View Full Version : Stuurkogel vraagje [32B]
Ik moet de stuurkogel van mij 83'er Passat weer vast zetten, maar het binnenste pinnetje [waar de moer op moet] draait mee en zo wil hij dus niet vast.
Iemand een oplossing? Ben bang dat als ik hem goed vast knijp ik dat hele pennetje/schroefdraad dan vernaggel...
cabrio82er
11-12-2006, 14:05
zorg dat je de kogel in de het konische gat duwt, omdat het konisch is zal de stuurkogel dan klemmen, kan wat kracht kosten anders een klem erop zetten. Dus gewoon erin hangen en dan klemmen dan draait de kogel niet meer mee, van de schroefdraad aflbijven idd.
Daarom, denk vraag eerst maar even.
Dankjewel dude!! :rock:
cabrio82er
11-12-2006, 15:02
Succes, blijft altijd leuk werkje die stuurkogels...
Het wil niet. Goed aanknijpen niet. Blok eronder en daar de auto op laten zakken ook niet, hij blijft doordraaien.
Tips?
Is de schroefdraad wel goed schoon? Gaat het conische gedeelte wel helemaal erin? Heb het ook wel eens gehad, maar het klemmen is het altijd gelukt
En anders even met een haarföhn (GEEN verfstripper!) de kogel verwarmen, hierna pas erin zetten en de auto erop laten zakken. De verwarmde kogel zal iets uit gaan zetten en het fuseehuis niet dus misschien dat dat wil!
Wat ik doe als ik zo'n meedraaiende kogel heb, is met een grote sokkentang de kogel en het fuseestuk bij elkaar knijpen, evt iemand anders gelijktijdig de moer vast laten draaien (bijvoorbeeld met luchtgereedschap).
idd goeie stijn, luchtsleutel, daarmee moet het goedkomen. Ook de oplossing voor mee draaiende zuigerstang van de veerpoot :)
Maar niemand in de buurt met luchtsleutel....
Zal het eens proberen, bedankt voor de tips mannen!
Is gelukt! Even de borgmoer warm gestookt.
:rock:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.