Log in

View Full Version : gti motor in polo????


arjenenanja
14-01-2007, 11:08
hallo

past er een golf 2 gti motor in een polo steilheck van 1987, en welke problemen kan ik verwachten?

richard-polo
14-01-2007, 11:40
motorsteunen,aandrijfassen, versnellingsbak,motor die redelijk zwaar is voor de polo..

kun je beter een 1.6i of iets dergelijk nemen en inbouwen da,s wat makkelijker allemaal..

dus in principe teveel werk. ma het past wel.;-)

Der Typ Siebzehn
14-01-2007, 12:08
kun je beter een 1.6i of iets dergelijk nemen en inbouwen da,s wat makkelijker allemaal..

maar wel een 1600 "small-block"(EA111), van een Golf III of Polo 6N nemen (voor w.b.t als het allemaal wat makkelijker moet).

Larsv5
14-01-2007, 12:23
Hangt er vanaf hoeveel geld je er in wilt stoppen....??? Maar vergeet de computer, kabelboom, en het om keuren niet...

Suc7

arjenenanja
14-01-2007, 12:32
tsja alles kost geld.
maar wat voor problemen kom ik tegen als ik er een 1.8 8v gti in wil bouwen, want dat is eigenlijk mijn doel.

richard-polo
14-01-2007, 14:19
maar wel een 1600 "small-block"(EA111), van een Golf III of Polo 6N nemen (voor w.b.t als het allemaal wat makkelijker moet).

da,s logisch :thumbup: want big block is gewoon te groot voor polo modellen, ma daar zijn de meningen over verdeelt..
en anders moet je met het salzman frame gaan werken en dat hoeft dus niet met een small block...
maar het is al eens eerder gedaan bij onze duitse buren ;) 1.8i 8v

arjenenanja
14-01-2007, 14:44
tsja er zijn ook genoeg die er een 16v in bouwen, ik wil gewoon weten wat ik allemaal kan tegen komen.

richard-polo
14-01-2007, 14:45
die zijn er niet genoeg... omdat het een kut klus is..

wat je tegen kan komen!! zou zeggen lees eens m,n 1ste post! en da,s nog maar een beetje..


het grootste probleem is denk wel dat je veelal rechtdoor gaat als je een bocht wilt nemen. ;-)

Dennis@polo86c.nl
14-01-2007, 14:50
tsja alles kost geld.
maar wat voor problemen kom ik tegen als ik er een 1.8 8v gti in wil bouwen, want dat is eigenlijk mijn doel.

Het grootste probleem is dat NIETS past:

Motorsteunen komen niet overeen, en op verkeerde plek -> Salzmann (http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo1.htm) hulpframe gebruiken.

Aandrijfassen moeten aangepast worden, zie ook Salzmann site.

Uitlaat, elektriek etc zou ik dan het minst van wakker liggen.

Zoals Richard aangeeft: groot model blok is stukken zwaarder, gaat weggedrag niet beter van worden.

Kortom: eigenlijk de moeite niet, zeker financieel niet.

Opties:
- 6N GTI blok (1.6 16V, 125PK)
- G40 (1.3, 113PK)
- 1.4/1.6 van Golf 3/Polo 6N/diverse seats etc, met de nodige aanpassingen ook leuk vermogen uit te krijgen.

Berserker
14-01-2007, 15:20
Als je eraan wilt beginnen had je deze op ebay.de moeten kopen, was je al vrij ver...

Polo 16v (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=290068157277&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=019)

http://i10.ebayimg.com/06/i/000/82/22/cf2d_1.JPG
http://i12.ebayimg.com/02/i/000/82/22/d561_1.JPG
http://i8.ebayimg.com/01/i/000/82/22/db8c_1.JPG
http://i2.ebayimg.com/07/i/000/82/22/e138_1.JPG
http://i13.ebayimg.com/05/i/000/82/22/e715_1.JPG
http://i11.ebayimg.com/04/i/000/82/22/eea1_1.JPG

arjenenanja
14-01-2007, 15:21
dus wat is de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing?

