Log in

View Full Version : Mijn collega ook nu in het bezit van een Polo86c


Arno
25-01-2007, 22:23
Mijn collega is nu ook de trotse eigenaar geworden van een Volkswagen polo
Zijn vorige wagen was een nissan micra en daar was de koppakking eruit geklapt.
Hij had het er al een lange tijd er over om ook maar eens een polo aan te schaffen, ook omdat ik er eentje had en de verhalen van mij gehoord had.
Maar laat ik maar eerst even de polo van mijn collega aan jullie laten zien.
http://www.volksforum.com/albums/files/8/9/1/Pict0001a.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/9/1/Pict0002a.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/9/1/Pict0003a.jpg

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO COUPE 40KW U9
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1272 cm3
Vermogen 40 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 737 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.170 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 22-06-1990
Datum eerste toelating 22-06-1990
Datum aanvang tenaamstelling 20-01-2007

Vervaldatum APK 08-09-2007
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 368 kg
- geremd 650 kg

Volgens hem zit er een vierkante luchtfilter er in, ik heb het in de vraagbaak opgezocht en het schijnt dus een digijet inspuitsysteem te zijn.
Of heb ik het nou mis

vwleusden
25-01-2007, 22:39
Olievlek voor die auto van jou ? :)

Arno
25-01-2007, 22:49
ik heb geen idee of het een olievlek is, maar het is de auto van mijn collega

Tom80
25-01-2007, 22:55
Nette Polo, leuke uitvoering. Volgens mij zit er dezelfde NZ-motor in als in mijn Golfje (mono-injectie).

Arno
25-01-2007, 23:02
Ik ga dat is een keertje effetjes uitzoeken of het een nz-motor in zit
Hij had het er wel over dat het een injectie motor is
Als het goed is moet dit hem dan zijn:
Motorblok (http://www.polo86c.nl/info/img/motoren/NZ_websmall.jpg)

martiepartie
26-01-2007, 01:12
emh, NZ is multipoint.

AAV is monopoint (1.3i)

Een vierkante bak is bijna altijd een NZ, in de laatste types 86C zijn geen monopoint injectie 1.3's geleverd.

Een Jeton uitvoering is naar mijn idee (99.9% zeker) met een 1.3 of 1.0 motor geleverd, waarbij de 1.3 (40kw) versie een NZ is .

Tom80
26-01-2007, 08:46
Volgens de RDW-gegevens in de eerste post is het een 40 kW-blok.

Arno
28-01-2007, 00:39
Verbazend is het wel, we hebben nog geeneens onder de kap gekeken en we kunnen meteen al vertellen wat voor blok er in zit inclusief motorcode....hulde

vwleusden
28-01-2007, 01:05
Maar de motorkap staat open op de foto's.... bij jou niet dan Arno ? :D

Sjon
28-01-2007, 10:01
.

serge pot
28-01-2007, 18:43
kvin um leuk

Tom80
28-01-2007, 19:46
emh, NZ is multipoint.
Ik heb de laatste tijd aan teveel auto's gesleuteld, geloof ik. :dunno:

sjampoo
28-01-2007, 22:51
Door wat gegevens is vaak heel makkelijk de motorcode te achterhalen.
Polo 2 1.3 40kW 1990 => blijft over MH en NZ.


U9 bij 40kW-> geregelde kat = NZ

suuspologenesis
28-01-2007, 23:02
succes en veel plezier ermee

Arno
30-01-2007, 23:08
Zoals jullie waarschijnlijk al op de foto's zien is deze polo verlaagt, mijn collega stoort zich er enorm er aan!
Vooral bij het instappen merk je echt hoe laag hij is!
De planning zal wel zijn om hem weer orgineel te maken, het is waarschijnlijk tegen de draad in omdat "bijna" iedereen hun vw met z'n buik over de grond laat schuiven.
Vooral met motorische klusjes lijkt het mij wel erg lastig als een polo zo laag is, maar dat is mijn mening!!
Verder vind ik het wel een leuke polo om er mee te oefenen met diverse werkzaamheden....

Tom80
30-01-2007, 23:20
Zo laag staat-ie toch niet?

