PDA

View Full Version : kachelbediening ombouwen

MauSeR35
17-06-2004, 21:44
Ik wil misschien binnenkort zelf een ander dashboard gaan maken voor mijn golf 2 maar nu zit ik een beetje met de kachelbediening, is dit makkelijk om te bouwen van die schuifjes naar bv de draaiknoppen van een golf 3? want dat staat toch wat mooier vind ik...

Matheo
18-06-2004, 07:23
kachels zijn voor mietjes maus...:D

Matheo
18-06-2004, 07:33
ga je nou toch dat golf3 dashboard doen dan?? ik von die audi 80 ook wel origineel! maar wat je ook doet, ik wil helpen! desnoods zet je hem maar bij ons in de werkplaats, dan heb je alles bij de hand. ik weet trouwens ook nog een fire n ice te staan voor de strip in RSD. interesse? ik wil de stoelen voor een goeie prijs dan...

Pedaalemmer
18-06-2004, 10:40
Ik wil misschien binnenkort zelf een ander dashboard gaan maken voor mijn golf 2 maar nu zit ik een beetje met de kachelbediening, is dit makkelijk om te bouwen van die schuifjes naar bv de draaiknoppen van een golf 3? want dat staat toch wat mooier vind ik...

heb ik ook al naar gekeken is handig te doen..die draaiknoppen werken ook met kabels...alleen heb ik het nooit doorgezet vanwege tijdgebrek..maar goed e zomer is er weer :D:D:D:D

MauSeR35
18-06-2004, 14:21
he geinig van die F&I wat zit er nog meer voor leuks op, trouwens doen we wel ff over msn ok? Ja Audi 80 dash was ook wel orgineel denk maar dat is volgens mij veel te breed of niet? ik heb ook geen zin om mijn stuur naar beneden te halen (zoals volgens sommigen bij een mk 3 dash moet)

van de ombouw van schuiven naar draaien heeft niemand hier meer info over? moet ik dan een heel systeem hebben van een golf 3 of corrado bv of is alleen het bedieningspaneel anders?

sjampoo
18-06-2004, 14:51
Geen idee hoe of wat precies,. maar ik weet wel dat bij een Polo 2 er schuifjes in het dash zitten, en bij een 2f ronde knoppen..

Beide Polo's hebben echter EXACT het zelfde kacheltje.... doe er je voordeel mee.

MauSeR35
18-06-2004, 14:57
ik zal het eens gaan vragen bij de dealer strak, daar zullen ze het toch wel weten?

Marco
18-06-2004, 16:03
Dat denk ik niet

Tjaap
18-06-2004, 16:21
bij de dealer weten ze niks... zeker niet over onderdelen in een VW die eigenlijk uit een andere VW komen

MauSeR35
18-06-2004, 16:25
wat heb je dan aan ze, olie verversen kan ik zelf ook wel ;) en een nieuwe koop ik toch niet voorlopig...
maar heeft er nou echt niemand hier ervaring mee? er zijn hier toch wel mensen die een mk3 dash of corrado dash uit de late serie hebben in hun golf 2? dan moet dat toch ook omgebouwd worden?
als ik dit weet kan ik eens een begin maken met het verzamellen van onderdelen voor mijn nieuwe zelfbouw dashboard, beetje schakellaartjes uit andere vw's en audi's nemen.. en lekker polyen maar..

Matheo
18-06-2004, 16:42
ohw! zelfbouwdasboard?? dan wil ik helemaal helpen? heppie al ideeen? zal nie meevallen om vanuit niks een dashboard te maken!

MauSeR35
18-06-2004, 18:12
nee ik wil een ander dashboard op de sloop halen ofzo (of weet jij nog iemand die een (golf)croswagen om moet bouwen ;) ) en dat als basis gebruiken dan heb ik ook nog een punt waar ik mijn orginele instrumentarium kan laten want dat wil ik voorlopig wel houden zoals het is. Het moet namelijk niet te meoilijk worden ineens

een middenconsole heb ik al liggen en je mag best helpen hoor
o ja id en had ik al wel, ik dacht aan iets in de richting van het nieuwe a6 dashboard...

Matheo
18-06-2004, 18:20
ohw, ik snap de knipoog al, die golf cl die ooit eens aan peter heb gegeven waartie nou mee crosst gaat waarschijnlijk weg, en als ie hem nog gaat reanimeren vindt ie het vast niet erg dat je hem er uit haal (officieel is het nog steeds mijn golf ;) ) enige nadeel is dat we het dashboard wit hebben geverfd (ik denk waterverf dus nie erg) en er missen wat onderdelen, zoals het middenconsole, kheb me vanmiddag helemaal lam lopen zoeken naar da middenconsole voor koen die aan het slapen is. maar is wel een goeie basis ivm ophangpunten enzo denk.

Matheo
18-06-2004, 18:21
ohw, vlug editten als ik een bericht aan het typen ben eej, vlegel!!!

MauSeR35
18-06-2004, 20:21
LOL hahaha maar als je nog aan iets kan komen een keer zou dat wel geinig zijn. het gaat voornamelijk om de ophangpunten en de bevesteging van de orginele tellers verder mag wat mij betrefd alles ontbreken zowat, dat bouw ik toch zelf opnieuw op.

MauSeR35
19-06-2004, 11:15
ik heb nog een vraagje ivm het verbouwen van het dash, ik zou er toch graag andere tellers in hebben, zijn de tellerblokken van een golf 3 zonder al te veel aanpassen geschikt te maken voor een golf 2 (1.3 uit '90) of moet ik dan een hele kabelboom opnieuw in mekaar solderen? ik heb nu een unit die met een platte stekker is aangesloten trouwens, ik weet niet of dat dat nog uitmaakt

Koen is sleeping
19-06-2004, 16:12
Geen idee hoe of wat precies,. maar ik weet wel dat bij een Polo 2 er schuifjes in het dash zitten, en bij een 2f ronde knoppen..

Beide Polo's hebben echter EXACT het zelfde kacheltje.... doe er je voordeel mee.

Klopt, heb ooit eens een Polo 2F dash in een 2 gezet en is gewoon dezelfde aansturing. Achterop de draaischijven zit gewoon een aansluiting voor de kabel.

MauSeR35
19-06-2004, 16:29
dan zal ik binnenkort eens naar de sloop gaan voor zo'n bedeiningspaneel van een golf3 ofzo. dan kan mijn dashboardombouwproject langzaamaan beginnen