PDA

View Full Version : Schurend/tikkend geluid links-voorin de polo coupe

martijnvanderh
13-12-2006, 22:46
Dametjes en heertjes!

Even winterwielen wezen kopen, en het volgende was er aan de hand op de weg er naartoe en op de terugweg.

Op een 80-weg zag ik in de verte stoplicht op rood springen. ik liet de wagen (polo 2 coupe) lekker uitrollen. Toen hoord ik plots duidelijke schurende tikjes links voorin de wagen. Kon niet goed horen of het vanuit de motor of het wiel (aandrijving/ophanging) kwam. Daarna wat dingen uitgeprobeerd om vast eea uit te sluiten.

1)Bij gas geven verdwijnt het geluid
2)Bij koppelen verdwijnt het geluid
3) bij remmen verdwijnt het geluid
4)uit laten rollen op een afrit van de snelweg (sturend naar rechts) hoor je het ook niet meer, maar zodra je daarna je stuur weer recht hebt, komt het geluid meteen terug.

Probleem is alleen tussen 80 en 40 km per uur in lage toeren. (hoogste versnelling, 4e) als ik in 3e versnelling probeer begint het geluid bij een lager km/h. iets van 60 of zo.
Bij optrekken hoor ik niets tussen die 2 snelheden.
Bij stationair draaien hoor je het geluid wel, maar dan niet zo hard. Kan moeilijk horen of het nu uit de motor komt of bij het wiel linksvoor.

Ik hoop dat dit niets ernstigs is,
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn???

Alvast super bedankt voor jullie moeite!!!

Joey_G40
14-12-2006, 19:25
Mischien is het het schildt van je rem (de kap achter de remschijf) die tikt en schuurt heb ik ook gehad

martijnvanderh
14-12-2006, 20:49
Heb je dit ook gehad met dezelfde 'symptomen' als ik?

Het geluid is gekomen nadat ik hard door een greppel heen ging. klonk niet echt geweldig op dat moment.

Hoe komt het dat het geluid niet constant is als ik gewoon gas geef dan?

Joey_G40
14-12-2006, 21:35
Heb je dit ook gehad met dezelfde 'symptomen' als ik?

Het geluid is gekomen nadat ik hard door een greppel heen ging. klonk niet echt geweldig op dat moment.

Hoe komt het dat het geluid niet constant is als ik gewoon gas geef dan?

Hmm.. Ik heb het ook niet constand gehad alleen met vooruit en achteruit in parkeren .