orangecaddy
10-09-2008, 18:22
Hey allemaal,
Ben nu een kleine maand in het bezit van een knal oranje caddy mk1 uit 88.
Het is een 1600 diesel met een 5 bak.
Maar naar een weekje met plezier rijden is een klep tegen de zuiger aan gekomen waarvan de oorzaak nog onbekend. Heb inmiddels de kop er afgehaald. Maar nu zit ik met een probleem. Want er moeten paar dingen meer dingen gebeuren aan de caddy. En het is mijn dagelijks vervoer dus het is wel belangrijk dat het hij betrouw blijft.
DAAROM VRAAG IK JULLIE OM ADVIES: -gebruikte kop of reviseren, kopelingsset,(eventueel distributie), missschien 1 of 2 koelsslangen en alle filters.
-Of donor auto zoeken of ander blok in leggen zelfde of 1.6turbo of 1.9. En is dit goed te doen.
Hopelijk rond de 500 euro te blijven bij wat de keuze ook is.
Als ik voor de kop kies en de onderdelen dan ben ik zo rond de 400 euro kwijt.
(Het klepstelplaatje is in stukken gebroken heb een helft er uit andere niet te vinden dit mee nemen in besluit door te repareren of ander blok)
Keuze is belangrijkste dat het draait om betrouwbaarheid.
Wat zou trouwens de oorzaak zijn geweest?
Distributie ziet er ook nog redelijk nieuw uit.
Hij verbruikte bijna geen olie, wel zat inlaatspuitstuk en filter onder olie.
Hij tikte wel (kleppen of verstuivers?)
Verbruik was normaal.
Optrekken was goed.
Alleen haalde je met pijn en moeite 130 in de slipstream van een ander.
Kan het zijn dat te weinig kleppspeling de oorzaak is geweest? Dat daardoor klepstelplaatje gebroken is daarom de nokkenas beschadigd en mooie afdruk in de zuiger, maar deze is nog verder heel.
Dus kom maar op met je theorie haha.
Advies welkom of als iemand nog kop of blok of iets in die richting heeft liggen.
Foto's volgen nog. (hoe zet je trouwens foto's hier op??)
Ben nu een kleine maand in het bezit van een knal oranje caddy mk1 uit 88.
Het is een 1600 diesel met een 5 bak.
Maar naar een weekje met plezier rijden is een klep tegen de zuiger aan gekomen waarvan de oorzaak nog onbekend. Heb inmiddels de kop er afgehaald. Maar nu zit ik met een probleem. Want er moeten paar dingen meer dingen gebeuren aan de caddy. En het is mijn dagelijks vervoer dus het is wel belangrijk dat het hij betrouw blijft.
DAAROM VRAAG IK JULLIE OM ADVIES: -gebruikte kop of reviseren, kopelingsset,(eventueel distributie), missschien 1 of 2 koelsslangen en alle filters.
-Of donor auto zoeken of ander blok in leggen zelfde of 1.6turbo of 1.9. En is dit goed te doen.
Hopelijk rond de 500 euro te blijven bij wat de keuze ook is.
Als ik voor de kop kies en de onderdelen dan ben ik zo rond de 400 euro kwijt.
(Het klepstelplaatje is in stukken gebroken heb een helft er uit andere niet te vinden dit mee nemen in besluit door te repareren of ander blok)
Keuze is belangrijkste dat het draait om betrouwbaarheid.
Wat zou trouwens de oorzaak zijn geweest?
Distributie ziet er ook nog redelijk nieuw uit.
Hij verbruikte bijna geen olie, wel zat inlaatspuitstuk en filter onder olie.
Hij tikte wel (kleppen of verstuivers?)
Verbruik was normaal.
Optrekken was goed.
Alleen haalde je met pijn en moeite 130 in de slipstream van een ander.
Kan het zijn dat te weinig kleppspeling de oorzaak is geweest? Dat daardoor klepstelplaatje gebroken is daarom de nokkenas beschadigd en mooie afdruk in de zuiger, maar deze is nog verder heel.
Dus kom maar op met je theorie haha.
Advies welkom of als iemand nog kop of blok of iets in die richting heeft liggen.
Foto's volgen nog. (hoe zet je trouwens foto's hier op??)