PDA

View Full Version : Poedercoaten

polopower
23-12-2003, 17:40
Zoals jullie misschien wel in het projecten-gedeelte hebben gelzen ben ik bezig met min of meer restauereren van mijn derby. Nu heb ik een afspraak gemaakt voor een offerte voor het laten stralen verzinken en poedercoaten van de veerpoten achteras etc.

Enkele vraagjes:

-Kunnen ze ook mat poedercoaten? Of wordt het altijd (hoog)glans?
-Kan ik de remklauwen ook laten verzinken en poedercoaten?
-Idem voor de trommelremmen?? Want de binnenkant zal dan ook gebeuren neem ik aan??
-En kan alu verzinkt worden?
-Kan een uitlaatspruitstuk ook gepoedercoat worden ivm hitte?

Zijn er andere delen die ik dan ook direct moet laten doen??

Gert
23-12-2003, 18:25
Idem voor de trommelremmen?? Want de binnenkant zal dan ook gebeuren neem ik aan??

Huh ? Explain eens

Antera
23-12-2003, 18:38
uitlaat laat ik even in het midden en je binnenkant van je trommels word niet meer gepoedercoat zou een beetje lullig zijn als je wilt gaan remmen.De rest kan je gewoon laten poedercoaten en als jij dat dof wilt zal dat geen probleem zijn lijkt mij.

Marco
23-12-2003, 18:49
Even contact opnemen met christiaan op dit forum, die heeft zijn BBSen laten poedercoaten, dus die weet wel adresje voor je waarschijnlijk.

Mr_LSD
23-12-2003, 21:46
Uitlaat kan worden gepoedercoat maar dat is een ander procede.

Alu kan denk ik niet gepoedercoat worden, daarbij waarom ook? het roest immers niet?

Remklauwen kun je niet laten verzinken. Als je dat hele procede wilt weten van verzinken kan ik je dat wel vertellen, heb in een verzinkerij gewerkt namelijk. Dan snap je ook waarom dit niet kan.

MMgolfnut1
23-12-2003, 21:58
Alu kan gecoat worden en mat is mogelijk :)

appie
23-12-2003, 22:57
inderdaad kan alu gewoon gecoat worden :P
het hoeft alleen niet eerst verzinkt teworden

volgens mij kun je coating in elke kleur die je wilt

ab

Mr_LSD
24-12-2003, 12:38
Waarom straal je het niet en dan poedercoaten? zink is ook niet echt licht.....

Christiaan
24-12-2003, 13:03
Even contact opnemen met christiaan op dit forum, die heeft zijn BBSen laten poedercoaten, dus die weet wel adresje voor je waarschijnlijk.

Waar ik het hart van mijn BBS'en heb laten poedercoaten, poedercoaten ze alleen velgen, in 1 en dezelfde kleur...

polopower
25-12-2003, 12:27
@ Gert: Of de trommel kan worden verzinkt? Want ik neem aan dat de hele trommel dan verzinkt wordt incl. binnenkant. De vraag is of dat kan ivm remwerking?

@ Pascal: Ik denk dat de wielophaning na verloop van tijd toch weer gaat roesten na peodercoaten alleen, ivm steenslag. Zink biedt dan een goede grondlaag denk ik. Btw: een uitlaatspruitstuk kan wel door elke willekeurige poedercoater behandeld worden?

Menace
26-12-2003, 00:39
kan je dan niet beter Uitlaatspruitstuk van roestvrijstaal nemen??

polopower
26-12-2003, 13:12
nee want ik heb deze voor weinig...(ik heb nog geen idee wat dat poedercoaten kost)

speedrazor
27-12-2003, 11:02
Allu..kan gepoederd worden..of geanoniceerd..
klauwen kunnen worden geanoniceerd...

Ik werk bij een bedrijf waar we zo'n vette poedercoating cabine+oven hebben waar zo'n 30.000 producten per dag doorheen vliegen...

polopower
27-12-2003, 14:00
ik pm je ff

jpinside
27-12-2003, 20:55
Je kan de klauwen volgens mij wel laten scoperen, na het stralen, dit is een soort zinklaag dat onder luchtdruk en hoge temperatuur, wordt gespoten.

speedrazor
28-12-2003, 12:29
Je kan de klauwen volgens mij wel laten scoperen, na het stralen, dit is een soort zinklaag dat onder luchtdruk en hoge temperatuur, wordt gespoten.

dat is elektrolytische bewerkingen..(das wat ik bedoelde met anoniceren)

*na wijziging*
Hmm..neej.scoperen is toch wat anders.. :?

jpinside
28-12-2003, 14:41

dat is elektrolytische bewerkingen..(das wat ik bedoelde met anoniceren)

*na wijziging*
Hmm..neej.scoperen is toch wat anders.. :?

Scoperen gaat id niet elektrolytisch, maar mechanisch.

6nflyer
20-02-2006, 18:03
Maar wat kost dit ongeveer voor 14 inch steffan velgjes.