PDA

View Full Version : Chinese Jetta --> kentekenuitsparing te smal

RedJet
24-12-2003, 17:51
Hallo Vw-friex,

Ik was vanmiddag lekker vroeg thuis en het was nog licht, dus ik dacht eindelijk even m'n Chinese achterlichten met bijbehorende paneel erop te zetten. Helaas bleek de kentekenuitsparing op het paneel te smal. :(

Kan iemand zeggen of en waar je smallere kentekens kunt bestellen? Ik heb al op internet gekeken voor een Amerikaans model, maar daarvoor moet je weer een aantekening op je kentekenbewijs hebben,...blabla.. regels... :x, .....of kun je zo'n aantekening erbij laten zetten? De uitsparing op het paneel is 44x15 cm.

Marco
24-12-2003, 18:51
Daarom staat er bijv bij de engelse leveranciers van tuningsonderelen bij bijv een achterklep dat de kenteken uitsparing europees is, of bijv americaans.

En je mag idd op een europese auto geen smal kenteken voeren. Vriend van me rijd in een Amerikaanse Triumph Spitfire 1500, en daar staat op het kenteken dat er smalle platen gevoerd mogen worden.

Denk dat het een heel eind ophoudt..............

RedJet
24-12-2003, 20:50
Je moet idd in het kentekenbewijs een aantekening hebben staan dat het Amerikaanse 18.2 model gevoerd mag worden. Maar kun je dat dan niet regelen bij de RDW ofzo? Ik meen toch al Golf2's gezien te hebben met een smal kenteken.

Een andere optie: emigreren naar België :)

Allart-Ghetta
24-12-2003, 20:59
Je kan ook niet goedgekeurde US formaat kentekens bestellen, kostte mij maar 16 euro voor 2 stuks. En de boete is 57 (per plaat denk ik) dus dat valt ook wel weer mee mocht je een zeik agent treffen. Je originele plaat inkorten is ook een optie maar zal ook wel verboden zijn (het NL gedeelte eraf zagen ofzo).

RedJet
24-12-2003, 21:26
Tja, ik wil liever met niemand gezeik hebben. Gewoon een legale optie dus. Dat NL-teken eraf zagen valt teveel op. Kun je niet probleemloos zo'n motorplaat bestellen/gebruiken? zoals hier maar dan vanachteren zeg maar:

http://www.autotrack.nl/car-img/1390067.jpg

RedJet
24-12-2003, 23:10
Hmmmz, nog effe wat rondgesnuffeld en de regels zeggen dat als je fabrieksmatig genoeg ruimte hebt voor het kenteken dat je geen Am. plaat kan krijgen....sh*t! ....maar ik weet nog wel een andere oplossing, whehehe (legaal hoor)

Tjaap
25-12-2003, 01:24
en zo'n plakplaat? zoals de alfa's en miata's enzo hebben

Chrispy
25-12-2003, 08:59
en zo'n plakplaat? zoals de alfa's en miata's enzo hebben

is ook illegaal, deze auto's worden door de dealer met een plaat geleverd, maar laten het aan de eigenaar om ze er wel of niet op te zetten.

vwleusden
25-12-2003, 12:12
Ik vind die gele plaat uberhaupt lelijk. Heb voor de vorige auto ooit duiste platen laten maken en dat is een stuk gaver.

Antera
25-12-2003, 13:43
Ben ook al lang bezig geweest om kleine platen te laten maken maar aangezien de kentekenplaten zijn genummert en geregistreerd is het niet zo makkelijk meer ze alsnog te laten drukken dat is wat ik heb onder vonden

Marco
25-12-2003, 13:47
Precies en dat is nou net juist het doel van die nieuwe platen :)

1 Oplossing, amerikaanse Golf 2 importeren :D

RedJet
25-12-2003, 14:07
Hmmmz, dat wordt een lastig probleem maar er zijn meer mogelijkheden:
1. Verhuizen naar België, kentekens zijn daar kleiner -> geen optie, controle is ook strenger (voor gewone burgers dan)
2. Vierkant nummerbord aanvragen -> steekt te veel naar onderen uit
3. Kentekenplaat van motorformaat -> past perfect! Zou dat kunnen?

en als 3 niet kan dan haal ik een origineel paneel van de sloop. De Chinese lichten zijn wat groter, dus moet ik die uitsteeksels boven de lichten eraf zagen. ff primen en in kleur spuiten en dan past alles perfect. Misschien minder mooi, maar zo kan het denk ik het best.

jan_gti_16v
25-12-2003, 15:25
he straffe gast ik ben zelf ook bezig met kleine platen op me 2
want ik heb me achterklep dicht en me plaat in de bumper en
toen heb ik bij mij op de zaak f aan een man van de rdw gevraagd
of ik kleine platen in me achterbumper mocht voeren
toen heeft hij gezecht dat als de uitsparing voor de plaat geen ruimt biedt voor een g.a.i.k. plaat dat ze er dan niks over kunnen zeggen.
dus f de uitsparing kleiner (maat voor 18.2 plaat) maken afspraak maken bij de rdw en dan kan je gewoon de kleine plaat legaal op je voiture zetten

MauSeR35
25-12-2003, 15:37
wel flauw dan dat het zo niet mag als ze het dan toch zo makkelijk toelaten, maarja zal wel weer met het geld te maken hebben.

