View Full Version : Tunen golf 2 1800cc motor
hallo,
nergens op internet kan ik informatie vinden over hoe je een golf 2 blok kan aanpassen. ik wil dit doen omdat ik meedoe aan de autocross en het erg leuk vind om alles zelf te doen en dus ook wil proberen met blok te tunen zodat er meer koppel uit te krijgen is. het gaat mij dus niet om meer pk's te krijgen maar alleen puur meer koppel uit het blok te halen.
kan iemand mij adviseren of informatie sturen over wat ik kan aanpassen en hoe ik dit het beste kan doen en welke aanpassing wat voor gevolgen heeft.
graag hoop ik dat iemand mij op weg kan helpen.
mvg,
tom
welke motor heb je? (ja een 1800, maar daar zijn er nogal veel van)
het kenteken van de auto was vroeger xy-54-nx het betreft hier een monopoint injectie 1800 die is 'omgebouwd' naar carburateur. Er zit nu een carburateur op van een audi 80/100 een zogenaamde Zenith 2B
probeer eens een krukas van een diesel, word je slag langer van, krijg je ook meer koppel van, of was het nou een onderblok van een diesel met de diesel krukas en de zuigers van de benzine:S:S, wel zoiets in ieder geval; langere slag= meer koppel
probeer eens een krukas van een diesel, word je slag langer van, krijg je ook meer koppel van, of was het nou een onderblok van een diesel met de diesel krukas en de zuigers van de benzine:S:S, wel zoiets in ieder geval; langere slag= meer koppel
Dat is tegen de regels, het moet een 1800cc blijven.
Anders zou je dat ook nog icm een maximale boring kunnen doen, maar dat mag dus niet.
En wie merkt het verschil vanaf de buitenkant ?
zo lang de keurmeesters niet zien dat er een ander onderblok onderzit kunnen ze niets maken. ze gaan niet het hele blok openschroeven. maar is er verschil zichtbaar in onderblok van benzine en diesel?
want als dat niet zo is is dat een optie.
alles wat niet vanaf de buitenkant zichtbaar is, is mogelijk want hier komen ze niet achter. dus zijn de opties wat betreft diesel onderblok icm met andere as dan gangbaar want Wob8v wist dit niet precies zeker. iemand die dit wel zeker weet?
Nou das dan lekker, aan mijn blokkie zag je ook helemaal niets, maar kwam toch een dikke 150pk uit hahah
Maar als je zo wilt winnen is niet echt sportief.
nou zo makkelijk is het niet want je kan worden meegenomen naar een testbank waar je dus vervolgens wordt gecontroleerd.
Je kan wel met 150 pk gaan rijden maar dan moet je ook nog een manier vinden om hem te begrenzen als je wordt meegenomen en zo een manier bestaat niet lijkt mij
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.