View Full Version : G60 krijgt veelste veel benzine ! Help...?
PJVL_G60
23-10-2006, 20:37
Hoi,
Pas geleden al iets over de kleppen gevraagd, maar dat viel gelukkig reuze mee :) ... Nu het volgende:
Mijn Golf G60 krijgt veelste veel benzine ! Stationair loopt die zwaar beroerd en als je dan na een tijdje een beetje gas geeft en het weer loslaat knalt die ook. Als ik een stuk ga rijden en trap het gas een beetje en kijk in mijn binnenspiegel is het helemaal zwart van de damp :eek:
Het leidingen / slangen zijn allemaal nagekeken op lekkage maar niets gevonden. Ben zelf niet erg technisch dus zou niet weten wat het dan wel kan zijn? Iets met de injectie misschien?
Hoe kan ik dit oplossen..
MVG
PJVL_G60 :redface:
vwleusden
23-10-2006, 20:39
Moet je toch ergens in je vacuum gaan zoeken of je drukregelaar heeft het begeven.
lambdasonde.. ff de stekker van de lambda eraf en kijken of het verschil geeft.. geen verschil lambda kapot
mellowyellow20VT
23-10-2006, 20:41
Evt de map sensor die op de plasticdruk buis zit.
zat gisetr op de A10 achter een donkere golf, lijkt op de jouwe, en die knalde opeens ook behoorlijk in een tunnel....was jij niet?
PJVL_G60
23-10-2006, 20:47
Bedankt voor de supersnelle reacties tot dusver !! Echt super, zal het allemaal eens eventjes noteren en ermee naar de monteur gaan :) Hoop dat we het kunnen fixen 1 dezer dagen..
PJVL_G60
23-10-2006, 20:49
zat gisetr op de A10 achter een donkere golf, lijkt op de jouwe, en die knalde opeens ook behoorlijk in een tunnel....was jij niet?
Hmmm...A10 waar ligt dat zo ongeveer in de buurt ? Lijkt mij sterk dat ik dat ben geweest maar je weet nooit.. :rolleyes:
PJVL_G60
23-10-2006, 20:55
Nee, dat kan ik niet zijn geweest :)
Dennis@polo86c.nl
23-10-2006, 22:56
lambdasonde.. ff de stekker van de lambda eraf en kijken of het verschil geeft.. geen verschil lambda kapot
Moet het niet zijn: wél verschil: lamda stuk?
Zonder lambdasonde aangesloten moet ie in een noodprogramma gaan lopen, maar dat is vaak beter dan wanneer er een kapotte sensor aangesloten is.
dennis lees je tekst nog eens en denk eens na..
als ie stuk is loopt ie al in noodloop.. ooh ja..
dus als je de stekker eraf haalt en er is geen verschil.. Tadaa lambda stuk..
PJVL_G60
24-10-2006, 14:18
He, bedankt voor de reacties allemaal ! Super..
Ik wil even weten hoeveel draadjes zo'n lamdasonde heeft 3 of 4 ? Of is dat zo niet te zeggen?
kan 3 kan 4 zijn als ie 4 heeft dan heeft dat met een voorverwarming te maken
vwleusden
24-10-2006, 14:32
3 of 5 polig is ie in ETKA ;)
ring amsterdam....
was tie groen of zwart? Ik rijdt daar wel eens en ik klap als een malle ;)
Dennis@polo86c.nl
25-10-2006, 12:14
dennis lees je tekst nog eens en denk eens na..
als ie stuk is loopt ie al in noodloop.. ooh ja..
dus als je de stekker eraf haalt en er is geen verschil.. Tadaa lambda stuk..
Niet helemaal mee eens, in noodloop hoeft een motor niet erg beroerd te lopen.
Kapotte sensoren zorgen er niet altijd voor dat de motor in noodloop gaat, maar kunnen de motor wel heel slecht laten lopen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.