View Full Version : Injector houders + injectoren monteren
Probleem:
De Injector houders van mijn 16V KR blok zijn aan vervanging toe.
1 is al helemaal afgebrokkeld en de andere 3 zijn ruim.
hoe vervang ik deze houders? :confused:
ik heb namelijk gelezen dat je de houders bij je plaatselijke vw dealer kan krijgen voor een paar euro..
Please help, want met 2 weken moet het blok in mijn jetta!
Polonaise
12-01-2008, 11:03
Probleem:
De Injector houders van mijn 16V KR blok zijn aan vervanging toe.
1 is al helemaal afgebrokkeld en de andere 3 zijn ruim.
hoe vervang ik deze houders? :confused:
ik heb namelijk gelezen dat je de houders bij je plaatselijke vw dealer kan krijgen voor een paar euro..
Please help, want met 2 weken moet het blok in mijn jetta!
Imbus 12 halen bij de automaterialen zaak, als je deze nog niet hebt. Busjes halen bij de dealer, vergeet de rubberen O ringen niet meteen mee te bestellen dit zijn O-ringen voor onder de bronzen bussen, ik zou de O-ringen van de injectoren ook meteen nieuw zetten als je ze toch al eruit hebt.
Spruitstuk goed inspannen c.q. vastzetten, en die bronzen bussen eruit draaien, zitten altijd erg goed vast!. Maar het goed opstoken van je spruitstuk wilt ook wel eens helpen.
Succes. :)
Helemaal mee eens! En die dikke donut O-ringen om je injector heb je inderdaad ook absoluut nodig, worden vaak hard en plat.
In een ver verleden een goede O-ring test geleerd van iemand: met draaiende motor water in de 'cup' om de injectors gieten! Als de motor zich dan verslikt dan lekken de O-ringen.
Golf_1_gts
12-01-2008, 19:07
Helemaal mee eens! En die dikke donut O-ringen om je injector heb je inderdaad ook absoluut nodig, worden vaak hard en plat.
In een ver verleden een goede O-ring test geleerd van iemand: met draaiende motor water in de 'cup' om de injectors gieten! Als de motor zich dan verslikt dan lekken de O-ringen.
Mijn test ging zo:
Motor starten en als ik wat tegen de motorkap aan hoorde knallen en daarna 4 injectoren onder de auto lagen was de 0-ring versleten. :rolleyes:
Owja en ik reed zonder leidingen.
Imbus 12 halen bij de automaterialen zaak, als je deze nog niet hebt. Busjes halen bij de dealer, vergeet de rubberen O ringen niet meteen mee te bestellen dit zijn O-ringen voor onder de bronzen bussen, ik zou de O-ringen van de injectoren ook meteen nieuw zetten als je ze toch al eruit hebt.
Spruitstuk goed inspannen c.q. vastzetten, en die bronzen bussen eruit draaien, zitten altijd erg goed vast!. Maar het goed opstoken van je spruitstuk wilt ook wel eens helpen.
Succes. :)
super! nu nog wel één vraag, hoe moet ik de injectoren eruit halen?
bedankt voor alles reacties! :thumbup:
Polonaise
12-01-2008, 20:54
super! nu nog wel één vraag, hoe moet ik de injectoren eruit halen?
bedankt voor alles reacties! :thumbup:
Die heb je er nog niet uit? :D
Nou die kunnen ook goed vastzitten, beetje prielen met een grote platte schroevendraaier onder de moer waar de leiding over gaat in je injector of anders kijken of je er een griptang op kunt zetten.
Wel met een beetje beleid anders beschadig je een leiding.
Maar zorg wel dat je inlaatspruitstuk of nog op het blok zit of dat je deze heel!! goed inspant.
Succes.
super bedankt iedereen. de injectoren zijn er met de nodige moeite uit, deze week langs de vw/audi dealer houders en ringen halen.
Dit is dus allemaal goed te doen met de inlaat nog gewoon op het blok (dus nog in de auto)? Dan zal ik daar ook maar eens naar kijken, auto is nu toch geschorst.
mk2 stoo
13-01-2008, 22:25
Mijn test ging zo:
Motor starten en als ik wat tegen de motorkap aan hoorde knallen en daarna 4 injectoren onder de auto lagen was de 0-ring versleten. :rolleyes:
Owja en ik reed zonder leidingen.
:lmao:
auto is nu toch geschorst.
hoe weet jij dat zo zeker???? :green:
martiepartie
14-01-2008, 21:50
zijn eigen auto! ....
zijn eigen auto! ....
**schaam** dat krijg je op de maandag :screwy: :stupidme:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.