PDA

View Full Version : koppakking op maat voor 83.00mm boring

raf_construct
13-06-2008, 16:57
Ik heb onlangs een AAZ turbodiesel blok opgebouwd met 83mm boring. Ik had in eerste instantie zelf een koppakking pasgemaakt maar helaas houdt die het niet. :shake:
Ik zoek dus een adresje waar ze een koppakking op maat kunnen maken. Liefst nog zonder dat ik er 200km heen moet rijden om een oude koppakking af te leveren. ;)

rallyegolf driver
13-06-2008, 22:59
Vraag eens aan Blue Rallye hier op het forum.

Hij heeft mij ook een aangepaste koppakking bezorgd voor mijn 83mm boring...

Blue Rallye
14-06-2008, 11:34
Als de haast niet groot is kan ik wel een passende pakking voor je regelen, kan op afstand want ik heb hier nog een 1Z liggen met de kop eraf. Kan hem als hij passend gemaakt is gewoon opsturen...

Je hebt btw wel lef, het oud type hoog onderblok met de code 1.9 DI of 1.9 TD achterop ingegoten durf ik niet zover te boren. Ik heb ze zien ploffen al bij boring 81,5mm. Ik heb zelf een 1Y laten ploffen bij 81,26mm, die was letterlijk door de wand heen geboord. De ongeblazen versies zijn dunner gegoten dan de geblazen versies.

Watvoor setup gebruik je? Diesel of benzine?

raf_construct
15-06-2008, 11:34
Dat zou mooi zijn. Ik had hem als IDI setup draaiende met een aangepaste LT (12mm) pomp en een GT1749 turbo.
Ik wil hem nu (voorlopig eventueel) een pak lichter afstellen, eventueel met een 10mm pomp, mildere nokkenschijf en standaard AAZ verstuivers om de thermische belasting naar omlaag te krijgen.

De kop is er voorlopig nog niet af maar ik vermoed dat enkel de pakking erdoor is. Hij draait prima maar ik krijg druk op het koelwater en de temperatuur gaat de hoogte in. Ik rij er overigens niet meer mee, beter effe aan de kant zetten en eens openhalen. De haast is niet te groot, ik heb inmiddels een andere daily geregeld om de motor niet gauwgauw weer in elkaar te moeten flansen.