Fast Eef
12-04-2008, 20:03
Hallo,
mijn eeste post hier op dit forum.
Ik zal me eerst even voorstellen
Ik ben Eef Overdevest bijna 20 jaar. Ik heb nu sinds kort een Golf 2 uit 89 gekocht. Kon deze auto voor weinig van een vriend van me overkopen.
Ben een monteur in opleiding. en woon in Aalsmeer.
mijn wagen:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/6/6/2/04042008357.jpg
Zo nu genoeg over mij.
Ik kreeg dus het gekke idee om een turbo op mijn golf te zetten.
Het is dus een 40kw sterke 1.3 multipoint injectie motor.
heb opzich alles ter beschikking maar wil graag nog even wat extra info winnen bij jullie als kenners!
Mijn grootste probleem is het uitlaatspruitstuk. Zelf maken is een optie maar kan niet supergoed overweg met een lasapparaat.
Misschien is het spruitstuk van een golf 2 turbo diesel hetzelfde qua passing?
helaas is een spruitstuk slecht te lassen omdat het gietijzer is.
Hebben jullie misschien tips?
jullie zullen me wel voor gek verklaren maar vind het leuk om te doen en al gaat het fout dan wil ik er een andere motor in hangen. Dit is voor de fun en zal er ongetwijfeld wat van leren. Het is zowiezo de bedoeling om op een lage turbodruk te gaan rijden.
alvast bedankt!!
mijn eeste post hier op dit forum.
Ik zal me eerst even voorstellen
Ik ben Eef Overdevest bijna 20 jaar. Ik heb nu sinds kort een Golf 2 uit 89 gekocht. Kon deze auto voor weinig van een vriend van me overkopen.
Ben een monteur in opleiding. en woon in Aalsmeer.
mijn wagen:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/6/6/2/04042008357.jpg
Zo nu genoeg over mij.
Ik kreeg dus het gekke idee om een turbo op mijn golf te zetten.
Het is dus een 40kw sterke 1.3 multipoint injectie motor.
heb opzich alles ter beschikking maar wil graag nog even wat extra info winnen bij jullie als kenners!
Mijn grootste probleem is het uitlaatspruitstuk. Zelf maken is een optie maar kan niet supergoed overweg met een lasapparaat.
Misschien is het spruitstuk van een golf 2 turbo diesel hetzelfde qua passing?
helaas is een spruitstuk slecht te lassen omdat het gietijzer is.
Hebben jullie misschien tips?
jullie zullen me wel voor gek verklaren maar vind het leuk om te doen en al gaat het fout dan wil ik er een andere motor in hangen. Dit is voor de fun en zal er ongetwijfeld wat van leren. Het is zowiezo de bedoeling om op een lage turbodruk te gaan rijden.
alvast bedankt!!