Berserker
14-01-2007, 15:23
dus wat is de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing?

Hier niet aan beginnen....

Beter dan voor een polo 6n gti motor ofzo gaan kijken, of een g40 inbouwen en die tjoenen...

richard-polo
14-01-2007, 15:23
g40 erin da,s makkelijkste snelste en goedkoopste.. allemaal plug and play..

of deze polo kopen.

arjenenanja
14-01-2007, 15:36
aha
dus een g40 of een 1.616v 6n erin dus.

Dennis@polo86c.nl
14-01-2007, 15:40
dus wat is de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing?

Een Golluf 2 GTI kopen? :dance:

Tommy
14-01-2007, 15:44
Heb een 1600 small block liggen... maar wel met 020 bak(zo heet dat toch? die van de "big-blocks")

weet niet of je dan veel aan moet passen?

wordt momenteel een spruitstuk bij gemaakt, voor CBR carb,s die ik er ook bij heb, en een benzinepomp... versnellingsbak enz enz... Wat je verder aan moet passen weet ik niet.

Als je hier interesse in hebt moet je me even PB-en... weet verder ook weinig over de staat van het blok, maar mag wel weg voor een leuk bod in zijn geheel dan... ben aan het opruimen.

arjenenanja
14-01-2007, 15:44
Een Golluf 2 GTI kopen? :dance:

heb nog 3 golfjes staan maar wil eens iets anders vandaar...


kan ik misschien mijn eigen motor ook ombouwen naar g40 of een turbo of zo iets?
heb nu een 1.3 motortje

berendd
14-01-2007, 15:46
blok achterin bouwen, bak van een audi 80 erop en dan het blok op de plaats van de achterbank bouwen.

arjenenanja
14-01-2007, 16:00
blok achterin bouwen, bak van een audi 80 erop en dan het blok op de plaats van de achterbank bouwen.

dat gaat me net iets te ver

arjenenanja
14-01-2007, 16:15
is het ook mogelijk om mijn eigen motor om te bouwen naar injectie eventueel turbo?

richard-polo
14-01-2007, 19:38
dat kan ma de compressie is er niet naar. veel werk dus voor weinig tot geen resultaat.
dan kan je beter de g40 als basis nemen die tund lekkerder...

arjenenanja
14-01-2007, 20:11
anders moet ik maar eens kijken voor een GK blokje die heeft 75 pk toch?

Der Typ Siebzehn
14-01-2007, 21:05
da,s logisch :thumbup: want big block is gewoon te groot voor polo modellen, ma daar zijn de meningen over verdeelt..

ja, voor jou zal dat wel logisch zijn, maar of dat ook zo is voor hun(arjenenanja)...?

Koen is sleeping
15-01-2007, 12:41
anders moet ik maar eens kijken voor een GK blokje die heeft 75 pk toch?

Klopt, net als de 3F (de injectievariant)
Maar kijk anders eens voor een NZ en een Knobloch-motorsport-setje.
Dat gaat ook vlot richting de 80 pk en NZ's liggen op iedere hoek van de straat tegenwoordig.

arjenenanja
15-01-2007, 20:26
Klopt, net als de 3F (de injectievariant)
Maar kijk anders eens voor een NZ en een Knobloch-motorsport-setje.
Dat gaat ook vlot richting de 80 pk en NZ's liggen op iedere hoek van de straat tegenwoordig.


volgens mij heb ik nu een NZ motortje erin liggen?

richard-polo
15-01-2007, 20:36
een 55pk waarschijnlijk;)

arjenenanja
15-01-2007, 21:03
yup 55 dikke pk's :) met lekke kop en lekke Btank

mahler
15-01-2007, 22:33
tis ook altijd hetzelfde met die polo's ;)

patrick 86c
17-01-2007, 13:23
Dus;koppakking vervangen,ga direct langs serge voor meer lucht doorlaat.
en vervang de tank.
En plaats een 268'er nokker erin,benzine druk regelaar een knal geven en voila pk's er bij.

