View Full Version : godverdegodver... ik bedoel vervelend...
ik heb eindelijk mijn golfje verlaagd (kzat er nou al een jaar tegenaan te hikken eej maus) khad nog ergens achter in de schuur 6cm veren liggen (ik d8 4 maar bleek 6 te zijn). Dus ik d8 van, ik laat ze der onder flikkeren, want hij moest toch dringend uitgelijnd worden en als de schokdempers dan gaar zijn koop ik wel kortere dempers. zo gezegd zo gedaan, ik kreeg hem terug, voor 80 euro alles laten doen (geen geld) maar wat blijkt. hij is 2 maanden terug schijnbaar goedgekeurd met 4 lekke schokdempers en de achterste waren zelfs aan het doorroesten (kutgarage). dus ik naar mijn vaste onderdelenboer om 4 nieuwe dempers. die zei, je ken beter een hele verlagingset nemen, want is goedkopen, volgens hem kon ik het beste supersport nemen. zou dan 410 euro gaan kosten, inclusief installatie maar exclusief uitlijnen. nou is supersport volgens mij een kutmerk, maarja..
ik verder gevraagd, via die maat van mij die ook die veren eronder heeft gelegd kan ik aan een weitec 6cm set (nieuw) komen voor 430euro inclusief installatie en uitlijnen.
Nou is dit allemaal nogal aan de prijs voor een arme student als ik, weet iemand nog een ander alternatief? heeft de kwikfit ofzo geen sportdempers los, dan laat ik ze er wel door een goeie garage eronder leggen. ik wil ook wel een hele nieuwe set, maar dan niet al te duur, maar toch redelijke kwaliteit (veel gevraagd, ik weet het). hij ziet er trouwens wel goed uit met die 6cm veren, foto´s volgen nog, kzit nou op mijn stage.
Zestienkleppen
24-03-2004, 10:10
Ik meen dat schokbrekers al snel 80 euro/stuk kosten. Zit je ook op 320 euro. Wat dat betreft kun je dan bijna beter zo'n vaste verlagingsset kopen. En een gratis advies: ga niet naar de Kwikfit.
Voor wat voor'n golf is het trouwens?
golf 2 40kw (1300i, kan er nie meer van maken :rolleyes: )
en ik weet dat de kwikfit bagger is, maar dan zou ik er alleen naartoe gaan voor onderdelen. kweetnie welke merken ze hebben? maar kzit toch wel te denken aan de weitec, is het echt zo dat je die makkelijk kan doorverkopen, maat van mij zei dat je er 2dehands makkelijk 250 euro voor terug krijgt. maar hierna koop ik waarschijnlijk weer een golf, dan neem ik hem gewoon mee, passen ook op een gti volgens hem (alleen schijven overzetten ofzo)
Hallo Matheo,.
Weer blij dat je geen Polo rijd. Is allemaal een stuk duurder :(
Maar goed: Kwikflut; niet heen gaan, ook niet voor de zogenaamde merk gabriel dempers.
D'r zijn betere onderdelenboeren te vinden, denk bijvoorbeeld eerst eens aan de Brezan , Westerhof of welke andere boer dan ook: Elk dorp met meer dan 1 garage bedrijf heeft wel z'n boertje. Kunnen alles leveren, en als je ze lief aankijkt krijg je vaak nog korting ook (maar dan moet je wel vaker dan 1's per jaar over de vloer komen en iets meer dingen kopen dan de standaard mattenset of turbo wieldoppen :-)
Arme studenten zouden eigenlijk ZELF hun golf moeten verlagen.. sterker nog: Arme studenten zouden helemaal geen auto moeten rijden, maar lekker gaan liften. :-)
advies: NIET naar de kwikfit gaan voor onderdelen. die prutsers kennen hier nog niet eens het verschil tussen remblokken voor een diesel en remblokken voor een GTI
ok ok, geen kwikfit dus, andere alternatieven???
Allart-Ghetta
24-03-2004, 17:28
Arme studenten zouden eigenlijk ZELF hun golf moeten verlagen.. sterker nog: Arme studenten zouden helemaal geen auto moeten rijden, maar lekker gaan liften. :-)
Precies.
Ik heb een Golf en een Jetta allebei verlaagd en GTI'd.
je hebt goeie veren? Als je er koni dempers bij koopt dan? dan heb je iig. goed spul....
