PDA

View Full Version : Mijn nieuwe schokdempersetje


Pedaalemmer
10-05-2004, 06:32
dit weekend eindelijk nieuwe setjes schokdempers en veertjes eronder gegooid. hij was 40-40 verlaagd nu is is 60-40 van onderlip naar de straat is het 8cm...oftwel remmen voor erlke kleine welving in de weg :(

http://img3.imageshack.us/img3/9193/verlaging0110mei.JPG

http://img3.imageshack.us/img3/5710/verlaging0210mei.JPG

ik moet vandaag weer ff tanken dan staat ie weer mooi recht :D:D

Fred
10-05-2004, 15:44
Ik dacht even dat je foto's van mijn Gti had geplaatst, maar ik heb BBS meerdelige velgen er onder. Kleur is hetzelfde ;-)

Ziet er goed uit......ik zelf heb 40/40, das genoeg, kan er nog iemand mee ook ;-))

ErrupVW
10-05-2004, 16:05
Welk merk¿

MaceNL
10-05-2004, 16:15
60/40 is kut bij mij loopt ie nu zo'n beetje overal aan, kost me me voorscherm :(

Zestienkleppen
10-05-2004, 16:28
Mooie verlaging, welk merk?

niels_g60-power
10-05-2004, 17:22
Ziet er goed uit!!!

Matheo
10-05-2004, 20:38
ja mooi man, bij mij issie nou 60/60 met veren (ori dempers) maar morgen mijn weitec 60/60 setje ophalen!!! en dan nog een dikke gti lip, dan kan ik helemaal nergens meer overheen, moewhahaha :D

Matheo
10-05-2004, 20:41
tijd voor nieuwe banden trouwens, goed aan het gummen geweest ofnie :D

MauSeR35
10-05-2004, 20:47
Joepie morgen lekker alles binnen! eindelijk van die rotte standaarddempers af! maar eh ziet er goed uit

Pedaalemmer
10-05-2004, 20:51
tijd voor nieuwe banden trouwens, goed aan het gummen geweest ofnie :D

:D

zodra de velgen af zijn gaan er nieuwe bandjes op en worden dit me wintervelgen;)

Pedaalemmer
11-05-2004, 09:47
hij is trouwens wel erg stug...veert bijna alleen op de banden voor zover dat mogelijk is :D

kheb een fk schokbrekersetje eronder geknalt van nlpower met achter een setje hulpveren erin.nice and easy..

Erwin16v
11-05-2004, 11:30
Fk erg stug?? ik vind ze eigenlijk nog niet zo super stug vind ze eerder aan de slappe kant voor een verlagings set maar dat heb ik er nooit zelf onder gehad alleen een keer mee gereden onder een mk3 die er een half jaar onder zaten

Pedaalemmer
11-05-2004, 11:47
haha nou alles trilt los in dit wagentje..dus :D

laat ik zo zeggen hij veert voor geen meter

Tommy
11-05-2004, 13:48
Hoe gaat het met de velgen trouwens? Al lekker op weg? Met die velgen wordt ie lekker breed...

Mooie verlaging... achter mocht van mij ietsie lager, maar voor is net goed...


(dat plastic zit er op om te schaven, niet remmen voor welvingen dus... :p )

Pedaalemmer
11-05-2004, 13:55
die G60 omlijsting steekt naar de zijkant uit en zit buiten de zielkast...geen probleem dus :D

velgen schiet op...behoorlijk wat schuurwerk maar komt goed..

Tommy
11-05-2004, 14:04
ben erg benieuwd... zal wel spijt krijgen van de verkoop....

sjampoo
11-05-2004, 14:11
welke hebbie verkocht dan? de Wolfraces?

Tommy
11-05-2004, 14:18
nope, 15 inch spaakvelgen... lekker diep velgbed, dus was er wel weg van ook persoonlijk...

Pedaalemmer
11-05-2004, 14:56
komt goed.....ik schuur alles met de hand...ik moet niks hebben van schuurmachines...kheb het ff geprobeerd maar das niks moet de velg kunnen voelen :D:D

Tommy
11-05-2004, 14:58
moet de velg kunnen voelen :D:D

Maak ons gek! rrrrrrrrrr ;) LOL

Pedaalemmer
11-05-2004, 15:01
deze waren het dus...

http://img6.imageshack.us/img6/9539/velgenfit01.JPG

Tommy
11-05-2004, 15:17
ja mooi heh!!! En straks vol gepolijst....

