PDA

View Full Version : Golf 1 cabrio 16V!!

ingmar
26-02-2008, 21:32
Dag vw vrienden,

Ik zal mijn probleem zo kort mogelijk omschrijven. Ik was vorigjaar in het bezit van een 165pk volvo 480 turbo. Maar aangezien ik bijna op kamers gaat werd het tijd voor iets goedkopers.

Ik heb nu een golf 1 cabrio oldtimertje weinig pktjes 1.8 8v, hier heb ik een nieuwe motor in moeten leggen omdat de andere het begeven heeft. Achter heb ik al schijfremmen gemonteerd voorbereiding op de 16v motor. Ik heb van iemand een 16v pl blok kunnen kopen zonder spinnenkop ontsteking versnellingsbak en stappenmotor draadboom en hoofdcomputer. Past een kr spinnenkop draadboom ect op dit blok of kan ik gewoon beter op internet een compleet blok kopen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt

M.V.G

Ingmar

Larsv5
26-02-2008, 21:37
Is dit niets voor je, heb weer wat meer PKtjes.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/7/6/Afb023.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/7/6/Afb030.jpg

chris
26-02-2008, 22:26
Alles van een KR past op een PL,maar je moet dan wel 1 nokkenas van de PL verwisselen van een KR...(vraag mij niet of je de inlaat of uitlaat nokkenas moet hebben...is voor mij ook alweer 10 jaar geleden dat ik die ombouw gedaan heb)

Maar wat ik van jou begrijp heb je een zogoed als kaal PL blok gekocht....kan je beter een compleet KR blok kopen,voordat je alles los bij elkaar gaat sprokkelen...enige voordeel van de PL kan zijn dat die minder km's gemaakt heeft dan een over het algemeen oudere KR blok,maar een PL is ook minimaal 16 jaar oud,dus is het allemaal oude zooi...:D

ingmar
27-02-2008, 11:51
Alles van een KR past op een PL,maar je moet dan wel 1 nokkenas van de PL verwisselen van een KR...(vraag mij niet of je de inlaat of uitlaat nokkenas moet hebben...is voor mij ook alweer 10 jaar geleden dat ik die ombouw gedaan heb)

Maar wat ik van jou begrijp heb je een zogoed als kaal PL blok gekocht....kan je beter een compleet KR blok kopen,voordat je alles los bij elkaar gaat sprokkelen...enige voordeel van de PL kan zijn dat die minder km's gemaakt heeft dan een over het algemeen oudere KR blok,maar een PL is ook minimaal 16 jaar oud,dus is het allemaal oude zooi...:D

Hahaha, bedankt chris. Ja ik denk dat ik het onderblok gewoon in de garage wegleg als reserve. En haal een compleet kr blok als iemand iets heeft liggen in de buurt van 's-Hertogenbosch!

M.v.g

Ingmar