View Full Version : Uitlaat tape
Rétrokroezer
29-03-2008, 14:27
Ik heb hier nog van die hittebestendige uitlaattape liggen.
Nu was m'n vraag hoe bevestigen jullie dit? Zijn er nog dingen waar ik moet op letten?
Rallye-VR6t
29-03-2008, 16:16
Gewoon intapen zoals je een kapot been of arm doet :-)
Je kunt klemmen ervoor kopen om het vast te zetten.
Ik heb 7 jaar terug gewoon ijzerdraad gebruikt, en dat begint nu slechter te worden. Is wel scherp aan je handen.
En je monteert het 1x. Daarna wordt het hard en broos en wil het er niet echt meer vanaf.
Zorg dat je nog de moeren kunt bevestigen.
Franklin
29-03-2008, 19:07
het ligt er aan wat voor spul je hebt, maar ik maak het meestal nat.
Het begin met ijzerdraad vastzetten. Daar dan nog een keer overheen rollen zodat je het draadje niet meer ziet.
Tip, zet hem halverwege ook een keer vast met een ijzerdraadje zodat hij niet los schiet. Dit ijzerdraadje kun je later eventueel nog eraf halen als je klaar bent.
destijds heb ik slangenklemmen gebruikt, gewoon afwikkelen en vochtig (niet nat) maken, en laten drogen. Daarna met een bus hittebestendige verf overspuiten (kun je in zilver of zwart doen)
Ben je voorlopig klaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/5/1/spaghetti.jpg
Rétrokroezer
29-03-2008, 21:13
destijds heb ik slangenklemmen gebruikt, gewoon afwikkelen en vochtig (niet nat) maken, en laten drogen. Daarna met een bus hittebestendige verf overspuiten (kun je in zilver of zwart doen)
Ben je voorlopig klaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/5/1/spaghetti.jpg
Bedankt voor de reacties! Dus eigenlijk wat natmaken en een spanband of 3 moeten het wel doen. Mss is hittebestendige vernis ook goed ipv kleur?
Zou gewoon BBQ verf voldoende hittebestendig zijn?
Ik heb t bevestigd met 6 slangeklemmen, heb t niet gespoten en ziet er nog netjes uit na 4 jaar ryden en 20.000 km.
Verschil merk je goed hoor, komt n hoop minder warmte vanaf.
martijnvanderh
09-02-2010, 17:49
Verschil merk je goed hoor, komt n hoop minder warmte vanaf.
En het ziet er super dik uit!!
En het ziet er super dik uit!!
Ging my meer om mn Weber's die op 15 cm afstand zitten ;)
martiepartie
09-02-2010, 18:19
Moet je ook niet zo'n hopeloos counterflow-blok gebruiken :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.