Log in

View Full Version : Polo 1 Front

PoloG60
04-08-2006, 16:52
Heeft hier iemand ervaring met het plaatsen van een nieuw voorfront op een polo 1?
Ik heb namelijk het oude front eruit geslepen,om een nieuwe te plaatsen omdat het oude front onderin helemaal verrot was...ik heb een nieuwe imitatie front kunnen bemachtigen maar het past allemaal voor geen meter,als ik dat allemaal geweten had,had ik beter het originele front kunnen repareren en kunnen laten zitten waar het zat...
En het gaat al helemaal beroerd passen als ik de beide imitatie spatborden monteer...

mvg Ferdi

Dennis@polo86c.nl
04-08-2006, 17:28
Wat voor imitatie front heb je nu te pakken? Klokkerholm/Veng?

Heb geen ervaring met het wisselen, maar qua plaatwerk kun je het beste HS of origineel nemen. Een HS komt nog wel eens voorbij op ebay.de

Berserker
07-08-2006, 09:05
Ik heb bij mijn audi 50 een front van HS geplaatst, en dat paste redelijk goed, maja bij een oude auto zal t nooit 100% passen, maja met beetje wringen en trekken paste t toch best goed.

Spatborden, heb ik origineel van een roestvrije derby gehaald...

maar indd wat Dennis zegt, op ebay eentje van HS kopen, staat geloof ik nu 1 vanaf 1 euro op... ik heb er 60 euro voor betaald toen, maar staan er vaak ook op voor 100 euro sofort kaufen (komen wel nog verzendkosten bij), kun je beter doen dan dat t heel lang kloten om t enigszind passend te krijgen...

Gert
07-08-2006, 09:07
Kijk ff op www.audi50.de en stuur m een mailtje . Zeg dat ik je stuur en vraag of hij nog een front te koop heeft . Hij heeft ooit een lading NOS fronten gekocht

PoloG60
08-08-2006, 17:41
bedankt voor jullie reactie's het merk van het imitatie front weet ik zo niet meer,ik had hem gekocht van een vw audi sloperij die ook nieuwe onderdelen verkoopt hier en daar een stukkie afslijpen en bij buigen ,het hele font moest nog 1 cm omhoog en toen ik die op hoogte had pastte de grill er niet eens in,dus die heb ik ook weer wat aan moeten passen maar nu past alles aardig goed op een paar mm na,ik wil eigenlijk alle naden strak op elkaar hebben maar dat gaat aardig moeilijk,en dat zal ook haast niet lukken met een polo van 1976,ik ben in ieder geval al blij dat het er nu fatsoenlijk in zit....
Ik ben nog wel op zoek naar raamrubbers dus als een van jullie nog wat heeft liggen hoor ik het graag...

Mvg Ferdi

Berserker
09-08-2006, 08:27
uuh, heb je misschien foto's van je polo?????