Sjon
17-01-2007, 21:58
.

sjampoo
18-01-2007, 08:46
tsja alles kost geld.
maar wat voor problemen kom ik tegen als ik er een 1.8 8v gti in wil bouwen, want dat is eigenlijk mijn doel.


Wat kom je tegen:

- Een groep mensen: die het je afraden.
- Een groep mensen: die het je afraden en andere opties aandragen.
- Een groep mensen: kan wel : zus en zo, maar raden het alsnog af.
- Een groep mensen: kan wel : zus en zo, maar raden het alsnog af, en dragen andere opties aan.
- Een groep mensen: kicken gaaf, maar verder van de hoed en de rand niets weten


Met andere woorden: niet doen. Als je meer of veel meer vermogen wilt dat de standaard 55pk die er nu in het vooronder ligt te slapen, pak dan eerst die benzine tank aan, de remmen en het onderstel.
Tegen de tijd dat je daar mee klaar bent, is er vast wel een leuke optie langs gekomen, hoekt de polo al helemaal lekker, en zijn 55 pk's al voldoende om de meeste standaard auto's bij te houden, zolang er af en toe maar een bocht of rotonde in de weg ligt: Hoek-Hoek

Dennis@polo86c.nl
18-01-2007, 09:58
[Tik op de vingers MODE ON]
Das dus de 120 pk versie: 085-bak erop en 't past zo in een polo86c.

-6N2 gti 1.6 16v 125pk past alleen 085-bak als je de bijbehorende koppelingshelft erbij hebt.

:chair: Zou je ook willen stoppen met tikken? :eek:

arjenenanja
19-01-2007, 16:33
bedankt voor de reacties jongens, maar ik ga hem eerst maar eens klaar maken voor APK en zo en dan kijk ik eens verder...
als er nieuws is omtrend de polo laat ik het hiero even weten...

Polodee
20-01-2007, 22:45
Pfff.... zijn er nog van dit soort leuke topics die meer dan 2 pagina's duren? Begon net leuk te worden! Maar goed, arjenenanja zijn na de APK weer hier terug...

Sjon
21-01-2007, 00:01
.

serge pot
21-01-2007, 12:14
en een 1.8 in het vooronder heeft nog een groot nadeel ,bochten ga je een hekel aan krijgen .
tevens het aanpas werk en het verkrijgen van een subframe is al een bult extra werk .
de langsdrager rechts zul je een stuk uit moeten halen anders past de krukas pouly niet .stuuruitslag wordt een stuk kleineer aangezien de bak aan de linker kant meer uitsteekt en dus tegen je wiel aankomt bij scherp insturen .

ik zou gewoon eerst je onderstel goed aanpassen (lees juiste verlagingsset en wielen band combi )
remmen upgrade ,van standaard naar g40 .
en waarom gelijk een 16 v .een abu 1.6 8v van golf 3 (l;et wel dat je de versie pakt waar de 085 aan past .zijn ook legio mogelijkheden mee (spreek uit ervaring )

tevens de aee uit de polo 6n ook een 1.6 8v motor , l

let wel dat je bij deze motoren als je deze op de 085 bakken zet van de polo 2 .je het vliegwiel(190mm )van een polo 2 zet ,met een start motor van een late polo 2f (reken 93) deze zijn smaller dan de originele oude polo2 start motoren en passen dus op de 1.6 motoren .tevens is het vliegwiel van de polo 2 lichter dan die van de golf 3 o0f polo 6n versie (scheelt een kilo) druk groep en koppelingsplaat wel van de originle 1.6 nemen (levert meer aandruk kracht op )



en met goede mogelijk heden is een 110 pk zo haalbaar en zelfs meer .

MartinGT
24-01-2007, 11:57
Filmpje van zoiets (http://videos.streetfire.net/search/polo/0/ea537204-1f87-4802-8ad8-98630052c497.htm) :cool:

Baldrimmer
24-01-2007, 12:05
Leuk filmpje .
Jammer dat hij het snelle bochtenwerk niet laat zien .
Weet wel waarom : dat gaat niet met zoveel kilo's voorin .
Onderstuur in het kwadraat :D

Vrees dat Anajaenajren nu weer opnieuw gaat zeuren over of het wel of niet kan .

