View Full Version : inhouden 16v pl bj 90
Ik heb een raar probleem met het inhouden van mijn 16v.
Als ik de auto stationair laar lopen kan ik gas geven wat ik wil en is er niks aan de hand, maar op het moment dat ik wil wegrijden in zijn 1 dan houd de auto een keer of drie in ( bokt alsof hij compleet weg valt) schakel ik dan door dan gaat het weer goed, maar bij de 110/120 km per uur gaat hij weer zo schokken/bokken en als ik gas geef is het weer weg.
Ik heb vervangen:
- ontsteking
- bougies + kabels
- verdelerkap
- roter
- bobine kabel
- computer
- ontstekingsmodule
- benzinepomp relais
- contact blokje achter het stuur
-
maar het probleem blijft zich voor doen.
wat ik nu eventuuel nog kan vervangen,, maar ik weet niet of het daaraan ligt:
- opvoerpomp
- benzine pomp
- benzinefilter
- benzinedruk regelaar/ spinnenkop met injectoren
- lamda sonde
- klopsensor
-
Ik heb de complete bedrading nagelopen op draadbreuken. oude bougies waren zwart en ik ruik heel erg co, maar weet niet of dat de oorzaak van het inhouden kan zijn.
heeft iemand een tip of ervaring met mijn probleem dan zie ik graag een reactie.
gr menne
Pewi Vwteam
03-02-2009, 17:02
je was toch bezig met ombouw naar digifant of heb ik dat verkeerd??
ik heb exact hetzelfde probleem
behalve doet mijn auto dat als ik stuur en weg rij.
en soms onder het rijden.
ik heb stk schoongemaakt en hou hetzelfde probleem.
ik denk aan een kapotte stuurbekrachtigings pomp.
of olie pomp.
heb een beetje hetzelfde probleem gehad,
heb ook de ontsteking vervangen,
bougies
bougie kabels
bobine
bobine kabel
brandstofpomp
brandstof filter
verdelerkap en de rotor
maar het probleem bleef zich voordoen,
hij staat nu bij de garage en daar gaan ze de injectoren vervangen, deze kunnen waarschijnlijk om 1 of andere reden geen druk opbouwen, als het bij mij werkt laat ik het hier even weten dan kan je dat zelf ook even nakijken
gti_power
03-02-2009, 18:05
Vervang je de sensor aan de zijkant van het blok eens,als je aan de bestuurderskant staat vanaf de zijkant gezien de LINKSE sensor.
Een vriend van me heeft ook een pl en daar hebben we em van de week vervangen en je herkende de auto niet meer terug.
Zn lambdasonde was ook kapot.
Trek ze eens los,gebeurt er niks in het geval van de lambda dan is ie kapot.
Als je de temp sensor lostrekt zou hij veel minder moeten gaan 'bokken'.
Dit verklaart ook je zwarte bougies,co geur en wss roken als een oude kachel.
Dit hebben we ook gehad.
Na een hoop gezoek zijn we erachter gekomen.
pewi dat is voor dit project.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EKEHYFQK.jpg
gti_power: weet je toevallig welke kleur sensor het is,
en wat moet de lamdasonde normaal doen als je deze los trekt.
jetta91 hoop dat je er uit komt ben benieuwd naar de resultaten.
Hey Menne
Hoe ist nu?Leuk project blokje heb je daar.Had er iets van Roland over gehoord,maar dit ziet er wel heel erg goed uit.Zal snel weer een keer bellen kunnen we weer een keer bij buurten.Heb hier ook nog twee dingen van jouw liggen volgens mij.
Wel k^t dat je 16v vlapper niet goed loopt.Jouw kennende komt ook dit wel weer goed.