PoloG60
09-08-2006, 23:48
ik zal morgen even een paar foto's maken en dan eventjes proberen om ze hier op de site te krijgen...
Het is een polo 1 van maart 1976 en is een originele nederlander,ik ben de 3e eigenaar,ik had hem in 2002 gekocht met 76.000 echte kilometers NAP pas die zat er toen ook bij,met ook de folders erbij van 1976 en alle rekeningen van 1976 tot 1996,momenteel staat er 109.000 op,het klokje is dus net een keer rond geweest...
Hij is rood van kleur met grijze stalen bumpertjes toen ik hem kocht,en achterop de stalen bumper zat een joekel van een mistlamp...en er zat een chromen lijst op de zijkant zoals jullie wel kennen...
Het enigste wat verrot is,dat was de onderkant van het front,de stenen vanger...,en de kont,de onderkant waar het reservewiel bak tegenaankomt,die ga ik aankomende week aanpakken...
De reden dat ik deze polo ga restauren is omdat hij al meer als een jaar bij m'n vader in de schuur stond omdat het 900cc blokje stuk was gelopen,en sinds een paar maand geleden moest de polo in mijn eigen schuur,waar al een polo G40 projekt staat en een Spijlbus projekt staat van 1966,dus eerst zal de polo 1 klaar moeten voordat ik weer ruimte heb om verder te gaan met het PoloG40/G60 projekt,...en helaas groeit er geen geldboom op m'n rug...
De polo 1 wordt straks Audi-TT Nimbusgrijs met chromen bumpers en chromen lijsten er weer op,het liefst ook chromen lijsten in de raamrubbers,maar ik kan nergens gewone raamrubbers krijgen laat staan met chromen lijsten,verder ben ik nog op zoek naar mooie old skool wieltjes,maar dat kan later nog...
Ow ja en er komt een 1300 NZ motor in,met een 4 bak die heb ik al klaar liggen....en de voorstoelen en achterbank moet opnieuw bekleed worden voor de rest wordt alles gewoon old skool en origineel maar wel onwijs laag aan de grond,met mooie wieltjes....foto's komen eraan als het me lukt... :)
Ben een echte polo liefhebber hebben jullie dus wel door...
Ik heb een Polo G40 van 91 wat een mooi projekt is die ik aan het ombouwen ben qua carroserie en ombouw van G40 naar G60 lader...
De Polo 1 van 1976 dus
En een zilvergrijze Polo 2 Steilhecke met een 1300 NZ motor verlaagd en chromen wieltjes en old skool spiegels als dagelijks vervoer...
En een T1 Spijlbus van 1966 ook als projekt maar dat kan nog wel een tijdje duren eerst alle polo's klaarmaken....
Van de polo steilhecke heb ik geen foto's maar wel een linkje naar een filmpje van de polo....
http://videos.streetfire.net/video/4d834c39-6717-4338-b459-980c0100c7bc.htm

Gr. Ferdi

Berserker
10-08-2006, 08:28
Heb je geen roest aan de voorschermen/binnenschermen? die waren bij mij vooral rot, en natuurlijk ook t front+achterplaat....

Ben wel benieuwd naar de foto's....

PoloG60
10-08-2006, 10:34
de voorschermen en binnenschermen waren zeker verrot,als het moest zou het nog wel gerepareerd kunnen worden,de voorschermen dan he,maar daar heb ik nu nieuwe imitatie schermen voor,en de binnen schermen moet hier en daar een klein plaatje ingelast worden voor de rest mag ik niet klagen,alleen bij de beide dakrandjes zit wat vliegroest,waar ze al een keer met een lak stiftje op zijn geweest...ik ga straks foto's maken en dan staan ze er vandaag wel op...

PoloG60
11-08-2006, 10:39
ik heb de foto's online moeten zetten in een album ik weet niet hoe je anders de foto's hier op het forum krijgt,heeft iemand misschien tips?ik weet dat je het met een linkje online kan zetten maar ik kreeg het niet voor elkaar dus heb ik ze maar even op mijn album.nl gezet dan kan je tenminste de foto's even zien,later volgen er wel meer....

http://www.mijnalbum.nl/Album=ADLGN6EZ

Gr.Ferdi...

Dennis@polo86c.nl
11-08-2006, 12:20
Goed bezig!

Hoe je foto's moet plaatsen staat hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486) beschreven.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FULLCRSO

Wees er straks wel zeker van dat je alle mogelijke roesthaarden hebt onderzocht, bijvoorbeeld de gehele achterste langsdragers. Neem aan dat er straks nog wel meer gedemonteerd gaat worden?

PoloG60
11-08-2006, 17:29
Ik kan sinds vandaag echt zeggen dat het front aardig mooi zit en de spatborden zitten er ook eindelijk goed op,dat mag inmiddels ook wel na zoveel aanpassingen aan spatborden en front...
Er gaat zeker nog veel meer gedemonteerd worden de deuren zitten er sinds gisteren weer in omdat ik moest kijken als de naden een beetje uitkwamen met de spatborden ,het dashbord gaat er nog uit en de rubberen vloermat,alleen het hemeltje blijft zitten want ik ben bang dat ik die er anders niet netjes meer in kan krijgen als ik hem eruit ga halen voor het spuiten,...
De bodem is nog keihard en de dorpels ook want alles is echt vetzwart van de tectyl,de tank gaat er onderweg en daar komt een andere onder,want ik heb er nog een liggen van een polo2 coupe en dat moet haast wel passen als ik dat zo bekijk,of zijn er mensen die daar anders over denken???
De achteras gaat er ook nog onder vandaan en rechtsachterin nog een beugel maken waar straks de brandstofpomp komt voor de 1.3 NZ motor...
Ik had vandaag gekeken naar de achterste langsdragers maar daar mankeert niks aan dat is nog keihard en zwart van de tectyl....