Berserker
24-01-2007, 12:56
En je krijgt maar de helft van de pk's aan de grond, dan kun je beter meteen gaan kijken voor een sperdifferentieel, en dat kost weer een godsvermogen...

IK zou al blij zijn met 80pk in de audi :)

Dub-Detail
01-04-2008, 14:32
Als Anajaenajren echt zo moedeloos op zoek is naar meer cc's en meer pk's.
Neem dan een 1.6 GTI blok uit een 6N. Plus een G40/G60 of turbo (net wat je lekker vind). Pak je oude polo. Breng het geheel plus €20.000,- naar een tuner in duitsland.
Wacht een paar weken/maanden. En klaar is kees.

T lijkt mij vrij duidelijk dat het idee wat hij nu in het hoofd heeft niet heel erg handig is.
En dat alle andere radicale opties knaken kosten.

richard-polo
01-04-2008, 14:40
waarom een tuner in duitsland? zijn ze hier niet goed genoeg!!

ik heb een 1.6 16v met g60. het rijdt nog niet ma 20d euro ben ik bij lange na niet kwijt...
en indd ik heb voor deze motor gekozen omdat het nog net kan. alles daarboven te zwaar..... ma als ik alles over mocht doen was ik voor de turbo gegaan,. of bij g40 gebleven...

martiepartie
01-04-2008, 14:50
kijk, ervaringsdeskundigen. Daar heb je pas wat aan. Als je die 16vG60 aan de praat hebt praat je wel anders denk ik. Dat blok moet toch wel heel wat harder gaan dan een g40..!

Ik heb dit weekend een polo2 1.3G60 zien staan. Dat ziet er ook imponerend uit! Een enorme intercooler voor de bumper en een knoepert van een lader onder de kap.

Arjan en Anja tuffen waarschijnlijk met een verse apk rond, en zijn de hersenspinsels over de gti motor al weer vergeten :)

P.s. Richard, je mag wel ff pauze houden wat mij betreft??:)

richard-polo
01-04-2008, 14:56
oke dan ;) ik neem effe pauze..
de g60 zal nog niet veel sneller zijn dan de g40 was. die had 173pk met 230nm koppel. we denken dat de nieuwe setup met 0,8 bar op 195pk zit en 265nm koppel. koppel kan ook rond de 300nm uitkomen, ma dat is nog afwachten.zoals je weet zijn er meer factor,s afhankelijk van of die veel sneller is!!
ik ben eigenlijk voor de g60 lader gegaan omdat m,n g40 lader de motor straks niet genoeg meer gevult krijgt als die opgeboord is en de g60 makkelijk...

Dub-Detail
01-04-2008, 15:16
Was ook sarcastisch bedoeld van mij, ik heb mijn g40 stage 5 laten doen bij SLS.
Maar sommige mensen zijn tamelijk eigenwijs, vandaar.

richard-polo
01-04-2008, 15:26
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOGM8KC3.jpg
motorsteun moest verstevigd worden!! want da,s een drama bij polo..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAMRSZHR.jpg
de home made inlaat!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYOQX6ZD.jpg
zuigerbodemkoeling van 1.8i 20v...

dit is nog ma een keine selectie uit de ontwikkeling van m,n 1600 g60...


http://www.mijnalbum.nl/Foto-L33FFDCS.jpg
de polo van mark andreas(duitse kennis waar ik veeel info van krijg)

Dub-Detail
01-04-2008, 15:36
Kijk dat is serieuze tuning,
Ik ga in de toekomst ook aan een 16 klepper beginnen. Ik heb m'n G40 vorige winter wegebracht voor stage 5 naar SLS, en daarna heb ik er zelf nog het een en ander aan gedaan. Maar ik kom niet boven de 220 230pk uit omdat die simpelweg niet sneller de cilinders kan vullen en legen.

