PDA

View Full Version : Inhouden 16v


VolkswagenRacing
17-06-2004, 22:05
Ik heb last als mijn motor goed warm is (stadsverkeer) dat mijn motor begint in te houden (lijkt dan wel of hij niet genoeg zuurstof krijgt) Bij volgas heeft hij nergens last van. Zodra ik mijn contact uit en weer aan zet is dit over (lijkt wel of comp dan opnieuw opstart). Ook bij koude start heb ik hier last van.

Zou dit aan me comp zelf kunnen liggen en een kapotte sensor die verkeerd en/of geen gegevens door zend. Gek dat hij bij het uit en weer aanzetten van het contact meestal over is :(

Wie kent dit probleem en weet waar het aan kan liggen?

VolkswagenRacing
17-06-2004, 22:28
Oww... dit gaat trouwens over een GTI 16v pl- uit 89'

VolkswagenRacing
18-06-2004, 17:29
Nog steedts niemand een idee? hmm...

Fred
18-06-2004, 17:33
Nog steedts niemand een idee? hmm...

Ik heb wel ideeën, maar probeer het zo juist mogelijk te maken..Het kan namelijk een hoop oorzaken hebben, tot en met een verkeerde koelwatertemperatuur..

Ik zou eerst een kijken of je thermotijdschakelaar correct werkt...Luchtschuif controleren op gangbaarheid...Bougies checken of ze van het juiste type zijn..enz enz..

VolkswagenRacing
18-06-2004, 17:46
Probleem is minder geworden na monteren andere themoswitch ;)
Probleem moet in de electronica zitten denk ik omdat het zo is dat het moeilijk lopen gelijk ophoud na het herstarten van me auto. Ook als ik volgas rij is er nix aan de hand.

Mensen met een kapotte Lambda sonde? Kregen die niet dit soort problemen?

TheSteady G60
18-06-2004, 18:09
reset de computer eens en kijk of het probleem dan betert...

Dit doe je door plus en min af te koppelen , tegen elkaar te houden gedurende 20 seconden en dan beide op de minpool leggen van de batterij gedurende 20 seconden

Alles terug aansluiten en testrijden maar...

Fred
18-06-2004, 19:52
Probleem is minder geworden na monteren andere themoswitch ;)
Probleem moet in de electronica zitten denk ik omdat het zo is dat het moeilijk lopen gelijk ophoud na het herstarten van me auto. Ook als ik volgas rij is er nix aan de hand.

Mensen met een kapotte Lambda sonde? Kregen die niet dit soort problemen?


Dussssssssss, daarom zei ik al kijk de thermotijdswitch eens na. Dat is wat anders dan de schakelaar die jij hebt vervangen. Deze zit op de cylinderkop...

FMA
18-06-2004, 20:20
ik heb nou net hetzelfde probleem met m'n gti 8v (PF) soms.
Als ik start draait ie mooi, maar van de moment ik gas geef heeft ie lood in z'n schoenen zeg maar.
Als ik dan herstart is er nix aan de hand :confused:
m'n digifant is al een keertje vervangen, misschien ligt het daar aan? ('t is niet te hopen :( )

VolkswagenRacing
19-06-2004, 12:24
Er zitten 3 sensors op de zijkant van me cilinderkop,1 van me watertemp meter, een bruine koude startsensor en een witte.
Welke bedoel je met thermotijdschakelaar?

Stijn
19-06-2004, 13:25
Die die jij bruine koude startsensor noemt (grote messing zekantige sensor met een bruine stekker erop)

Fred
19-06-2004, 15:45
Die die jij bruine koude startsensor noemt (grote messing zekantige sensor met een bruine stekker erop)

Dat is hem ja....Die meet de koelwater temp, met name tijdens een koude start, en zorg o.a voor extra brandstof...

Als die defect is krijgt de inspuiting verkeerde info...temeer daar het verschijnsel na aan en uitzetten van de boel wel enige tijd goed werkt

VolkswagenRacing
19-06-2004, 18:11
Die sensor zit er nieuw in, Was best prijzig maar heeft nix geholpen.