Hmmz... heb toch nog steeds wat met die velgen... alleen vond ik ze te groot voor onder een jetta iig... Maja, aangezien die te koop is... :)

Pedaalemmer
11-05-2004, 15:46
stoer he...kopen 250 euro :D

Tommy
11-05-2004, 16:18
zo duur waren ze eigenlijk helemaal niet.... 250 klinkt nog niet duur... Vooral niet als je goed op weg bent met polijsten..... :p ;)

Pedaalemmer
12-05-2004, 07:50
ik heb gekozen hoe ik ze ga doen..en heb de eerste velg al klaar (foto volgt nog)...het hart van de velg (de spaken) worden gespoten in madeliefjes geel en het velgbed roze....nee geintje :D...het hart word gespoten met velgenlak die je dus doorgaands op duizenden velgen ziet en de rand word gepolijst...

vol polijsten kan ook maar heb daar te weinig tijd voor en denk dat het onderhoud aan spaken poetsen met teveel word en ik wil niet dat ze verwaarloosd worden...

Tommy
12-05-2004, 10:41
Kon ik je gelijk wel vertellen... :p

We zien et t.z.t. wel

LuNaTiK
12-05-2004, 12:10
NO WAY dat dat het 60/40 setje van NL power is... Ik heb die ook gekocht van FK, en mijn voorkant staat nog 1 of 2 cm hoger! Ik heb het opgemeten bij mij, en hij is ook daadwerkelijk 60mm gezakt met die set. Weet je zeker dat dit geen 80/40 is?

Pedaalemmer
12-05-2004, 12:43
nee zeker 60/40!

ik had eerst 40/40..en hij is nu 2 cm lager

Matheo
12-05-2004, 13:09
http://img6.imageshack.us/img6/9539/velgenfit01.JPG
bij mij ligt ie toch echt nog een stuk lager hoor!! :D :D
maar serieus.. bij mij ligtie ongeveer hetzelfde als op de eerste foto´s (alleen achter een stuk lager dan, met volle tank) kheb 11 cm speling vooraan, maar heb ook dunne bumpers.

Pedaalemmer
12-05-2004, 13:59
die foto met die cupvelg zaten de oude schokbrekers er nog onder overigens :D

LuNaTiK
12-05-2004, 15:37
60/40 van FK:

http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=1956&mode=normal

Tommy
12-05-2004, 16:10
jij ook met je lichte motor... :p

Hoe lager hoe beter.... dussuh... No problemo...

Fred
12-05-2004, 16:13
Het kan een hoop schelen WAT je verlaagd he, een Gti model wat verlaagd word (uitgaande van de standaard veren) zal uiteindelijk lager staan een ander model. Simpelweg omdat de Gti modellen af fabriek al lager staan

Dus wel appels met appels vergelijken ;) :rolleyes:

Tommy
12-05-2004, 16:16
de GTI's staan lager vanwege kortere veren/dempers lijkt mij? of zit het em wel in de carroserie?

En volgens mij gaat het in geen van beide gevallen om een GTI...

Fred
12-05-2004, 16:46
de GTI's staan lager vanwege kortere veren/dempers lijkt mij? of zit het em wel in de carroserie?

En volgens mij gaat het in geen van beide gevallen om een GTI...


Een Gti staat lager, veren/dempers. Daarom moet je als je de standaard dempers vervangt wél zeggen dat het om een Gti gaat, en niet om een gewone Golf.

Bij mijn weten is die van Gtipower wel een Gti toch??

Allart-Ghetta
12-05-2004, 17:03
Het kan een hoop schelen WAT je verlaagd he, een Gti model wat verlaagd word (uitgaande van de standaard veren) zal uiteindelijk lager staan een ander model. Simpelweg omdat de Gti modellen af fabriek al lager staan

Dus wel appels met appels vergelijken ;) :rolleyes:

Ze gaan uit van een CL meestal dus als je een G60 verlaagd met 60 mm veren komt ie maar 40 mm lager in theorie.

Fred
12-05-2004, 17:09
Ze gaan uit van een CL meestal dus als je een G60 verlaagd met 60 mm veren komt ie maar 40 mm lager in theorie.


