PDA

View Full Version : knetteren uitlaat bij doortrekken na snelle nokkenas..


De Limburger
10-05-2008, 20:11
Wie weet wat het kan zijn,
Nadat ik een snelle nokkenas gestoken heb in de EV knettert hij bij hevig doortrekken in het toerental gebied 3000tot4500rpm is dit te verhelpen door de onsteking aan te passen?

Wat is dan de bedoeling vroeger of later zetten?
Of kan dit komen doordat er geen verstelbaar nokkenastandwiel op zit?

Gr ronnie

Eigenlijk hoop ik op een reactie van Jeroen van Bolku maar zijn inbox zit vol dus kan hem geen pb sturen..
Dus jeroen clear je inbox hahaha,,

bolku
10-05-2008, 22:31
Is idd waarschijnlijk een kwestie van afstellen.
Hoe je dat moet doen is zo moeilijk uit te leggen...het is een kwestie van uitproberen en je moet er denk ik ook een beetje gevoel voor hebben.
Ik zou je toch aanraden er een verstelbaar nokkenastandwiel op te zetten en het geheel op een rollenbank af te laten stellen.
Ik wil er natuurlijk ook wel een keer naar kijken en rijdend afstellen.

remcotje
12-05-2008, 23:26
kan ook een tekort aan brandstof zijn! spreek uit ervaring!!!

Het is raar maar waar als je een veelste arm mengsel heb! dan gaat hij zelfs vlammen uit de uitlaat!

martiepartie
13-05-2008, 07:36
:shake:

vlammen uit de uitlaat = naverbranden van onverbrand mengsel, dus te rijk!

Een te arm mengsel kan onmogelijk een vlammende uitlaat veroorzaken; een verkeerd afgestelde distributie timing/ontsteking wel! Bij een te arm mengsel is er immers niets meer te verbranden NA de uitlaat ;)

RoadrageDavid
13-05-2008, 17:17
Klinkt het als een stelletje stalen knikkers in een blik die je heen en weer schut???

De Limburger
13-05-2008, 18:39
ja inderdaad ja zo klinkt het wel ja>?? weet jij dan wat het is, ik denk de eigenlijk alleen aan de onsteking.

gr ronnie

RoadrageDavid
13-05-2008, 19:36
je heeft weer een PM gr David

bolku
06-06-2008, 18:29
Maare....hoe loopt ie nou met de nwe nokkenas?

De Limburger
06-06-2008, 19:31
Hij loopt nu niet verkeert maar wil toch eens langskomen bij jou om hem op de bank te zetten en dan een verstelbaar nokkenastandwiel er tussen te zetten,

maar ik merk dat bij volgas de auto niet goed reageert en dan dus "knetterd" maar als ik rustig gas geef en steeds een beetje meer dat hij dan wel erg goed accelereerd en dat de topsnelheid wel erg verbeterd is eerst was de top 200 nu toch al gauw 220-230 op de teller dan he..

Maar hopenlijk kan het met afstelling nog wat beter worden kwa trekkracht want dat is wat ik gaarg wil hebben

gr ronnie

remcotje
06-06-2008, 23:14
:shake:

vlammen uit de uitlaat = naverbranden van onverbrand mengsel, dus te rijk!

Een te arm mengsel kan onmogelijk een vlammende uitlaat veroorzaken; een verkeerd afgestelde distributie timing/ontsteking wel! Bij een te arm mengsel is er immers niets meer te verbranden NA de uitlaat ;)


Ja ik weet het maar ik weet zeker dat dat het geval is te weinig mengsel klinken naar knikkers in de uitlaat en vlammen is een te ARM mengsel(mijn jetta is daarvan een voorbeeld)

Jetta MaNiA
17-07-2008, 19:51
Zeg, wat heb je eraan gedaan dat ie 220-230 loopt!? Of rijd je op 13 inch ofzo met minibandjes erom. Mijn golf loopt 206 met een EV blok, mijn jetta 200. De 1 heeft een scherpe nokkenas, de ander een spaghetti. Leg es uit!?

TCD
19-07-2008, 17:12
Zeg, wat heb je eraan gedaan dat ie 220-230 loopt!? Of rijd je op 13 inch ofzo met minibandjes erom. Mijn golf loopt 206 met een EV blok, mijn jetta 200. De 1 heeft een scherpe nokkenas, de ander een spaghetti. Leg es uit!?


Mijn oude ev liep ook 205 op teller echte km 196

De Limburger
20-07-2008, 19:56
Ik heb nu op de motor aangepast,

-Gereviseerde Cilinderkop, gevlakt, geflowd/geoptimaliseerd, gereinigd,nieuwe kleppen en geleiders, rubbers en klepzittingen,nieuwe hydrostoters.
-Nieuwe rubbers op de injectors.
-Nieuwe messing injectorhouders,in de cillinderkop.
-Nieuwe zuigers, en zuigerveren.
-Nieuwe krukas-drijfstanglagers.
-Lichtere drijfstangen H-profiel.
-Lichter vliegwiel.
-Krukas uitgeballanceerd op vliegwiel en koppeling.
-Spaghettie van Hartmann.
-Sachs Sportkoppeling.
-65mm rvs open uitlaat Powersprint.
-279Gr Nokkenas van CatCams.
-K&N Luchtfilter (zeker 10pk hahaha;)).
-Naald in de luchtfilterbak aangepast van de luchtweger om meer brandstof onderin te kunnen krijgen, voor meer koppel onderin.

En heb hem pas gemeten, ik ben hier boven inderdaad wat erg ruim geweest het was ook meer een schatting hoor...;) maar heb pas op de teller iets minder dan 220KmH gereden dat was op de navi (TomTom) 211KmH, dus dat zou toch correct moeten zijn.

Hoop nu dat ik wat info heb gegeven..
Gr Ronnie

Jetta MaNiA
11-08-2009, 13:48
Naald aangepast in luchtfilterbak?

Foto's graag:D