View Full Version : Golf mk4 achterremklauwen op een mk2
Hallo,
wie heeft er op dit forum ervaring met het monteren van mk4 achterklauwen op een mk2.
Ik heb me laten vertellen dat ik geen adapters nodig ben. Ik hoef alleen de remleiding aan te passen.
Hoor het wel....
Groeten Jeroen
Heb er ook wel eens naar gekeken op de sloop, bijna hetzelfde idd, maar geloof ook dat je de handremkabel anders bevestigd zit
mellowyellow20VT
04-06-2004, 17:59
zijn die groter dan? ik weet het even niet? zo, ja dan is dat nog een idee voor mijn auto
VolkswagenRacing
04-06-2004, 18:03
Handrem kabel zit anders gemonteerd.
Daarom willen veel mensen hem omdat hij minder snel blijft hangen als de orginele.
Zijn niet groter, zijn 38mm, zelfde klauw, ook girling als ik me niet vergis, maar op een paar kleine puntjes net wat anders
Dus ik kan hem zonder adapters monteren?
Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, heb em nooit naast een klauw van een type 2 gehouden. Misschien zou je die van jezelf even kunnen demonteren en die naast de Golf 4 klauw kunnen houden
Zestienkleppen
05-06-2004, 13:29
handremkabel zit zeker aan de onderkant net zoals bij de klauwen op de latere types 2 met 38 ipv 36 mm klauw. Er staat geloof ik dan ook 38 op de remklauw, althans dat is wel zo bij de 2.
VolkswagenRacing
05-06-2004, 19:53
en hoorde ook dat hij van een ander materiaal was,..
Wat weet ik ff niet meer, Dacht eigenlijk aluminium.
Zestienkleppen
06-06-2004, 12:54
dat kan natuurlijk wezen, zijn de meeste remklauwen van tegenwoordig niet van alu ivm het lagere gewicht en de betere warmtegeleidingseigenschappen? Als ik op straat zo hier en daar tussen de spaken van verschillende auto's kijk zie je nog zelden zo'n bonk roest aan de schijf hangen.
MauSeR35
07-06-2004, 21:00
volgens mij waren ze idd van aluminium en daardoor een betere warmteafgifte.
Ok lui maar passen de mk4 klauwen zonder adapters of iets anders op de mk2 achteras?
HEHE nou ik ben der uit. Eindelijk weet ik hoe het zit. Golf 4 achterremklauwen passen op een Golf 2. Zonder adapters of wat dan ook. Het 1nige wat je moet maken is aangepaste remslangen omdat de aansluiting van een mk4 iets anders is. Dit kan bij een goed technisch autobedrijf. Dus, mensen als je de klauwen van je golf 2 kappot hebt, zet er golf 4 klauwen op met andere remslangetjes. Dit veel beter!!! Namelijk van aluminium.
beter!!!!!!!! weet een setje van 50 ero :-)
Dus de bevestiging van de handremkabel is ook hetzelfde? Altijd goed om te weten :D
Als ik tijd heb zal ik van de week wel een plaatje van die mk4 klauwen schieten. Ze passen natuurlijk ook op een Golf 1.
Marco en MelG60, er zijn GEEN adapters nodig voor een mk2. Ik weet niet hoe het zit met de mk1. Het 1nige wat ik moet laten maken is het stukje remleiding van rubber met aan de 1ne kant een mk2 aansluiting voor de remleiding en de andere kant een mk4 voor de klauw. Ik heb voor 250,-- incl BTW twee gloednieuwe Golf mk4 remklauwen gekocht. Ik was zo ontzettend flauw van het gezeur dat ik het nu goed wou hebben. De handremkabel moet ook zo zijn over te zetten.
I know, heb ze zelf al een jaar liggen heb voor 2 nieuwe klauwen 90 Euro betaald incl blokken bij een handelaar.
aha een maat van mij werkt als verkoper bij een Skoda garage. Aangezien dat de achterklauwen van een Skoda Octavia hetzelfde zijn als een VW Golf mk4 kon ik ze mooi voor inkoop krijgen.
Heb je mazzl idd, bij bv Ronald Morien vragen ze de hoofdprijs voor die bende. Degene van wie ik ze had had een hele berg van die troep van oa testauto's van VW.
Rallye-VR6t
08-06-2004, 21:32
"Bij deze een 1ste officiele waarschuwing van het VWForum Team."
Knap Mellie....