Als je de veren met 60 mm verlaagd, komt ie 60 mm omlaag, alleen een Gti model staat al iets van 25 mm lager dan de "gewone" modellen, dus de bodemvrijheid (zoals hier dus de ruimte tussen onderlip van de spoiler) zal bij een Gti altijd minder zijn dan bij een CL model ....

Logisch lijkt mij...

Pedaalemmer
12-05-2004, 17:16
JA IK HEB EEN GOLF GTI ANDERS HEET IK TOCH NIET GTIPOWERRR!!

ik zal zo nog ff andere foto`s maken van het geheel dan kun je het beter zien

Fred
12-05-2004, 17:18
ik zal zo nog ff andere foto`s maken van het geheel dan kun je het beter zien


Ik geloof je hoor :D :D

Pedaalemmer
12-05-2004, 17:36
http://img2.imageshack.us/img2/9328/verlaging6040zijkant.JPG

http://img2.imageshack.us/img2/5219/verlaging6040voorkant.JPG

Denk dat het hier wat beter op te zien is...vind ikzelf tenminste...

Fred
12-05-2004, 17:41
:D Denk ik dat je weer plaatjes van mijn Golfie plaatst :D

Pedaalemmer
12-05-2004, 17:42
show me yours :rolleyes:

Fred
12-05-2004, 17:46
show me yours :rolleyes:

Denk er even 2/3 delige BBS velgen onder, zet het geheel ietsje hoger, denk die 16V antenne even van het dak, zet er in de grill de twee originele verstralers bij, vóila daar heb je mijn Gti'tje

Oja en denk op de plaats van jouw verstralers twee luchtinlaten

Pedaalemmer
12-05-2004, 17:49
zelfde interieur ook?

Tommy
12-05-2004, 17:50
de GTI's staan lager vanwege kortere veren/dempers lijkt mij? of zit het em wel in de carroserie?

En volgens mij gaat het in geen van beide gevallen om een GTI...

Heerlijk helder....

Sorry GTIpowerrr... :D

En @ Fred... 60mm verlaging op een GTI of CL zal in beide gevallen eenzelfde bodemspeling geven, alleen zal ie bij de GTI 40mm verlagen en bij de CL daadwerkelijk 60mm... DUH ;) :p :D

Fred
12-05-2004, 17:50
Grijs/zwart gestreept (meerdere tinten grijs)

Pedaalemmer
12-05-2004, 17:54
tering...gewoon identiek...hoho..kheb wel hoofdsteunen achter :D

Fred
12-05-2004, 17:54
Heerlijk helder....

Sorry GTIpowerrr... :D

En @ Fred... 60mm verlaging op een GTI of CL zal in beide gevallen eenzelfde bodemspeling geven, alleen zal ie bij de GTI 40mm verlagen en bij de CL daadwerkelijk 60mm... DUH ;) :p :D


Verklaar dan eens waarom je minder verlaging krijgt met een Gti ??

Als je twee dingen verlaagd met dezelfde verlaging zal de verlaging hetzelfde zijn, echter als je bij de een al begint met een 20 mm mindere bodemvrijheid, zal je dat verschil na verlaging ook terugvinden..

Zoals jullie nu redeneren zal je dus om een Gti 60 mm te verlagen, verlagingsveren van 80 mm moeten toepassen, want je houdt 20 mm minder verlaging over toch ??

Fred
12-05-2004, 17:55
tering...gewoon identiek...hoho..kheb wel hoofdsteunen achter :D


Heb jij een tweedelige achterbank?...

Tommy
12-05-2004, 17:56
En @ Fred... 60mm verlaging op een GTI of CL zal in beide gevallen eenzelfde bodemspeling geven, alleen zal ie bij de GTI 40mm verlagen en bij de CL daadwerkelijk 60mm... DUH ;) :p :D

Alweer sorry

Ik ga uit van een set... jullie hadden het over veren....

Henk heeft een set...!(?) dus vandaar dat ik daar steeds over lul...

En Lunatik en gtipowerrr vergelijken dezelfde 60/40 set met elkaar.... dus moeten ze in theorie eenzelfde bedemspeling hebben....

