PDA

View Full Version : spijlbus met 944 naven, schijven en Boxster 4-zuiger remklauwen


Area51
19-04-2007, 09:14
**Niet ieders cup-of-tea, but to hell with them !! :cool:

De hardware .. 944 wielnaven, 944 schijven (282mm, 20mm dik), Boxsterachteremklauwen, lagerspacerkit, nwe wiellagers
en de remklauwadapters
http://img408.imageshack.us/img408/7669/60708650ox7.jpg (http://imageshack.us)

De gemonteerde schijf op de wielnaaf, met de Boxster remklauw
http://img172.imageshack.us/img172/9953/1asf5.jpg (http://imageshack.us)

Ná demontage van de 5x205 trommel blijft er een kale astap over, identiek aan die van een T2a (t/m 1970)
http://img408.imageshack.us/img408/5803/79380182to5.jpg (http://imageshack.us)

Hier is de remklauwadapter op het fuseestuk gemonteerd.
http://img148.imageshack.us/img148/5880/79896419dz3.jpg (http://imageshack.us)

Na montage van de naaf op de astap kunnen de gaten voor de bevestiging van de remklauw geboord en getapt worden.
De wiellagers zijn vervangen, en onder de nieuwe lagers worden dus de alu ringetjes gelegd, dit om het lengteverschil in
de astap (Porsche is dus korter, en anders kan je het lager niet opspannen) op te vangen.
Vandaar ook de plattere vetkeerring, enerzijds om tussen het binnen en buitenlager meer ruimte krijgen (een bus heeft
een 10mm langere astap) en anderzijds om aan de fusseestukkant ruimte te krijgen voor de remklauwadapter (8mm dik)
http://img148.imageshack.us/img148/5773/98201068if4.jpg (http://imageshack.us)

Hier zit de remklauw op z'n plek .. de standaard remleiding pastte zo in de klauw. Op termijn komt er een Goodridge
remleiding set onder, en wordt er een rembekrachtiger gemonteerd.
http://img151.imageshack.us/img151/9468/45452952qu4.jpg (http://imageshack.us)

En hier zit de 4,5x15 met 165/50x15 band gemonteerd .. komt nog iets verder naar binnen dan met z'n orginele 15"stalen
spijlbusvelgen. Er moesten wel wat lasjes aan de binnenzijde van de velgen gladgeslepen worden, maar de remklauw loopt
nu vrij !!
http://img379.imageshack.us/img379/5884/31870146ic2.jpg (http://imageshack.us)

Vanmiddag kunnen -hopelijk- de 5x130 achtervelgen eronder. Daarna wordt de motor aangepast, en komt er een andere
hoofdremcilinder met rembekrachtiger en remdrukklep onder. Ook zullen de remleidingen aangepast worden.

arnus71
19-04-2007, 10:28
Ik zeg dikke shit, mooi spul hoor. :thumbup: Remt 'ie tenminste echt.

Erik
19-04-2007, 10:48
woow, heftig :hitit:
heeft aardig wat knaken gekost

jetta mk1 '82
19-04-2007, 11:07
dit ziet er serieus uit !!!!

gr. Martijn

Kevin20v
19-04-2007, 11:10
op een auto die 110km/h loopt :D:D:D

maar wel vet hoor! :thumbup:

BBS-roy
19-04-2007, 11:31
WOW,dat ziet er super uit.
@area51:is dit ook te maken op een golf1,heb nu trommels voor en een adapter naar 5x130 met 6x15 fuchs?????

hajee
19-04-2007, 11:47
zeer mooie combinatie zo, vind die wielen geweldig!

volksfahrer.nl
19-04-2007, 11:48
To hell with me

Kevin20v
19-04-2007, 11:55
To hell with me

:D

Area51
19-04-2007, 12:14
To hell with me

Voor iemand die een foto van een pedofiel als avatar neemt is dat ook de enige oplossing.

volksfahrer.nl
19-04-2007, 13:11
:gives:

René
19-04-2007, 13:13
love and peace voor de luchtkoelers toch..niet veel van te merken hier :tongue:

leuke stoppers hoor...zullen wel goed hun werk doen....
welke bus is dit trouwens? ff een totaalplaatje misschien? ziet er nu al goed uit namelijk

evilnyntje
19-04-2007, 13:26
Busje van Wouter?