Jeroen, we waren toch niet aan het zeuren?? We wisten het gewoon nie .... sorry :(
Maar nu wel :D
Zestienkleppen
08-06-2004, 22:37
Marco en MelG60, er zijn GEEN adapters nodig voor een mk2. Ik weet niet hoe het zit met de mk1. Het 1nige wat ik moet laten maken is het stukje remleiding van rubber met aan de 1ne kant een mk2 aansluiting voor de remleiding en de andere kant een mk4 voor de klauw. Ik heb voor 250,-- incl BTW twee gloednieuwe Golf mk4 remklauwen gekocht. Ik was zo ontzettend flauw van het gezeur dat ik het nu goed wou hebben. De handremkabel moet ook zo zijn over te zetten.
Da's best cool! Alleen een vraagje, hoe lopen je handremkabels nu (onderlangs of bovenlangs) en is dat nog een probleem ná het monteren van de mk4 klauwen? Maar erg tof dat je het gevonden hebt, ik durfde niet op zeker te zeggen dat het zou passen. Zijn dat trouwens ook Girling remzadels?
Volgens mij zijn het lucas klauwen, daar rijden alle golf's 4 mee dus de octavia's ook.
Hee jongens even weer een update van mij:
Ik heb inmiddels de Lucas mk4 klauwen nieuw besteld. Bij het bestellen kwam ik er uit mijn eigen stommiteit achter dat de remankerplaten er niet bij zitten! Na wat uigezocht te hebben in de etka en beetje navragen blijkt het dat de remankerplaten van een mk2 achterklauw op een mk4 achter klauw passen. Logisch ook want de laatste 6 cijfers in het onderdeelnummer zijn hetzelfde!
Nog 1 vraag, nu ik mk4 klauwen achter ga doen (ook 38'ers net als mk2) kan ik dan ook nog grotere schijven achter monteren? Ik geloof dat ik origineel 260 heb???
Volgens mij is er voor achter maar 1 maat schijven, en dat is iets van 228mm geloof ik.
Voor zijn er idd 3 maten, 239 8v GTI en vroege 16v, latere 16v 256 en G60 280mm alle Golfjes 2 en corrado's hebben achter 228 (ongeveer) hang me er niet aan op, want weet het niet precies.
Denk ook dat het voor een standaard auto geen zo zeer weinig effect heeft, achter grotere schijven
Zestienkleppen
13-06-2004, 16:07
Denk ook dat het voor een standaard auto geen zo zeer weinig effect heeft, achter grotere schijven
Bij een golf met iets van 90/10 verhouding voor/achter niet nee. Kun je beter de G60 schijven voor monteren. Ik weet wel dat mijn 239 mm schijven wel wat magertjes remmen, 256 lijkt me een stuk beter.
Remmen kan idd altijd beter, maar vind de 239 op mijn 8v GTI best aardig tot goed remmen. Maar als het straks zover is dan komen er ook wel andere op, minstens 256 (afhankelijk van wat ik met de motor ga doen
Ik monteer straks G60 remmen aan de voorzijde op mijn GTI 8v
Blikopener
13-06-2004, 21:22
Heb je mazzl idd, bij bv Ronald Morien vragen ze de hoofdprijs voor die bende.
Misschien, zijn dan wel nieuwe klauwen, met de JUISTE remslang erbij geleverd :D
@jeroenk, volgens mij heb je deze info bij bovengenaamde opgevraagd :wink:
Dat heb je goed. en de remslangen is geen probleem. Die laat ik maken. Kan bij een autotechnisch bedrijf hier in de buurt. Die heeft een mk2 en mk4 nippel. Die maken ze aan 1 slang en klaar is kees.
@blikopener: heb ik jou bij ron morien gesproken ofzo? Hoe weet je dat?
Blikopener werkt bij Morien?
OakgreenVR6
14-06-2004, 19:42
256 lijkt me een stuk beter.
Ik heb nog wel een set voor je liggen hoor. :rolleyes:
Zestienkleppen
14-06-2004, 19:58
Ik heb nog wel een set voor je liggen hoor. :rolleyes:
Had dat dan meteen gezegd! Maar me schijven zijn net nieuw, dus die ga ik eerst maar eens wegremmen.
OakgreenVR6
14-06-2004, 20:30
Ik heb een topic met een groot aantal onderdelen die ik te koop heb liggen hoor! :)
Jeroentjuh
14-06-2004, 20:46
Bij Bahnbrenner verkopen ze ook leuke setjes voor ACHTER. Geventileerde & geboorde 280mm schijven met mk4 klauwen, naven, blokken, slangen, adapters, lagers, ....