Pedaalemmer
12-05-2004, 17:56
tommy bedoelt dat er bij de gti al 20 mm verlaging zit..

doe je er 60 onder dan zakt ie 60-20=40mm dus maar 40mm

Pedaalemmer
12-05-2004, 17:57
Heb jij een tweedelige achterbank?...

nee ik heb een handige: gooiallesineenkeerplatachterbank

Tommy
12-05-2004, 17:59
juist.... en de bodemspeling vergeleken met een CL is dan dus gelijk...

Fred
12-05-2004, 18:00
tommy bedoelt dat er bij de gti al 20 mm verlaging zit..

doe je er 60 onder dan zakt ie 60-20=40mm dus maar 40mm


Nee, als je de Gti die standaard al 20 mm lager staat, met 60 mm verlaagd, dan zakt ie echt 60 mm.......dus hou je tov een "gewone" Golf ook 20 mm minder bodemvrijheid over.....

Teken maar eens de verlaging op een papiertje, dan snap je wat ik bedoel...

:confused:

Fred
12-05-2004, 18:02
juist.... en de bodemspeling vergeleken met een CL is dan dus gelijk...


Nee dus, want de GTI heeft vóór het verlagen al 20 mm minder bodemvrijheid, laat je de CL én de Gti dus beiden evenveel zakken (40, 60, of 80 mm) dan vind je dat verschil ná verlagen ook weer terug...

Fred
12-05-2004, 18:06
Alweer sorry

Ik ga uit van een set... jullie hadden het over veren....

Henk heeft een set...!(?) dus vandaar dat ik daar steeds over lul...

En Lunatik en gtipowerrr vergelijken dezelfde 60/40 set met elkaar.... dus moeten ze in theorie eenzelfde bedemspeling hebben....

Waar verlaag je mee?? Met de veren toch?...

Als ze beiden een Gti hebben zouden ze bij gebruik van de zelfde verlagingsset inderdaad een nagenoeg gelijke bodemvrijheid hebben, maar de een is geen Gti dacht ik??

Matheo
12-05-2004, 18:15
heej, je heb getankt! maar ik dacht dat een gti alleen kortere dempers en veren had, en "lagere" carrosserie ofzo...
mooi ding trouwens gtipower, vooral met de nieuwe velgen denk, ging je hem nou nog overspuiten ofzo??

Matheo
12-05-2004, 18:18
ohw w8, ik had pagina 3 nog nie gelezen haha :D

Tommy
12-05-2004, 18:18
ER IS GEEN VERSCHIL IN CARROSSERIE!!!!! (croisanterie.. whatever!)

De veerpoten verschillen niet... alleen de veren en dempers verschillen, tussen CL en GTI...

Fred
12-05-2004, 18:20
ER IS GEEN VERSCHIL IN CARROSSERIE!!!!! (croisanterie.. whatever!)

De veerpoten verschillen niet... alleen de veren en dempers verschillen, tussen CL en GTI...


LOL, de veerpoten bij een Golf bestaan uit.....jawel veren en dempers :D

Tommy
12-05-2004, 18:22
KUT!.... hoe heten die bulten nou waar de dempers en veren in hangen.... (ik meende de veerpoten.. Maar bedoel dus waar de veerpoten inhangen...)

Matheo
12-05-2004, 18:26
ER IS GEEN VERSCHIL IN CARROSSERIE!!!!! (croisanterie.. whatever!)

ik bedoelde: "maar ik dacht dat een gti alleen kortere dempers en veren had, en GEEN "lagere" carrosserie ofzo..."
typefout, kheb mijn dag nie. en bedoel je veerschotels??

Fred
12-05-2004, 18:27
KUT!.... hoe heten die bulten nou waar de dempers en veren in hangen.... (ik meende de veerpoten.. Maar bedoel dus waar de veerpoten inhangen...)


De hele veerpoot bestaat uit: voorzijde: toplager, met wat moeren, een demper, een veer.....het geheel zit vast aan de fusee...