Mzzl Michel
eddyvwone
03-02-2009, 19:14
hey redbul,
doet hij ook zwart roken als hij inhoudt.
ik heb dat ook gehad met mijn 16v pl.
en dan moet je de temperatuur sensor van de lamdaregeling vervangen.
dat is een witte sensor 2 polig.
greets eddy
hee eddy ,ja hij rookt wel is ook een aparte geur als je er achter rijd.
waar precies zit die sensor is dat die gti_power ook bedoeld?
hee michel kom binnekort maar eens een keer een bakkie doen dan buurten we verder kun je ook meteen het project zien,heb gehoord dat je auto goed loopt en dat je aan een makeover zit te denken ben benieuwd wat je plannen zijn
gr menne
[QUOTE=redbull]hee eddy ,ja hij rookt wel is ook een aparte geur als je er achter rijd.
waar precies zit die sensor is dat die gti_power ook bedoeld?
ja waar zit die sensor :D en kan het ook een vacuum slang zijn die los is ofzo.
bij mij gebeurt het meestal als ik van het gas af ben geweest en dan weer gas geef.
als ik bij de koude start injector de stekker eraf haal hou ik het zelfde probleem.
sorry dat ik hier effe tussen door kom maar ik heb exact hetzelfde probleem als redbull :mad:
denzo maakt niet uit ,zou mooi zijn als er dadelijk meer mensen geholpen worden met het zelfde probleem.
@redbull..
heb jij nog iets met je opvoerpomp gedaan.
volgens mij ligt daar mijn probleem,want met een haast lege tank heb ik die inhou klachten in het kwadraat.
greetz
nee heb ik nog niet gedaan maar hij doet het ook met een volle tank
ik heb net mijn tempsensor stekker een paar keer erop en eraf gehaald met een draaiende motor.
en net stukkie gereden en heb het probleem nog niet weer gehad.
kan toeval zijn natuurlijk..
greetz
eddyvwone
04-02-2009, 19:17
als je voor de de auto staat aan de rechterkant van de kop.
je hebt aan de rechterkant van de kop (waar ook de ontsteking zit) een verloop van het koelwater zitten en schuin daar onder zit die sensor.
let wel op bij warme motor moet je snel zijn met verwisselen want daar komt water uit.
het gaat om een witte 2polige sensor.
greets eddy
okee thanxx ga hem van het weekend verwisselen.
ben benieuwd of het gaat werken
ik hou jullie op de hoogte.
okee thanxx ga hem van het weekend verwisselen.
ben benieuwd of het gaat werken
ik hou jullie op de hoogte.
en hoe staat het met het inhouden?????
als ik mijn lamda sensor stekkers los haal merk ik geen verschil in het lopen van mijn auto
als ik de temp stekker los haal gaat mijn auto beroerd lopen..
heb ik nu een kaduuke lamda????
greetz
heb de sensor verwisseld nu maar afwachten of ie gaat schokken ,dat doet ie niet heel de tijd dus ben benieuwd.
g*dverdomme doet ie het nog steeds
nou het volgende maar proberen
> andere sensor rechts
> lamdasonde
> benzinedrukregelaar (spinnenkop)
> brandstofpomp
> opvoerpomp
> kleine computer links onder de parvan
auto ruikt ook overdreven naar co
ps: als ik mn lamdasonde lostrek verandert er niks aan het toerental
g*dverdomme doet ie het nog steeds
nou het volgende maar proberen
> andere sensor rechts
> lamdasonde
> benzinedrukregelaar (spinnenkop)
> brandstofpomp
> opvoerpomp
> kleine computer links onder de parvan
auto ruikt ook overdreven naar co
ps: als ik mn lamdasonde lostrek verandert er niks aan het toerental
hee redbull je lamda regeld je niet alleen je stationair, maar ook bij een constante snelheid regeld hij steeds bij.
ik heb gister mijn lamda stekkers los gehaald en ben toen stukkie gaan rijden.
bij constante toeren begon de auto enorm te bokken,dus stekkers er weer op en het bokken was weer weg.
dus mijn lamda is okee :thumbup:
in de technische werkplaats hier op het forum bij technische verslagen staat een topig afstellen van een pl..
lees dat eens
succes
gti_power
10-02-2009, 12:42
Dan is je lambda bij deze ook kapot,
vervang die eens en ga een stuk rijden erna.
Hey Menne
Mooi klote dat je golf nog steeds niet naar behoren loopt.Succes met het herstellen van dit probleem.