Kost daar 699 dollar, das zo'n 593 Euro...
http://www.bahnbrenner.com/acatalog/mk2mk34lug_rear_big.jpg
Blikopener
15-06-2004, 17:57
Bij Bahnbrenner verkopen ze ook leuke setjes voor ACHTER. Geventileerde & geboorde 280mm schijven met mk4 klauwen, naven, blokken, slangen, adapters, lagers, ....
Kost daar 699 dollar, das zo'n 593 Euro...
http://www.bahnbrenner.com/acatalog/mk2mk34lug_rear_big.jpg
Hmmm, komt me wel heel bekend voor; ligt ook nog ergens op de zaak :D
BlondRaceMonster
15-06-2004, 19:39
toevallig nog een paar set?
Zestienkleppen
15-06-2004, 22:07
Kun je spullen van Bahnbrenner ook in Nederland kopen dwz zonder dat ze verscheept moeten worden naar NL. Ik zie leuke dingen staan, maar er komt iets van $90 verzendkosten bij...
ik vind bijna 600 euro toch nog heel wat voor een beetje achterrem shit. EN dat als je dan nog ook met minder dan 10% remt met achter!!! :S
oj.. voor 600 euri.. sjezus.. daar sta ik wel voor stil!
Jeroentjuh
15-06-2004, 22:45
ik vind bijna 600 euro toch nog heel wat voor een beetje achterrem shit. EN dat als je dan nog ook met minder dan 10% remt met achter!!! :S
Is toch stukken goedkoper dan bv. alles van de G60 achter, nieuw bij de dealer....
Zestienkleppen
15-06-2004, 22:46
ik vind bijna 600 euro toch nog heel wat voor een beetje achterrem shit. EN dat als je dan nog ook met minder dan 10% remt met achter!!! :S
Af en toe een stukje achteruit rijden :biggrin: Maar mocht je nieuwe remklauwen en schijven nodig hebben, kun je net zo goed dit kopen.
Ben ik niet met je eens zestienkleppen. Omdat achter nauwelijks wordt gebruikt, vind ik mijn oplossing beter. Dit kost me 250 aan NIEUWE klauwen. ALs ik er eventueel nieuwe schijven en blokken bij wil kost me dit nog eens 60. Dit is totaal 310 en dat is nog een heeeeeel stuk goedkoper dan 600.
Zestienkleppen
16-06-2004, 10:07
Ben ik niet met je eens zestienkleppen. Omdat achter nauwelijks wordt gebruikt, vind ik mijn oplossing beter. Dit kost me 250 aan NIEUWE klauwen. ALs ik er eventueel nieuwe schijven en blokken bij wil kost me dit nog eens 60. Dit is totaal 310 en dat is nog een heeeeeel stuk goedkoper dan 600.
Ik zat een beetje te denken aan de prijs voor originele mk2 klauwen, die zijn (dacht ik) een stukje duurder (vraag me niet waarom) ongeveer €300 per paar.
Maar het verschil blijft toch wel groot, daar heb je wel gelijk in.
Op wat voor een manier zou je de rembalans voor/achter kunnen instellen? Ik bedoel dan, wat heb je ervoor nodig om dat verstelbaar te maken (binnen bepaalde grenzen uiteraard).
Ik bedoel dan niet met het monteren van hardere/zachtere remblokken of grotere/kleinere schijven.
Ben ik niet met je eens zestienkleppen. Omdat achter nauwelijks wordt gebruikt, vind ik mijn oplossing beter. Dit kost me 250 aan NIEUWE klauwen. ALs ik er eventueel nieuwe schijven en blokken bij wil kost me dit nog eens 60. Dit is totaal 310 en dat is nog een heeeeeel stuk goedkoper dan 600.
Ik denk dat jij je enigszins verkijkt op de remkracht achter. Bij een normaal beladen auto word er met de achterremmen wel degelijk meer dan 10% remkracht opgewekt. Echter bij hardremmen, *duikt* een auto vaak voorover en word de remkracht veminderd middels de remdrukregeling..
Als er achter echt maar 10% remvermogen zou zijn, zou men er heel andere remmen onder kunnen bouwen :rolleyes:
Zestienkleppen
16-06-2004, 11:30
Hoe werkt die remdrukregeling?