Soms word de fusee gerekend tot de veerpoot, maar inhet algemeen is de veerpoot de veer met demper en het bevestigings materiaal

Achter bestaat de veerpoot uit bovenlager, demper en veer. Die zit achter vast aan de achterdraag armen (onder)

Matheo
12-05-2004, 18:28
kan ook

Pedaalemmer
12-05-2004, 20:04
heej, je heb getankt! maar ik dacht dat een gti alleen kortere dempers en veren had, en "lagere" carrosserie ofzo...
mooi ding trouwens gtipower, vooral met de nieuwe velgen denk, ging je hem nou nog overspuiten ofzo??

overspuiten zit er voorlopig nog niet in....maar dat komt nog wel...moterblokje is prioriteit nummer 1

Dennis@polo86c.nl
14-05-2004, 21:53
Fred, meestal kan ik het wel met je postings vinden, maar hier klopt toch echt iets niet :rolleyes:

Vergelijk bijvoorbeeld standaard 1.3 met een GTI (ik noem maar).
Stel dat die GTI door zijn al zijn sportiviteit af fabriek 20mm dichterbij het asfalt hangt dan het standaard 1.3tje..
Dit hoogteverschil zit in de veren, die bepalen de hoogte.. :)

Neem je bijv nu een 2 sets 60/60 veren, die je op beide autos monteert:
voilá, beide auto´s even laag!!! :cool:

Dat een GTI origineel 20mm lager was, telt nu niet meer mee, de veren (die de hoogte bepalen) zijn immers vervangen, en wel bij beide autos.
Wat wel geldt:

De GTI gaat ten opzichte van zijn originele hoogte "slechts" 40mm naar beneden (want standaard al 20mm lager), de 1.3 gaat wel de volle 60mm naar beneden.

;)

Fred
14-05-2004, 22:06
Fred, meestal kan ik het wel met je postings vinden, maar hier klopt toch echt iets niet :rolleyes:

Vergelijk bijvoorbeeld standaard 1.3 met een GTI (ik noem maar).
Stel dat die GTI door zijn al zijn sportiviteit af fabriek 20mm dichterbij het asfalt hangt dan het standaard 1.3tje..
Dit hoogteverschil zit in de veren, die bepalen de hoogte.. :)

Neem je bijv nu een 2 sets 60/60 veren, die je op beide autos monteert:
voilá, beide auto´s even laag!!! :cool:

Dat een GTI origineel 20mm lager was, telt nu niet meer mee, de veren (die de hoogte bepalen) zijn immers vervangen, en wel bij beide autos.
Wat wel geldt:

De GTI gaat ten opzichte van zijn originele hoogte "slechts" 40mm naar beneden (want standaard al 20mm lager), de 1.3 gaat wel de volle 60mm naar beneden.

;)



Stel even voor: de 1.3 heeft een bodemvrijheid van 16 cm, die verlaag je met 6 cm, de bodemvrijheid word dan: 10 cm...oke?

De Gti heeft af fabriek een bodemvrijheid van 14 cm, 2 cm lager dan de 1.3 oke?? Die verlaag je ook met 6 cm, de bodemvrijheid word dan? Precies 8 cm...6cm zakken is 6 cm zakken,


Verklaar eens waarom iets wat al lager staat maar 4 cm zakt als de veren 6 cm korter worden?? We gaan uit van de hoogte zoals ie is vóór verlagen, dus de standaard hoogte wat bij betreffend model hoort....

Fred
14-05-2004, 22:19
Beter voorbeeld wellicht??

Stel je hebt twee stoelen, de een is 80 cm hoog (type 1.3), de ander is van een ander model en is maar 78 cm hoog (type Gti), dus 2 cm lager.

Nu zagen we van alle 8 de poten 6 cm af (verkorte veren), dan word de eerste stoel (de 1.3) 74 cm hoog, de tweede (de Gti) word dan 72 cm hoog.....of zou die dan opeens ook 74 cm zijn ??
:)

Dennis@polo86c.nl
14-05-2004, 22:47
Vout!

Stel je voor:

2 stoelen, 1 met 80cm poten, en 1 met 78cm poten.
Beide poten vervang je door poten die 6cm korter zijn, 74 cm dus :D

Nee, deze win je niet..:)
De hoogte wordt door de vere...ik bedoel stoelpoten bepaald toch? ;)

Fred
14-05-2004, 23:01
Vout!

Stel je voor:

2 stoelen, 1 met 80cm poten, en 1 met 78cm poten.
Beide poten vervang je door poten die 6cm korter zijn, 74 cm dus :D

Nee, deze win je niet..:)
De hoogte wordt door de vere...ik bedoel stoelpoten bepaald toch? ;)


LOL, nee we hebben het over de hoogte....Stel die stoelen hebben veren van 80 en 78 cm hoogte, die vervangen we door 6 cm kortere exemplaren, dus de ene krijgt poten van 74 cm en de ander poten van 92 cm......