Groeten Michel
kom er wel uit zo als altijd .
aleen is het dit keer niet zo iets van hee ik weet wat het is dus ff maken
dan maar alles vervangen.
ik denk maar zo als je alles hebt vervangen hebt blijft er niet veel over.
anders een ander blok en draadboom erin .
het kan vanalles zijn jong.
ik heb het ook nog steeds niet opgelost :mad:
ja, tis zo over het internet moeilijk te zeggen wat het probleem kan zijn en waar je naar moet kijken....... liefst rij ik een stukje met een probleemauto en ga er dan mee aan de gang, dan voel ik um iets beter aan namelijk....
groetjes
vandaag vervangen stappemoter en lamdasonde
maar hij blijft het gewoon doen :mad:
lijst met vervangende delen
- ontsteking
- bougies + kabels
- verdelerkap
- roter
- bobine kabel
- computer
- ontstekingsmodule
- benzinepomp relais
- contact blokje achter het stuur
- lamdasonde
- stappemotor
morgen de komplete spinnekop vervangen:sly:
Pewi Vwteam
14-02-2009, 17:55
de benzine pomp zelf ook niet naar zijn gootje?!
hoe kan je dat meten is er ergens een maatstaf voor hoeveel centiliter hij moet geven na een bepaalde tijd
hoe kan je dat meten is er ergens een maatstaf voor hoeveel centiliter hij moet geven na een bepaalde tijd
Stond dat toen niet ergens in Roland zijn boeken toen we met mijn auto bezig waren?
golf mkII 16v
15-02-2009, 09:51
hoe kan je dat meten is er ergens een maatstaf voor hoeveel centiliter hij moet geven na een bepaalde tijd
30 sec bij niet draaiende motor en een spanning van 12v.
675 cm2
atmosphere
15-02-2009, 10:21
zoveel benzine verbruikt ie toch niet met rijden of wel
ik ga dadelijk eens testen en een andere spinnekop plaatsen.
ik hou jullie op de hoogte.
golf mkII 16v
15-02-2009, 14:23
zoveel benzine verbruikt ie toch niet met rijden of wel
Zit een retour op
Als je vol gas rijd heb tie meer nodig als stationair
heb de spinnekop vervangen maar daar kreeg ik m niet op lopen.
moeilijk starten .
heb de oude maar terug geplaatst.
maar nu viel me op dat als je de benzineleiding los gooit en je zet het contact aan dat ie ver voor de auto spuit kan het zijn dat ie te veel bezine krijgt dat dit da zwarte bougies en het stotteren verklaart.
vwleusden
16-02-2009, 19:35
Er zit ook een drukregelaar, die kan ook aan zijn grootje zijn. Als jij de slang eraf hebt die vanaf je pomp komt spuit ie wel een eind ja, is iets van 5.0 bar dat hij door het slangetje perst als de pompen goed zijn ;)
waar zit de drukregelaar als ik vragen mag??
golf mkII 16v
17-02-2009, 10:02
waar zit de drukregelaar als ik vragen mag??
Zit op de brandstofverdeler
Zeskant 16mm
hee redbull,loopt je auto al weer normaal.
ik had een week geen last maar nu ineens wel weer :mad:
ik heb een schakelaar om mijn koel ventilator zelf te bedienen geinstaleerd en nu is het geschok weer terug.
als ik mijn licht aan zet gaat de motor lager stationair draaien.
vanmiddag ga ik na een dynamo/startmotor revisie bedrijf van een oude klasgenoot van mij en laat ik die boel maar es effe door meten.
cheers :thumbup:
hee redbull,loopt je auto al weer normaal.
ik had een week geen last maar nu ineens wel weer :mad:
ik heb een schakelaar om mijn koel ventilator zelf te bedienen geinstaleerd en nu is het geschok weer terug.
als ik mijn licht aan zet gaat de motor lager stationair draaien.
vanmiddag ga ik na een dynamo/startmotor revisie bedrijf van een oude klasgenoot van mij en laat ik die boel maar es effe door meten.
cheers :thumbup:
heey ik heb dit ook gehad ! en heb indd ook dynamo vervangen en alles deed het weer PERFECKT ! mijn dynamo leverde 14 volt stationair maar volast gaf hij soms 17 !!! volt of helemaal NIX ! nieuwe dynamo van 100 knaken en klaar ! knalt als een zonnetje .
nope dynamo niks aant handje.
dan maar mijn luchtweger es bekijken en toch maar die koelwater temp sensor vervangen misschien dat deze toch de verkeerde info aan de comp door geeft.