VeeDubber
16-06-2004, 13:39
Er zit een klep bij je achteras, ene kant verbonden met carrosserie, andere kant met de achteras. Kort door de bocht gezegd:
- Hoe harder je remt, hoe meer je auto naar voren duikt, hoe groter de afstand tussen achteras en carrosserie, hoe kleiner de remkracht achter.
- Hoe zwaarder je auto beladen, hoe meer de auto achterover helt, hoe kleiner de afstand tussen achteras en carrosserie, hoe groter de remkracht
Simple as that.
Mogelijkheid tot regelen van je remdrukken is een instelbaar ventiel wat je in het interieur zou kunnen monteren. Alle beter motorsportzaken (autocross ed) leveren die dingen. Het is echter niet aan te raden voor op de openbare weg. Jij kunt je kleppen zo instellen dat het lekker aanvoelt, maar als je niet weet wat je doet kun je het beter laten. Verkeerd afgestelde remdruk kan leiden tot extreem langere remwegen en uitbrekende auto's. Not funny
Tot zover het evangelie van vandaag :)
Zestienkleppen
16-06-2004, 14:23
Okee, dank voor de duidelijke uitleg. Een vraag echter, als je je auto verlaagd remt ie achter dan harder (hij duikt ook nog eens minder)?
Dat ventiel neemt dan de functie van de remdrukregelaar over? Maak je geen zorgen hoor, ik zal het er niet zo snel inzetten, vind het alleen interessant. Je zou het wel heel goed moeten testen voordat je het echt gaat gebruiken. Enkele keren je remweg opmeten en enkele scherpe bochten maken met hard remmen...best link
VeeDubber
16-06-2004, 14:32
Als je je auto verlaagd dan remt hij achter inderdaad harder, maar dat kan ook omdat er meer gewicht daar blijft liggen tijdens het remmen. In extreme gevallen kun je je remdrukregelaar wat verstellen als het uit de klauwen loopt.
Bij het plaatsen van een regelventiel vervalt meestal je remdrukregelaar....
Ok jongens het is duidelijk :). Ik denk dat voor de doorsnee vw liefhebber met het APK probleem dat de achterklauwen verrot zijn toch de beste oplossing is om mk4 klauwen te monteren. Zoals zestienkleppen idd al zegt een set nieuwe mk2 klauwen kost 300 euro dit in vergelijking met de 250 van de mk4 >>> de keus lijkt me snel genoeg gemaakt.
Ok jongens het is duidelijk :). Ik denk dat voor de doorsnee vw liefhebber met het APK probleem dat de achterklauwen verrot zijn toch de beste oplossing is om mk4 klauwen te monteren. Zoals zestienkleppen idd al zegt een set nieuwe mk2 klauwen kost 300 euro dit in vergelijking met de 250 van de mk4 >>> de keus lijkt me snel genoeg gemaakt.
De beste én goedkoopste oplossing is de zaak gewoon goed onderhouden..
Het enige nadeel van de 36 mm klauwen (de 38 mm's zijn aangepast)is dat ze nog wel eens vast gaan zitten. Regelmatige controle, om te kijken of de stofhoesje om de zuiger niet verrot zijn, voorkomt dat er vocht bij de zuiger kan komen, waardoor deze vast kan gaan zitten.
Ik heb de klauwen van mij Gti verleden jaar zomer geheel uit elkaar gehad, alles vervangen, zuiger gepolijst enz, en met ruim (speciaal remzuigervet) in elkaar gezet. Werkt tot op heden zonder problemen.
Tevens heb ik een set klauwen op de sloop gekocht, deze ook geheel gereviseerd. Deze liggen nu netjes verpakt in plastic op de plank, mochten de klauwen die nu onder de auto zitten, problemen gaan geven, is het een kwestie van wisselen..en weer gaan met die banaan..
Het geheel, klauwen plus revisie kitjes hebben bij elkaar 60 euro gekost.. :cool:
Zestienkleppen
17-06-2004, 02:25
De beste én goedkoopste oplossing is de zaak gewoon goed onderhouden..
Uiteraard, heb ik ook gedaan, revisieset kost €18 uro voor 2 kanten, met hulp van oa Fred is mijn wagentje zo door de apk gekomen. De 36mm klauwen willen nog wel eens vastroesten ivm de bevestiging vd handremkabel aan de bovenkant (waarom een 38mm zuiger beter is als een 36mm is me een beetje onduidelijk, misschien toen ze toch bezig waren hebben ze dat meteen veranderd). Door de handrem zo af te stellen dat je behoorlijk wat 'tikken' hoort bij het aantrekken (iets van 6-8) verzeker je jezelf ervan dat ze iig wat beweging krijgen.
