Log in

View Full Version : dikkere koppakking G40 gezocht


sampo11
02-01-2007, 21:35
Wil graag de compressie van mijn G40 naar beneden brengen maar ben aan het zoeken maar kan geen leverancier vinden die een dikkere koppakking levert....
Iemand hier misschien een idee??
Alvast bedankt weer!

serge pot
03-01-2007, 21:13
dikkere koppakking is er zo 123 niet
maar de diesel variant heeft verschillende diktes
standaard g40 is 1,5 mm
die van de diesel :BV480 KOPPAKKING
DIKTE 1.61MM 3 GATEN PAYEN (volgens h-base.nl)
is dus 0,11mm dikker ,nu zul je denken das niks ,scheelt dus wel en deze pakkingen zijn sterker

sampo11
03-01-2007, 22:08
Zou eigenlijk rond de 3mm moeten hebben maar ik vertrouw een dubbele pakking niet zo.....

serge pot
03-01-2007, 22:15
of je laat een stuk ijzer 2mm dik lasersnijden in de vorm van een pakking hierbij doe je 2 koppakkingen van de motor:adx

serge pot
03-01-2007, 22:22
maar dan ga je dus richting de 7 op[ 1 ,wil je met 2 bar overdruk gaan rijden iwm turbo ipv g-lader?

sampo11
04-01-2007, 09:30
Ik heb een lange slag krukas erin gezet met 1MM overmaat zuigers icm een G60 lader ( is nou dus een 1.5 G60 ipv een 1.3 G40). Nou had ik alles uitgerekend en 4mm van de zuiger afgedraaid. alleen de kom had ik niet dieper gemaakt omdat ik de zuigerbodem intact wilde laten ivm de sterkte. Had niet verwacht dat de compressie nu zo hoog was dat ie niet start. Heb toen een dubbele koppakking gemonteerd om te testen en hiermee start ie wel goed (de startmotor draait nog steeds moeizaam maar hij start wel goed en rijdt prima).
Zat zelf te denken aan een rvs plaat te snijden van 0,8mm dik met 2 pakkingen ( zit ik op 3,8mm dikte), ben anders bang dat ik dan weer te weinig compressie heb...... Ben programmeur van lasersnijders voor werk dus dat is geen probleem! Heb alleen geen zin om verschillende combinaties te gaan proberen en elke keer de kop weer te lichten! Zal niet zo goed zijn voor het blokje denk ik

Dennis@polo86c.nl
04-01-2007, 10:01
Je kunt een startmotor van een diesel gebruiken, die heeft minder moeite met hogere compressie-verhoudingen.

Misschien vindt je nog iets bruikbaars in dit topic: klik (http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?;act=ST;f=12;t=4)