Kan het niet zo zijn dat dat als een lambdasonde kapot is , hoe warmer hij word hoe slechter hij t gaat doen?

Iemand trouwens een idee, wat die zou moeten kosten?

Zestienkleppen
25-06-2004, 11:41
Is er al een verbetering in de situatie?

VolkswagenRacing
05-08-2004, 22:31
Nee nog niet :( Wil eigenlijk de lambdasonda gaan vervangen maar kost 160€. Beetje veel voor als ik geen zekerheid heb of hij kapot is. (ff automaterialen zaken langs dan maar) Of er heeft er toevallig nog iemand 1tje liggen die van de vrachtwagen is gevallen en toch niet kapot is? :D

Zestienkleppen
05-08-2004, 22:54
Kun je er niet eentje van de sloop opzetten om te proberen of er verbetering is? Niet echt een superslimme aanpak, meer trial and error, maar je moet wat.

OakgreenVR6
06-08-2004, 08:34
Ik heb er nog eentje liggen. Hoeft niet veel op te brengen en als het probleem daar niet in zit, geef je 'm maar terug.

VolkswagenRacing
06-08-2004, 17:31
Dubstreme, wat is "niet veel" en waar op te halen? :) met stukje kabelboom?

VolkswagenRacing
07-08-2004, 12:12
Nog ff up..

Bolletje
15-08-2004, 21:50
Heej jongens

ik heb precies het zelfde probleem. Van koud naar warm rijden geen probleem. Als die warm is lijkt het wel alsof je in de derde versnelling wil weg trekken terwijl je gewoon in de eerste versnelling zit. Ik ga hem denk ik maar laten uitlezen (als dat kan) .
Ik heb trouwens ook een type pl uit 1989

VolkswagenRacing
15-08-2004, 22:51
er valt weinig uit te lezen,

Bolletje
16-08-2004, 13:22
Hoe bedoel je weinig uit te lezen??? Heb net de Vw gebeld en hij is gewoon uit te lezen en mocht het bijv aan de lamdasonde liggen geeft tie dat gewoon aan hoor als het goed is!!

VolkswagenRacing
16-08-2004, 13:45
Dat is dan compleet nieuw voor mij.

MaceNL
16-08-2004, 14:32
Ja voor mij, ik dacht dat ze pas vanaf de mk3 konden uitlezen maar goed kan er ook naast zitten ;)

OakgreenVR6
16-08-2004, 14:35
Kon bij de mkII ook al. Sterker nog: bij de mkI kon het zelfs al (wel een stuk beperkter uiteraard)!

Zestienkleppen
16-08-2004, 16:24
Uitlezen kost natuurlijk al €50 - 100...

VolkswagenRacing
16-08-2004, 19:26
uitlezen? Wat word er eigenlijk met dat woord bedoeld?

OakgreenVR6
16-08-2004, 19:35
Het storingsgeheugen van het motormanagementsysteem uitlezen.

VolkswagenRacing
16-08-2004, 23:19
Hoe doen ze dat dan?
Ik vind motormanagementsysteem we; een heel lang woord voor de hoeveelheid electronica in me golf ;)

Bolletje
17-08-2004, 15:39
50 tot 100 Euro??? Zal wel niet!! Zoals ik al zei heb ik de vw even gebeld. Ben tien tot vijftien euro kwijt! MAar natuurlijk wel voor alleen uit te lezen en diagnose. Verder doen ze er niks aan!! Tenzij je meer betaalt natuurlijk.

Zestienkleppen
17-08-2004, 19:56
50 tot 100 Euro??? Zal wel niet!! Zoals ik al zei heb ik de vw even gebeld. Ben tien tot vijftien euro kwijt! MAar natuurlijk wel voor alleen uit te lezen en diagnose. Verder doen ze er niks aan!! Tenzij je meer betaalt natuurlijk.
Dan heb ik het wel een beetje overdreven ja. Tegenwoordig kosten zelfs de kleine dingetjes al handenvol geld, maar 10 - 15 euro is nog wel een keer te doen...als je het zelf niet kan vinden.

serge pot
17-08-2004, 20:56
bougie kabels wel okee (deze worden vaak niet vervangen omdat men ze duur vind)

Bolletje
18-08-2004, 09:44
@ zestienkleppen

Alles kost geld ja. Is niet leuk meer. Maar zo is het nu eenmaal tegenwoordig.