Zo gaat het ook met veren.....

Ik zal het nog duidelijk maken: stel je hebt een Gti die af fabriek 6 cm lager staat dan een 1.3 ......die gaan we verlagen met 6 cm.......wat gebeurt er met die Gti?? Volgens jullie theorie NIKS want hij staat al 6 cm lager toch ??

Dennis@polo86c.nl
14-05-2004, 23:09
Precies, je hebt gelijk!

Want je vervangt de al 6cm lagere veren door eveneens 6 cm lagere veren...er verandert niks.. :)

Laatste poging ;)
Hoogte wordt bepaald door de veren, vervang je deze door andere veren, hebben de originele veren geen invloed meer toch?

Wat gebeurt er volgens jouw als je de veren eens tussen de GTI en de 1.3 gaat verwisselen? Staat de GTI dan niet ineens 2 cm hoger, en de 1.3 2cm lager?

Fred
14-05-2004, 23:29
Precies, je hebt gelijk!

Want je vervangt de al 6cm lagere veren door eveneens 6 cm lagere veren...er verandert niks.. :)

Laatste poging ;)
Hoogte wordt bepaald door de veren, vervang je deze door andere veren, hebben de originele veren geen invloed meer toch?

Wat gebeurt er volgens jouw als je de veren eens tussen de GTI en de 1.3 gaat verwisselen? Staat de GTI dan niet ineens 2 cm hoger, en de 1.3 2cm lager?


Nee je vervangt de veren door veren die nog eens 6 cm lager zijn......niet door gelijke veren.....

Het gaat met verlagen om het uitgangspunt........stel dat er geen veren onder zitten maar stalen strippen....van vaste lengte......bij de Gti zijn die 2 cm korter dan bij de 1.3........stel dat ze standaard bij de Gti 16 cm zijn. die vervang je door strips die 6 cm korter zijn...dan worden de nieuwe strips 10 cm

Bij de 1.3 zijn die strips 18 cm, die verkort je ook met 6 cm, dan worden ze 12 cm......toch??


Vertaal dat eens naar veren, en voila daar heb je het geheel duidelijk

Let wel we praten over kortere veren die korter zijn dan de standaard veren.....Dat is nou de reden waar GOEDE verlagingsveren aangepast worden aan het type auto, net zoals veren van een standaard Gti anders zijn dan die van een 1.3....niet alleen qua lengte maar ook qua karakteristiek, verlagingsveren voor een Gti zijn ook anders dan die voor een 1.3.....tenminste zo hoort het te zijn....Een Gti model heeft ook andere dempers, die kun je ook niet niet zomaar vervangen door iets wat onder een willekeurige Golf vandaan komt.....

Helaas rommelt me vaak maar wat aan en pleurt men maar wat onder een auto.....

zeker de goedkopere setjes, zijn vaak *universeel*.......

Tommy
15-05-2004, 09:36
Zijn we er al Fred...

We hebben dus allemaal gelijk met ons eigen manier van opvatten...

een CL en een GTI beide met hetzelfde universele FK 60/40 setje werden verlaagd.... ten minste dat is "onze" indruk... De CL wordt aan de voorkant dus 60 mm verlaagd. En de GTI 40 mm ten opzichte van de 20 mm die ze al had... Maar ook 60 mm totaal gezien de standaardhoogte van een Golf(die zien we als de hoogte van CL e.d.)

een CL en een GTI werden verlaagd met een 60/40 setje wat voor beide types de verlaging aangeeft vanaf de af-fabriek verlaging... GTI stond al 20 mm lager en met dit verlagingssetje zou je hem voor nog 60 mm verlagen. dan zou hij ten opzichte van de CL af-fabriek 80 mm lager staan... en is dus de GTI werkelijk nog eens 60mm. verlaagd. Dit is jou indruk... Misschien wel zo terecht.

De vragen zouden dus eerder moeten zijn:
is de FK set voor beide modellen gelijk, of zijn voor een CL en GTI 2 verschillende setjes 60/40 verlaging, die vanaf af-fabriek-hoogte 60/40 verlagen...