Gr.Ferdi

limo-cruiser
11-08-2006, 18:56
ik zal morgen even een paar foto's maken en dan eventjes proberen om ze hier op de site te krijgen...
Het is een polo 1 van maart 1976 en is een originele nederlander,ik ben de 3e eigenaar,ik had hem in 2002 gekocht met 76.000 echte kilometers NAP pas die zat er toen ook bij,met ook de folders erbij van 1976 en alle rekeningen van 1976 tot 1996,momenteel staat er 109.000 op,het klokje is dus net een keer rond geweest...
Hij is rood van kleur met grijze stalen bumpertjes toen ik hem kocht,en achterop de stalen bumper zat een joekel van een mistlamp...en er zat een chromen lijst op de zijkant zoals jullie wel kennen...
Het enigste wat verrot is,dat was de onderkant van het front,de stenen vanger...,en de kont,de onderkant waar het reservewiel bak tegenaankomt,die ga ik aankomende week aanpakken...
De reden dat ik deze polo ga restauren is omdat hij al meer als een jaar bij m'n vader in de schuur stond omdat het 900cc blokje stuk was gelopen,en sinds een paar maand geleden moest de polo in mijn eigen schuur,waar al een polo G40 projekt staat en een Spijlbus projekt staat van 1966,dus eerst zal de polo 1 klaar moeten voordat ik weer ruimte heb om verder te gaan met het PoloG40/G60 projekt,...en helaas groeit er geen geldboom op m'n rug...
De polo 1 wordt straks Audi-TT Nimbusgrijs met chromen bumpers en chromen lijsten er weer op,het liefst ook chromen lijsten in de raamrubbers,maar ik kan nergens gewone raamrubbers krijgen laat staan met chromen lijsten,verder ben ik nog op zoek naar mooie old skool wieltjes,maar dat kan later nog...
Ow ja en er komt een 1300 NZ motor in,met een 4 bak die heb ik al klaar liggen....en de voorstoelen en achterbank moet opnieuw bekleed worden voor de rest wordt alles gewoon old skool en origineel maar wel onwijs laag aan de grond,met mooie wieltjes....foto's komen eraan als het me lukt... :)
Ben een echte polo liefhebber hebben jullie dus wel door...
Ik heb een Polo G40 van 91 wat een mooi projekt is die ik aan het ombouwen ben qua carroserie en ombouw van G40 naar G60 lader...
De Polo 1 van 1976 dus
En een zilvergrijze Polo 2 Steilhecke met een 1300 NZ motor verlaagd en chromen wieltjes en old skool spiegels als dagelijks vervoer...
En een T1 Spijlbus van 1966 ook als projekt maar dat kan nog wel een tijdje duren eerst alle polo's klaarmaken....
Van de polo steilhecke heb ik geen foto's maar wel een linkje naar een filmpje van de polo....
http://videos.streetfire.net/video/4d834c39-6717-4338-b459-980c0100c7bc.htm

Gr. Ferdi

ik reed pas achter die polo uit het filmpje richting zwolle. de velgen steken ver buiten de kassen :eek: en hij veerde :confused: maar reed er toch dik 140kmh mee :eek:

PoloG60
11-08-2006, 22:52
hahaha ja dat kan kloppen ja dat ik daar reed :-) want ik werk in Epe en ik rij elke dag van Hoogeveen naar Epe en weer terug over de A50 en de A28....topsnelheid had ik laatst op 180 op de teller van de polo 140km/u rij ik altijd op de snelweg....
Zo kom je nog eens mensen tegen van het forum :-)

Gr.Ferdi