PDA

View Full Version : probleem met ruitenwisser en kachel, golf 2


Alex
18-12-2003, 17:36
mn meisje heeft een golf 2 1.3cl. gewoon een leuk ding.
nu heeft ze de laatste tijd last met de ruitenwissers, alleen
de normale stand doet het, interval en snel niet.
ook doet de kachel het alleen op stand 3.

wat kan dit zijn? relais? zekering?


hoor et graag

vwleusden
18-12-2003, 17:55
Je heb meerdere opties... neem aan dat het niet tegelijk is gekomen.

Voor de ruitenwisser:

- wissermotor
- relais
- hendel bij stuur

Kachel:

- potmeter
- kachelmotor zelf

Antera
18-12-2003, 20:52
lijkt me idd precies wat dennis zegt. Of er moet een schakelaar kapot zijn van de kachel

Alex
18-12-2003, 21:05
et "leuke" is dat et eigenlijk gelijktijdig is aan komen waaien..

zal morgen es ff kijken..
alvast bedankt!


Alex




a.k.a Alex G60

Antera
18-12-2003, 21:07
kan dus ook een draadbreuk zijn ofzo dit zijn geen leuke dingen om uit te zoeken

dennisv
18-12-2003, 21:25
ik heb ook eens zoiets gehad en dat bleek me contact schakelaar te zijn achter het contactslot

Rallyegek
19-12-2003, 13:19
dat had wolfsburg8v ook, geen licht, ruitenwisser en achterruitverwarming, dit kwam ook door het contactslot.

jeroenk
19-12-2003, 13:59
Ik heb ook elektronica problemen gehad. met aanjager en dashbord verlichting, check al je massa punten, bij schakelaars even doormeten of je spanning hebt, massa van zekering kast enz enz

niels_g60-power
21-12-2003, 17:57
vaak is het ruitenwisser probleem het relai en voor de kachel kan het ook wel eens de kachelweerstand zijn en als dat het is ,,meten is weten" als je een draadbreuk ofzo hebt

vwleusden
21-12-2003, 22:38
,,meten is weten"

Mooi gesproken Niels... je haald me de woorden uit de mond.

Massaounten moeten idd goed schoon zijn en niet geoxideerd. Maar ik denk dat je het beste de eerst genoemde punten kan controleren waarmee je een heleboel uit kan sluiten.

Allart-Ghetta
24-12-2003, 21:17
Mijn gokjes zijn:
ruitenwissermotor (de motor zelf dus) die heeft 2 snelheden, en voor interval gebruikt hij ook de snelle snelheid dacht ik.
kachel: weerstand op de kachelmotor te warm geworden en dus is de smeltzekering uitgefikt, kan je een draadje op solderen of een andere halen.

MauSeR35
25-12-2003, 15:23
ja maar die zekering fikt nietzomaar door, meestal gebeurd dat omdat de aanjagermotor te zwaar loopt en dan te veel sroom moet trekken.

Allart-Ghetta
29-12-2003, 21:24
ja maar die zekering fikt nietzomaar door, meestal gebeurd dat omdat de aanjagermotor te zwaar loopt en dan te veel sroom moet trekken.

Mijn ervaring is dat als je hem ALTIJD aan hebt staan op standje 1 dat ie dan uitfikt.

MKII freak
03-10-2004, 19:20
Ik heb het ook al een gehad en bij mij was t mijn schakelaar die het begeven had.
Good luck!

Pedaalemmer
04-10-2004, 15:23
ik heb het probleem ook gehad en dat lag ook aan het contact was een of ander stekker blokje wat erachterzat wat vervangen moest worden.

MauSeR35
04-10-2004, 20:55
so das weer een ouwe koei!

AZRAIL
04-10-2004, 22:18
ik had dat probleem ook een enige tijd geleden, een vriend van me net zo. in bijde gevallen bleek het de weerstand op het motortje te zijn. die zorgt ervoor dat stand 1 en 2 geremd werken. stand 3 werkt op volle stroom, daar heeft ie geen weerstand nodig. vandaar dat altijd 3 wel werkt en 1+2 niet

Chrispy
05-10-2004, 04:31
Mijn ervaring is dat als je hem ALTIJD aan hebt staan op standje 1 dat ie dan uitfikt.

alleen als je de fan niet bijhoudt. bladeren en takjes in de bak van de fan verdwijnen niet uit zichzelf.