Log in

View Full Version : Welke Navigatie Passat 3C

Wim.
20-08-2008, 16:57
Mijn ouders hebben al een tijdje een Passat 3C 2.0 FSI.
Alleen toen ze hem (gebruikt) kochten zat er een goedkope Pioneer radio in.
Gaat ook niet via contact uit.
Erg vervelend. en nu willen ze wel een Navigatie systeem erin hebben.
En ik moet dat regelen ;)

Nu is mijn vraag, welke is aan te raden.
Want er zijn meerdere uitvoeringen en type's.
En ik word er niet veel wijzer van, geloof wel dat er een oud model was en een geupdate versie ofzo? wat is het verschil?

BVD.

G-eert-40
20-08-2008, 17:02
dan zit de radio op de constante plus aangesloten, als je de radio met de sleutel uit wil zetten ,moet je deze op de geschakelde plus aansluiten.

is een simpel handheld navigatie systeem (tomtom of iets dergelijks) niet beter en handiger als zo'n ingebouwde. en dan even de radio anders aansluiten en klaar.

grtz.

Wim.
20-08-2008, 17:58
Ik snap dat je de radio wel anders kan aansluiten,
Maar een Pioneer radio van 70,- (!!) euro in zo'n auto is toch niks :D
En ze willen een Navi, ik geen ze gelijk.
Het is ook gewoon handig, TomTom moet je ook elke x meesleuren.
En we hebben meerdere auto's, dus is ook vervelend..
Er moet gewoon een navi komen, maar welke? :)

Tjaap
20-08-2008, 18:27
bij meerdere auto's is TomTom toch JUIST de oplossing? en wat minder diefstal gevoelig. Maar dat zal in Andijk zowieso nog wel meevallen.

Arne
20-08-2008, 18:54
dan zit de radio op de constante plus aangesloten, als je de radio met de sleutel uit wil zetten ,moet je deze op de geschakelde plus aansluiten.

Dat is allemaal niet zo heel makkelijk in een Passat 3c, die heeft namelijk canbus.

Ik heb in mijn 3c gewoon een + getrokken vanaf het verdeelblok bij de accu, met een zekering ertussen. Dan moet je hem idd wel met de hand uit zetten telkens...

VeeDubber
20-08-2008, 18:56
Gewoon de std navi van VW op marktplaats scoren en er in hangen?
De letters geven meestal de software-versie aan. Het is even uitzoeken of je een oudere versie kunt updaten naar een nieuwere. Er zitten namelijk ook wel eens hardware verschillen tussen diverse versies

Arne
20-08-2008, 18:58
Sowieso, wat is het budget?

Black Devil
20-08-2008, 18:59
Een MFD2 is een prima navigatie apperaat, afhankelijk van het bouwjaar kan er eventueel ook een RNS510 in met touchscreen.

Beetlefreak
20-08-2008, 21:45
http://www.onderdelenshop.net/

ff zoeken naar Passat 3c / B6 --> audio, et voilĂ  :)

Wim.
21-08-2008, 17:18
Sowieso, wat is het budget?

Ik weet niet wat ik moet hebben.
Dan kan ik wat voorstellen.
Ik moet juist weten welk type juist aan te raden is of juist niet.
Het mag best wel wat geld kosten als het maar gewoon goed is..

Maar welk type ik moet hebben weet ik niet, daarom vraag ik hier om wat duidelijkheid.
Wat volgens mij jij (Arne) mij verteld heeft, is dat er een ouder systeem is en een vernieuwd model? dus ben wel nieuwschierig wat het verschil is?
en welke ik het best is. 700,- is geen max, maar die prijs heb ik ze verteld wat het waarschijnlijk wel gaat kosten.

Het moet niet goedkoop, maar goed. dat zegt niet dat geld geen rol speelt.
Maar wel dat het gewoon goed moet wezen ;)