ook de druppel velgen met banden terug en dan kunnen die ook gemonteerd worden.
Gr
cloontje
04-02-2011, 23:17
Ben de laaste 2 dagen alleen maar bezig geweest met lassen. Er is erg veel werk te doen. zeker toen ik het rechter spatbord eraf haalde vroeg ik me af waar die apk vandaan komt. Gunstige daarvan is dat er geen tijdsdruk is.
Zoek de verschillen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/7/0/DSC02979.jpg
Aan de linkerkant zit er geen driehoek meer dus die moet ik ook nog maken en erop lassen.
Nu is de pasdat ver gemonteerd en ben ik hem klaar aan het maken om te rolleren.
Gr
Z
c101horse
14-09-2020, 10:48
goede smorgens,
dacht misschien leuk om te zien hoe de passat er nu bij staat
https://abload.de/img/passatvvk5a.jpg
Sinaasboom
14-09-2020, 11:23
Leuk om te zien dat ze nog steeds rondrijdt! Bedankt voor het delen! :thumbup:
c101horse
14-09-2020, 12:32
Leuk om te zien dat ze nog steeds rondrijdt! Bedankt voor het delen! :thumbup:
yes, sinds een maand weer apk na het gebeun van een vorige eigenaar opgelost te hebben, denk aan spoorstangen van m10 kogelgewrichten.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.