Dennis gaat uit van de zelfde dempers, GTI had standaard 20mm verlaginsveren(ten opzichte van de CL), en een CL had dus de standaard hoogte... voor elke set ga je de veren vervangen met 60mm verlagingsveren, maar let wel, 60 mm verlagingsveren vanaf de standaardhoogte!(CL standaardhoogte dus)

Fred gaat uit van 2 verschillende sets veren, 60 mm vanaf de CL af-fabriek hoogte, en een set 60mm verlaging vanaf de af-fabriek GTI hoogte(wordt dus een set veren die 60mm verlaagd ten opzichte van de al 20mm kortere veren die deze af-fabriek heeft)

tis een wereld van lezen en intepeteren... :D

Fred
15-05-2004, 09:58
Precies, daarom sprak ik ook vanaf het begin van 6 cm kortere veren.....dus 6 cm korter dan de standaard veren van een CL, en 6 cm korter dan de standaard veren van een Gti......

Het is dus beter om te spreken van: ik wil dat en dat type 4, 6 of 8 cm verlagen, welke veren heb ik daar voor nodig. Er zijn wel sets waarbij het aangegeven word dat je niet altijd de verlaging verkrijgt die ze opgeven, bij de sportkits van Koni, daar word netjes opgegeven: verlaging tussen de 35 en 45 mm, AFHANKELIJK van het type....

Er zijn ook losse veren verkrijgbaar, waarbij er wel degelijk veren die rekening houden met het feit dat sommige types al lager staan, en waarbij je dus echt nog een keer de verlaging krijg, waarvoor je de veren koopt.

Universele setjes die gaan inderdaad uit van een basisveer, die voor elk type dezelfde lengte veer heeft.en dan krijg je inderdaad dat je soms minder verlaging krijgt dan je eigenlijk wil......maar als je dat van tevoren weet kun je ook meer verlaging kiezen om toch op de gewenste verlaging te komen.

Uiteraard gaat dit hele verhaal niet op bij auto,s waarbij de standaard verlaging voor een sportief model al is aangebracht in de ophangings punten.

Samenvattend: Koop je een verlagingsset of veren die al een x aantal cm lager/korter zijn dan de standaard veren, dan zak je ook daadwerkelijk die x aantal cm, koop je een set die universeel toepasbaar is kan dat wel eens anders zijn.....

Maar bij universeel loop je ook kans dat je dus onder een Gti veren hebt zitten die dus qua veerkarakteristiek niet correct zijn, want een CL model heeft een ander veergedrag dan een GTi.....Een Gti model (of het nou VW is of een ander merk) is meestal stugger geveerd, en daar bedoel ik in dit opzicht niet de demper instelling mee. Veren kunnen door de manier waarop ze gewonden zijn verschillende karakteristieken hebben....van slap tot stug

Tommy
15-05-2004, 10:22
kortom... http://hotel.messageboard.nl/3584/images/smiles/wave.gif http://hotel.messageboard.nl/3584/images/smiles/tong.gif

Dennis@polo86c.nl
15-05-2004, 14:00
Nouja, het is inderdaad maar hoe je het bekijkt.

Een set die een bepaalde uitvoering een x cm verlaging beloofd zal dit ook wel waarmaken, maar kan bij een andere uitvoering weer meer of minder effect hebben in hoogte.

Ik gaf duidelijk aan uit te gaan van 2 dezelfde verlagingsets die bij auto´s gemonteerd werden die origineel niet even hoog stonden, maar het eindresultaat zou wel gelijk zijn.

:)

Fred
15-05-2004, 14:35
En ik ging dus uit van verlagen met een X aantal centimeters. Maar we zijn er uit, dat is het belangrijkste. :p

Tja en met de setjes van FK ben je goedkoop uit maar tis zeker niet de beste oplossing, ik heb de zooi zelf samengesteld, gele dempers van Koni, Eibach veren (40 mm korter dan de standaard veren), Bonrath toplagers.