Ook als arme student niet bezuinigen op je veren en dempers! Weitec moet goed zijn, 2e hands doorverkopen lukt je trouwens zowieso niet als je het mij vraagt... je koopt zelf ook geen 2e hands 'rommel' toch...
Zelf monteren is inderdaad wel zo leerzaam/goedkoop/voldoening gevend... En met een beetje fijn gereedschap en een beetje technisch inzicht goed te doen!
Kwikfit.. idem als anderen... ook niet voor onderdelen, naaien is hun vak...
Ik zou kiezen voor Weitec dan denk ik. (Ik rijdt zelf Supersport... en klaag nog niet, maar had er zelf niet voor gekozen. Toch bevalt het me goed!)
Zelf monteren is inderdaad wel zo leerzaam/goedkoop/voldoening gevend... En met een beetje fijn gereedschap en een beetje technisch inzicht goed te doen!
voor de leerzaamheid hoef ik het nie te doen, ik ben alleen het wisselen een beetje beu. die van mijn kadett heb ik nou al 5 keer vervangen. da monteren is nie zo duur, meer het spul zelf. en ik heb geen tijd eej, crossseizoen komt er weer aan. en kben nie zo'n doe het zelver aan mijn "goeie" auto (zou ik egelijk wel moeten worden)
foto van mijn crosskadett (http://groups.msn.com/VolkswagenOudGastel/vanalles.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=188)
GTD Special
24-03-2004, 19:58
advies: NIET naar de kwikfit gaan voor onderdelen. die prutsers kennen hier nog niet eens het verschil tussen remblokken voor een diesel en remblokken voor een GTI Wat is er mis met een diesel :o :rolleyes:
Ik denk niks, maar wel met de kwikfit :)
niels_g60-power
25-03-2004, 23:49
Bij de kwikfit snappen ze er echt geen reet van. Daar zou ik zelfs mijn grootste vijand nog niet heen sturen.
Wat is er mis met een diesel :o :rolleyes:
dat mijn gti voor geen meter remde met die diesel dingen :D
Is een vaste set niks voor jou? Ik heb net een FK set 60/40 gekocht voor 249... lekker goedkoop toch? Ja, je moet toch wat als student!
niels_g60-power
26-03-2004, 19:31
Maar dei fk setjes zijn uit mijn ervaring en de verhalen die ik er over hoor een hele goede set voor dat geld. Twee maatjes van me rijden ook met die set en ik vind het voor dat geld goed rijden.
Ja, inderdaad, je hoort weinig slechte berichten over FK...
En wel geld willen besparen, maar het niet zelf willen doen is tegenstrijdig Matheo.. ;) :D
MauSeR35
28-03-2004, 18:49
stuur anders ff een PM naar antera/mark misschien heeft die nog wel wat mooi spul in de aanbieding ofzo, je weet maar nooit
ik denk da ik er al uit ben, monroe dempers voor 280euro incl. montage en uitlijnen. (bij bartelen, maus). ik denk da ik da doe, vriend van mij heeft goeie ervaringen met monroe.
maar dus niet verlaagd dan?
MauSeR35
29-03-2004, 18:19
zijn die dempers aangepast dan om met verlaagde veren te rijden? anders rijd je ze weer in korte tijd verrot denk ik
niels_g60-power
29-03-2004, 18:31
ja idd je kan dan beter gelijk aangepaste schokbrekers nemen die gemaakt zijn voor verlagings veren.
ja weet ik, da zijn sportdempers voor -6 veren. dus kom wel goed denk.
ah, dat die er zijn van Monroe...
we zien de foto's t.z.t. wel neem ik aan... ;) tis niet duur iig.!
dit is hem nou in ieder geval, stukken beter!!
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=1877&mode=normal
http://volksforum.com/gallery/wm.php?pid=1875&mode=normal
en wees nie bang, originele grill ligt al in de schuur, en ik wil nog een nieuwe voorbumper (deze is nogal scheef) dan het liefst 1 zonder nummerplaatuitsparing :cool:
mooi verlaagd!
inderdaad dat grilletje... :confused: :D Amerikaanse bumpers met chroomrandje d'r op... et voila
op marktplaats staan amerikaanse bumperhoezen, zonder uitsparing dus en met chroomrandje voor 145 euro (nieuw, zegt ie). maar ik moet nog kijken of de hoes gaar is of heel de bumper, en of die nog recht te krijgen is (als ie nog nie weggeroest is..) ik denk dat heel de bumper gaar is (zie knipperlichten, ene ligt veeeel te diep). en de keienvanger is nie meegespoten, zie ik nou pas op de foto..
