PDA

View Full Version : Eindelijk....................!!!!!!!!


primer-look
09-09-2004, 16:10
oke oke ik heb afgelopen 2 weken vakantie genomen en aan de spijl gewerkt. Gisteren naar de keuring en alles oke !!! eindelijk rijden ;)

http://www.adools.com/dennis/DSC00913.JPG
http://www.adools.com/dennis/DSC00914.JPG
http://www.adools.com/dennis/DSC00915.JPG
http://www.adools.com/dennis/DSC00916.JPG

Heb ik ook weer eens tijd om online te zitten

mzzl dennis

Airtime
09-09-2004, 16:22
Sow dan! Het duurt ff om ze te openen, maar het ziet er wel erg ubervet uit! :cool:

Nice work! Te zien op VWEuro? :)

René
09-09-2004, 16:35
WOW!! die ziet er echt mooi uit!! Mooie kleurcombinatie!!

Volkswouter
09-09-2004, 16:41
Dennis ziet er goed uit,maar jesus wat zijn die fotoos allemachtig groot.

antraciet
09-09-2004, 16:45
Stoer !

p.s. laden duurt aardig lang,ook met adsl !

Beetlefreak
09-09-2004, 16:49
Heel heftige bus!!! :eek: Te bezichtigen op Euro???
Zelfs de buren hebben de vlag uit :D:D

Plaatjes duren idd lang, ook met kabel... iets voor de mods.

Niels - AirMighty.com
09-09-2004, 17:01
Hele vette bus!!! :eek: Supper strak man!
Idd krijgen we hem te zien op VW EURO!?! Zou cool zijn...
Die 'matte' kleuren zijn echt cool, is misschien ook wel iets voor mijn toekomstige project... :D

PS... voor de zoveelste keer, de images zij wat groot idd :wink: :tongue:

Stijn
09-09-2004, 17:23
Ontzettend stoer! Leuke kleurcombi ook. Nu nog die tractorbanden erop :p

primer-look
09-09-2004, 19:15
zo dan sorry voor de BIG pic's . heb ze ff iets kleiner gemaakt gaat ie mischien sneller.

Euro is wel de bedoeling al zit ik nog met een prob. die Fu^$%&%$#& achter remschoenen blijven aan lopen zelfs met handrem kabels los en stelschroeven helemaal terug gedraaid. het is wel niet veel maar de wielen etc worden super heet en dan gaat ie wel zwaarder lopen. EN JA de remslangen zijn ook nieuw, ik snap het gewoon niet.
Nu kom je dus het gekloot met een verlaagde bus tegen FF de achter wielen er af pakken gaat echt niet lukken

Volkswouter
09-09-2004, 19:53
hahahaa ik ken het probleem! Wat voor remschoenen,trommels en ankerplaten heb je gebruikt?

primer-look
09-09-2004, 20:05
heb kever spul achter op zitten wouter. Dus smalle trommels met nieuwe schoenen. Heb je een idee laat me het weten aub anders ga ik op Euro aankomen met achter velgen zonder lak!!

Melvin
09-09-2004, 20:05
damn dat is echt een mooie bus!!! vette kleur ook ... mat...hou ik wel van..

primer-look
09-09-2004, 20:08
Btw wouter ik heb ook nieuwe remcylinders (keef) achter dus die blijven (hoop ik) ook niet hangen

Volkswouter
09-09-2004, 20:15
Ik heb zelf aan allebei de kanten extra ringen achter de trommel gemonteerd die normaal gesproken achter je keerring zitten.Het was nog een hele klus om die ringen te vinden ,omdat niemand die ooit vernieuwt en bij sloop van een auto worden ze weggegooit.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel,want ik zou niet weten hoe die ringen heten.Om bij deze ringen te komen moeten de keerringen en ankerplaten verwijdert worden.

Ik rij zelf ook met alles van een kever rond aan de achter zijde.

primer-look
09-09-2004, 20:34
Ik weet welke ringen je bedoeld ik heb ze zelfs liggen maar daar schiet je toch nix mee op om meer ruimte voor je remschoenen te krijgen? ik bedoel daar word je trommel toch niet groter in diameter van he'. Het kan wel nog een ander klein probleem verhelpen mischien .... m,n achteras keringen lekken n.l ook nog een heel kleine beetje en ja ze staan HEEL vast

Maar liepen jou blokken aan tegen de buiten zijde van de trommel dan ?? dat ik heb ik niet hoor. ik heb gewoon weg geen mogelijkheid meer om terug te stellen alls staat helemaal terug en de romblokken komen nog niet vrij .............

Matheo
09-09-2004, 21:09
heel erg gave bus man!! veel plezier bij het cruisen!!

Steeph
09-09-2004, 21:15
Ziet er idd heel vet uit!

Have Fun with it!