richard-polo
01-04-2008, 16:19
met een g40 kan je na mijn weten geen 220pk halen!! als jij 220pk hebt in je 1.3ig40 ben jij de 1ste... ook al is het bij sls gedaan!(een g40 lader kan makkelijk jouw blokje vullen)

Dub-Detail
01-04-2008, 19:04
T vullen is geen probleem maar t leeg krijgen wel. Maar wel gek dat ik volgens jou de eerste ben. Als die bij SLS van de bak kwam met 232,5pk om precies te zijn met uitdraai
Tis allang geen 1.3 meer. 1.5liter en alles maar dan ook alles maximaal bewerkt.
Maar als jij overtuigd ben van je gelijk, prima.
Succes verder met je project, kan wel wat leuks worden.

richard-polo
01-04-2008, 19:18
ja ma dat typ je er niet bij he!! dat het geen 1.3ig40 is.. 220pk met 1.3ig40 is onmogelijk... ik heb ze nog niet eerder gezien en ga al heel wat jaartjes mee in de polo wereld..

volgende keer wat duidelijker zijn en ik geloof je direct..
die 232pk aan de wielen? want dan nog is het redelijk veel voor een 1.5i g40.. ma goed het word al geloofwaardiger als er een 1471cc van gemaakt is!

ow ja en als je een uitdraai hebt en je plaats hem heb ik geen rede om te twijvelen :thumbup:

Dub-Detail
01-04-2008, 19:32
Ik zal een tussen de papieren graven.
Hij rijd ook maar iets van 5000km per jaar. Het is niet te doen om er daily mee te rijden. Files zijn dodelijk. Af en toe rij ik er eens mee naar me vriendin op een zomerdag. en voor de rest alleen 's avonds als het niet te druk en wat koeler is.
Op dit moment word die weer geopereerd. Hij ligt uit elkaar in me garage, de bak vind t geweld niet zo lekker. Dus er komt een hele nieuwe aandrijflijn onder. Voor de zekerheid.
Haha, volgende keer zet ik het erbij. Maar 200+pk uit een 1.3 dan moet je met zoveel overdruk gaan rijden dat je kop er bijna afgeblazen word.

Als ik het eerder had geweten had ik ook een 16 klepper Gti blok als basis genomen. kost een stuk minder. en de warmtehuishouding is ietsje beter als in mijn G40 blok.

richard-polo
01-04-2008, 19:45
als je motor te warm word, wat ik ook altijd had met de g50(en andre g40 rijders ook) dan moet je er een andere thermostaat in doen. op ebay zijn ze te vinden die gaan al open bij 75graden of 80 graden..
standaart g40 is volgens mij 90 graden!

en of het goedkoper is weet ik zo zeker nog niet!
ma hij gaat straks wel als een straaljager...

edit: beste advies wat ik kan geven is, neem een abu motor als basis...

Dub-Detail
01-04-2008, 20:31
Ik deed het ook voor het straaljager gevoel. Niks is lekkerder dan met een redelijk onschuldig ogende polo de dikste wagens zoek te rijden of iig bij te houden.
Die van mij trekt burnout tot het einde van ze drie. de vier word net te zwaar. en dan heb ik het over een burnout op het droge zonder handrem.
Want een handrem heb ik niet meer. Me trommels moesten plaats maken voor schijven.
En ik heb nog geen tijd om dat alles om te bouwen. Ik ga volgende winter een flyoff handrem erop zetten. Ook omdat het er ongelooflijk dik uitziet.

Maar een 16klepper 1.6 G60 moet ook echt als de brandweer gaan.

De vorige eigenaar van mijn auto tevens een vriend van mij waarmee ik alles doe. Die heeft een nu een golf 1 1900GTI16vG60. Die word geschat op 450pk. Siquentiele 6 bak derin. En ook verder maar alles aan upgrades wat er op te krijgen was.
Ik heb een keer me vriendin even meegenomen in dat beest voor een ritje. Die wil nooit meer in die auto. Haha.

