PDA

View Full Version : steilheck verlagen

Tommy
04-05-2004, 18:28
Hellow....

vraagje voor een maat van me:

een steilheck verlagen... wat kost dat ongeveer? een redelijke set, geen superhoge eisen, maar natuurlijk geen reesland spul....

Ik meende zelf dat er iets was met de fusees? iets bijzonders? of is het net als menig andere VW (golfjes/jettaatjes bijv..)

Een steilheck lijkt em wel wat als eerste auto: niet duur in: aanschaf, wegenbelasting en verzekering... En toch veel moois van te maken...

Christiaan
04-05-2004, 21:59
coupe is ook wel leuk hoor, ennuh ook niet zo duur...

sjampoo
05-05-2004, 06:44
Verlagen: Als je alles nieuw koopt, valt het wel mee qua prijsverschil met 'nieuw, maar dan voor golf'.

'Probleem' bij Polo is dat de voorste veerpoten 1 geheel zijn met de fusee: wil je een schroefset dan moet de complete veerpoot worden aangepast (meestal ruil deel).

Maar gewoon 'dempers + veren' is niet zo'n probleem.

Nog een leuke: spatbord randen van een steilheck zijn achter zijn 'laag-drempelig': Verlagen betekend OF kasten uitrollen (maar dat ziet er ECHT NIET UIT, op verzoek 100.000 foto's van lelijk gerolde wielkasten) OF gewoon smal blijven rijden. Ik heb nu 175 breed maar 185 kan eventueel ook, maar alleen als je het binnenste randje rolt. ET waarde word dan ineens HEEL belangrijk.

Tommy
05-05-2004, 08:34
dempers zijn dus wel zo verwisselbaar zonder de fusees aan te passen? dus een setje 60(voor) / 40(achter) zou er op moeten kunnen, bij wijze van?

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=69&stc=1

Is dit aan de voorkant te doen zonder schroefset?

Ik wist van de wielkasranden achter, maar das op zich wel te doen, want je ziet vele die het mooi op hebben gelost... :)

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=215
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=53

13 inch, en bumpstops achter. :cool:

sjampoo
05-05-2004, 08:40
Ja.. je kunt gewoon de dempers wisselen en veren wisselen.

Aanpassen: Tja.. Golf1 radlaufen 'voor' en uitrollen achter: Het ziet er allemaal best leuk uit... maar zonder is het echt beter!

(te veel gebarsten spatbordranden gezien waar de plamuur bij hing)..

er is maar 1 oplossing, die je slechts ZEER ZELDEN ziet, om met een steilheck breed te gaan:
http://www.86c.de/gastautos/polo2steilheck/christian/bilder/pc14.jpg

tenminste: das mijn mening :-)

Tommy
05-05-2004, 08:53
Das inderdaad zoooown gave bak die witte! G60 toch?(die velgen blijft een droom voor de jetta... :cool: ) die wielkassen zijn errug stoer, maar "gewoon" vind ik persoonlijk ook erg mooi.

die groene is toch niks aan geplamuurd? alleen randjes gevouwen denk ik? die blauwe gaat alleen om achter.

misschien zijn 14 ich 6J wolfrace ook wel stoer.. ;) :D ET zit volgens mij wel oke, maar dat zal ik nog eens testen/vergelijken met mijn huidige velgen.. die zijn ET 25 (te "breed" dus)

sjampoo
05-05-2004, 11:03
:) hihi

Gert
05-05-2004, 11:56
En laat die vriend hier lid worden .. ;)

En die Wolfraces gaan denk ik niet echt passen onder een Steilheck vanwege de lage ET waarde ...

Tommy
05-05-2004, 12:42
ET van de wolfrace haat volgens mij best hoog uitvallen... ik schroef er vanmiddag wel even 1 onder... We 'll see...

Vandaag iemand de maten van de Wolfrace op laten nemen voor zijn NSU project... :D :cool:

Volkswagenaar
05-05-2004, 19:15
Wat zijn de preciese maten velg/band die achter passen zonder 'grote' aanpassingen?

Tommy
13-05-2004, 14:02
staat in een topic: steilheckpics gezocht ofzo... kiek maares...

Nog een vraag over schroefset, fuseestukken enzo...:

Geld dit alleen voor de Steilheck? het fuseestukkenvervangeverhaal... Of geldt dit ook voor een "gewone" polo type II ofzo?(zou wel een ouwe willen op zich... jaartje of 84, vind ik de gril en bumpers et mooiste..) Als het verhaal niet geldt voor een gewoon coupeetje dan wil ik daar liever eens om gaan kijken... schroefset was toch wel een wens... :) En voor een '84-er steilheck zou me dat rond de 1200 euro's gaan kosten, hij is er namelijk alleen van KW dan...

Als ik het tot nu toe goed begrijp geld het voor zowel een coupeetje als voor een Steilheck?

Tommy
13-05-2004, 14:06
owjah... ff voor een verheldering misschien:

Jetta staat te koop, en in geval van verkopen(als ik em toch kwijt kan voor een, voor mij, voordelige prijs) wil ik eens rondkijken naar een polo... Heb leuke ideeën opgedaan... En een "oudere" polo is licht, klein, in aanschaf niet zo gekke duur, in onderhoud ook niet volgens mij, leuk, apart, wat schaarser als andere VW modellen(in de tuning dan)....

Sjon
13-05-2004, 16:03
.

Tommy
13-05-2004, 16:31
dacht ik al... hmmz oke

sjampoo
13-05-2004, 17:48
Tommert: jij gaat geen Polo kopen..

Koop gewoon die van mij,.. :-)

Tommy
13-05-2004, 18:18
kans is ook niet heel groot nee... maar het lijkt me wel leuk!

sjampoo
13-05-2004, 20:07
Ons aller Gertje heeft vandaag weer even mogen karren in een Polo....

Kans is groot(er) dat hij er weer 1 koopt als/dan jij..

Tommy
13-05-2004, 20:09
als en dan houd ik ook nooit uit elkaar....

De kans is wel groot, erg groot, dat als de jetta niet meer van mij is, ik een polow koop...

polo 3
16-05-2004, 16:06
ik heb trouwens nog een kw dempers en veren set te koop,verlaging weet ik niet precies,kan goed 6 zijn want de polo was best laag........

Tommy
16-05-2004, 16:40
hmmz.. misschien voor t.z.t.