Dat bevalt prima, maar eerlijk gezegd best prijzig :(

Pedaalemmer
17-05-2004, 08:57
er is maar 1 manier om echt te kijken wie gelijk heeft :D

@lunatik meet je bodemvrijheid op...dan doe ik dat ook. En weten we wie er gelijk heeft.

zlim he :D:D

LuNaTiK
17-05-2004, 09:37
jongens wat een verhalen!! Rustig maar hoor, FK heeft verschillende sets voor de 'normalen' en de GTI's Allemaal 60mm omlaag dus... Ik ben ook echt exact 60mm omlaag gegaan met de 1.6

Bodemvrijheid: onder de GTI-lip 10,5 cm... meer weet ik niet uit het hoofd, maar als je meer wilt weten Gtipowerrr dan moet je het maar even zeggen!

Pedaalemmer
17-05-2004, 10:30
haha mijne is 8cm vanaf de grond af naar mijn gti onderlip

mm..maybe fred is right :rolleyes:

Fred
17-05-2004, 10:58
Mwah, het gaat mij er niet om wie er gelijk heeft, het gaat er om dat je ten alle tijden moet kijken naar het uitgangspunt....En als dat al een verschil heeft zul je ten alle tijden dat verschil terug vinden bij gelijke verlaging.

Als je de juiste set neemt wat bij een bepaald model hoort krijg je ook de juiste verlaging

LuNaTiK
17-05-2004, 11:55
Dan had ik dus beter een verlagingsset van een GTI kunnen kopen??

Pedaalemmer
17-05-2004, 11:59
je had beter een GTi kunnen kopen :D:D:D

Fred
17-05-2004, 12:20
Dan had ik dus beter een verlagingsset van een GTI kunnen kopen??


Nee hoor, je hebt de juiste set gekocht die bij jouw model past, met de gewenste verlaging. Anders had je een set moeten kopen die voor jouw model 2 cm extra verlaging geeft, MITS je dezelfde bodemwvrijheid wilt verkrijgen. Het gaat er om dat JIJ tevreden bent :D :D

Pedaalemmer
17-05-2004, 12:33
ik wil wel ruilen met je kvind die van mij net iets te laag kan bij ons de oprit niet fatsoenlijk af...op gaat wel...pfff...kword er af en toe gek van ...

maar ja het staat retevet....en rijd geweldig..als ik rem dan remt hij ook beter (klinkt dat gek?) hij reageert echt goed op alles...behalve op drempels dan :D:D

Fred
17-05-2004, 12:40
ik wil wel ruilen met je kvind die van mij net iets te laag kan bij ons de oprit niet fatsoenlijk af...op gaat wel...pfff...kword er af en toe gek van ...

maar ja het staat retevet....en rijd geweldig..als ik rem dan remt hij ook beter (klinkt dat gek?) hij reageert echt goed op alles...behalve op drempels dan :D:D


Zou goed kunnen dat ie voor jouw gevoel beter remt: Door de verlaging kan de auto minder duiken als je remt. Je weet wel: de kont komt omhoog je remt.

Door minder te duiken word de remdrukbegrenzer voor de achter remmen minder aangesproken en heb je meer remkracht op de achterwielen. Ergo: meer remvermogen...

De remdrukbegrenzer zorgt er normaal voor dat de achterwielen niet voortijdig blokkeren bij hard remmen.

Modernere auto's zijn vaak al zodanig gebouwd dat de auto minder duikt....

Pedaalemmer
17-05-2004, 12:55
ik moet mijn remblokken nog wel vervangen. Nou hoorde ik dat er remblokken zijn die minder rotzooi op je velgen achterlaten. Klopt dat?

Fred
17-05-2004, 13:06
ik moet mijn remblokken nog wel vervangen. Nou hoorde ik dat er remblokken zijn die minder rotzooi op je velgen achterlaten. Klopt dat?

Klopt; de Greenstuff blokken....scheelt echt een hoop zooi.

RStrade importeert die zooi (http://www.rstrade.nl)

Pedaalemmer
17-05-2004, 13:33
wat zijn de prijzen van die dingen rondom?

Fred
17-05-2004, 14:00
wat zijn de prijzen van die dingen rondom?


Geen idee, op de site van RStrade kun je een dealerlijst vinden, wellicht kun je bij een dealer bij jou in de buurt eens navraag doen...

Johan-dtc
04-09-2004, 11:30
60/40 is kut bij mij loopt ie nu zo'n beetje overal aan, kost me me voorscherm :(


als je van dat verlagingsset af moet moet je het zeggen
ik zoek nog sowieso voor 6 cm