PDA

View Full Version : voorstellen nieuw lid

tim1981
15-07-2008, 16:46
Goede dag,

Ik ben Tim en vanaf aankomende zaterdag (19-07-08)
ben ik de eigenaar van mijn eerste passat.

Wel meteen eentje waarvan er volgens mij niet meer veel
rond rijden in nederland, namelijk een 1,5 dieseltje uit '78.

Het is een tweedeurs met kleine achterklep. (LD)

Verder weet ik er nog niet veel vanaf, anders dan dat ik roest moet
gaan bestrijden en waarschijnlijk nog een aantal dingen ga tegenkomen
waarbij ik de hulp van mensen van dit forum hard nodig ga hebben..

Auto historie

renault 4 '83 (verkocht)
vauxhall cavalier '77 (verkocht)
volkswagen passat '78 hopelijk nooit meer weg

Hopelijk valt het allemaal mee met de auto, en heb ik niet veel
hulp nodig, maar als ik het wel nodig heb hoop ik natuurlijk hier
expertische te vinden!

Groet, Tim

Tjaap
15-07-2008, 19:14
als dit die rode is.... ben ik jaloers

tim1981
16-07-2008, 10:31
als dit die rode is.... ben ik jaloers

het is die rode. :D

robertjan007
16-07-2008, 11:02
Foto!!!!!!!!!!!!!

jurie
19-07-2008, 18:09
en,hoe lijkt de passat?

tim1981
20-07-2008, 12:11
de passat heeft een aantal plekjes, de balken onder de deuren hebben een klein beetje laswerk.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat mijn (radiateur) ventilator niet werkt... dus file rijden kan ie niet... direct op de accu aangesloten draait de ventilator wel.
Eerst gaan kijken bij de zekeringen, nu mis ik daar in het rijtje relais een relais.
Kan het zo zijn dat dit het probleem is? ik heb een foto gemaakt:

http://img87.imageshack.us/img87/7011/missingrelaisxz7.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=missingrelaisxz7.jpg)

Welk relais mis ik? heeft iemand de info zodat ik er een kan kopen? of heeft iemand er een liggen? hoor het graag.

Als dit het niet is zal het de temperatuur meter zijn, maar ik zal het maar meteen zeggen, dat kan ik zelf niet, althans, misschien wel als ik wat voorbeelden heb of tips krijg waar te zoeken, oude diesel is toch anders dan mijn oude benzine auto's..

Ook doet de achteruit verwarming het niet, hoe kan ik hier iets van testen?

gr Tim

tim1981
20-07-2008, 12:20
Oh en natuurlijk, zo ziet hij eruit, moet erbij zeggen dat de foto wel net wat mooier is dan de realiteit, maar goed dat snapt iedereen denk ik wel :)

http://img87.imageshack.us/img87/3821/dsc01216mz1.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=dsc01216mz1.jpg)

ronnie_v
20-07-2008, 19:58
probeer anders eerst eens, om je sensor vd koelventilator door te verbinden. Zit vaak in de koeler,die gaan ook vaak stuk.

tim1981
21-07-2008, 08:54
Wil iemand me ook nog vertellen welk relais ik mis in de foto boven?

Zijn een aantal dingen die nu beginnen te spelen, zoals een tellerklok die herrie maakt,
remlichten die niet werken, achterruit verwarming die het niet doet, binnen verlichting die niet werkt, een kapot gedraaide bout op de distributieriemkast...
En de snelstart, als ik deze uittrek merk ik absoluut geen verschil, moet dit iets merkbaars doen in de auto?

Gezocht: een goed boek over de passat met beelden en/of een passaat liefhebber in de omgeving van Utrecht die samen met mij naar het beestje wil kijken zodat alles gemaakt kan worden dat gemaakt moet worden :)

bartman
21-07-2008, 09:04
leuke passat joh.
Die dingen die versleten zijn is normaal hoor bij oudere auto, kan je niets meer mee doen dus neem ik hem wel van je over voor prikje :thumbup:

Nee waarschijnlijk is je bedrading/ zekeringen versleten;
Best is al je zekeringen,ook al zien ze er nieuw uit, te vervangen want dit type faalt soms wel eens als ze oud zijn. daarna bedrading uitmeten en eventueel delen van vervangen.
Stoplichten kan contactje op rempomp zijn vooraan ( of zit dit al aan de pedaal?)
Moest je nog enkele onderdelen nodig hebben ik heb nog nieuwe motorkap en 2grilles liggen

Grtz Bart

Der Einzer
21-07-2008, 09:09
remlichten was bij mij de 2 hydraulische sensoren op de hoofdremcilyinder. ff vervangen, remmen ontluchten en alles deed het weer. Maar ik weet niet of dat bij jou ook zo is.

Succes met sleutelen ! :thumbup:

Mooie passat :)

tim1981
21-07-2008, 11:47
Remlicht en binnenverlichting doen het weer.
Remlicht: kabeltjes zaten niet op de hoofdremcilydinder nu wel :)
binnenlicht, knop van linker portier zat vast, ja dan brand ie dus niet. :)

Bartman, die motorkap, is die al gespoten zo ja welke kleur,
wat is de staat ervan en welke prijs doet je er afstand van nemen?
Gril heb ik nog niet nodig, linker en rechter voorscherm zou ik dan weer wel
interesse in hebben mocht je of iemand anders die hebben.

Nog een vraag, waar kan ik de kleur code van de auto vinden?

Leuk man een nieuwe oude auto, ben nu alles aan het zoeken en nalopen, wil er 11 aug mee naar frankrijk kunnen :) en jullie helpen me daar hopelijk bij :)