Ik ging alleen uit van de situatie dat repareren/reviseren geen zin meer had.
reviseren had bij mij idd geen zin meer. hele boel naar de falleratisie :P
Hee mensen even een update. De Golf 4 klauwen zijn binnen, gloedje nieuw.
De remankerplaten heb ik zoals je ziet opnieuw gespoten en de remslang adapters heb ik ook al. :) . Ziet er mooi uit dacht ik zo. Klaar voor montage!
http://home.hetnet.nl/~jeroenkr/img/f&i/mk4klauwen_02_klein.jpg
Zestienkleppen
28-06-2004, 12:58
Goed werk! Ziet er zekers prima uit. Succes met monteren, kweenie ofdat bij deze klauwen ook zo is maar je kunt ze het beste ontluchten als ze nog niet gemonteerd zijn...als je begrijpt wat ik bedoel.
Erwin16v
28-06-2004, 17:02
Ontluchten als ze nog niet gemonteerd zijn???? hoe wil je dat doen
maar je kunt wel het beste als je de klauwen erop zitten de handremhevel bij de klauw dus niet binnen in de auto zo vaak heen en weer doen dat deze bijna aanloopt anders wil het soms problemen geven met het oppompen van het pedaal
Zestienkleppen
28-06-2004, 18:05
je begrijpt dus niet wat ik bedoel. Ik bedoel ontluchten als alleen de remslang er aan zit. Bij de oude types was het zo dat je ze anders niet goed ontlucht krijgt.
En ik begrijp weer niet wat je bedoelt met het heen en weer doen van de handremhevel. Je moet gewoon de zuiger goed hard aandrukken bij het erin draaien.
Erwin16v
28-06-2004, 20:12
Ja zuiger draai je er gewoon in dan monteer je hem netjes maar dan is de afstand tussen de remblok en zuiger nog redelijk groot als je je pedaal dan met de voet gaat oppompen kan dit problemen geven dat je geen goede druk krijgt dus eerst de handrem hevel paar keer op en neer doen dat de zuiger naar buiten komt en dan krijg je een beter gevoel in het pedaal en met ontluchten heb ik nog nooit last gehad
Pedaalemmer
29-06-2004, 07:50
Hee mensen even een update. De Golf 4 klauwen zijn binnen, gloedje nieuw.
De remankerplaten heb ik zoals je ziet opnieuw gespoten en de remslang adapters heb ik ook al. :) . Ziet er mooi uit dacht ik zo. Klaar voor montage!
http://home.hetnet.nl/~jeroenkr/img/f&i/mk4klauwen_02_klein.jpg
nice...
Zestienkleppen
28-11-2004, 11:35
Heerlijk, het is weer winter en de handrem heeft er weer de brui aan gegeven. Voor een keuring is zo'n revisie niet gek, maar op de lange termijn blijven de Girling 36 remklauwen gewoon prutsdingen...:(
Dus heb ik zoals bovenstaand voorbeeld ook 2 Lucas klauwen van een golf mk4 uit 2001 gekocht. Nu dacht ik in eerste instantie dat daar perse zo'n zelfgemaakte adapter op moet. Bij bestudering in etka kan ik dat alleen niet terugvinden. Helaas gaat het proggie maar tot '98 bij mij, maar de onderdeelnummers van de remslang achter (893 611 775 A) en de beschrijving (M10x1x160) is bij de mk2 en de mk4 hetzelfde. De lengtes van de handremkabel zijn wel anders. Kan iemand mij vertellen wat ik hier van kan verwachten?
Mocht ik nou zo'n adapter nodig hebben laat ik liever remslangen op maat maken (http://www.dutchpowertrading.nl/Remslangen/remslangen.htm).
Ik probeer er verder een How To van te maken.
Even zoeken op het forum er is al eens een vrij uitgebreide topic van geweest
Hey,
Een how to is niet nodig, die heb ik al geplaatst op vwforum.nl. Kijk daar dus even op. De adapters kun je ook bij mij bestellen. Als jij mij doorgeeft wat voor klauwen je hebt gekocht en welke aansluiting je nu hebt komt het helemaal goed. De handremkabel is geen probleem, althans bij niet. Deze kun je gewoon monteren. Werkt perfect.