Bolletje
29-08-2004, 10:54
iemand nog ideen!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Hij houdt nog steeds in. *UP*

serge pot
29-08-2004, 10:57
wat heb je allemaal al gedaan ?

MelG60
29-08-2004, 11:03
Sinds wanneer heeft een PL een storingsgeheugen?

Bolletje
29-08-2004, 20:34
Nou ik heb gedaan!! Nieuwe verdeler kap!1 Nieuwe labdasonde!! Injectoren gereinigd en alle stekkers of vernieuwd of schoongemaakt!!

Ga nog maar het benzinefilter vervangen maar daarna weet ik het even niet meer. Misschien ontsteking zelf of luchtmassameter. Maar het vreemde blijft dat als ik opnieuw start hij weer als de brandweer gaat!!

Marco
29-08-2004, 21:19
Heb je je vacuum circuit al nagekeken?? Als er ergens een stukkie slang stuk is kan dat ook rare gevolgen hebben. Zo was bij mij een keer het stukkie slang van de kleppendeksel ontluchting stuk, rare gevolgen, afslaan bij het stoplicht ed. eer ik dat gevonden had. Kwam er eigenlijk per toeval achter

serge pot
30-08-2004, 19:40
hoe is de benzine druk?

Bolletje
30-08-2004, 22:04
Die dingen zijn het sowieso allemaal een s waard om na te kijken. Ik heb een vacuumtester geregeld ( hoe wel ik dit circuit wel optisch heb nagekeken). De benzinedruk moet ik nog ff bekijken hoe ik dat ga doen!! Maar bedankt Serge en Marco!!!

Volgens mij is het niet mechanisch maar echt in het motormanagement. Eerst maar eens het elektrische gedeelte nakijken dus, daarna benzinefiltervervangen (sowieso) en de benzinedruk meten.

Mijn bevindingen ( mijn leraar!!).:
Waarschijnlijk loopt mijn auto op het noodloopsysteem. Hij gaat dit systeem doorlopen door een of meer van de volgende redenen.

Er kan een sensor kapot zijn of ontbreken of verkeerde waardes afgeven bij bedrijfstemp.
Er zich een breuk in de kabelboom bevinden
Of er zou bijv een pingelsensor door trillingen geactiveerd kunnen worden.

Genoeg uit te zoeken dus. ik hou jullie op de hoogte en als jullie nog ideeen hebben naar aanleiding van deze reactie laat het alsjeblieft weten. Wordt er gek van. Wil dat mijn liefde weer lekker soepel rijdt!!
HAHAHA
Later

VolkswagenRacing
30-08-2004, 22:26
Hebben ze m nou niet meer uitgelezen?

Bolletje
31-08-2004, 20:12
Nou VW zegt dat het kan. Maar bij ons zit een bedrijf dat echt een stelletje baggerlippen zijn. Dus ik naar een maat van mij van de Seat!! Toen bleek dat die niet was uit t lezen. Maar ga morgen de volkswagen bellen om verhaal te halen of het nou kan of niet!

MelG60
31-08-2004, 20:56
LOL! Ik zou volgende keer proberen iemand te spreken die er echt verstand van heeft.

VolkswagenRacing
31-08-2004, 22:55
:)

Bolletje
01-09-2004, 21:34
@ Melg60
Idderdaad het blijkt dat het inderdaad niet kan. Beetje jammer weer. Ben nu een orgineel werkplaatshandboek aan het regelen (geen vraagbaak!!). hier staan namelijk de orginele waarde van de sensoren in zodat ik elke sensor kan doormeten.

Bolletje
05-09-2004, 21:27
Ben er nog steeds niet achter. Gister even met een maatje gekeken wat die deed als we de stekker van de luchtmassa meter aftrokken. De motor bleef hetzelfde lopen dus we denken dat het daar niet helemaal in orde zit. Morgen gaan we hem er maar eens afschroeven.

