Log in

View Full Version : uitvallen Santana TD


Zollie
16-09-2008, 11:24
He iedereen

probleempje met de santana... hij valt na enkele seconden steeds uit. De accu in inmiddels bijna leeg, dus we duwen m aan met een andere wagen.
steeds start ie netjes, maar als ie aanslaat gaat direct het waarschuwingslampje branden in t koelwater'schermpje'.

daarbij komt een gezoem uit de zekeringkast, en enkele seconden later is alle stroom van de wagen af. na even rommelen in de kast gaat ie weer, en begint het gedoe opnieuw

is er een relais kapot? zo ja welke zou t in godsnaam zijn? en waarom?

olie, koelwater etc alles is op peil, 2 weken terug deed ie het nog zonder problemen. van 2 weken stilstaan hoort zo'n ding toch niet van de leg te raken? :)

iemand een idee?

Zollie
16-09-2008, 14:25
het lijkt positie 2 of 8 te zijn, dus gloeirelais of X contact...

gloeirelais tikt/ratelt/zoemt toch niet?? zou het het x contact zijn? misschien wel logisch, omdat die je hele systeem platlegt tbv de startmotor (toch?)

iemand ervaring? of gewoon maar een relais 17 of 18 zoeken en proberen?

Rallyegek
16-09-2008, 19:12
probeer de x maar eens uit te wisselen, grote kans van. of het blokje achter het contactslot, deze kan ook rare problemen geven.

Zollie
17-09-2008, 13:41
zo, nummer 18 door een 17 vervangen, en alles opgelost!

top

Rallyegek
17-09-2008, 19:08
2 en 8 zijn hetzelfde als een 18 en 17 ?

Gijs
17-09-2008, 22:02
Een diesel moet je ook niet stil zetten Zoltan ;) Mooi dat het weer rijdt!

Zollie
28-09-2008, 18:35
2 en 8 zijn hetzelfde als een 18 en 17 ?

2 en 8 zijn de posities op de kast, 2 is je gloeirelais, 8 je X-contact.
17 en 18 zijn hetzelfde, beide X-contact relais

Zollie
28-09-2008, 18:37
Een diesel moet je ook niet stil zetten Zoltan ;) Mooi dat het weer rijdt!


De gewone diesel stond erg lang stil, vandaag weer leven in geblazen..


probleempje, hij draait enkel stationair... wil je toeren maken dan gaat ie bokken en valt ie uit..

dit moet volgens mij wel brandstoftoevoer zijn, wat kan het anders zijn bij een atmosferisch D blokje?


heb de retourleiding op druk gezet met een goeie fietspomp, filter schoon en vol, leiding naar de pomp zit mooi vol met diesel.
Wat kan het probleem zijn?? kan je de pomp zelf nog ergens ontluchten ofzo?

wie o wie :)

Gijs
28-09-2008, 18:58
Systeem is zelfontluchtend (maar dat wist je denk ik zelf ook al ;)). Brandstof filter is nieuw? Leidingen allemaal open/rond (dus niet plat geduwt)?