PDA

View Full Version : van 950 a 1000 toeren terug naar 650 ongeveer


1800 16v kr
05-08-2006, 15:44
ik heb vandaag alle vacuum slangetjes vervangen (de zwarte rubberen hoesjes) die aan de witte slangen zitten

en toen starte ik de auto en liep hij ongeveer 650 toeren stationair

dit is toch een goed teken of heb ik dat mis

ik ga er van uit dat een van de zwarte hoesjes lek was en valse lucht zoog


het probleem is dat de auto soms 2000 toeren stationair loopt
trek ik dan de stekker van de stk af dan loopt hij weer mooi stationair
hoe moet je een 1800 16v kr stationair afstellen

eerst auto starten dan stekker van de stk eraf en de blauwe stekker (de stekker op de zijkant dan het blok ik neem aan dat julie weten welke ik bedoel) eraf

of eerst de stekker van de stk en de blauwestekker eraf en dan de auto starten

of zit ik er nu helemaal naast

1800 16v kr
05-08-2006, 18:52
dit is wat er al vervangen is en aan veranderd

temperatuur tijdsensor
verdelerkap en rotor
boegies
alles zwart rubberen stukjes slang om de witte slangen heen van bijv de toerental en de lucht massa meter enzo
nieuwe gaskabel
co is afgesteld
ontsteking is afgesteld ongeveer 4 mm vroeger
alle massa punten schoon gemaakt met schuurpapier en in gespoten met contact spray
olie +olie filter vervangen

ik ben er nu achter gekomen dat het probleem zit in het systeem wat de stk aan stuurt
want als die 2000 toeren stationair loopt ik de steker van de stk of de stekker aan de zijkant van de kop met de rood groene draad eraan dan zakt hij weer in toeren

ik heb de sensor van de rood groene draad al vervangen met die van de wit blauwe gewoon de draadjes omgewisseld geen verschil

ik ben er bijna het probleem is bijna op gelost 6 van de 10 keer loopt hij nu geoon 950 a1000 toeren stationair

wie kan mij nog een stapje verder helpen de goeie richting op

bijv welke sensoren zijn allemaal van de aan sturing van de stk

1800 16v kr
06-08-2006, 12:54
na hier een beetje rond gezocht te hebben
ben ik er achter gekomen dat de co ongeveer op 2% moet staan
klopt dit of zitten hier nog eisen aan wat er wel of niet op zit
bijv snelle nokkenas ofzo

golf mkII 16v
06-08-2006, 16:36
COpercentage zonder kat. 1.0-1.5
COpercentage met kat. 0.3-1.2

1800 16v kr
06-08-2006, 17:23
COpercentage zonder kat. 1.0-1.5
COpercentage met kat. 0.3-1.2
thanxs
maar ik las hier op hhier dat 1,5 co fabrieksgegevens zijn maar dat als je hem op 3.0 zet dat dat het meeste vermogen geeft

daarom zat ik te denken aan 2.0 om er een beetje tussen in te gaan zitten
af wachtend van hoe hij het beste loopt

hij loopt nu vooral slechts als ik hem smorgens start en weg rij

en links om is toch armer
en rechts om rijker
met imbus 3 op de spinnekop

golf mkII 16v
06-08-2006, 21:45
thanxs


en links om is toch armer
en rechts om rijker
met imbus 3 op de spinnekop
klopt maar bij de APK draaien ze het weer terug anders apk afkeur op te hoog CO

1800 16v kr
07-08-2006, 09:57
klopt maar bij de APK draaien ze het weer terug anders apk afkeur op te hoog CO

klopt daar had ik al over nagedacht
ik laat hem daarom ook co afstellen waar ik hem laat keuren
dan draaien ze hem met de apk naar beneden
tenminste als er een keur meester komt van rdw

peter139
07-08-2006, 11:12
valt me op dat je veel problemen met je golfje hebt. Om de 2 dagen staat er wel een topic van jou. Is op zich niet erg, maar soms lijkt het wel of je maar wat doet. Achter elk probleem zit een logische oplossing. Soms zie ik jou dingen schrijven en dan denk ik van mmmmh.

Kijk eens op je gasklep. Daar zit zo'n koperkleurig palletje. Deze is voor het stationair draaien. Heb je hem helemaal ingedraaid en hij draait nog te snel dan pak je sleutel 8 en dan draai je het inbusje bovenop je gasklep iets terug. (sleutel 8 is een borgmoetje, je versteld hem met de inbus).

probeer dat eerst maar eens.

gr

1800 16v kr
07-08-2006, 11:52
kijk dat is het hem juist ik heb niet veel problemen met mijn auto

ik vervang gewoon van alles wat toch eigenlijk niks kost

de meeste problemen zijn al opgelost

maar ik wil gewoon dat de auto goed loopt
en hij loopt soms 2000 toeren stationair
en dat hoort gewoon niet dus dat wil ik gewoon weer klaar hebben

en ik ben nu al zo ver dat ik hem gewoon met de stationair schroef op de gasklep kan bij stellen hoger en lager stationair
eerst reagerde hij nergens op nu dus wel
net zo als de stk die reageert nu ook al (loopt hij 2000 toeren stationair trek ik de stekker er af loopt hij weer 950 toeren) deed hij eerst ook niks op

en ik hoop dat julie me verder kunnen helpen

en plus ik stel nu liever eerst een vraag inplaats van alles maar klakeloos te vervangen
bij de goedkope dingen maakt het me niet uit
maar bij een nullast schakelaar (67 euro) wordt het natuurlijk iets anders

1800 16v kr
08-08-2006, 17:32
we hebben de waarschijnlijke oorzaak van al mijn problemen met stationair toerental e olie temperatuur gevonden


het lucht filter element van k&n pate niet goed of was te klein of de filter was gewoon zijn sterkte kwijt

in ieder geval hij kwam tegen het meganisme binnen in de spinnekop aan
nu licht het orginele filter er weer in

de auto rijd nu veel fijner
is sneller op het gas

daarna is de auto nog afgesteld door de monteur op het gehoor
en hij loopt nu als een zonnetje