P.s. mocht dit het zijn iemand een idee wat een lucht massa meter kost???

Marco
05-09-2004, 21:58
Ahum, dat wil je denk ik niet weten, maar ik schat zo'n 300 euro, dat zijn geen gekke bedragen.

VolkswagenRacing
09-09-2004, 18:04
lucht massa meter temperatuur gevoelig?
Lambda sonde vervangen, probleem is nog steedts. Dus nu alle sensors en dingetjes vervangen en nix heeft geholpen :(. Bijna een deuk in me auto geschopt. Tis dak toch zo van d'r hou.
Binnenkort maar andere computer erin, ik weet t anders ook niet meer.
Iemand anders mischien, Raar dat meerdere mensen er last van hebben en niemand weet wat het is :(

VolkswagenRacing
09-09-2004, 22:22
Niemand toevallig een tip?

Marco
09-09-2004, 22:36
De luchtmassa meter heeft ook een temperatuur sensor, tengenwoordig is het alles in 1 en zijn ze helemaal niet meer te betalen.

Maar afhankelijk van de buitentemperatuur regelt de computer bij

VolkswagenRacing
09-09-2004, 22:43
maar 16v heeft geen echte lucht massa meter. Maar meer een weger? Zit daar een sensor in dan?

VolkswagenRacing
10-09-2004, 17:14
?

Fred
10-09-2004, 17:37
maar 16v heeft geen echte lucht massa meter. Maar meer een weger? Zit daar een sensor in dan?

Nee ;)

VolkswagenRacing
11-09-2004, 12:55
Dat dacht ik dus al,

Zal maar eens een andere luchtweger en spinnenkop erop zetten. Als dat nix verbeterd andere computer.
(en heb al andere drukpomp thuis liggen)
Wat zou ik nog meer uit voorzorg kunnen vervangen?

OakgreenVR6
11-09-2004, 13:23
De motor? ;)

VolkswagenRacing
11-09-2004, 13:32
Hahaha.. die heb ik vaker gehoord.
Maar dan toch niet voor een nog oudere -kr ;)

OakgreenVR6
11-09-2004, 13:44
Koop er eentje en pak die ff lekker aan.

Bolletje
11-09-2004, 16:19
Bij mij denk ik dat het de luchtweger is. Als ik aan de stekker loop te kutten doet hij het een hele tijd Perfect( Vraag niet waarom) en na een paar keer stoppen (om te tanken bijv) Gaat hij weer vaag doen. Dus ff kijken of we een andere kunnen fixen. Gegroet

serge pot
12-09-2004, 17:33
zou idd kunnen

Marco
12-09-2004, 18:00
Volgens mij staat er nog 1tje te koop op www.vwonderdelen.tk

Zestienkleppen
13-09-2004, 10:38
wat een geëikel (nieuw nederlands) zeg! Ik duim voor je dat dat het is.

OakgreenVR6
13-09-2004, 10:40
Bij mij denk ik dat het de luchtweger is. Als ik aan de stekker loop te kutten doet hij het een hele tijd Perfect( Vraag niet waarom) en na een paar keer stoppen (om te tanken bijv) Gaat hij weer vaag doen. Dus ff kijken of we een andere kunnen fixen. Gegroet

Als je er eentje nodig hebt, dan zeg je het maar. Ik heb er nog eentje los liggen en hoef er niet veel voor te hebben.

Bolletje
13-09-2004, 22:08
Heej Dubstreme Toppie!!! Ik denk dat dat het is. (Ik hoop het)Mail me ff anders je nummer als je wil!!! Je zou me er echt blij meemaken. Hopelijk is dat het!! En anders moet ik maar weer ff brainstormen!! En als er nog wat op komt bij mensen roep het maar he!! Ik weet het echt niet meer!!
Groeten en bedankt tot zo ver allemaal !!

P.s. Dubstreme mijn mailadres = bolletjewilt@hotmail.com . Ik hoor je wel!!