Arno
31-01-2007, 12:32
nee, daar zal je achterkomen!
ik zal is een keertje een foto nemen van deze auto met die van mij ernaast!

patrick 86c
31-01-2007, 19:37
Dan zal het wel een 60/40 setje zijn.
zolaag vindt ik hem anders niet.

Arno
04-02-2007, 00:01
Zoals ik al zei, mijn collega stoort zich er aan dat hij zo laag is.
dus hij zal wel wat verhoogd gaan worden

suuspologenesis
04-02-2007, 14:43
ken nog iemand die mijn auto vervloekt als hij hem leent
hihi
tis toch mijn auto

Arno
04-02-2007, 17:24
ken nog iemand die mijn auto vervloekt als hij hem leent
hihi
tis toch mijn auto

Inderdaad en jij bepaalt wat er met jou auto gebeurt!

Arno
04-02-2007, 17:28
Ik sprak mijn collega daarstraks via msn en hij kwam met de volgende klacht:
Bij het stoplicht, is het rempedaal ingedrukt en de polo rolt dan een beetje weg opmdat rempedaal iets zakt...
Kan iemand mij vertellen of uitleggen wat daar de oorzaak van is?
En ik wilde ook graag de fusseekogels checken op speling, hoe pak je zoiets aan...

serge pot
04-02-2007, 18:26
rempedaal ,waarschijnlijk inwendig lek van hoofdremcylinder.

fusee kogels ,kan alleen als je de auto voor in het geheel opkrikt .en dan mbv een stuk ijzer de veerpoot tov je draag arm op en neer probeert te bewegen

Arno
04-02-2007, 22:39
Hoofdremcilinder, is dat niet dat grote koepelding vlakbij het schutbord?
Is even ter controle...
De inwendige lekkage is dat makkelijk te repareren of moet ik de hele hoofdremcilinder ervan vervangen?

serge pot
05-02-2007, 04:41
hoofdremcylinder vervangenm .en deze zit onder je remolie reservoir en voor jouw enterprise koepel(rembekrachtiger)

Arno
05-02-2007, 16:33
Serge bedankt ik ga is even neuzen er naar

Arno
11-02-2007, 21:58
mijn collega klaagt dat zijn polo veel te hoog stationair draait, nou zal er wel een stelschroef zijn waardoor je het stationair draaien kan verlagen...
Ik heb al in de vraagbaak zitten neuzen maar volgens de tekening kan ik nou niet de exacte locatie vinden waar de stelschroef zich bevind.
daarom los ik het maar zo op, op deze manier....
Ik heb het vermoeden dat ik hier ergens in de buurt moet gaan zoeken......
http://www.volksforum.com/albums/files/8/9/1/motorblok.jpg
Volgens de vraag baak zit hij ook nog eens ergens onder in...
Als er iemand is die het aan kan geven waar de stelschroef zit, dan hoef ik mij niet een ongeluk te gaan zoeken.
Alvast bedankt

suuspologenesis
11-02-2007, 22:08
mooi blokje trouwens

Arno
11-02-2007, 22:10
mooi blokje trouwens

euhm dit is niet het blokje van mijn collega
ik heb deze foto ergens elders euhm euhm gepikt ofzoiets :D

Sjon
11-02-2007, 23:59
.

Dennis@polo86c.nl
12-02-2007, 09:55
Wat is veel te hoog stationair?
Koud en warm?
Hoeft niet direct met afstelling van stationairschroef te maken te hebben, kan ook andere oorzaken hebben.
Stelschroef zit aan de achterkant of zijkant van het gasklephuis.

Koen is sleeping
12-02-2007, 12:38
Euh, er staat op MP een pracht van een Toyota Starlet voor je collega. Is dat geen betere oplossing?
De goeie man heeft duidelijk niet nagedacht voordat hij een Polo kocht. Das niet erg, ieder zijn auto, maar herstel zo'n fout dan denk ik even hardop.

(En volgens zijn mij issie niet te laag, maar zijn de schokdempers gewoon rot)

RobertR
13-02-2007, 21:07
NZ blokkies lopen toch wel redelijk hoog stationair, zou eerst es nagaan of het wel egt heel hoog is...