Grtzzz

Marco
09-09-2004, 21:53
Ik weet welke ringen je bedoeld ik heb ze zelfs liggen maar daar schiet je toch nix mee op om meer ruimte voor je remschoenen te krijgen? ik bedoel daar word je trommel toch niet groter in diameter van he'. Het kan wel nog een ander klein probleem verhelpen mischien .... m,n achteras keringen lekken n.l ook nog een heel kleine beetje en ja ze staan HEEL vast

Maar liepen jou blokken aan tegen de buiten zijde van de trommel dan ?? dat ik heb ik niet hoor. ik heb gewoon weg geen mogelijkheid meer om terug te stellen alls staat helemaal terug en de romblokken komen nog niet vrij .............

Dan haal je toch een klein randje van je blokken af?? :) Misschien niet de meest ideale oplossing maar voor zover ik begrijp op dit moment wel de enige.

BTW Bus ziet er echt UBER uit, toppie !!!

Stijn
09-09-2004, 23:57
Keer over een schuurband halen ofzo, zou het anders ook niet weten.

Bussie komt zo
10-09-2004, 06:51
Heel erg gaaf Dennis. Alleen jammer van de remmen.

Ik heb het bij de bus van een vriend ook gahad maar daar was alles origineel van een bus.
Het probleem hier was kapotte remcilinders en vuil in de leidingen.
maar ik neem aan dat de olie ook nieuw is de leidingen wel schoon gemaakt zijn.

primer-look
11-09-2004, 19:19
remmen is gefixed, was m,n eigen schuld eigenlijk. uiteraard is de olie nieuw zelfs alle leidingen zijn nieuw.

Het was de afstelling van de hoofdremcylinder, die kwam niet helemaal terug met het pedaal tegen de eindstop. ff afgesteld nu remmen oke. dennis weer bly.

ploon
11-09-2004, 20:54
erug cool!!!!

Melvin
12-09-2004, 13:02
heb je dat laten spuiten? en dan gewoon echt alleen grondlak gebruikt en dan klaar of hoe moet ik het zien?

kun je me dat vertellen (welke lagen etc welke verf etc)

primer-look
12-09-2004, 14:08
heb je dat laten spuiten? en dan gewoon echt alleen grondlak gebruikt en dan klaar of hoe moet ik het zien?

kun je me dat vertellen (welke lagen etc welke verf etc)


1: ik heb hem zelf gespoten.
2: alleen grondlak gaat ook maar is niet de beste optie. Grondlak heeft n.l een open structuur welke je af moet sluiten met een aflak. doe je dat niet is de kans op roest groter.

De ondergrond:
Ik heb de bus terug geschuurd naar de eerste lak (rood) ,vervolgens een tussen laag gespoten om opbranden van de oude lak te voorkomen. Dan een 2Kfiller/primer met weinig verdunner. Dan komt het leukste ,pak een emmer water en waterproof schuurpapier en een hoopje vrijetijd. Dan de filler terug schuren tot er geen spuitstructuur meer zichtbaar is maar een mooi glad oppervlak. Toen nog een dunne laag 2k primer erop gezet.

De aflak:
Je kan een paar dingen doen, je kan een hoogwaardige autolak nemen en deze laten matteren mat matteer pasta (max 90% mat) wat je dan al snel aangemaakt en wel 30-40 euro per liter kost.
Ik heb gekozen voor een 2K industrie lak bestemd voor vrachtwagens,kranen etc etc. Het merk ervan is sestriere A21 deze is alleen mat leverbaar voor een prijs van 19,- per liter.

Dus gebruik altijd een aflak anders gaat ie niet lang netjes zijn

mzzl dennis

Melvin
12-09-2004, 15:15
owh dus eigenlijk gewoon primer spuiten, en daarna lak kopen voor 19 euro per liter?

heej dat zou wel een vette, en goedkope oplossing zijn ;)

danielle
12-09-2004, 16:14
Onwijs gaaf! Mooie bus, waar je trots op kan zijn! bewonderen op VW Euro...als het op tijd lukt...duimenduimenduimen

Melvin
14-09-2004, 07:27
@primer-look: jij hebt dus de beschikking over een spuitcabine want dit lijkt me geen spuitbus werk toch :P

maar geen blanke lak (zijdeglans ofzo) meer gebruikt? is dat niet nodig ter bescherming van de matte laklaag? of heb je dat juist gedaan om oneffenheden altijd nog bij te kunnen werken?

primer-look
14-09-2004, 18:12
blanke lak is niet nodig hoor met deze lak, en idd deze lak is erg makkelijk bij te werken.

Nee spuitbus werk is het zeker niet (is ook niet echt in de handel he' een 2K spuitbus) ik heb hier idd een spuitcabine.

mzzl dennis

veebee
15-09-2004, 14:58
Bij mij was de centraal moer niet vastgenoeg aangedraaid, na een tijdje tuffen had ik weer speling en liep hij aan bij het insturen, die kroonmoer moet je echt supervast zetten, heb er nu geen problemen meer mee. Het beste is om de centraalmoer vast te draaien als de bus gewoon op de wielen staat.

B