Area51
19-01-2007, 13:48
Zo, voor de vele 'liefhebbers' hier van Porsche remmen (én velgen) hier het volgende waar we mee bezig zijn.
Schijfremmen achter voor de T2a en T2b met Porsche 5x130 steek.
In eerste instantie bedoelt voor de velgen met de hogere etwaardes (bv 8x16 et52), maar in een later stadium
gaan we ook een set maken voor de oudere Porsche velgen, bv 7x16 Fuchs et23, of de 7x15 Cookie ook et23.
Wat we doen is het volgende .. alles (remtrommel, ankerplaat, handremkabels) achter wordt gedemonteerd, en
dan komt er rechtstreeks op de flens (die blijft standaard, 5x112) de 5x112 -> 5x130 adapter (Porsche flenzen
met 5x130 passen helaas niet), en over die adapter heen valt de 944 achterschijf (diam.286mm, dikte 20mm),
zodat de adapter 'verstopt' zit achter de schijf. (ff gauw terugbouwen naar 5x112 is er dan echter niet meer bij).
De remklauw achter die ik wil gaan gebruiken is van een 160kw Audi TT quattro, omdat die -bijna- dezelfde dikte
achter -ook een geventileerde- remschijf gebruikt.
*Waarom geen 'dikke' 4 zuiger Porsche klauw ??* hoor ik jullie denken, maar Porsche werkt zo'n beetje altijd met
een remtrommeltje in de schijf, en ik wil het zo simpel mogelijk houden. Voorts zijn 4zuiger remklauwen achter op
een T2a/ T2b redelijk 'overdone'.
Zodra de plek voor de remklauw bepaald is, zal er een steun/beugel gemaakt worden om de remklauw te bevestigen.
http://img239.imageshack.us/img239/7951/stormschade016ei8.jpg
Schijfremmen achter voor de T2a en T2b met Porsche 5x130 steek.
In eerste instantie bedoelt voor de velgen met de hogere etwaardes (bv 8x16 et52), maar in een later stadium
gaan we ook een set maken voor de oudere Porsche velgen, bv 7x16 Fuchs et23, of de 7x15 Cookie ook et23.
Wat we doen is het volgende .. alles (remtrommel, ankerplaat, handremkabels) achter wordt gedemonteerd, en
dan komt er rechtstreeks op de flens (die blijft standaard, 5x112) de 5x112 -> 5x130 adapter (Porsche flenzen
met 5x130 passen helaas niet), en over die adapter heen valt de 944 achterschijf (diam.286mm, dikte 20mm),
zodat de adapter 'verstopt' zit achter de schijf. (ff gauw terugbouwen naar 5x112 is er dan echter niet meer bij).
De remklauw achter die ik wil gaan gebruiken is van een 160kw Audi TT quattro, omdat die -bijna- dezelfde dikte
achter -ook een geventileerde- remschijf gebruikt.
*Waarom geen 'dikke' 4 zuiger Porsche klauw ??* hoor ik jullie denken, maar Porsche werkt zo'n beetje altijd met
een remtrommeltje in de schijf, en ik wil het zo simpel mogelijk houden. Voorts zijn 4zuiger remklauwen achter op
een T2a/ T2b redelijk 'overdone'.
Zodra de plek voor de remklauw bepaald is, zal er een steun/beugel gemaakt worden om de remklauw te bevestigen.
http://img239.imageshack.us/img239/7951/stormschade016ei8.jpg