PDA

View Full Version : 1.3 nz problemen


Ferry24
25-08-2006, 07:28
Auto loopt stationair goed. Bij klein beetje gas geven komt ie mooi op. Geef je meer gas dan houdt ie gigantisch in en ploft ook uit de uitlaat.

Wat weet ik :

Ontstekingsmodule, bobine, blauwe temp.sensor, bougies, luchtmassameter, brandstoffilter, geen vacuumlekkages, ontsteking zijn allemaal goed. De brandstoftoevoer is er ook.

Wie o wie heeft nog adviezen

vw dennis
25-08-2006, 09:23
Lijkt wel op een probleem met de ontsteking? Werkt de vacuum vervroeger wel?

Ferry24
25-08-2006, 09:27
ja is allemaal in orde staat ook netjes afgesteld. Heb namelijk een goede testontsteking erop zitten.

Alles is op dat punt gecontroleerd....

Dirtbag
25-08-2006, 20:09
zijn de injectoren niet kapot? dus dat ze te weinig geven... dan hoort hij niet te kanllen eigenlijk..

of geven ze teveel, dat ze te lang open blijven staan. ook kan het misschien zijn dat de gasklep blijft hangen.

eventueel kan het zelfs zijn dat de distributie riem een tand versprongen is. maar dan loopt hij waarschijnlijk altijd brak. (al eens gehad met vorige auto :tongue: )

compressie... dan zou hij het bij hogere toeren beter horen te doen dacht ik.

misschien slaan je bougie kabels door naar een massa punt, hogere toeren stijgt de spanning dacht ik en dan springt hij makkelijker over. ff proberen in het donker, gas geven onder de kap en kijken of het bliksemd (onder de kap ;) )

ik heb ook even een vraagbaak van mijn vorige auto opgescharreld, is nog wel van een volledig carburateur motor.

daar geven ze als mogelijke oorzaak dat het luchtfilter verstopt zit... zal wel niet hoop ik :)

ik hoop dat je hier wat aan hebt....


db

-Jens!-
25-08-2006, 20:21
trek je injectoren er eens uit, en zet er héél even 12volt op. niete lang want daar kunnen ze niet tegen, kan zijn dat ze blijven hangen....is de vacuumslang naar hallgever nog wel ok?

Ferry24
26-08-2006, 00:28
ik zat dus ook aan een tand versprongen te denken. Juist omdat ie stationair blijft lopen en moeilijk oppakt en daarna doorschiet in z'n toeren.....en juist dat knallen door een klep die misschien niet op het juiste moment gesloten is bijv.

Dennis@polo86c.nl
27-08-2006, 22:18
Lamdasonde-stekker al eens losgetrokken?
Stekkerverbinding zit rechts aan het inlaatspruitstuk.
Mocht ie het dan beter doen, dan zou het de sonde kunnen zijn.

Verder:
- stationairschakelaar aan gasklephuis blijft gesloten?
- computer defect? Mocht je in de buurt wonen, dan heb ik wel eentje ter controle (Groningen)
- alle kabelverbindingen in orde? Vooral massapunten zijn erg belangrijk.
- beide gaskeppen gaan open bij volgas?
- onstekingstiming?

Ferry24
30-08-2006, 14:50
het is de opvoerpomp in de tank die toch problemen geeft. Morgen een nieuwe plaatsen en dan hoop ik eindelijk weer rijden :)