Groeten Jeroen ;)
Ahum, ik zie nu dat dat deze topic is die ik bedoelde :p
Zestienkleppen
29-11-2004, 19:54
Even zoeken op het forum er is al eens een vrij uitgebreide topic van geweest
Ik wou net zeggen...
Hee jongens, volg deze link:
http://www.vwforum.nl/ftopict-19658-golf.html+mk4+mk2+klauwen
Hier zie je een how-to die ik heb gemaakt. Doe er je voordeel mee.
Groeten Jeroen ;)
Zestienkleppen
29-11-2004, 20:03
Hee jongens, volg deze link:
http://www.vwforum.nl/ftopict-19658-golf.html+mk4+mk2+klauwen
Hier zie je een how-to die ik heb gemaakt. Doe er je voordeel mee.
Groeten Jeroen ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje wantrouwend ben tov de adapter. Het zijn toch je remmen en zo'n verloopstukje is toch extra risico. Hoe wordt hierover gedacht bij de APK keuring bijvoorbeeld?
Is het monteren van originele remslangen van een mk4 een optie?
bedankt voor de reacties :)
Originele remslangen van een mk4 passen niet. Je zit dan met de aansluiting aan de kant van je remleiding. De adapter zit zeer goed in elkaar. Het is koper leiding met rvs eindstukken. Super kwaliteit gaat nooit kapot. Beter dan die rubberen rommel.
Pedaalemmer
29-11-2004, 23:53
Ziet er wel netjes uit en die adapter ziet er goed uit. waaarom zou het niet stevig of betrouwbaar zijn?
Zestienkleppen
01-12-2004, 14:19
Nog even een paar vraagjes, is makkelijker dan onder de auto kijken ;)
Op verschillende internetpagina's wordt aangegeven dat er in totaal 6 remslangen op een 16v zitten. Klopt dat?
Voor eventuele toekomstige plannen, zijn de aansluitingen op de voorklauwen van een 16v en G60 gelijk?
Wat zijn de specificaties van de aansluiting van de remslang op de remleiding ve mk2 en van de remslang op de remklauw ve mk4?
Alvast vriendelijk bedankt,
Derk
Mij lijkt het logisch dat alle aansluitingen ACHTER zowiezo het zelfde zijn. Dit moet ik even navragen. Ik durf voor niet te zeggen. Geef me even tijd dan zoek ik het uit.
Jurgen Santana
01-12-2004, 18:18
Marco en MelG60, er zijn GEEN adapters nodig voor een mk2. Ik weet niet hoe het zit met de mk1. Het 1nige wat ik moet laten maken is het stukje remleiding van rubber met aan de 1ne kant een mk2 aansluiting voor de remleiding en de andere kant een mk4 voor de klauw. Ik heb voor 250,-- incl BTW twee gloednieuwe Golf mk4 remklauwen gekocht. Ik was zo ontzettend flauw van het gezeur dat ik het nu goed wou hebben. De handremkabel moet ook zo zijn over te zetten.
Kun je niet de remslangen van een Golf 4 cabrio gebruiken???
Zitten op de Golf 4 andere achterklauwen dan? Van een Golf 3? Zo ja dan kan het nog niet, de klauwen hebben ook een andere nippel
Jurgen Santana
01-12-2004, 20:21
Zitten op de Golf 4 andere achterklauwen dan? Van een Golf 3? Zo ja dan kan het nog niet, de klauwen hebben ook een andere nippel
De Golf 4 cabrio is qua onderstel etc gewoon een Golf 3 maar heeft wel de aluminium klauwen van een Golf 4!
6 (flexibele) remslangen klopt, 2 voor, 2 bij het scharnierpunt van de achteras, en 2 bij je remmen achter
Zestienkleppen
01-12-2004, 20:58
6 (flexibele) remslangen klopt, 2 voor, 2 bij het scharnierpunt van de achteras, en 2 bij je remmen achter
Juist, bedankt.
Ik heb getelefoneerd naar Goodridge, en die kunnen alle aansluitingen die je maar wilt op de set monteren. Ik heb alleen geen zin het verkeerde te bestellen, vandaar mijn vragen.
Zestienkleppen
01-12-2004, 20:59
Kun je niet de remslangen van een Golf 4 cabrio gebruiken???
Idee :)
Zestienkleppen
02-12-2004, 09:53
Maarruh, zijn de remslangen vóór van een 16v en G60 hetzelfde?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.