Area51
19-04-2007, 13:27
Klopt, is Wouter's panel, en sinds een minuut of 10 rijdt hij nu ook achter met 5x130 velgen.

http://img292.imageshack.us/img292/9229/114026eo8.jpg (http://imageshack.us)

evilnyntje
19-04-2007, 14:21
NIce, dus nu kan er een snellere motor komen :)

retro hans
19-04-2007, 16:07
pfff netjes hoor is ie zaterdag ook te zien in biddinghuizen 60 jaar transporter festival??

polopower
19-04-2007, 16:55
Hoe doe je dat met die adapters? Eerst de klauw om de schijf (evt druk zetten) en dan met boren? Maw hoe bepaal je de juiste plaats voor de boringen.

Zulke dingen vindt ik altijd, maar lastig te bepalen/meten.

Volkswouter
19-04-2007, 18:10
http://img63.imageshack.us/img63/3806/img50291024x768le4.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/9945/img50321024x768mc8.jpg

Ff twee fotootjes van mij. Na 5 jaar trommels is het nu serieus remmen en dat went heel erg snel moet ik zeggen... ;)

Marcski
19-04-2007, 18:12
macGyver heeft de klauw met karton ertussen aan beide kanten op de schijf geschoven en dan met een lijmklem vastgezet. Toen was het een kwestie van boren en draad tappen. Als de schijf maar vrij kan draaien, door het karton centreert hij wel op de schijf.

Melvin
19-04-2007, 18:18
Kijk, dit is eigenlijk best een vereiste met zo'n bussen... Stukken veiliger, erg netjes gemaakt ook!

DIKKE bus wouter, maar komen er dan op z'n tijd ook nog dikkere porsche wielen onder of blijf je bij deze look? (ook niet mis!)

Volkswouter
19-04-2007, 18:20
Er komen bolle doppen op , het moet er een beetje origineel uit blijven zien.

René
19-04-2007, 21:04
heel dik wouter zo! hoop hem nog een keer in het echt te zien:)

Berserker
20-04-2007, 09:20
Ziet indd echt heel mooi uit, vraag me wel af hoe dat remt...

Tandjes in t dashboard of valt dat wel mee?

Stalen porsche wielen zonder doppen vind ik ook al heel mooi...

arnus71
20-04-2007, 09:46
Ik vind deze look ook erg geslaagd. Beetje standaard maar toch echt niet. Subtiel.

genderen
22-04-2007, 08:25
Kijk dat ziet er weer mooi uit.
Ik zoek zelf eigenlijk ook nog een stetje van zulke velgen voor mijn ovaaltje waar 944 remmen op komen. Als je iets weet, hoor ik het graag.


Patrick

Area51
15-05-2007, 08:00
Zo, gisteravond een 68'tiger T2a as opgebouwd voor een samba bus. 1968 is ook het enige bouwjaar van de T2 die een
as heeft die zo onder een spijlbus past. Grote voordeel -in mijn ogen- de onderhoudsvrije fuseekogels ("nadeel" volgens
anderen, de bus kan niet extreem laag .. LB !!)
De eigenaar van deze samba wil gaan rijden met 16" Fuchsen, dus adapters waren geen oplossing omdat dan de wielen
te ver naar buiten zouden komen. Er is ook een T2b rembekrachtigersteun opgelast. Naven, schijven en remklauwen zijn
944 NA, en is gemonteerd met een remklauwadapterkitje, en onder de lagers zijn 5mm dikke vulringen geplaatst om alles
op te spannen en stellen.

http://img103.imageshack.us/img103/9917/120055qh3.jpg

Mychatype3
15-05-2007, 12:32
Er komen bolle doppen op , het moet er een beetje origineel uit blijven zien.

Hello wouter,

Bolle doppen? Past dat zo.... ik heb onder de type3 fastback van mijn vriendin (een wintersetje banden op) 911 reservestaal liggen, lijkt me wel leuk om daar een dop op te doen! Welke doppen ga je daarvoor gebruiken en moet daar iets aan worden aangepast?

Greetz mycha