PDA

View Full Version : Motor verbuikt koelvloeistof??

4-motion
25-06-2006, 13:14
Hallo,

Mijn 1.9 t.d.i. passat variant verbruikt koelvloeistof maar lekt nergens.
Bij het starten ruik ik de koelvloeistof uit de uitlaat.

Ik ben al 2 keer bij een lokale garage geweest maar die proberen maar wat. (Gloei stiften en thermostaat zijn vervangen) Wat niks heeft uitgehaald.
Volgens hun meting was de koppakking niet lek...
Heeft iemand een idee? :confused:

Arnaud
25-06-2006, 13:24
Ik ben al 2 keer bij een lokale garage geweest maar die proberen maar wat. (Gloei stiften en thermostaat zijn vervangen)

Als ze dit hebben uitgevoerd naar aanleiding van dit probleem, proberen ze inderdaad echt maar wat. Ik zou es even een druktest van het koelsysteem laten uitvoeren als ik jou was. Vloerbedekking in de auto is ook niet nat?

4-motion
25-06-2006, 13:39
Nee, die is niet nat.
Ik heb wel wat bij een andere post gevonden wat wel veel op mijn probleem lijkt.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11310
Soms als ik hem koud start doet hij de 1ste keer niet, tweede keer wel.
Als hij dan wel loopt dan heeft hij soms een licht wit achtige rook. Die na een paar km verdwijnt.

Ik moet regelmatig het koelvloeistof bijvullen. Ben er nu wel een beetje flauw van, maarja als ik hem weer wegbreng kan ik WEER 100 tot ...... dokken.

Anders maar naar de dealer, dan moet het goedkomen toch? :confused:

millie
25-06-2006, 13:57
Koppakking?

Street Performance
17-07-2006, 17:10
Wanneer je de koelvloeistof ruikt uit de uitlaat betekent dit dus dat hij deze verbrand. Met andere woorden heb je dus wel een lek in de kop zodat de koelvloeistof ergens in de cilinders kan komen. Ik zelf denk aan een kapotte koppakking, zeker als de motor ook nog eens witte rook (stoom) geeft.

stijnex16v
17-07-2006, 17:54
diesel stoomt altijd hahahahah

vw dennis
17-07-2006, 18:19
Ik zou hem gewoon onder druk zetten, mocht de meter nou terug lopen, en nergens uitwendig lekken, is het bijna zeker dat je koppaking lek is.

Michel R32
08-08-2006, 07:40
is het toevallig een ajm 85kw tdi?