PDA

View Full Version : 16v in syncro


schrauber
19-04-2004, 12:45
ik heb hier dus 2 golfjes 2:D

de ene is een 1800 syncro de andere een 1800 16v oettinger

kan ik de oettinger in mijn syncro leggen??

waar moet ik op letten ??

Richard
19-04-2004, 12:48
onderblokken zijn indentiek...dus je kan ook wel alleen je kop overzetten,

dus gewoon blok eruit en overzetten

schrauber
19-04-2004, 14:08
mijn syncro is een carburator maakt dat iets uit of is dat hetzelfde


past de versnellingsbak erop of hoe moet je dat doen??

VeeDubber
19-04-2004, 16:42
Bak past, ik weet alleen niet wat je standaard visco af kan. Daar zou ik nog iets meer naar gaan zoeken. Qua brandstof moet je zorgen dat je allebei de brandstofpompen overzet op je syncro

Succes!

schrauber
19-04-2004, 16:48
ze vertellen mij hier juist dat ik voor de uitlaat 16g60 onderdelen nodig heb :(

en dat het voor de rest moet lukken als ik alles van de 16v meeneem

en de koppeling van een syncro of gti 8v gebruik

gaat precies niet zo vlot gaan als ik dacht

is er soms iemand die ervaring heeft met zon ombouw

VolkswagenRacing
19-04-2004, 16:51
mijn syncro is een carburator maakt dat iets uit of is dat hetzelfde

Zet er anders een setje webers op als je geen electronica "gekut" wilt.

schrauber
19-04-2004, 17:00
die elctronica maakt niet echt uit maar die uitlaat lijkt me minder gemakkelijk te vinden

vwm downpipe - uitlaat collector

MelG60
19-04-2004, 17:19
VWM collector zal je zo niet vinden, je kan een spaghetti van een Rallye bv kopen en daar andere flensen op laten lassen (no big deal) als je van plan bent flink gas te geven zou ik ook de bak en achterdiff+ visco van een G60 Syncro monteren.

schrauber
19-04-2004, 17:22
de motor heeft 150pk nu en er zouden nog wat paardjes moeten bijkomen dus kan ik opzoek gaan ......

en ik had dus niet gedacht aan de uitlaat:(

nog tips :D

Tommy
19-04-2004, 17:35
sidepipes... geen gekloot, gelijk opzij.... ghehehe :D

Misschien dat je met laten maken bij bijv. EPS niet veel duurder uit bent dan met het aanschaffen van e.e.a. speciaal VWM spruitstuk o.i.d. (en vinden lijkt me nog moeilijker)

VeeDubber
19-04-2004, 17:53
I agree met MelG60, zoek een rallye of een G60 syncro spruitstuk en laat daar een andere flens oplassen. Dat is denk ik de makkelijkste/goedkoopste oplossing. Alhoewel deze spruitstukjes nou ook niet bepaald voor het oprapen liggen....

schrauber
19-04-2004, 17:57
nu nog iemand vinden die dat werkje voor me kan doen

als je nog tips hebt blijven posten

want een 16v syncro lijkt me wel wat

schrauber
20-04-2004, 14:29
kan ik ook men 1800 syncro uilaatcollector aan passen aan de 16v

MelG60
20-04-2004, 17:30
Ik bedoelde eigenlijk een aftermarket spruitstuk van bv RVS 304 of soortgelijks, gietijzer van een spruitstuk is moeilijk te lassen.

VeeDubber
21-04-2004, 09:47
Die van de 1800 Syncro past niet op de 16v.

@Mel, is inderdaad makkelijker lassen. Maar een ervaren gietijzer lasser draait zijn hand er niet voor om