MauSeR35
04-04-2004, 19:08
moest jij trouwens nou nog iets aan de randen van je spatborden doen om het niet te laten aan lopen of past het allemaal in 1 keer ?
en wees nie bang, originele grill ligt al in de schuur
Wou net zeggen: Mooie grill man http://www.polo86c.nl/iB_html/non-cgi/emoticons/puke.gif
antraciet
04-04-2004, 19:30
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/3/3650in_de_dam_thuis__1_.jpg
maybe is dit wat voor jou?
iig suc6 met het optisch tunen van je golf
Optisch tunen?
Stylen ! :)
Hey, dat lijkt mijn auto wel over een jaar :) Alleen ff die wisser eraf, want dat vind ik nou net niks bij die auto, origineel houden.
Jouw auto antraciet?
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/3/3650in_de_dam_thuis__1_.jpg
maybe is dit wat voor jou?
iig suc6 met het optisch tunen van je golf
eej dies ruig, zo wil ik mijn grill ook (randje onder en boven) alleen dan met originele lampen en zwart vw teken. en die gti lip eej.. ben ik nog over aan het twijfelen, is een beetje drempelgevoelig denk... (iemand ervaring mee??)
en mauser: het past net (met mijn 185 roadhog sjitzooi banden) ze raken wel af en toe, maar niet tegen de wielkastranden.
Die 16v lip is idd erg drempelgevoelig, maar omdat deze van rubber is, is het niet zo heel erg..
antraciet
04-04-2004, 21:16
nope deze is helaas niet van mij, wma noemt de eigenaar zich geloof ik op vwforum. dit is iig mijn. fav. tuning style ' oldskool'
Lijkt ook erg op die van Paul.. onze belg.. :D Maja.. die nummerplaat
zoek ff foto van de zijne
Allart-Ghetta
05-04-2004, 11:28
16V dunne bumper onderlip is heel mooi en kan helemaal dubbel en is dus perfect geschikt om te verlagen.
antraciet
05-04-2004, 13:35
Lijkt ook erg op die van Paul.. onze belg.. :D Maja.. die nummerplaat
zoek ff foto van de zijne
hier FMA - (http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/1452729IMG_1176-med.jpg)
dit is hem is de foto die jij bedoelt thom
juist, FMA.... :rolleyes:
jaaa!! die ken ik nog wel ja! zit die hier ook nie? maar die golf kende ik nog van het ouwe vwforum ja (zie ik nou pas...)
vwleusden
05-04-2004, 21:43
FMA is een belg ;) dit is dr_low geloof ik. FMA rijd op de oude RSL's van Ronald Marchal (marchalmaster)
ohw ja :rolleyes: nou kenk het nie meer volgen :D maak nie uit
antraciet
06-04-2004, 15:56
hehe beide erg mooie auto's hoor :) en daar gaat het om.
MauSeR35
10-04-2004, 16:30
ja mooie wagens, is ook wel mijn stijl een beetje (veel) eigenlijk, maar je auto moet er wel super netjes uitzien om t echt opvalend mooi te maken vind ik eigenlijk
FMA is een belg ;) dit is dr_low geloof ik. FMA rijd op de oude RSL's van Ronald Marchal (marchalmaster)
En dr. Low zen auto is helemaal strak gemaakt.... is hem dus ook niet...
Johan-dtc
19-08-2004, 17:27
en al een nieuw setje veren aangeschaft?
en al een nieuw setje veren aangeschaft?
jazekers, ik rij ondertussen al een aardig tijdje op een weitec veren+dempers setje (-6) :D stukken beter!!
Valt over het algemeen wel mee, het is niet echt bevordelijk, maar rijd nu zelf al een half jaartje rond met -80 voor en -40 achter op mn diesel, op originele dempers, gaat prima. Nee hij staat niet scheef, hij staat precies recht. Komt omdat de auto standaard voor hoger staat als achter :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.