hopeloos probleem dit :mad:
heb er een andere benzine pomp onder gezet ff gereden en nog steeds schokken.
ff laten staan proberen te starten, krijg ik geen vonk :mad:
dus 2 andere bobines erop nog niks.
andere comp nog niks.
dus toen maar mee opgehouden.
ga vrijdag verder,dus als iemand tips heeft met doormeten (bobine) dan hoor ik ze graag.
begin langzaam aan echt gek te worden.
als ik het niet voor elkaar krijg ga ik hem om bouwen naar digifant 2.
niemand die een idee heeft wat het kan zijn ??
niemand die een idee heeft wat het kan zijn ??
luchtweger misschien?
golf mkII 16v
27-02-2009, 08:01
Ik heb van iemand een SEAT [PL 16v] gekregen die hem ook niet meer aan de gang kreeg
Die had ook vanalles geprobeert
Ik heb hem nu lopend
Het enigste wat ik heb gedaan is de stappenmotor goed schoon gemaakt
Had hier ook een 1.3[NZ]die niet liep
Bougiekabels rotor en kap en bobine vervangen en die doet het ook weer
Dus je mag langs komen
bij mij heb ik ook nog steeds het inhouden,
stotteren doet ie niet meer, en is maar goed ook want de moker lag al klaar was er helemaal flauw van,
brandstof pompen zijn vervangen
bobine vervangen
bougies vervangen
bougiekabels vervangen
bobine kabel vervangen
computer vervangen
injectoren vervangen
brandstof leidingen vervangen
het stotteren is eindelijk over nu,
maar ik mis nog steeds ergens vermogen,
laatst een complete bus luchtinlaat reiniger in mn luchtinlaat gespoten dat ging 2 dagen heel erg goed, maar nu beginnen we weer helemaal opnieuw met het inhouden,
ook slaat ie nog steeds erg snel af met een koude motor, echt een vermogens probleem nu.
bij jullie al ergens vorderingen?
tempsensor van het koelwater.witte 2 polig heb ik vervangen.
de auto start bij mij nu beter.koud of warm maakt niet uit.
inhouden na het starten doet hij af en toe nog.
waar zit die sensor precies? heb je er misschie een foto van?
ga dit dan ook eens proberen en is ook het laatste dat ik ga proberen,
golf gaat straks weg maar wil m wel afleveren als ie goed is
staat nu ook in het te koop topic
die witte met die blauwe en bruine draad
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/sensor.jpg
als ik m eraf trek moet ik dan verschil merken als die nog goed is?
blijf namelijk dingen kopen waarvan ik denk dat het daaraan ligt :)
ding kost 16 euro.
maar mijn auto schokt nog steeds hoor dus probeer eerst maar wat anders :D
aangezien ik midden op straat moet sleutelen en het weer kut is ben ik nog niet verder op zoek geweest naar het probleem.
het kan ook best een vocht probleem zijn hoor aangezien er best wel wat mensen last van dit probleem hebben.
ik zou al blij zijn als ik een vonk had.
heb van de week mn bobine doorgemeten kreeg ik 3 volt en daarna niks meer.
zit met het zelfde probleem ,heb ook het weer niet mee.
neej en de buren vinden het ook niet leuk als iedere keer de halve motorinhoud op straat ligt
wel maf inderdaad zijn ineens veel meer mensen die hier last van hebben en het niet op kunnen lossen,
klote ding heeft de afgelopen 3 maanden al vaker bij de garage gestaand an ik in de kroeg kom, en vriendin wordt jaloers omdat de auto wel 12 keer in 3 maanden een beurt krijgt
Hey Menne
Is het alweer gelukt om er een vonk uit te krijgen.Is wel klote dat je van het 1 in het ander probleem valt. :mad: Succes met de golf.Hoe staat het met je ander project of licht dat nu op een laag pitje met dit probleem erbij.Zal snel wel eens langs komen.
kom maar op de koffie dan kun je het zien .
