RubenD
05-02-2009, 13:16
Hallo Allemaal,
Zit met een probleem. Ik reed laatst naar een vriend van me en moest door een komtunnel (zo eentje die stijl onder het spoor door duikt).
De overgang van het tunnelasfalt naar het wegasfalt was nogal abrupt. Doordat ik een schroefset heb gaf dat een beste klap. Door die klap viel mijn tellerbak verlichting uit. Maar er is echter wat meer aan de hand.
Als de sleutel in het contactslot zit werkt de lichtschakelaar wel gewoon. Zodra de sleutel op contact staat valt de MFA display weg. Ook begint vanzelf het stadslicht te branden (lichtschakelaar staat volledig uit). Bij lopende motor staat het groot licht aan :S.
De snelheidsmeter werkt natuurlijk wel (is mechanisch). Ook loopt het watertempmetertje op (maar deze zakt niet, blijft alleen op de hoogst gehaalde temperatuur staan). Dit geld ook voor de tankmeter, de wijzer daalt niet naar mate er verder gereden word.
De kachel werkt wel gewoon, evenals de verlichting van de andere schakelaars, kachelbediening, mistlampschakelaar etc.
Wat werkt niet:
MFA display
Alle controlelampjes, alleen de oliedruk gloeit heel heel zwak (alsof de sleutel niet op contact staat).
Toerenteller
Verlichting is niet in te stellen, brand altijd en geen keuze tussen groot en klein licht.
Een tijd terug was mijn zekeringkast kapot gegaan, deze heb ik toen samen met een van de dealer nieuw contactblokje vervangen. Tevens heb ik gekeken of de stekkers van de hendels, de tellerbak en de verlichtingsschakelaar losgeschoten waren. Dit was allemaal niet het geval.
Nu zit ik alleen met 1 fenomeen. Bij het ontkoppelen (als de voorwaardse acceleratie wegvalt) leeft de tellerbak op, zodra ik het opschakelen voltooid heb valt hij echter meestal uit. Soms blijft hij 5 minuten werken.
Tijdens de rit werkt hij soms wel en paar tellen, de tellerbakverlichting schiet aan. De toerentellernaald schiet in positie en het oliedruklampje stop met gloeien.
Ik vraag me dus af, wat is er stuk -> waar zou het losse contactje zitten?
Hopelijk kan iemand me verder helpen!
Ruben
Zit met een probleem. Ik reed laatst naar een vriend van me en moest door een komtunnel (zo eentje die stijl onder het spoor door duikt).
De overgang van het tunnelasfalt naar het wegasfalt was nogal abrupt. Doordat ik een schroefset heb gaf dat een beste klap. Door die klap viel mijn tellerbak verlichting uit. Maar er is echter wat meer aan de hand.
Als de sleutel in het contactslot zit werkt de lichtschakelaar wel gewoon. Zodra de sleutel op contact staat valt de MFA display weg. Ook begint vanzelf het stadslicht te branden (lichtschakelaar staat volledig uit). Bij lopende motor staat het groot licht aan :S.
De snelheidsmeter werkt natuurlijk wel (is mechanisch). Ook loopt het watertempmetertje op (maar deze zakt niet, blijft alleen op de hoogst gehaalde temperatuur staan). Dit geld ook voor de tankmeter, de wijzer daalt niet naar mate er verder gereden word.
De kachel werkt wel gewoon, evenals de verlichting van de andere schakelaars, kachelbediening, mistlampschakelaar etc.
Wat werkt niet:
MFA display
Alle controlelampjes, alleen de oliedruk gloeit heel heel zwak (alsof de sleutel niet op contact staat).
Toerenteller
Verlichting is niet in te stellen, brand altijd en geen keuze tussen groot en klein licht.
Een tijd terug was mijn zekeringkast kapot gegaan, deze heb ik toen samen met een van de dealer nieuw contactblokje vervangen. Tevens heb ik gekeken of de stekkers van de hendels, de tellerbak en de verlichtingsschakelaar losgeschoten waren. Dit was allemaal niet het geval.
Nu zit ik alleen met 1 fenomeen. Bij het ontkoppelen (als de voorwaardse acceleratie wegvalt) leeft de tellerbak op, zodra ik het opschakelen voltooid heb valt hij echter meestal uit. Soms blijft hij 5 minuten werken.
Tijdens de rit werkt hij soms wel en paar tellen, de tellerbakverlichting schiet aan. De toerentellernaald schiet in positie en het oliedruklampje stop met gloeien.
Ik vraag me dus af, wat is er stuk -> waar zou het losse contactje zitten?
Hopelijk kan iemand me verder helpen!
Ruben