PDA

View Full Version : samco slang voor carb. inlaat

Siroj.
25-06-2008, 09:03
Heb van Folkert een set 36mm cbr carbs en spruitstuk over genomen. Nu wil ik graag de slangen vervangen die tussen de carbs en het spruitstuk zitten. Mijn idee was om er brandstof slang van samco voor te gebruiken. Maar nu is mijn vraag zijn deze slangen zo stug dat ze het gewicht van de carburateurs kunnen dragen. Wil graag zekerheid hebben omdat deze slangen niet bepaald goedkoop zijn. Iemand die ervaring heeft met dit spul?

http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURFeU1EQXhMVEF4TXpBd01DOHdNVEk0TkRFdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25

Bas
25-06-2008, 10:10
Slangen (samco of niet) zijn niet bedoeld om gewicht te dragen. Met 2 steuntjes van de carbs naar de kop of het blok zou het geen probleem moeten zijn.

Siroj.
25-06-2008, 11:21
had al gedacht dat er steunen bij moesten komen, maar dat zal het probleem niet zijn. Nu nog even een vraagje

zijn er ook goedkoper merken die silicone slangen leveren, vind 140,- namelijk wel een flink bedrag voor 1m en binnendiameter 41mm. Dit is dan wel speciale brandstof slang. Dus als iemand iets anders weet, hoor ik dit graag.

Koen is sleeping
25-06-2008, 11:31
Waarom haal je niet de originele inlaatrubbers bij de motorboer? Is ook duur, maar wrschlk veel goedkoper dan Samco.

fre-golf1-16v
25-06-2008, 11:38
Mijn carbs hangen gewoon aan de slang.
Wil best als je maar een goeie slang neemt en de carbs zo dicht mogelijk op je spruitstuk maakt.
Mijn slang heb ik bij een bedrijf weg dat hoge druk slangen maakt.
Een dikke slang met een stalen mantel erin.
Zit erg stevig vast.

martiepartie
25-06-2008, 11:38
die passen niet goed op dat spruitstuk, aangezien de runners onder een hoek komen te staan en de rubbers dan niet lekker aansluiten op het spruitstuk.

Ik heb Gates slang (olie/brandstofdampbestendig) gebruikt, als je dat netjes snijdt ziet het er ook goed uit.
Kost 19,50 voor een mtr. slang.

Autostyle heeft ook silicone slangen, maar die zijn een stuk flexibeler dan de samco variant.

De originele studs kosten een hoop geld (nieuw!). Reken daar ook maar op 80-100 euro voor 4.. Motorfietsonderdelen zijn vaak erg duur.

Koen is sleeping
25-06-2008, 11:58
die passen niet goed op dat spruitstuk, aangezien de runners onder een hoek komen te staan en de rubbers dan niet lekker aansluiten op het spruitstuk.

Ik heb Gates slang (olie/brandstofdampbestendig) gebruikt, als je dat netjes snijdt ziet het er ook goed uit.
Kost 19,50 voor een mtr. slang.

Autostyle heeft ook silicone slangen, maar die zijn een stuk flexibeler dan de samco variant.

De originele studs kosten een hoop geld (nieuw!). Reken daar ook maar op 80-100 euro voor 4.. Motorfietsonderdelen zijn vaak erg duur.

Ik heb ze van een motorsloper, €50, inclusief klemmen, gaskabel, luchtfilterbak en wat klein spul.

martiepartie
25-06-2008, 12:24
oooohh, Zo'n motorboer!

dan snap ik het wel. Vind ik geen geld trouwens voor 4 goede studs/klemmen/gaskabel en luchtfilterbak.
Voor een setje (kwaliteits) slangklemmen ben je al bijna een tientje kwijt (8stuks).. Die goedkopere klemmen kan je niet genoeg klemmen, dan schieten ze door (en dus weer los)..

Ik heb ook mijn carbs gewoon aan 't spruitstuk gehad (hangend).. Vooral bij stationair draaien tikte de luchtfilterbak tegen mijn motorkap aan, wat betekent dat de carbs toch nog bewegen, hoe stijf je ze ook tegen het spruitstuk klemt.

Na een aantal 1000km rijden moest ik de carbs ook weer opnieuw vastmaken, omdat ze zich los hadden gewrikt van het spruitstuk en er een vacuumlekje ontstond.

Na een klein steuntje van carbs naar onderblok is dit nooit weer voorgekomen.

Siroj.
26-06-2008, 17:16
bedankt voor alle reacties, denk dat ik maar eerst een paar goede nieuwe slangklemmen ga halen, kijke wat dit als resultaat heeft. wanneer hij nog van alle kanten valse lucht trekt kome er nieuwe slangen op.

martiepartie
26-06-2008, 17:19
Koop niet die klemmen met de blauwe sluitingen, die zijn niet goed (genoeg). De Fabory heeft hele goede klemmen, die niet doldraaien.

Berserker
27-06-2008, 09:11
Volgens mij zijn die slangklemmen toch geowon goed, de slangen heeft vw-edje indd beetje ruw afgesneden maar zouden t toch moeten doen... :D