VolkswagenRacing
13-09-2004, 22:45
En als dat het is, zet het hier even neer :)

En dan heb je er vast nog wel 1 liggen ;) hahahaha

Bolletje
15-09-2004, 19:57
Even een updte: Heb het nog niet kunnen proberen met een andere luchtweger. Dubstreme had een goede prijs gemaakt en me indrdaad gemaild ( Nog bedankt!!!) Alleen deze was voor een KR en dat past niet op een PL!! Ben nu aan het kijken voor een voor een pl zodra deze erop dit en is afgesteld horen jullie het !! Gegroet Bjorn

Tjaap
15-09-2004, 20:07
Bol, doe iedereen ff de groetjes van me, en als Willar z'n Caddy heeft kom ik weer ff langs

VolkswagenRacing
15-09-2004, 22:08
Owkay.. alvast bedankt dan :)

Bolletje
21-09-2004, 10:36
Zaterdag heb ik hopelijk de luchtweger. Dit weekend was ik op het circuit en dus heb ik nog niks kunnen regelen. A.s. Zaterdag heb ik een afspraak met een maatje van me. Achter bij zijn vaders bedrijf kuknnen we er hopelijk een regelen om even te testen. Jullie horen het nog!!
groet

Bolletje
26-09-2004, 15:24
Even weer en update. Van het weekend weer aan het golfie geklust. Nieuw oliefiltertje, verse olie. en natuurlijk de andere lucht weger. Co afgesteld en testen maar!! NO WAY!! Hij houdt nog steeds in terwijl het co perfect stond. Toen nog het een en ander geprobeerd maar neej hoor niente. Nu ga ik maar systeemmatisch elke sensor in het blok vervangen en hopen dat het dan gaat lukken.

iemand nog ideen?????

Groet Bjorn

VolkswagenRacing
26-09-2004, 18:08
hahahaha.. en ik heb alle sensors al vernieuwd :) Maar probleem blijft.

heb je trouwens de spinnenkop vervangen?

VolkswagenRacing
26-09-2004, 18:10
Denk dat ik het dan maar in de richting van de computer ga zoeken :S

Iemand eerder last gehad van een "versleten" kapote comp?

Bolletje
28-09-2004, 08:00
heej man. Ja die heb ik ook al geprobeerd. Misschien mag de comp van een maatje ff proberen om te kijken of het daaraan ligt. Zo heb ik wel al het een en ander uitgesloten maar het duurt lang. Konden ze maar gewoon uitgelezen worden.

Groet Bjorn

Ron21
28-09-2004, 08:05
Ik had eigenlijk een soort gelijk probleem. Vorige week heb ik een nieuwe halgever geplaatst en dat scheelde aanzienlijk. Afgelopen zondag naar duitsland ook nog een blik injectie reiniger erin gekieperd en hij ging steeds beter lopen. Ik heb eventueel nog wel een computer liggen dus als je even wil testen hoor ik het wel. ;)

Bolletje
28-09-2004, 08:58
Heej heej is dat van een PL!!! En als dat zou kunnen dan hoef ik hem niet uit die van me maat te halen!!!!!!! Waar woon je???
Groet Bjorn van der Wilt. PM me anders je nummer ff

Allart-Ghetta
28-09-2004, 09:21
Bij mij denk ik dat het de luchtweger is. Als ik aan de stekker loop te kutten doet hij het een hele tijd Perfect( Vraag niet waarom) en na een paar keer stoppen (om te tanken bijv) Gaat hij weer vaag doen. Dus ff kijken of we een andere kunnen fixen. Gegroet

Ik heb nog een PL (je hebt het over een stekker, een KR heeft dat niet dus vandaar) luchtweger/brandstofverdeler liggen volgens mij, stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

Bolletje
28-09-2004, 20:59
Zoals je in het topic kan lezen heb ik die al geprobeert!! Maar hartstikke bedankt voor de hulp!!
Groeten Bjorn
ps Ron De comp zou ik wel graag willen proberen

Bolletje
19-10-2004, 16:47
Heej mensen ff weer een update over de status van mijn wob!
Helaas (voor mij ) kan ik niet melden dat ik het al gevonden heb. Het duurt nu wel errug lang maar helaas heb ik gewoon niet meer tijd. De planning voor deze week is het vervangen van de onstekingmodule. oftewel het kleine vierkante kastje op het regelapparaat ook wel bekend als tz schakelapparaat. iemand die mij hier aan kan helpen? Heb namelijk nog geen andere kunnen regelen!!
nr is 191 905 951 B

Als iemand mij aan een goede kan helpen graag!!!