Auto's is een prijzige hobby, maar wel de mooiste die er is als je het mij vraagt.

richard-polo
01-04-2008, 20:45
zo denk ik er ook over! beter gek met de auto als gek worden van de drugs... dat geld zie je nooit meer trug en bij je bolide wel.

enigste punt wat een zwakke schakel is is toch wel de versnellingsbak. met die 173pk nooit ergens last van gehad.
heb 1 heel jaar 16vg40 gereden kwa meetings rollerbanken en sloperije voordat ik hem uit mekaar trok omdat m,n ouwe genesis waar deze motor inlag totaal krom en gescheurd was!!! mijn advies aan jouw is dan ook verstevig alles, ma dan ook echt alles!! voorpootbrugge voor onder achter... las je motorsteun steviger en las wat punten door of verstevig ze met stalen driehoekjes..

het straaljager gevoel is leuk ma ik heb ma 1 jaar mogen genieten(oorzaak van de oude genesis was ook oude schade)ma het gaat echt ten kosten van je polo!! die zijn daar niet echt voor gemaakt..
700kilo met 240pk(dat is m,n doel) is toch lachen bij het stoplicht en cirquit..

de duitste kennis van me rijdt al jaren polo2f met 16v erin,.,.
eerst kompressor en daarna g60... ma dat gaat toch erg snel dat ding!! heeft nu rond de 260pk met vrijprogrameerbaar injectie van treijkt of zoiets!!! (duits)

ik heb nog een hoop foto,s van hem ergens online gezet hiero..

Dub-Detail
01-04-2008, 23:30
Ik had het er net met een maat van me over om morgen het blok+bak eruit te halen. En alles eens te tjekken op scheuren en kromtrekken. En nu lees ik jou reply met axact dat advies. Mijne ligt nu toch al voor een groot deel uit elkaar, heel het front is er al af. Dus ik pak het gelijk grondig aan. Ik weet dat er hier en daar al het een en ander vestivigd was. Dus ik ga eens kijken waar ik dat nog beter kan doen.

Maar de bak blijft de zwakke schakel. Nouja laat ik zeggen het hele aandrijfgedeelte.
Bij mij is er een kineet aan gruzelementen gedraait.
Ik laat nu een setje zware jongens uit duitsland komen. Dus ik hoop dat het dan wat beter heel blijft. Ik ga toch ook eens kijken voor een 16 klepper GTI blok. Heb ik weer wat te doen als me polo klaar is. Blok opbouwen en dan omlepelen. Enige nadeel waar ik veel mee te maken heb is dat ik bij een stoplicht sprint bijna niet weg kom. Ik start het liefst rollend met een vaartje van 20 30 km/h. en dan nog moet ik uitkijken dat ik niet te veel ga staan gummen. En het diff. is zo ontiegelijk gevoelig.
Maar idd, beter dat je je geld in je wagen stopt dan dat je klerezooi gaat nemen.

Sjon
03-04-2008, 17:16
.

De Limburger
14-04-2008, 20:17
Misschien een domme vraag maar heeft de topic-starter z`n tong verloren?, of weet hij van toeten of blazen en klapperen hem de oren nu na het lezen van al deze informatie, waar hij notabene om vroeg??

Gr Ronnie ik vindt het wel grappig eigenlijk..

Tjaap
14-04-2008, 22:43
Misschien een domme vraag maar heeft de topic-starter z`n tong verloren?, of weet hij van toeten of blazen en klapperen hem de oren nu na het lezen van al deze informatie, waar hij notabene om vroeg??

Gr Ronnie ik vindt het wel grappig eigenlijk..
als je op had gelet had je gezien dat dit topic meer dan een jaar oud was ;)

De Limburger
15-04-2008, 19:32
oh oke daar heb ik indd niet naar gekeken....exussemedaarvoor... gr ronnie;)

seven13
17-04-2008, 19:10
gewoon een g40 kopen ,reviseren en dan een beetje vermogen meer eruit proberen te halen.