View Full Version : VW Santana slaat niet aan
Carlos Santana
13-01-2009, 21:57
Ik heb een Santana 1.6 gekocht waar ik tot nu toe maar 1 dag plezier van heb gehad. Hij slaat namelijk niet aan.
Als ik benzine in de carburateur gooi dan pakt hij hem wel en blijft hij vervolgens ook goed lopen.
Als ik hem de volgende dag weer normaal start dan slaat hij weer niet aan. Vlotter blijft niet hangen..carb is behoorlijk schoon. Kan het wat in de elektronica zijn?
geen idee... had ook een santana 1.6, die deed alleen moeilijk met een automatische shoke die klem zat. klinkt als leidingen en filter enzo eens checken.
maarreh... foto!?! :D
Jurgen Santana
13-01-2009, 22:42
Hey mijn oude forumnaam is weer ingebruik genomen:D
Trap je het gaspedaal wel een paar keer in voordat je start? Anders activeer je de choke niet. Bij erg koude motor ff 2 of 3 x intrappen voor je start.
Staat ook in het instructieboekje als je dat nog hebt.
loco-vr6
13-01-2009, 22:58
ik zeg: brandstofpomp voor op je blok.
Waarom? bij oudere auto's wil het membraam hierin wel eens naar zn grootje gaan na tig jaar, hierdoor loopt de brandstof terug in je leiding, en als je dan geen volle tank hebt kan het arme oude pompje het niet meer aan om de brandstof van achteren op te zuigen naar voren.
Hoe te controleren? neem een glazen fles of potje, of iets wat doorzichtig is en benzine bestendig, dus geen plastic cola fles. Haal je brandstof slang van je carbureateur af en hang deze in de fles, laat iemand anders de auto starten en kijk af er brandstof uit je slang komt.
ja, probleem zit ergens anders, en ik zou niet weten waar.
komt er geen brandstof uit? pompje aan diggelen, een nieuwe scoren monteren, en weer duizenden kilometers rijplezier.
( branstofpomp zit links naast de ontsteking )
succes!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.