Groeten Bjorn

Ron21
19-10-2004, 17:51
de comp en schakelapp heb ik wel liggen

VolkswagenRacing
19-10-2004, 18:28
Ik heb een compleet nieuwe ontsteking bij de dealer gehaald, maar probleem is niet verholpen.

OakgreenVR6
19-10-2004, 21:09
Heej mensen ff weer een update over de status van mijn wob!
Helaas (voor mij ) kan ik niet melden dat ik het al gevonden heb. Het duurt nu wel errug lang maar helaas heb ik gewoon niet meer tijd. De planning voor deze week is het vervangen van de onstekingmodule. oftewel het kleine vierkante kastje op het regelapparaat ook wel bekend als tz schakelapparaat. iemand die mij hier aan kan helpen? Heb namelijk nog geen andere kunnen regelen!!
nr is 191 905 951 B

Als iemand mij aan een goede kan helpen graag!!!

Groeten Bjorn

Bjorn,

Waar moet je (ook alweer) vandaan komen? Anders kun je er wel even eentje van mij proberen op je auto.

Bolletje
19-10-2004, 21:37
Heej Ron21 ik pm je!!!
En dubstreme, alweer bedankt voor de moeite. Ik moet uit omgeving Rotterdam komen! Das nog al een eindje van hilversum vandaan he?

GRoeten Bjorn

OakgreenVR6
20-10-2004, 12:04
Ik moet uit omgeving Rotterdam komen! Das nog al een eindje van hilversum vandaan he?

Tot 1 november woon ik nog in Utrecht, dat scheelt weer een paar tientallen km's. ;)

Bolletje
02-11-2004, 16:12
Laatst had ik het over het inhouden van mijn 16v met een paar verschillende maten van mij op school. Op de een of andere manier kwamen op de brandstofpomp. het blijkt namelijk dat je maar heel even wat hoort als je je contact aan zet. (Het op druk brengen van het brandstofsysteem). Bij mij echter blijft er iets zoemen, en wij denken nu dat het de pomp is. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat doet hij bij jullie? Blijft die zoemen of niet???

Gr Bjorn.

Marcski
02-11-2004, 18:06
als hij blijft zoemen, en het wordt steeds erger, is je benzinepomp aan zijn einde aan het komen... Binnenkort tijd voor een nieuwe dus..

Bolletje
03-11-2004, 22:25
Heej Mark alles goed?? Ja daar ben ik ondertussen ook achter. Heb vandaag eens goed geluisterd en ik hoor hem indd errug goed rechts achter mijn achterbank zo'n beetje. En als ik het goed heb zit daar een opening in de carroserie naar de tank en zit daar een van de pompen?

Gr Bjorn

Marcski
03-11-2004, 22:44
das je opvoerpomp, die gaan (bijna) nooit kapot.. Die andere moet je hebben, onder de auto, voor de tank aan de bijrijderszijde

Bolletje
03-11-2004, 23:04
Ok thanx dan ga ik dat maar eens bekijken en luisteren. Maar er zitten er wel twee toch??

VolkswagenRacing
03-11-2004, 23:12
Heb ik laatst ook verwisseld, voor een 2e hands pomp.
Motor loopt helaas zelfs slechter (plus het eene probleem). En de pomp klinkt ook als een koffie molen :S

Bolletje
03-11-2004, 23:30
Dan lijkt het me dat de 2handse ook niet zo best was!

VolkswagenRacing
10-11-2004, 18:04
Volgens Pieter was hij van een goed draaiende auto gekomen.
Maar vermoed niet dat het daar wel vandaan komt.