RedJet
26-12-2003, 02:15
he straffe gast ik ben zelf ook bezig met kleine platen op me 2
want ik heb me achterklep dicht en me plaat in de bumper en
toen heb ik bij mij op de zaak f aan een man van de rdw gevraagd
of ik kleine platen in me achterbumper mocht voeren
toen heeft hij gezecht dat als de uitsparing voor de plaat geen ruimt biedt voor een g.a.i.k. plaat dat ze er dan niks over kunnen zeggen.
dus f de uitsparing kleiner (maat voor 18.2 plaat) maken afspraak maken bij de rdw en dan kan je gewoon de kleine plaat legaal op je voiture zetten

Heeee dat geeft hoop! Bedankt voor je reactie, Jan GTI. Zo te horen heb jij dus zonder al te veel problemen een 18.2 plaat op je auto. Hebben ze dan ook een aantekening in je kentekenbewijs gezet? Kun je ook eens een foto laten zien? Ik ben wel benieuwd.

Antera
26-12-2003, 12:29
Idd wil ook wel graag weten/zien dat ze een aantekening op je kenteken maken.Als ze je aanhouden en het stata niet op kenteken ben je gewoon strafbaar. Zulke dingen moet je schriftelijk hebben niet mondeling

Jurgen Santana
28-12-2003, 23:30
Die aantekening op je kenteken kun je denk ik wel vergeten. Zelfs op een origineel USA Golfje willen ze hier nog weleens moeilijk overdoen. Zo'n plaat als bijvoorbeeld op een Kever zit aan de achterkant mag wel. Hier hoef je ook geen aantekening voor te hebben daar dit als een gewone kentekenplaat gezien word.

Dit is echter wel een joekel van een kenteken. Ik heb er eens een achterop mijn Jetta gehouden en hij viel voor een deel over het Vw-embleem heen. Hij is namelijk wel 21 cm hoog!!! :( De breedte was iets van 30 cm ofzo??

|| RS ||
29-12-2003, 20:23
StraffeGast ... ik heb DE oplossing ...
Gewoon je achterklep door ene plaatwerker een mooie metalen plaat aan je achterklep laten lassen (dus niet een paneel), er een half dichte uitsparing in laten maken en je klep openen met zo'n mechanisme ... dan komt ie er zo uit te zien als die witte Jetta van Wytze, remember ... toch nie slech dacht ik zelf ...

RedJet
29-12-2003, 21:58
StraffeGast ... ik heb DE oplossing ...
Gewoon je achterklep door ene plaatwerker een mooie metalen plaat aan je achterklep laten lassen (dus niet een paneel), er een half dichte uitsparing in laten maken en je klep openen met zo'n mechanisme ... dan komt ie er zo uit te zien als die witte Jetta van Wytze, remember ... toch nie slech dacht ik zelf ...

Heee llRSll, de kampioen foto's posten heeft het nieuwe forum ook gevonden! Een stalen plaat zou idd het mooiste zijn ja, maar ik hou het ff bij het paneel want die kan ik makkelijk ff verwisselen ivm APK. Ik heb inmiddels het RDW gemaild en ze zeggen dat ik een afspraak moet maken bij de regiovestiging voor toekenning Am. kenteken. Ze stonden er niet direct afwijzend tegenover, dus dat is al positief!

jan_gti_16v
02-01-2004, 10:03
Ik heb het er alleen over gehad met die vent van de rdw die komen dagelijks bij mij op me werk dus ik kan wel een potje breken bij die gasten en hij heb gezegd dat ze niet moeilijk kunnen doen omdat er toch niks anders past dan een kleine plaat en idd je krijgt een aantekening op je kenteken bewijs... maar heb het zelf nog nie bumper is nog nie klaar dus nog f wachten en dan volgen de foto's

Gert
02-01-2004, 10:36
FF mijn 2 cents ..