gr menne
klote ding heeft de afgelopen 3 maanden al vaker bij de garage gestaand an ik in de kroeg kom, en vriendin wordt jaloers omdat de auto wel 12 keer in 3 maanden een beurt krijgt
:D :D :D :D
neej en de buren vinden het ook niet leuk als iedere keer de halve motorinhoud op straat ligt
ik heb zelf vaak de auto op de krik en dan steken mijn benen net onder de auto weg en als er dan iemand langs wil toeteren ze even :D :D
en na 6 jaar sleutelen aan auto,s waarbij nog wel eens wat olie gelekt word is dat dus ook goed op straat te zien :D
morgen maar weer eens gaan kijken. :screwy:
nou de kogel is eindelijk door de kerk ik weet nu eindelijk wat het probleem is,
brandstof pomp of toevoer hij bouwt geen druk op namelijk,
waardoor er geen brandstof in het injectie systeem komt, hij doet nu dan ook helemaal niks meer,
auto staat nu al 4 dagen stil op een parkeerplaats in emmen,
ga er nu niks meer aan doen, net 1 operatie gehad, en binnenkort de 2e waarna ik waarschijnlijk de eerste 5 a 6 maanden toch niet kan rijden, dus ga op den duur wel even kijken voor een brandstof pomp en wanneer die ingebouwd wordt... geen idee
weer zit ook al niet mee :mad:
probleem verholpen :):):)
gister brandstof pomp weer laten vervangen, deed nog steeds niks :S
toen maar eens gevraagd aan de monteur welke brandstof pomp die vervangen had,
waarna hij me een beetje wazig aankeek.
en me vervolgens voor gek verklaarde toen ik zei dat er 2 pompen onder zaten....
thuis gekomen met veel schokken en stotteren en toen maar even zelf die andere pomp vervangen :)
zit nu alleen wel een GTI G-60 16V pomp onder maar hij doet het iniedergeval weer erg goed, trekt weer lekker door 70 in zn 2 :) geen probleem meer,
koppeling kabel ook meteen vervangen,
maar nu bij elk stoplicht slaat ie meteen af als ik de koppeling intrap
dit komt natuurlijk doordat de garage hem toen heeft afgesteld met een slecht functionerende brandstofpomp waardoor hij nu teveel brandstof krijgt,
hoe kan ik dit afstellen??
heb weer heel het weekend gesleuteld en nog steeds k*t.
komplete draadboom van het motorgedeelte vervangen.
zekeringkast.
en nog steeds schokken.
dit is er dus vervangen.
* sensoren
* ontsteking 2x
* bougiekabels 2x
* bougie,s
* stappemotor
* blokje contactslot
* spinnekop 2x
* lamdasonde
* kabelboom motor
* zekeringkast
* ontstekingsmodule 3x
* bobine 2x
* computers
* benzinepomp 2x
dingen die ik nog kan vervangen,
* opvoerpomp
* draadboom benzinepomp
* aardeprobleem??
* sensoren
begin er nu echt moe van te worden heb er drie komplete dagen aan gesleuteld.
heb ook even de kachelradiator vervangen.
zou het dadelijk niet meer weten.
oja vandaag is 2x mn zekering van de benzine pomp eruit geklapt.
misschien dat dit er mee te maken kan hebben.
als ik hem niet gemaakt krijg word ie verkocht aan iemand die er wel uit komt :shake:
dus als er nog iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.
gr menne
in de kofferbak, onder de mat iets boven je reserve wiel, zit een zwarte afdekplaat
die zit vast met 3 schroeven, schroef deze eraf, dan kom je bij de bovenkant van de brandstofpomp,
die zit vast met een grote zwarte ring die vaak erg vast wil zitten,
en dus wat geweld nodig heeft. let er wel op dat daar ook vaak zand bij loskomt, en dat je dit met een stofzuiger eerst weghaald voordat je de pomp omhoog trekt, anders ben je nog verder van huis,
dan even aansluiten op een accu of iets dergelijks, en goed luisteren naar de pomp,
die van mij ratelde bijvoorbeeld heel erg, heb er nu 1 inzitten van een GTI G-60 16v
en die doet het prima. dan kan je daar even naar luisteren en als het nodig is vervangen,
nieuwe zijn erg duur kleine 200 euro, maar op de sloop kost het geen drol.
weet iemand hoe je een 1300i af kan stellen zodat ie iets meer toeren draait, als ik hem start slaat ie namelijk meteen af omdat de garage hem heeft afgesteld met een kapotte pomp namelijk en er nu een werkende onder zit
dit is de opvoerpomp die de benzine pomp voorziet van benzine.
heb hem er bij gezet om te vervangen :thumbup:
gr menne
hoop dat je daar wat vooruit gang mee boekt joh,
weet wat het is
heb jij enig idee hoe je je stationair afsteld? bij carb was het simpel een paar schroefjes volgens mij maar bij injectie...
