View Full Version : Vandaag bij een 74'er scirocco wezen kijken
Zonet ben ik bij een 74'er Nederlandsche scirocco wezen kijken. Ik had hem hier in de buurt al een paar keer zien staan bij autocross fanaten en heb vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken. na wat rondbellen had ik de eigenaar en ik stelde hem de vraag: "wordt het een cross-auto? zo ja, dan neem ik hem van je over!". Helaas, het werd dus geen crosser, maar zijn motto was: alles is te koop! Na wat rondlullen kwam hij met een hele nette prijs: 1500 euro! Vanavond meteen wezen kijken, maar heb het momenteel helaas niet zo breed dat ik het geld kan missen. het is een groene 74'er scirocco LS. Met de originele chrome bumper rondom, chrome raamlijsten, klinken, etc. De lak is vrij slecht (blank lak laat los op het dak), wat -in mijn optiek- redelijk onschuldige roestplekjes, er ligt een net gereviseerde 1600carb in welke nog niet deugdelijk is aangesloten. Deze loopt dus wel, maar nog niet super. en als klap op de vuurpijl: een supernet grijs leder interieur! wat is nu wijs?!... Ik denk dat ik het nog maar even aankijk en over een tijdje maar een definitieve keuze moet maken...
Zo'n bedrag moet toch wel te regellen zijn.
Denk eerst gewoon even na of je dit echt heel graag wilt, en wat de plannen zijn en de kosten daar van.
En misschien wil hij hem wel even bewaren voor een echte liefhebber :rolleyes:
Maar ik hoop ook dat je naar de bekende plekken hebt gekeken aan de caroserie, want je koopt zonder opletten zo een sloper.
Wens je er veel succes mee,
en zou voorlopig maar niet vertellen waar hij staat :D
gr ruud
anders zou ik wel interesse hebben in het mooie grijze interieurtje.... :D
ALS dat interieur los weg gaat, is dat in ieder geval voor mezelf :D
het geld voor de auto kan ik wel opbrengen, maar hetzelfde bedrag moet er minstens nog overheen om er een nette auto van te maken (ik denk alleen al aan een spuitbeurt). aangezien ik geen garage en dergelijk heb ben ik bang dat ik dit project maar aan me voorbij moet laten gaan (al is het toch wel met pijn in mn hart). maar in principe is het geen raar geld toch?
steven16v
14-03-2007, 09:47
Ik zeg kopen!
Die auto heeft toch een tijdje geleden op Marktplaats gestaan? Was zo te zien een heel mooie auto.
nee heeft niet te koop gestaan op marktplaats dacht ik...
Die die op MP stond ben ik gaan bekijken met Sander. Was een hele leuke auto met een hele vervelende verkoper. Reden genoeg om er vanaf te zien.
vervelende verkoper in de zin van?...
In de zin van:
Ontzettend grote en lompe mond: zo'n scirocco is eigenlijk toch rotte rommel, ging hem alleen om dat er gas in lag (lekker goedkoop rijuh!), hij had er al aan geklust (lees: verf weggekrabt op een plek) dus moest ook nog 200euro meer kosten ineens. Doopte ons zelfs ter plaatse tot 'een stel rare gasten' dat we uberhaupt vragen durfden te stellen voor zo'n prijs.... Laatste dreigement was dat de auto al niet meer te koop zou zijn als we durfden de deur uit te lopen zonder te betalen. Toen zijn we maar gegaan.
In de zin van:
Ontzettend grote en lompe mond: zo'n scirocco is eigenlijk toch rotte rommel, ging hem alleen om dat er gas in lag (lekker goedkoop rijuh!), hij had er al aan geklust (lees: verf weggekrabt op een plek) dus moest ook nog 200euro meer kosten ineens. Doopte ons zelfs ter plaatse tot 'een stel rare gasten' dat we uberhaupt vragen durfden te stellen voor zo'n prijs.... Laatste dreigement was dat de auto al niet meer te koop zou zijn als we durfden de deur uit te lopen zonder te betalen. Toen zijn we maar gegaan.
ken dat ja...ben mijn zoektoch naar golf oldtimer diesel om presies de zelfde reden gestaakt...mafketels
In de zin van:
gaat duidelijk niet om dezelfde verkoper dan. ik kreeg de sleutels van de auto in mn hand geduwd me de mededeling: ga je gang, kijk zolang je wil, ik ben daar verderop in de schuur!
In de zin van:
Willen dergelijke mensen eigenlijk wel iets verkopen vraag ik me dan af ?
indd, wou laatst een proefritje maken in een golfje 2 diesel, mocht het niet :P
alleen als ik echt serieus interesse in de auto had, en hem echt wou kopen...
waarom denkt die gozer dat ik daar op de stoep sta? voor de lol? :D
In de zin van:
Wat een lompe boer zeg....nou Stijn, dat al je niet gebeuren als je interesse hebt in mijn '74-er hoor ;)
Thanks scummie, vertel het vooral 'Sander' op dit forum, voor hem gingen we kijken :)
dat heb ik hem gisteravond al verteld, hij zou hem PM-en
Opzich niet duur.. tuurlijk is 1500 wel geld maar als de auto goed is verder kan je er weinig van zeggen.
Die op MP stond bedoelen jullie die uit kop van noordholland mee?? die rode op gas?
Zo niet dan was dat er ook zo 1 hehe
Ja dat was 'm, rood met LPG uit Noord-noord-noord-Holland :)
Haha
ok niet de enige die is wezen kijken.. was wel de eerste :lol:
Valt wel wat van te maken maar je moet een hoop tijd en liefde erin stoppen. Hou ik liever mijn 77er rijdend..
En waarom deed hij zo moeilijk over die 1500 bij jullie.. dat had ik allang geregeld voordat ik wegreed daarheen ;)
Als 1 van jullie een rocco zoekt.. je mag mij PBen.. kom ze soms nog wel eens tegen ;)
Ging niet om 1500, heel wat minder ;)
Was ook best wat van te maken, maar met zo'n kerel als eigenaar...geloof ik niet dat het goed gaat komen.
Die uit de kop van N-H, omg wat een figuur.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.