Bolletje
19-11-2004, 23:55
Ik moet het nog proberen. Nog ff en ik rij al een half jaar zo! Errug irri maar ja heb het druk he. Je hoort het als dat het was!!! Groeten

VolkswagenRacing
20-11-2004, 14:34
Oude pomp terug geplaatst, gaf geen verschil (alleen dat die oude weer net iets meer als een koffie molen kninkt)
Geprobeer met blauwe koude start-injector. Hielp ook niet.
In mijn ogen met het wel in de computer zitten. Die maar eens wisselen. :(
Word er beetje gek van, als het zo door blijft gaan komt er ghewoon wat anders in. Aan een spook motor heb je nix ;)

serge pot
20-11-2004, 16:40
werkt de opvoer pomp in je tank wel naar behoren ?als deze niet voldoende pompt staat je drukpomp ook te weinig te pompen

VolkswagenRacing
20-11-2004, 19:18
Daar zat ik ook aan te denken. Maar steedts valt alles weer af, als ik denk als bedrijfs-temeratuur is gewoon goed loopt. Alleen na minuutje lopen. gaat hij stotteren. Tot bedrijfs temperatuur dan houd het op. En tijdens stads gebruik. Begind hij ineens erg in te houden en hoor je een raar plofferig geroffel van onder auto (de uitlaat)

Bolletje
21-11-2004, 15:02
Bij mij is het iets anders. Ik heb trouwens ook nog aan die opvoerpomp gedacht. daar has ik het met Marcski ook al over zoals jullie kunnen lezen!!!

VolkswagenRacing
21-11-2004, 15:15
Ik weet het, dat stotteren bij koud is er bij mij laatst pas bij gekomen. Gaat ook niet weg bij aan/af zetten contact,

Inhouden bij te warm wel. Zijn 2 problemen maar denk wel dat ze verband met elkaar hebben.

Bolletje
21-11-2004, 21:07
Heej idd,

Bij mij lijkt het ook erger te worden. Eerder met inhouden beginnen. Lijkt erop dat misschien de pomp kan zijn of de opvoerpomp doordat hij steeds sneller slijt. maar toch nog steeds als ik opnieuw start even het probleem weg. Maar ja het systeem word natuurlijk dan wel op druk gebracht. Ga dat denk toch maar eens nader bekijken!.

Zestienkleppen
26-07-2005, 11:35
Het is alweer een tjidje geleden, maar zijn de oplossingen al gevonden?

strijder
15-08-2005, 12:42
Ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb een 16v pl uit 89'. maar die van mij doet dat ondertussen ook al met warm rijden. Het probleem is als volgt. De koppakking is kapot bij een koelkanaal. waardoor er lucht het koelkanaal wordt ingeblazen. Hoe er de problemen zijn hangt af in hoeverre de pakking al kapot is. Het is logisch dat het erger word als de motor warm word. alles zet uit en de "gaten" worden groter. Het slechte lopen komt voor als er lucht in het koelkanaal bij de temperatuur sensor komt. deze springt dan op storing. en nadat de auto van het contact is afgeweest is dit weer normaal. Totdat er weer lucht bij de sensor komt. ;)

redbull
04-03-2008, 20:08
ff omhoog halen want ik heb het zelfde probleem.thread is al van een tijd geleden,dus bij deze.

golf mkII 16v
04-03-2008, 21:39
Heej idd,

Bij mij lijkt het ook erger te worden. Eerder met inhouden beginnen. Lijkt erop dat misschien de pomp kan zijn of de opvoerpomp doordat hij steeds sneller slijt. maar toch nog steeds als ik opnieuw start even het probleem weg. Maar ja het systeem word natuurlijk dan wel op druk gebracht. Ga dat denk toch maar eens nader bekijken!.
Als je de brandstoftank vol doet merk je dan verschil met een bijna lege tank???
Heb ook de opvoerpomp kapot gehad en met een kwart tank bijna niet te rijden en vol was het beter

redbull
04-03-2008, 21:47
okee weer een tip ik zal het eens in de gaten houden