Hey menne
Wat een klote zooi zo.Ik heb volgens mij nog een opvoerpomp voor een pl van jouw hier liggen.Heeft Roland ooit een keer meegnomen voor mij om te proberen.Deze zou hij nog een keer mee terug nemen,maar licht nu nog steeds hier.Wil hem straks wel even afgooien als je thuis bent.Kan ik meteen je nieuw project bekijken.
Groeten Michel
hee michel,
dat vind mn baas niet goed als ik thuis ga zitten hehe.
maar als ik afgewerkt ben ben je altijd welkom en in het weekend natuurlijk.
(ps :voor de mensen boven de rivieren afgewerkt is klaar met werken) :D
heb mijn luchtweger schoon gemaakt en een nieuw luchtfilter en een nieuwe verdeler geplaatst.
inhoud probleem doet zich eigenlijk niet meer voor alleen nog als ik boven 6500 toeren kom.
dus ik ga een andere brandstof pomp plaatsen en drukregelaar vervangen.
yesss hij loopt weer goed
heb de opvoerpomp vervangen daar zat het in, rijd weer als een trein.
ben zo blij als een hond met 7 lullen.
zat echt tegen het doordraaien aan :screwy: .
hahahaha lekker he :)
ben blij dat ik toen per ongeluk op die opvoerpomp kwam :)
ja dank je nog voor de tip :thumbup:
yesss hij loopt weer goed
heb de opvoerpomp vervangen daar zat het in, rijd weer als een trein.
ben zo blij als een hond met 7 lullen.
zat echt tegen het doordraaien aan :screwy: .
Hey menne
Goed om te horen dat je altijd geliefde 16v weer loopt als een zonnetje :thumbup:
En even off topic jij was toch die gene met zeven lullen :thumbup: :D :D
The Skinnmeister
07-04-2009, 16:29
Gelukkig is het weer geregeld :D +
Kunnen we weer meeten
hahaha mies ja dat klopt dat was ik maar gaf de hond de schuld :redface:
en roland we gaan zekers meeten laat maar weten en ik ben er bij.
kacheltje van de blauwe doet het ook weer prima:thumbup:
heb van de week mn riem en rol vervangen en nieuwe carter en kleppendekselpakking en natuurlijk nieuwe olie.
blokje loopt als een zonnetje.
heb weer echt zin in mn 16v-tje.
en voor de mensen met problemen met de 16v blijf ze hier maar posten.
mischien komen we er samen wel uit.
gr menne
Klinkt allemaal als een bekend probleem. Een tijd geleden een vergelijkbaar probleem geconstateerd bij mijn pl. Als hij een beetje warm en ik geef gas dan heeft hij moeite om toeren te maken. Dit heeft hij tot tweeduizend toeren en daarna loopt hij weer normaal.
Dit is allemaal gebeurt na een bezoek je aan een garage welke iets met de motor heeft zitten kloten voor de Apk co te hoog.
Ik ben er vandaag maar eens weer mee bezig gegaan, en even de motor laten draaien met stk aangesloten en niet aangesloten en ik merk dat daar geen verschil in zit. Dus vermoedelijk zal die wel adje zijn (als iemand nog een goede heeft liggen ik hou me aanbevolen) en moet ik maar een vervangen.
Ik denk dat de voorstaande punten ook maar eens langzaam ga vervangen om te kijken of ik het dan oplos.
O ja mocht iemand een beter idee hebben dan hou ik me aanbevolen.
DesmoKoen
13-08-2010, 14:17
die witte met die blauwe en bruine draad
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/sensor.jpg
Heeft iemand een bestelnummer vag of hbase? Ik kan het niet vinden op vagcat en in hbase is het ook niet duidelijk voor mij.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.