Log in

View Full Version : Golf 1 GTI

64_be
05-07-2007, 20:30
Bij deze zet ik de GTI te koop,

heb mijn alternatief te koop gevonden waarmee ik al een tijdje rondloop in mijn hoofd, maar gezien de bouwplannen ed, moet de GTI eerst plaatsmaken alvorens de andere binnen mag ...

dus zolang dat alternatief te koop staat, staat de GTI te koop:

Heb even de beschrijving van vorige verkooptopic erbij gehaald:

Het is een originele Golf I GTI bouwjaar 1982.

De auto is volledig "from scratch" gerstaureerd en heropgebouwd van nul.
Sinds de restauratie heeft de auto iets minder dan 8000 km gereden.
Dit is een kleine opsomming van wat er aan de auto gebeurd is en wat er allemaal op en aanhangt....

De auto is volledig gestript en alle verroeste of "rotte" stukken uit de carresorie zijn vervangen volgens de regels van de kunst, de auto heeft tevens een achterpaneel gekregen met kleine achterlichten en nieuwe spatborden vooraan.
De kleur is Technoblauw pareleffect van Audi.

Het interieur is volledig heropgebouwd, onder andere de dakhemel is eigenhandig gemaakt uit beige velours.
Het dashboard is overtrokken met zwart leer.
De achterbank is origineel en heeft extra hoofdsteunen geregen. De voorszetels komen uit een '92er Corrado. De zetels en de zijpanelen zijn overtrokken met mosterdbeige leder dat terug te vinden was in de BMW M3 E46.

De tellers in het dashboard zijn afkomstig uit een golf II GTI 16v (met km teler tot 260 en toerenteller tot 8000) en zijn uiteraard correct afgesteld....

De motor is een 1.6 GTI blok dat volledig tot de laatste schroef uit elkaar is gehaald en na een revisie weer is opgebouwd met alle nieuwe onderdelen. De K-jetronic injectie is volledig gereviseerd en onderdelen die nodig waren zijn vervangen (injectoren, drukaccumulator, benzinefilter, benzineregelaar en thermotijdschakelaar zijn o.a. vervangen.
De uitlaat is een supersprint Groep A tot de laatste pot welke een originele (namaak) is met gewijzigd afwerkstuk.

De versnellingsbak is volledig gereviseerd en kreeg een volledige nieuwe lagerset en alle keerringen en dichtingen werden vervangen.
De koppeling is uiteraard ook vernieuwd.
De kruiskoppelingen van de aandrijfassen zijn zowel aan de binnen als de buitenzijde volledig NIEUW!

De remmen vooraan zijn origineel, achteraan kreeg de GTI een set schijfremmen van de golf II GTI.
De ophanging is vooraan verstevigd door en stalen verstvigings"baar" tussen de driehoeken onderaan en een aluminium"baar" tussen de veerpoten bovenaan. De lagers van de vier wielen zijn vervangen.
De ophanging is een H&R schroefkit met evenveel kilometers hebben als de rest van de auto.

Tot zover de techniek.......als ik nix vergete ben toch ni

verder....de estethiek....

De GTI heeft originele groen getinte ruiten rondom en ook groen getinte klapruiten, welke in nieuwstaat zijn.
De auto heeft kleine chroom bumpers welke in nieuwstaat zijn, de voorste is een originele nieuwe VW chroom bumper die rechtstreeks uit het "bruine" papier op de wagen gemonteerd is. De achterste is een originele VW bumper die geherchromeerd is. De cornercaps zijn jammer genoeg geen originelen, maar zien er wel beter uit dan de gemiddelde originele na 25 jaar....
originele VW chroom klinken zonder slot zijn ook bij de toebehoren
De auto heeft volledig rondom deur- en raamrubbers die nieuw of in nieuwstaat zijn.
De auto beschikt over een META alarm, met startonderbreking en centrale vergredeling met afstandsbediening en signalisatie over de pinkers en tevens ook over electrische ruiten.

Tevens is bij de auto een compleet pakket met alle papieren en TUV keurattesten van alle onderdelen die ooit op de auto zijn gemonteerd. Ook heb ik een pakket met serienumers van artikels en onderdelen die origineel van VW uit besteld zijn geweest om te vernieuwen.

Dingen die ik er ondertussen nog aan gewijzigd heb:

Originele chroom spiegels L+R
36cm raidstuur
Volledig rode achterlichtjes
Donkere kruiskoplampen
Grill met chroom randje

Vaste prijs 7500euro op originele velgen

http://www.bramvranckx.be/Uploads/golfs_2.jpg

Meerdere foto's te vinden in de projecttopic:
http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=48231&st=75

64_be
06-07-2007, 17:45
Meerdere foto's op aanvraag ;)

64_be
07-07-2007, 20:50
Ik heb net vernomen dat de vervanger die ik in gedachten had vandaag helaas verkocht is ...

dus enige mogelijk inruil:

VW Golf MK2 G60 5deurs Zwart
met zowat alle mogelijke opties (of toch liefst zo veel mogelijk) vanuit de fabriek ...