GTD Special
08-04-2004, 11:23
Apex Suspension Systems zoekt testrijders
Apex Suspension Systems introduceert continu nieuwe verlagingsveren en wegliggingssets voor auto's. Zodra een autofabrikant met een interessant nieuw model op de markt komt, begint Apex in Hillegom met de ontwikkeling van een bijpassende set. Apex zoekt automobilisten die een bijdrage aan dit ontwikkelingstraject willen leveren.
De researchafdeling van Apex Suspension Systems ontwikkelt ieder jaar enkele tientallen nieuwe sets. Deze worden pas in de catalogus opgenomen nadat ze uitgebeid zijn getest. De dagelijkse praktijk is hierbij doorslaggevend. “Daarom zijn wij altijd op zoek naar auto’s om onze prototypes op af te stemmen”, vertelt Franco Dieters, assistent Product Manager bij Apex. “Wij zoeken automobilisten, die hun auto hiervoor ter beschikking willen stellen.” Gevraagd naar wat dit inhoudt, luidt het antwoord dat Apex de auto gemiddeld één of twee dagen nodig heeft. “Onze researchafdeling zal deze tijd gebruiken om de set te beoordelen op verlaging, weggedrag, pasvorm en dergelijke. Meestal gaat de proefauto op een Apex set de deur uit, want wij horen graag van de Apex testrijders wat hun ervaringen zijn.”
Via een website is het mogelijk voor geïnteresseerden om zich middels het inschrijfformulier aan te melden. Het productengamma van Apex bestaat uit de gerenommeerde Apex verlagingsveren, de Apex Sport Kits (vier sportschokdempers met bijpassende verlagingsveren) en de XForce Kits (vier schokdempers met bijbehorende verlagingsveren, waarbij zowel de verlaging van de auto als de demping van de schokdempers traploos kan worden versteld).
Apex Suspension Systems introduceert continu nieuwe verlagingsveren en wegliggingssets voor auto's. Zodra een autofabrikant met een interessant nieuw model op de markt komt, begint Apex in Hillegom met de ontwikkeling van een bijpassende set. Apex zoekt automobilisten die een bijdrage aan dit ontwikkelingstraject willen leveren.
De researchafdeling van Apex Suspension Systems ontwikkelt ieder jaar enkele tientallen nieuwe sets. Deze worden pas in de catalogus opgenomen nadat ze uitgebeid zijn getest. De dagelijkse praktijk is hierbij doorslaggevend. “Daarom zijn wij altijd op zoek naar auto’s om onze prototypes op af te stemmen”, vertelt Franco Dieters, assistent Product Manager bij Apex. “Wij zoeken automobilisten, die hun auto hiervoor ter beschikking willen stellen.” Gevraagd naar wat dit inhoudt, luidt het antwoord dat Apex de auto gemiddeld één of twee dagen nodig heeft. “Onze researchafdeling zal deze tijd gebruiken om de set te beoordelen op verlaging, weggedrag, pasvorm en dergelijke. Meestal gaat de proefauto op een Apex set de deur uit, want wij horen graag van de Apex testrijders wat hun ervaringen zijn.”
Via een website is het mogelijk voor geïnteresseerden om zich middels het inschrijfformulier aan te melden. Het productengamma van Apex bestaat uit de gerenommeerde Apex verlagingsveren, de Apex Sport Kits (vier sportschokdempers met bijpassende verlagingsveren) en de XForce Kits (vier schokdempers met bijbehorende verlagingsveren, waarbij zowel de verlaging van de auto als de demping van de schokdempers traploos kan worden versteld).