Amerikaanse Audi Fox vanuit duitsland geimporteerd : amerikaanse platen kon ik wel vergeten bij de RDW
Betekent dus dat ik de rubbers die op mijn bumper zit moet inkorten ..
OF doet de RDW aan willekeur ? Die Alfas mogen ook niet met kleine platen rijden

Allart-Ghetta
02-01-2004, 12:39
Ik ben heel benieuwd, maar dan moet je aan de voorkant wel een grote kentekenplaat voeren neem ik aan, daar is altijd ruimte genoeg.

jan_gti_16v
02-01-2004, 12:53
nee als je 18.2 op je kenteken heb dan mag je voor en achter kleine platen voeren zonder dat de blauwpijpen er moeilijk over kunnen gaan doen...
zodra ik meer weet dan laat ik het weten...
p.s. nee hoor ze doen niet aan willekeur maar ja dat je die gasten kent helpt mischien wel...

RedJet
04-01-2004, 00:20
Misschien een ideetje om de uitsparing op maat te zagen en de uitsparing van een Renault Mégane erin te plakken?

http://www.helsinki.fi/~ylikoivi/pictures/megs4.gif

LuNaTiK
04-01-2004, 12:45
Beetje te rond voor onze blokhutten op wielen ben ik bang ;)

RedJet
04-01-2004, 18:44
En deze van een Golf3 Variant?

http://www.autotrack.nl/car-img/foto_2/1416147_2.jpg

Jurgen Santana
31-08-2004, 20:58
Ben je er nog uit gekomen met je chinese achterlichten???

RedJet
31-08-2004, 21:22
Neej,.... ze liggen in de berging

Jurgen Santana
31-08-2004, 21:45
Zo'n probleempje moet toch uit te komen zijn? Zonde man :(

RedJet
31-08-2004, 21:51
Ach, m'n kont ziet er nu zo uit:

http://img.photobucket.com/albums/v44/StraffeGast/Jettarossa01.jpg

Ben ik ook al tevreden mee

Allart-Ghetta
06-09-2004, 22:32
Iemand het nog voor elkaar gekregen 18.2 vermelding op het kenteken te krijgen bij de RDW op een auto waar voorheen een normaal formaat plaat op paste?

Jurgen Santana
06-09-2004, 22:58
Ik vrees van niet. De RDW word steeds moeilijker. Mischien moeten we gaan infiltreren.

Iemand zin om daar te solliciteren? :confused:

Melvin
07-09-2004, 08:26
weten politieagenten uberhaupt wel wat 18.2 betekent als dat op je kentekenbewijs staat :S... en zouden ze als ze een auto zien met klein kenteken die auto gelijk aanhouden? zat mensen blinderen hun auto, mag ook niet altijd :S

ik wil ook graag die platen: mijn mening, laten maken voor zover dat gaat, moet toch wel te regelen zijn ofniet? en dan gewoon erop zetten... denk niet dat je er OOIT voor aangehouden zal worden...

Jurgen Santana
07-09-2004, 11:50
weten politieagenten uberhaupt wel wat 18.2 betekent als dat op je kentekenbewijs staat :S... en zouden ze als ze een auto zien met klein kenteken die auto gelijk aanhouden? zat mensen blinderen hun auto, mag ook niet altijd :S

ik wil ook graag die platen: mijn mening, laten maken voor zover dat gaat, moet toch wel te regelen zijn ofniet? en dan gewoon erop zetten... denk niet dat je er OOIT voor aangehouden zal worden...

Een vriend van mij word minimaal een keer per jaar aangehouden ivm die kentekens. Maar hij heeft 18.2 op zijn kentekenpapieren staan! :biggrin:

RATFINK
07-09-2004, 21:42
Grijze Golf3 zeker :D

Jurgen Santana
07-09-2004, 21:43
:wink:

hajee
07-09-2004, 21:57
voor 18.2 moet je een gesloten nis hebben waar geen plaat van normale afmetingen in past of een nis die open is aan de onderzijde waar geen normale plaat in past en de bovenkant van deze nis maximaal 51 centimeter boven het wegdek ligt.
verder moet je dan nergens de mogelijkheid hebben om ergens anders op de achterzijde van je auto de plaat naar toe te verplaatsen. zoals bijvoorbeeld
op je bumper, en zeker niet onbelangrijk. als de auto een nationale of europese typegoedkeuring heeft en de opname van een kleine plaat staat niet in deze typegoedkeuring vermeld, krijg je geen 18.2 vermelding op je kentekenplaat.
er is bijvoorbeeld wel een nationale typegoedkeuring voor een mx5"miata"
dus de amerikaanse uitvoering, en deze krijgt dus standaard de 18.2 vermelding op het kentekenbewijs.
voor de apk moet je goedgekeurde platen hebben en als er 18.2 op zitten moeten deze dus zijn ook voorzien van een stempel en vermeld staan op je kenteken.
duidelijk?? :D